Krooninen eturauhastulehdus
-
Forellinen
Krooninen eturauhastulehdus
Olin vanhalla foorumilla nimimerkillä Forelli, nyt Forellinen. Mies henkilö.
Jos tällä uudella foorumilla sattus olemaan tuon otsikon mukaisista vaivoista kärsiviä
miehiä. Oma epäilys on että ei varmaan monta ole.
Sain 27.12.2024 eturauhastulehduksen joka on lääkärin mukaan kroonistunu.
Viimeksi kun kävin yksityisellä lääkärillä, sanoi että kaikki lääketietieteelliset hoitovaihtoehdot on kokeiltu. Antibiootit ei tehoa. Duodart jossa on kahta vaikuttavaa ainetta joita monet käyttävät, ei minulle sovi. Tulehduskipulääkkeitä en voi käyttää kun minulla on verenohennuslääke.
Nyt ajattelin kokeilla ketoa jos se auttais tuohon tulehdukseen. Miehisiä kommentteja kyseiseen aiheeseen tai tietävien naisten mielipiteitä myös arvostan.
Myös jos on jotain aiheeseen liittyviä ulkomaisia julkaisuja olisi kiinnostunut saamaan tietoa.
On niin ikävä vaiva ja koettelee päänuppia tosi paljon.
Esiintyy lähes jatkuvana kipuna "alakerrassa" Kohta kolme kuukautta tulee tätä pirulaista vaivaa. Help...please !!
Oliko vanhalla foorumilla koskaan kirjoituksia tähän liittyen ??
Jos tällä uudella foorumilla sattus olemaan tuon otsikon mukaisista vaivoista kärsiviä
miehiä. Oma epäilys on että ei varmaan monta ole.
Sain 27.12.2024 eturauhastulehduksen joka on lääkärin mukaan kroonistunu.
Viimeksi kun kävin yksityisellä lääkärillä, sanoi että kaikki lääketietieteelliset hoitovaihtoehdot on kokeiltu. Antibiootit ei tehoa. Duodart jossa on kahta vaikuttavaa ainetta joita monet käyttävät, ei minulle sovi. Tulehduskipulääkkeitä en voi käyttää kun minulla on verenohennuslääke.
Nyt ajattelin kokeilla ketoa jos se auttais tuohon tulehdukseen. Miehisiä kommentteja kyseiseen aiheeseen tai tietävien naisten mielipiteitä myös arvostan.
Myös jos on jotain aiheeseen liittyviä ulkomaisia julkaisuja olisi kiinnostunut saamaan tietoa.
On niin ikävä vaiva ja koettelee päänuppia tosi paljon.
Esiintyy lähes jatkuvana kipuna "alakerrassa" Kohta kolme kuukautta tulee tätä pirulaista vaivaa. Help...please !!
Oliko vanhalla foorumilla koskaan kirjoituksia tähän liittyen ??
-
Joulupukki
Re: Krooninen eturauhastulehdus
En muista että vanhallakaan foorumilla olisi ollut mitään. Satun tietämään yhden tämmöisen tapauksen ja tilanne jatkui vuosia. Villahousut taisivat olla paras apu jota suostui kokeilemaan. Itse olin sitä mieltä että lantion seudun lihaksissa oli myös joku toimintahäiriö, tosin tämän ajatuksen henkilö torppasi "mahdottomana, olisihan lääkärikin sen huomannut". Mutta 15 vuotta tämän eturauhasen oireilun jälkeen pitkäpunttiset kalsarit ovat edelleen käytössä ja uusia merinovillahousuja ostellaan useammat vuodessa. Olen edelleen samaa mieltä siitä lihasten toimintahäiriöstä, sen näkee nykyään jo ihan kävelytyylistä 
Avoimin mielin kohti vaihtoehtohoitoja?
Avoimin mielin kohti vaihtoehtohoitoja?
Vanhassa Karppilassa nimimerkki Catharsis kertoi päiväkirjassaan kärsineensä eturauhasvaivoista, jotka paranivat lihansyöjä- eli karnivoriruokavaliolla.
En tiedä vaivoista tarkemmin.
Voisitko ehkä kysellä Facebookin Karnivorit ryhmässä? Henkilö on siellä nykyisin.
En tiedä vaivoista tarkemmin.
Voisitko ehkä kysellä Facebookin Karnivorit ryhmässä? Henkilö on siellä nykyisin.
Rekisteröitynyt 14.7.2009
Catharsiksella ei tainut olla eturauhastulehdusta vaan muuta?
Sinänsä karppaus (ainakin niukkapufaisena ja niukkasokerisena) helpottaa useitakin tulehduspuolen vaivoja...
Sinänsä karppaus (ainakin niukkapufaisena ja niukkasokerisena) helpottaa useitakin tulehduspuolen vaivoja...
Erkki eli eläinrasvakarppi terveys- eko- ja eettisistä syistä.
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla (Art Ayers)
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)
-
Vanha Karppu
Kuulostaa sietämättömältä. Toivottavasti löydät avun!Forellinen kirjoitti: ↑La Maalis 22, 2025 10:24 am On niin ikävä vaiva ja koettelee päänuppia tosi paljon. Esiintyy lähes jatkuvana kipuna "alakerrassa"
Voin kertoa kokemuksen rintaäänellä, etteivät lääkärit osaa yleensä tutkia lihasten tai lihaskalvojen toimintaa eivätkä ottaa niitä millään muullakaan lailla huomioon. Valitettavasti.Joulupukki kirjoitti: ↑La Huhti 05, 2025 7:32 am Itse olin sitä mieltä että lantion seudun lihaksissa oli myös joku toimintahäiriö, tosin tämän ajatuksen henkilö torppasi "mahdottomana, olisihan lääkärikin sen huomannut".
Mieluummin siis naudan- tai lampaanlihaa kuin broileria, sikaa ja lohta.
Noh.Vanha Karppu kirjoitti: ↑La Huhti 05, 2025 1:47 pm Mieluummin siis naudan- tai lampaanlihaa kuin broileria, sikaa ja lohta.
IMO liha (laadusta riippumatta) myydään meillä pääsääntöisesti niin vähärasvaisena, ettei karpin tarvitse sen pufista juurikaan huolehtia
Paljon isompi huolenaihe ovat siemenöljyt, joita terveellisyyden nimissä tuputetaan aina ja joka paikkaan...
-
Vanha Karppu
Tuo riippuu myös ruokailutottumuksista. Luulisin, että esim. broilerinsiivissä on runsaasti linolihappoa kuten myös lohessa ja pekonissa. Ainakin minulle tulee niistä huono olo, jos syön vähänkään reilummin. (Kerran paistoin jopa sian läskiä, kun en löytänyt talia. Se jäi kyllä syömättä, hyvä etten yökännyt.
)
Vai muistanko väärin tuon lohiasian? Joka tapauksessa minulle tulee öklö olo lohen rasvasta. Naudan ja lampaan rasvaa sekä maito- ja kookosrasvaa taas voin syödä mielin määrin ilman ikäviä tuntemuksia.
Myös makkaroissa on yleensä runsaasti muuta kuin naudanrasvaa.
P.S.
Unohdin tässä kohtaa sen, etteivät kaikki kait saa oireita linolihaposta. Koska heidän elimistö osaa muuntaa sen arakidonihapoksi. Eli syökää toki, jos maistuu!
Vai muistanko väärin tuon lohiasian? Joka tapauksessa minulle tulee öklö olo lohen rasvasta. Naudan ja lampaan rasvaa sekä maito- ja kookosrasvaa taas voin syödä mielin määrin ilman ikäviä tuntemuksia.
Myös makkaroissa on yleensä runsaasti muuta kuin naudanrasvaa.
P.S.
Unohdin tässä kohtaa sen, etteivät kaikki kait saa oireita linolihaposta. Koska heidän elimistö osaa muuntaa sen arakidonihapoksi. Eli syökää toki, jos maistuu!
Väärä ketju, mutta kysyn silti karpulta: käytätkö mitään pähkinöitä, siemeniä tai siemenöljyjä? Tai oliiviöljyä?
Suurin osa karpeistakin käyttää vähintään eineksiksi kutsuttuja valmisruokia (joissa jokaseenkin kaikissa on rypsiä).
Aika pitkälle tällainen allergikko kuin minä selviää, kunhan suurin osa rasvasta on eläinperäistä ja vahvasti tyydytettyä. Niillä voi mukavasti laimentaa lyhytketjuisen PUFAn (lue linolihappo) määrää. Ja valitsemalla pois siemenöljyt ja einekset tulee kroppaan myös vähemmän valmiiksi hapettunutta PUFA, jokamikä näyttäisi olevan melkoinen murheenkryyni. Toisaalta pääsen sinua paljon helpommalla valinnoissani, kun voin aina lisätä voita ja smetanaa : )
Suurin osa karpeistakin käyttää vähintään eineksiksi kutsuttuja valmisruokia (joissa jokaseenkin kaikissa on rypsiä).
Aika pitkälle tällainen allergikko kuin minä selviää, kunhan suurin osa rasvasta on eläinperäistä ja vahvasti tyydytettyä. Niillä voi mukavasti laimentaa lyhytketjuisen PUFAn (lue linolihappo) määrää. Ja valitsemalla pois siemenöljyt ja einekset tulee kroppaan myös vähemmän valmiiksi hapettunutta PUFA, jokamikä näyttäisi olevan melkoinen murheenkryyni. Toisaalta pääsen sinua paljon helpommalla valinnoissani, kun voin aina lisätä voita ja smetanaa : )
-
Vanha Karppu
Pähkinöitä syön ehkä n. 30 grammaa kuussa. (Sen verran parapähkinöitä, että saan kunnolla seleeniä.) En syö siemeniä enkä muita pähkinöitä jo senkin vuoksi, etteivät ne sovi elimistölleni. Siemeniä en söisi senkään vuoksi, että ovat ilmeisesti täynnä raskasmetalleja.
Tykkään kyllä kovasti sekä pähkinöistä että siemenistä, olen aina tykännyt. Mutta ei minun kannata syödä niitä, koska mitä enemmän niitä syön, sitä enemmän vain tekee mieli jatkaa niiden syömistä. Eli vääränlainen rasva ei tee minua lainkaan kylläiseksi vaan päin vastoin. Eli minulla ei ole yksinkertaisesti edes varaa syödä niitä, koska määrät eivät pysy kohtuudessa.
Oliiviöljyä käytän vain munatahnaan ("majoneesiin"). Muuten paistan lähinnä kookosöljyllä.
Valmisruokia en käytä, koska ovat kalliita eivätkä maistu hyviltä. Muuten kyllä käyttäisin. Laitan vähät rahani lähinnä naudanlihaan, kookosöljyyn, mascarponeen ja kermaan.
Mutta mitä tulee valmisruokiin, niin ei kai niissä voi kovin paljon olla rypsäriä, koska ne ovat niin tavattoman vähärasvaisia. (Pois lukien lihajalosteet, joissa niissäkään ei ole yleensä öljyä.)
(Luulen, että koko vähärasvaisuussuositus perustui jo alun perin sille, että suurin osa kasviöljyistä on epäterveellisiä tai lihottavia vähänkin runsaammin käytettynä.)
Tykkään kyllä kovasti sekä pähkinöistä että siemenistä, olen aina tykännyt. Mutta ei minun kannata syödä niitä, koska mitä enemmän niitä syön, sitä enemmän vain tekee mieli jatkaa niiden syömistä. Eli vääränlainen rasva ei tee minua lainkaan kylläiseksi vaan päin vastoin. Eli minulla ei ole yksinkertaisesti edes varaa syödä niitä, koska määrät eivät pysy kohtuudessa.
Oliiviöljyä käytän vain munatahnaan ("majoneesiin"). Muuten paistan lähinnä kookosöljyllä.
Valmisruokia en käytä, koska ovat kalliita eivätkä maistu hyviltä. Muuten kyllä käyttäisin. Laitan vähät rahani lähinnä naudanlihaan, kookosöljyyn, mascarponeen ja kermaan.
Mutta mitä tulee valmisruokiin, niin ei kai niissä voi kovin paljon olla rypsäriä, koska ne ovat niin tavattoman vähärasvaisia. (Pois lukien lihajalosteet, joissa niissäkään ei ole yleensä öljyä.)
(Luulen, että koko vähärasvaisuussuositus perustui jo alun perin sille, että suurin osa kasviöljyistä on epäterveellisiä tai lihottavia vähänkin runsaammin käytettynä.)
-
Vanha Karppu
Hupsista! Anteeksi, että ruvettiin tässä höpöttämään ihan muita juttuja, vaikka piti puhua eturauhastulehduksesta
. (Muijat rupee aina kälättämään keskenään niitä näitä...
)