karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-05-04 18:07:52

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 23 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Re: Kaloreiden laskeminen..
ViestiLähetetty: 2011-01-25 21:29:40 
Poissa
nörttikarppi
nörttikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-05-04 14:59:26
Viestit: 8323
Paikkakunta: Lahti
AadaLiina kirjoitti:
-Mikä on sopiva rasva määrä mitä voi syödä, mitä ei? Mikä on liikaa/liian vähän?
-Samaa mietin maitojen kohdalla, käsketän syömään, mutta ei liian paljon? Eli?
-Entä juustot, proteiini...ym? Käsketään syödä sopiva määrä, mutta miten paljon???
En omistä dikitaalista keittiövaakaa, joten se minun on hankittava jotta pysyisin ees pikkusen kärryillä, mutta noista määristä oon totaallisen pihalla. Tiedän myös, että joku voi syödä enemän toiset vähemmän, mutta mikä on yleis sääntö jos ei vielä tässä kohtaan tiedä? Olen 170cm pitkä ja painan 75kg, joten hirveästi ei ole yli painoa, tavoite on päästä 65kg ja uuteen elämäntapaan...
[-o<


Se yleissääntö on se että ne pitää itse kokeilla ja laskea, siinä se onkin. Jotkut tarvivat enemmän rasvaa, prodea ja niin edelleen ja joitakin maitotuotteet jumittavat, joitain ei, ja koko ajanhan täällä noista määristä soditaan kun kaikki ovat niin erilaisia. Mun nyrkkisäännöissä (linkki allekirjoituksessa) on jotain ideoita, mutta loppupelissä oma kroppasi sanelee sen että mitkä määrät mitäkin pitävät olosi hyvänä ja terveenä :D Noilla mitoilla sun ei edes kummemmin tarvisi laihtua vaan jo pelkästään se karppauksen tuoma kiinteytyminenkin voi tuoda tosi yviä tuloksia, joten sun ei edes välttämättä tarvitse ketoilla :D

_________________
Kuva

Riekon nyrkkisääntöjä ketoilijoille, kliks


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Kaloreiden laskeminen..
ViestiLähetetty: 2011-01-27 20:46:55 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2011-01-24 11:16:30
Viestit: 3
en ole asettanut mitään hh määrää vuorokaudelle... minusta on jotenkin todella hankala laskea syötävän ruuan määrästä hiilareita ym, varsinkin kun yksi aterioista on koulu ruoka... En syö hedelmiä (enkä tietenkää leipää ym. "pahimpia" hiilari pommeja) enkä myöskää maitoa kun kahvin joukossa, ja ruuan kanssa korkeintaan 4dl/pv. Jugurttia (maustamaton) 2dl. Muuten syön kasviksia, salaattia, juustoja, lihaa, kalaa ja kanaa... Pähkinätkin on vähän niin ja näin. En tiedä passaako niitä syödä, koska hh on n.14 (jos suositus on siis 5g/ sadassa grammassa) Olen syönyt pähkinöitä korkeintaan 2 rlk sillon tällöin (n. 3x viikossa)
Onkohan tämä minun tyyli ihan hyvä jatkaa ja kuunnella vaan omaa kehoa, jos paino ei laske, niin vähennän aterian koosta, en rasvoista enkä protskuista? Vai pitäisikö maito ja jugurtti jättää pois?

Näitä samoja kysymyksiä tulee varmaan jatkuvasti vastaan, mutta jospa minä pääsisin joskus sille puolelle, että voisin auttaa aloittelijoita eteenpäin tavotteissa... :)


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Kaloreiden laskeminen..
ViestiLähetetty: 2011-01-27 20:52:39 
Poissa
nörttikarppi
nörttikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-05-04 14:59:26
Viestit: 8323
Paikkakunta: Lahti
Pistäkääs tonne kysymyksiä niin apua saa varmaan vielä nopeammin:

viewtopic.php?f=13&t=51677

Ja kirjojen lukeminen auttaa tässäkin. Annoskokoja en välttämättä rupeaisi heti pienentämään, koska yleisin aloittelijoiden kompastuskivi on se että kaloreita ei ole tarpeeksi. Ja tietämättä ihmisen kokoa/painoa/ikää/liikuntamäärää ja tarkempaa ruokapäiväkirjaa (grammoineen, mielellään makroineen) on paha sanoa mitään--ja silloinkin yksilöllisiä vaihteluja on älyttömästi. Näin suuren ruokavaliomuutoksen kanssa kestää aikansa saada ne itselle sopivat ruokamäärät kasaan, joten ei kantsi hätääntyä parin ekan kuukauden aikana vielä. :D

_________________
Kuva

Riekon nyrkkisääntöjä ketoilijoille, kliks


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 23 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: FBbot ja 12 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)