karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-04-28 08:41:56

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 5 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2011-02-08 12:01:44 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2011-01-28 08:43:42
Viestit: 32
Olen nyt vuoden alusta alkaen ollut Atkinsilla. Oppimateriaalina olen käyttänyt Dr. Atkins' New Diet Revolution kirjaa, joka on muistaakseni vuosituhannen vaihteesta. Lisäksi olen päivitellyt tietoja atkins.comista jonkin verran.

Täältä karppaus.info:sta olen sisäistänyt tiedon, että ketoosilla ei ole painopudotuksen kannalta muuta vaikutusta, kuin että ketoosi ehkäisee näläntunnetta. New Diet Revolutionissa hehkutettu "ketoosissa voit syödä enemmän kaloreita ja laihdut silti " - metaboolinen etu (uudempi nimi Atkins advantage?) on siis puppua, tai ainakin se etu on merkityksemättömän pieni. Kirjassa Atkins myös muistaakseni toteaa, että niin kauan kuin tiedät olevasi ketoosissa, olet myös koko ajan laihtumassa, sillä ketoosi on sama asian kuin kehon rasvavarastoiden poltto..??

Olen nyt OWL (ongoing weight loss) vaiheessa, jossa pikkuhiljaa lisätään päivittäisiä hiilarimääriä, jotta löydetään se raja kun paino ei enää tipu (joka on Atkinsin mukana yleensä täsmälleen sama kuin ketoosiin meno raja). Mutta jos kerta ketoosi ei ole synonyymi rasvanpoltolle kehosta, niin mistä voin tietää lähestyväni painoonpudotuksen lopettavaa hiilarimäärääni, jos kerta voin olla ketoosissa samaan aikaan ja kuitenkin olla laihtumatta. Nyt olen kuukauden juminut 25-30g hh /pv ja olen ollut kuitenkin ketoosissa koko ajan.

Sekaisin siis ollaan kuten ylläolevan viestin annistakin varmaan näkyy :oops: . Saako tähän OWL-vaiheeseen jotain tolkkua, jotta voin löytää sopivat hiilarirajat vai pitäisikö suosiolla vaihtaa karppaustyyli johonkin muuhun?


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-02-08 12:42:09 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:55:08
Viestit: 26133
Paikkakunta: Lohja/Helsinki
Minusta kysymys on siitä, että joillakin vähää korkeampi hiilari laskee verensokerin ja aiheuttaa nälkää, mikä sitten lisää syömistä. Näin on itselläni mutta kaikilla ei. Nosta siis hissukseen hiilarimäärää ja tarkkaile oloasi sekä syömisiä. Niin kauan kuin olo on hyvä ja painokehitys toivottu, kaikki on hyvin. Jos jompi kumpi uupuu, pitää säätää.

_________________
Karppaus kannattaa: Kymmenen vuotta virkeyttä ja painonhallintaa, ilman tarpeettomia ruokarajoitteita.

blogi: http://mirkankysymyksia.blogspot.com/


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-02-08 16:42:29 
Poissa
nörttikarppi
nörttikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-05-04 14:59:26
Viestit: 8323
Paikkakunta: Lahti
Eihän sitä rajaa löydä kuin kokeilemalla. En kyllä sanoisi että se metabolinen etu on ihan puppua, koska proteiini pitää kylläisenä ja osa sen sisältämistä kaloreista menee jo siihen että se pilkotaan, joten siinä mielessä VHH:lla oleva voi syödä ihan mukavastikin kaloreita. Rasva, prode ja hiilari kun eivät metabolisoidu samalla tavalla.

Ketoosi ei ole tae laihtumisesta mutta se on merkki rasvanpoltosta. Sitä on kuitenkin mahdotonta sanoa että polttaako se ketoosi syötyä rasvaa vai persrasvaa, tietty. Siksi se on vähän epätarkka.

Jos haluat jotain Atkinsia kattavampia selityksiä ja eri hiilaritasoja painonpudotuksen eri vaiheita varten niin Eadesien Protein Powerissa on enemmän infoa. Itse pidin ja pidän edelleenkin siitä enemmän kuin DANDR:ista; ne olivat suosionsa huipulla about samaan aikaan mutta toinen selitti paljon enemmän ja antoi enemmän ohjeita niitten itselle sopivien ruokamäärien löytämiseen, Atkinsin "syö reilusti lihaa, tsekkaa hiilarit, älä välitä mistään muusta"-asenne kun ei sovi ihan kaikille.

Ja jos jaksaa lukea Eadesin Miken juttuja metabolisesta edusta niin se on kirjoittanut siitä useamman artikkelin blogiinsa:

http://www.proteinpower.com/drmike/cate ... advantage/

_________________
Kuva

Riekon nyrkkisääntöjä ketoilijoille, kliks


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-02-08 16:56:08 
Poissa
ylläpitokarppi
ylläpitokarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-05-19 22:47:51
Viestit: 5732
Paikkakunta: Helsinki
Kussakin osiossa neuvotaan karppausta kyseisen tyylin mukaan.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-02-08 20:15:46 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2011-01-28 08:43:42
Viestit: 32
Kiitoksia vastauksista Mirka ja snowgrouse. Jatkanen Atkinsin tyylillä ellei mitään ongelmia tule vastaan ja yritän hiljentää sen sisälläni nillittävän perfektionistin, joka hakee täydellisesti toimivia yksinkertaisia vastauksia monimutkaisiin asioihin. :).

Tuo protein power vaikuttaa sen verta mielenkiintoiselta, että otan sen lukuun viimeistään sitten ylläpitovaiheessa.


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 5 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)