En löytänyt aiempaa keskusteluamme, mutta löysin tällaisen: Yhden miehen komitea: "gramma fruktoosia (sen jälkeen kun joidenkin kymmenien grammojen per päivä kohdalla oleva sietoraja on ylitetty) rasvoittaa maksaa suunnilleen yhtä tehokkaasti kuin gramma alkoholia".
Minä tarkoitin juuri tuota, että on olemassa alaraja, jota pienemmät pitoisuudet ovat suht. harmittomia.
Löysin myös tällaisen väitteen, ei palstalta tosin: "45–65 gramman suuruisen päiväannoksen on havaittu vähentävän kakkostyypin diabetesta sairastavien insuliiniresistenssiä". Saman lähteen mukaan vasta yli 100 gramman päiväannokset aiheuttaisivat insiliiniresistenssiä.
Lisäksi tällaista "Kahdessa 2010-luvun jälkipuolella julkaistussa tieteellisestä yhteenvetotutkimuksessa havaittiin, että tavallisen sokerin korvaaminen fruktoosilla vähentää diabetesriskiä, eikä lisää veren triglyseriditasoja."
Mutta joo, eihän tässä edes mainita maksaa tai silmiä.

Ehkä sokeudun kohta, koska olen syönyt niin paljon fruktoosia!

Ainakaan fruktoosi ei aiheuta hammasmätää eikä tunkkaisen hapanta jälkimakua suuhun.

P.S.
Ihmisten fruktoosinhajotuskyvyllä lienee suuria eroja. Jotkut saavat siitä turvotusta, käsittääkseni sen vuoksi, etteivät pysty hajottamaan sitä kunnolla. Minä taas saa turvotusta, ähkyä ja vatsakipua glukoosista. (Sokerilla makeutettu marjapiirakka olisi alkanut käymään suolistossani.) Minä olen meidän perheessä ainoa, joka ei ole saanut kaljamahalta näyttävää "kaasumahaa". Muiden suolisto on tutkitusti kaasun valtavaksi palloksi turvottama. Ovat niin suuria, että vaikeuttavat vaatteiden löytämistä. Hoikkia ihmisiä älyttömän suurilla vatsoilla. Sen siitä saa, kun syö ikänsä suositusten mukaan.

Fruktoosista en ole koskaan huomannut saavani oireita. (Mikä ei tietenkään poista mahdollisten sokeutumisen mahdollisuutta.)
Suomalaiset nauttivat keskimärin 40 grammaa sakkaroosia päivässä. Tulos saatiin tosin Finravintotutkimuksesta, jonka osanottajat olivat kaikesta päätellen anorektikkoja.

Joka tapauksessa, katsoin että se vastaa 75 grammaa toffeekarkkeja päivässä.