Löysin asiantuntevalta vaikuttavaa tekstiä magnesiumista ja sen mittaamisesta.
https://www.kaisajaakkola.com/2013/09/magnesium/
Magnesium
Re: Magnesium
Mulla on magnesiummalaattia, jota koitan muistaa ottaa esim. niinä aamuina kun lähden tallille (energia magneisum nimellä). Iltaisin joko triplamagnesiumia tai iltamagnesiumia (noi myyntinimikkeet, eli samoja kuin Kaisan tekstissä on nyt mulla). Mulla magnesium tuntuu olevan aika ehdoton uneen, lihaksille ja jotenkin hermoillekin, näin ajattelen, vaikka hermot on toki silti usein kireät
Live, love, laugh? Nah. Languish, lament, lay down.
Samat käytössä minulla kuin Ooollakin. Tuntuu olevan vaikutusta, jos kohta ihmelääke ei magnesiumkaan ole. Mikäpä olisikaan.
-
Olen jo ylittänyt ohjeessa suositellun enimmäisrajan 10 mg/painokilo/maks. 800 mg. Otan iltaisin 750 mg, vaikka painan vain 63 kiloa.
Mitään ripulia ei ole ollut, vaikka ideana oli, että annosta nostetaan ripulin alkamisen alarajalle. Mutta olen nukkunut huomattavasti sikeämmin eli tarvitsen kyllä virallista annosta enemmän magnesiumia. (Virallinen annos ei sitä paitsi perustu vaikuttavuudesta tehtyihin tutkimuksiin, vaan se on johdettu keskivertoeurooppalaisten päiväsaannista ilman terveysvaikutusten arviointia.)
Magnesium häiritsee toki muiden ravinteiden imeytymistä, mutta otan sen vasta ennen nukkumaan menoa.
Käytän magnesiumsitraattia, koska sitä ei tarvitse niellä isoina kapseleina. (Sen voi jauhaa suussa rikki.)
KORJAUS:
Olin näköjään ostanut vahingossa mg-oksiditabletteja. Ei ihme, että piti syödä jättiannoksia.
Mitään ripulia ei ole ollut, vaikka ideana oli, että annosta nostetaan ripulin alkamisen alarajalle. Mutta olen nukkunut huomattavasti sikeämmin eli tarvitsen kyllä virallista annosta enemmän magnesiumia. (Virallinen annos ei sitä paitsi perustu vaikuttavuudesta tehtyihin tutkimuksiin, vaan se on johdettu keskivertoeurooppalaisten päiväsaannista ilman terveysvaikutusten arviointia.)
Magnesium häiritsee toki muiden ravinteiden imeytymistä, mutta otan sen vasta ennen nukkumaan menoa.
Käytän magnesiumsitraattia, koska sitä ei tarvitse niellä isoina kapseleina. (Sen voi jauhaa suussa rikki.)
KORJAUS:
Olin näköjään ostanut vahingossa mg-oksiditabletteja. Ei ihme, että piti syödä jättiannoksia.