Lisäravinteet, proteiininsaanti ja hyvinvointi (kysely)

Sitä sun tätä
Vanha Karppu

Lisäravinteet, proteiininsaanti ja hyvinvointi (kysely)

Viesti Kirjoittaja Vanha Karppu »

Käytättekö lisäravinteita ja jos, niin mitä?
Mikä on päivittäinen proteiininsaantinne (jos tiedossa)?
(Edit:) Lisäksi voi vastata halutessaan myös seuraavaan kysymykseen: Oletko oireeton ja jos et, mitä oireita sinulla on yleensä?

LISÄRAVINTEET:
Käytän 40 mg C-vitamiinia (jos ja kun en ole ehtinyt paistaa päivittäin nautittavia maksanpaloja), 50 mg D-vitamiinia ja lisäksi magnesiumia, kaliumia ja natriumia sen verran, että suositukset tulevat täyteen. Seleenin otan parapähkinöistä annoksella pähkinä päivässä eli suositusten mukaan.

PROTEIINI:
Täysarvoisen valkuaisen taso oli ennen luokkaa (edit:) 50-70 g päivässä (200 g lihaa plus 2-5 kananmunaa). Nyt alkanut nostaa vähitellen. Proteiinilisäys lievittänyt jalkojen palelua niin paljon, etten merkitse tätä oiretta listaukseeni. (HUOM: proteiinintarpeeni lienee tavanomaista suurempi, koska olen epätyypillisen lihaksikas.)

OIREET:
Lannerankaan/vasempaan pakaraan sijoittuva krooninen kipu, tuntikausien viive vuorokausirytmissä, krooninen uupumus, kognitiivisten toimintojen häiriö (muistihäiriö mukaan lukien).
Viimeksi muokannut Vanha Karppu, Su Marras 09, 2025 6:42 pm. Yhteensä muokattu 8 kertaa.
Weera

Re: Lisäravinteet, proteiininsaanti ja hyvinvointi (kysely)

Viesti Kirjoittaja Weera »

Mielenkiintoinen kysely, mutta jätän vastaamatta, liian henkilökohtaisia juttuja. Vaikka avoimesti olen eri yhteyksissä puhunutkin omasta tilasta.
Mielenkiinnolla luen muiden vastauksia. :mrgreen:
Kuva
krizka-071

Viesti Kirjoittaja krizka-071 »

En käytä enää mitää lisäravinteita, ja luulen nykyää saavani tarpeeks protskuja. 8-)
Uusvanha karppi since 2005 ;)
Donitsi

Viesti Kirjoittaja Donitsi »

Heikkilän vanhan kirjan oppien mukaan menee päivittäin paljon vitskuja koska D2. Prodea tulee liikaakin vielä ihan pelkästä ruoasta, ei todellakaan tarvitse etsiä lisiä. Mitä tulee hyvinvointiin niin kummasti kun aloitti kunnon karppauksen niin kyllä se mielialaa parantaa. Varsinkin kun yleensä olen tammikuussa yleensä ihan down pitkästä pimeydestä. Ennen piti aloittaa päivä kirkasvalolampuilla. :lol:
Vastaa Viestiin