Uutisen mukaan kahvi ja kermakahvi korreloivat vähäisempään diabetesriskiin.
Samoin uutisen mukaan sekä makeutus että ei-maitopohjaiset valkaisuaineet kahvissa poistavat tuon korrelaation.
Kyse ei ole ultraprosessoinnista, koska tuollapäin maailmaan "kerma" on jokseenkin aina 10% Half&half'ia, siis prosessoitua maitoa,
ja se maito /tuote tapaa olla ultrapastöroitua (toisin kuin onneksi meillä)
Komiikka on siinä miten Fogelholm onnistuu taiteilemaan sanansa niin, ettei kermakahvista puhuta alun jälkeen enää mitään...
Uutinen: https://www.hs.fi/tiede/art-2000011024071.html