Kilpirauhasen vajaatoiminta ja ruokavalio

Sitä sun tätä
pangolin

Re: Kilpirauhasen vajaatoiminta ja ruokavalio

Viesti Kirjoittaja pangolin »

Syon kylla sellaista missa on lektiineja, kidney papuka, tommaateja, tofua, pahkinoita..... mutta helpottavaa kuulla etta ruokavaliota muuttamalla voi vaikuttaa.
els

Viesti Kirjoittaja els »

Pangolin, seurasitko koskaan vanhan foorumin pienttärin viimeisintä pudotuskierrosta?
Hän sanoi lääkärinsä todenneen että hänellä oli ennen sitä Kwasniewskin kokeilua ko lääkärin näkemistä pahin kilpirauhasen vajaatoiminta.
Hänellä se todellakin hoitui tiukalla muutaman kuukauden ruokavaliolla
Erkki eli eläinrasvakarppi terveys- eko- ja eettisistä syistä.
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla (Art Ayers)
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)
wou

Viesti Kirjoittaja wou »

Mulla todettiin kilpparin vajis 2020. Sain lääkityksen kohdalleen vasta 2022. Voin parhaiten, kun en käytä viljoista kun kauraa tai ruista (nyt ketoilen niin nekin on pois) ja maitotuotteista kermaa ja juustoja. Tosi vähän tulee syötyä esim turkkilaista jogurttia tai rahkaa. Smetana ja creme fraische närästää. Punaista lihaa vähensin 2024. Kalaa tulee syötyä todella paljon ja monipuolisesti eri kasviksia. Kookosöljykin närästää mua niin rasvoina pähkinät ja oliiviöljy, välillä laktoositon luomuvoi. Onko joku kokeillut MCT-öljyä ja millaisia vaikutuksia ollut? Labrat olisi jossain vaiheessa tarkoitus ottaa, eilen aloitin tiukemman keton kun housujen nappi kiristää..
Weera

Viesti Kirjoittaja Weera »

Hyvä wou, kun oot saanut kilpparin toimivaksi ruokavalion avulla. Mutta aikapaljon joudut kasviksia ja kalaa syömään, jotta energiavarastot täyttyvät. Rasvan saantikin tuntuu olevan niukkaa. Mahtuuko hiilarit alle 20g per päivä?!
Zemppiä! 👍🏽
Kuva
mlv

Viesti Kirjoittaja mlv »

Minä kiitän runsasta voin- ja kerman syöntiä kilpparin toipumisesta, kookosrasvaa en ole käyttänyt viime aikoina, oliiviöljyä ei kulu paljon, salaattiin yleensä vain. Insuliiniresistenssi oli varmaan se suurin syy oireisiin ja rasvalla hiilarien ja liian protskun korvaaminen energialähteenä paransi signalointiakin.
els

Viesti Kirjoittaja els »

Lisärasva toimi aikanaan pienettärellekin. Samoin kuin tiukka ja runsaskalorinen ruokavalio, joka muuten myöskin laihdutti varsin upeasti.
Erkki eli eläinrasvakarppi terveys- eko- ja eettisistä syistä.
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla (Art Ayers)
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)
wou

Viesti Kirjoittaja wou »

Weera kirjoitti: To Kesä 04, 2026 2:01 am Hyvä wou, kun oot saanut kilpparin toimivaksi ruokavalion avulla. Mutta aikapaljon joudut kasviksia ja kalaa syömään, jotta energiavarastot täyttyvät. Rasvan saantikin tuntuu olevan niukkaa. Mahtuuko hiilarit alle 20g per päivä?!
Zemppiä! 👍🏽
Nauta menee jossain määrin ilman kovia mahakipuja. Syöpä hoitojen jälkeen suolisto todella herkkä ja esim ennen rakastamani pekoni ja possu eri muodoissa saa mut voimaan pahoin. Saan kyllä kalorit täyteen kun rasvaa ja proteiinia tulee riittävästi. HH pidän Max 50g, sillä aiemminkin pysynyt ketoosissa (-60kg). Liian tiukka alle 20g ei mulle vaan sovi. Katso päiväkirjastani päivän makrot. Oikealla tiellä olen.
krizka-071

Viesti Kirjoittaja krizka-071 »

Olen miettiny, uskaltasko lopettaa lääkityksen?
Monet on siitä puhuneet ja olen lukenuki siitä...
Sitäki miettiny, kun eihä miula edes ole niitä, eka leikattu 2001 ja toinen kilpparitulehduksen jälkee 2010.
Ja ku nyt ollu jonkin aikaa ihan tällä, ni oloki ollu parempi. :roll:
Uusvanha karppi since 2005 ;)
mlv

Viesti Kirjoittaja mlv »

Lääkityksestä en osaa sanoa mutta olon kuuluu ollakkin parempi.
Vastaa Viestiin