Sivu 2/2
Re: Karnivoori-ruokavalio/ruoat
Lähetetty: Su Huhti 26, 2026 8:13 am
Kirjoittaja Ella
character kirjoitti: ↑La Huhti 25, 2026 3:02 pm
... tai vielä parempi liha keitossa, karjalanpaisti paketti pannunkautta kattilaan on mun kyläkauppa versio lihaliemestä.
Kiitos. Tämän otan heti kokeiluun. Siihen voisi lisätä vielä muutaman ydinluukiekon.
Re: Karnivoori-ruokavalio/ruoat
Lähetetty: Su Huhti 26, 2026 8:11 pm
Kirjoittaja Vanha Karppu
els kirjoitti: ↑Su Huhti 26, 2026 7:14 am
Eli olet jättänyt fruktoosilla makeutetun teen pois päivittäisestä sapuskasta? Se voisi auttaakin.
Oman purukaluston pinnat (edessä ja takana) muuttuvat mukavan liukkaiksi oil pulling -tyyppisellä voipurskuttelulla.
Vaihdoin fruktoosin takaisin karppisokeriin jo viime vuoden puolella. Siis voitteko käsittää: minä olen luullut kaiken aikaa, että se olisi hammasystävällinen makeutustaine, mutta ei se kuulemma olekaan! Tai on se kyllä vähemmän vaarallinen kuin tavan sokeri mutta ei yhtää glukoosia vähemmän reikiä aiheuttava..
Rasvapurskuttelua harjoitin pitkään, mutta ei se mielestäni liukastanut hampaitani, enemmän liukkauteen on vaikuttanut se, mitä syön. Minä tosin purskuttelin rasvalla vain kerran päivässä: aamuisin hampaidenpesun jälkeen.
Re: Karnivoori-ruokavalio/ruoat
Lähetetty: La Touko 16, 2026 3:11 pm
Kirjoittaja Vanha Karppu
character kirjoitti: ↑La Huhti 25, 2026 6:17 pm jos ei lisää liikaa vettä ekan aterian jälkeen se on aamulla tosi hyvää aladoobii tai vielä parempaa sörsselii jos lämmittää.
Onko siinä siis luita joukossa?
Re: Karnivoori-ruokavalio/ruoat
Lähetetty: Su Touko 31, 2026 4:26 pm
Kirjoittaja character
Ei ole luita tuossa liemessä.
Kattelin just nakkeja, Snelman Kunnon kuoreton nakki oli ilman siemenöljyjä ja 90% lihaa, sika nautaa, alkoi tekemään mieli juusto, nakki muna paistosta.
Re: Karnivoori-ruokavalio/ruoat
Lähetetty: Su Touko 31, 2026 8:48 pm
Kirjoittaja Vanha Karppu
Söin junassa nakkimukin. Siinä olevat nakit oli mielestäni "perinnenakkeja" parempia. Kysyin sen vuoksi mitä nakkeja ne oikein olivat ja vastaus oli että Tammisen nakkeja.
Suunnittelin ostavani niitä joskus kaupasta, mutta nyt huomasin, että Tamminenhan valmistaa tosi monenlaista nakkia.
