Sitten lämmitin pienellä pannulla sekoittaen, kunnes muuttui hiukan kiinteämmäksi. Tuloksena oli herkullinen pieni tahna-annos.
Munaruoat
-
Vanha Karppu
Munaruoat
Olen täysin kyllästynyt tavanomaisiin munaruokiin ja myöskin keltuaisiin, minkä johdosta keksin kokeilla seuraavaa: erotin ja sekoitin keskenään 2 munankeltuaista, ruokalusikallisen oliiviöljyä ja vähän suolaa.
Sitten lämmitin pienellä pannulla sekoittaen, kunnes muuttui hiukan kiinteämmäksi. Tuloksena oli herkullinen pieni tahna-annos.
-
Joulupukki
Re: Munaruoat
Jos talosta löytyy vohvelirauta, niin kannattaa kokeilla chafflea. Yksi muna, hyppysellinen juustoraastetta ja mausteita maun mukaan. Sitten vain paistumaan. Siitä tulee kiva vrappi johon kietaista mitä haluaa. Jos yrittää pelkkää munaa paistaa vohveliraudalla, se tursuaa yli. Lisäksi tuon valmistus vaatii vain kahvikupin ja lusikan, jää tiskaaminen minimiin. Tietty raudan puhdistus...
-
Vanha Karppu
Mielenkiintoista!
Osaako vielä täsmentää, mitä se hyppysellinen olisi tässä ruoassa?
Periaatteessa en saisi syödä edes juustoa selkäni takia. Mutta jos kyse on todella pienistä määristä, niin varmaan yksi chaffle silloin tällöin olisi ihan ok.
Periaatteessa en saisi syödä edes juustoa selkäni takia. Mutta jos kyse on todella pienistä määristä, niin varmaan yksi chaffle silloin tällöin olisi ihan ok.
-
Joulupukki
Luulisin että minun hyppysellinen juustoraastetta on noin ruokalusikallinen. Oon yrittänyt miettiä juustolle jotain korvaavaa ainesta, kun meillä ei muori kanssa välitä siitä.
Chafflessa se juusto ei ole hyppysellinen, vaan kourallinen. Ensisijassa juustoa, jonka muna sitoo kiinni. Mutta voihan näitä toki tehdä oman makunsa mukaan.
Live, love, laugh? Nah. Languish, lament, lay down.