Tämä palsta on tarkoitettu kaikille kysymyksille maan ja taivaan väliltä!
Esitä kysymys, ja toivotaan että joku osaa vastata!
Aloitan....
Tarvitsisin laadukkaan fondin tai lihaliemikuution. Mutta kun kaikissa tuntuu olevan jotain lisä- ja säilöntäaineita, rypsäriä, hiivauutteita, sokereita ym. Pahimmillaan natriumglutamaattia tai glukoosisiirappia, jotka koukuttaa. Reformin luomulihaliemikuutio on yksi vaihtoehto. Onko jotain muuta fondeista?
Mitä te itse käytätte maustamiseen, muuta kuin tavis-mausteita?
Weera kirjoitti: ↑Ti Marras 26, 2024 4:17 am
Tarvitsisin laadukkaan fondin tai lihaliemikuution. Mutta kun kaikissa tuntuu olevan jotain lisä- ja säilöntäaineita, rypsäriä, hiivauutteita, sokereita ym. Pahimmillaan natriumglutamaattia tai glukoosisiirappia, jotka koukuttaa. Reformin luomulihaliemikuutio on yksi vaihtoehto. Onko jotain muuta fondeista?
Silloin tällöin käytän Knorr Fond du Chef naudanlihafondia. Onhan siinä hiivauutetta ja muutakin, mutta eipä liemikuutio ja -fondi tuotekategoriassa ole terveystuotteita.
Useammin ostan Puljongin kanalientä litran purkissa. On kallista. Enimmäkseen meillä pakastetaan ruoasta yli jäävät luut ja keitetään kerralla monta litraa luulientä.
(Moikka vaan, yksi muinainen foorumilainen luki uudet ravitsemussuositukset ja järkyttyi niin, että piti palata vuosien foorumitauon jälkeen tänne Vanhalla foorumilla mulla oli eri nimimerkki.)
Nostan ylös.
Tätä osiota voi käyttää kun mietiskelee jotain, ja haluaisi jotain kommenttia.
Sivusto hajaantuu, kun jokainen aloittaa aina uuden viestiketjun jostain....
Mutta jooo, keskustelu on hyväksi.
Weera kirjoitti: ↑Ti Marras 26, 2024 4:17 am
Minulla on yleensä aina jääkapissa Touch of Taste hummerifondi kalalle ja äyriäisille ja vasikanfondi liharuoille. Näissä on säilöntäaine (kaliumsorbaatti), ja muunneltua tärkkelystä sakeuttajana, mutta muuten ihan kelvolliset raaka-aineet. Liemiä keittelen toki itsekin, mutta en jaksa koskaan pakastaa talteen, siksi on hyvä olla nämä varalla.