Sivu 3/5
Re: Kahviko huume?
Lähetetty: Ti Syys 03, 2024 4:20 pm
Kirjoittaja Ooo
Huume on minusta silti täysin väärä sana. Tuleeko siitä ongelmia, että nauttii kaksi kuppia kahvia päivässä? Voiko sen lopettaa jos haluaa? Aiheuttaako sillä jotain ikävää muille? Tuleeko ihmisestä jotenkin parempi jos hän jättää kahvin? Miksei samalla jätetä pois kaikkea mistä tykkää? Jonkun mielestä liikunta on huume. Jonkun mielestä ruoka. Jonkun seksi. Jne.
Ehkä askeettinen elämä luostarissa olisi myös aika ylevää. Mutta tulisiko siitäkin itsessään jossain vaiheessa kuin huumetta? Pakko olla ilman kaikkea. Jotain silläkin saavuttaa.
Kunhan mietin.
En ajatellut lopettaa kahvin juomista sen enempää kuin alkoholinkaan

Re: Kahviko huume?
Lähetetty: Su Syys 08, 2024 5:18 am
Kirjoittaja aia
Mikä muu sekoittaakaan niin täydellisesti koko kropan, kuin rakastamamme cofeiini. Hyppyyttää juoksemaan tarjousten perässä, aiheuttaa väsymystä ja päänsärkyä, jos täydennysannosta ei tule. Mikä se semmoinen on, jota ilman ei päivä lähde käyntiin ja josta ei niin millään halua eroon, kun ei edes haluakaan, vaikka no joo, haluaisi, mutta kun ei voi.
Ihan yhtä kamalaa, kuin sopimaton eksä, jota sekä vihasi että rakasti, eroon haluaisi oikeastaan, muttakun jotain hyvääkin...
Re: Kahviko huume?
Lähetetty: Su Syys 08, 2024 4:50 pm
Kirjoittaja Tramppa
aia kirjoitti: ↑Su Syys 08, 2024 5:18 am
Mikä muu sekoittaakaan niin täydellisesti koko kropan, kuin rakastamamme cofeiini. Hyppyyttää juoksemaan tarjousten perässä, aiheuttaa väsymystä ja päänsärkyä, jos täydennysannosta ei tule. Mikä se semmoinen on, jota ilman ei päivä lähde käyntiin ja josta ei niin millään halua eroon, kun ei edes haluakaan, vaikka no joo, haluaisi, mutta kun ei voi.
Ihan yhtä kamalaa, kuin sopimaton eksä, jota sekä vihasi että rakasti, eroon haluaisi oikeastaan, muttakun jotain hyvääkin...
Erittäin hyvin kiteytetty.
Re: Kahviko huume?
Lähetetty: Ti Syys 10, 2024 5:50 am
Kirjoittaja Joulupukki
Jaa. Kahvi onkin lopussa, pitääkin katsoa olisiko jossain tarjousta tälle päivää. Aloitin päiväni isolla mukilla pressokahvia, toinen muki tossa alkuiltapäivästä. Ehkä snadisti liikaa, minustahan ei todellakaan tule parempi ihminen kun noudatan kaikkia mielitekojani

Re: Kahviko huume?
Lähetetty: La Loka 05, 2024 11:35 am
Kirjoittaja Greda Carpo
Kahvin ja kolesterolin yhteydestä.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/tie ... #gs.fno1pm Likka mua toruu pressokahvista. Juon silti.
Re: Kahviko huume?
Lähetetty: Su Loka 06, 2024 9:29 am
Kirjoittaja aia
Teenjuonti on nyt menemässä kahvin juonnin edelle. Paperilehdestä luin, nuorilla erityisesti.
Re: Kahviko huume?
Lähetetty: Ma Joulu 02, 2024 5:46 am
Kirjoittaja aia
Nosto Up

Re: Kahviko huume?
Lähetetty: Ti Joulu 10, 2024 7:23 am
Kirjoittaja Yhden miehen komitea
Kahvitoimijoiden yhdistyksen teettämä tutkimus liitti kohtuullisen kahvinjuonnin jonkin verran pitempään elinikään.
https://tekniikanmaailma.fi/oikea-maara ... 276676-500
Re: Kahviko huume?
Lähetetty: Su Tammi 05, 2025 11:40 pm
Kirjoittaja Greda Carpo
Re: Kahviko huume?
Lähetetty: To Tammi 09, 2025 6:03 am
Kirjoittaja Yhden miehen komitea
Epitutkimus liitti kahvin juomisen aamulla mutta ei kahvin juomista myöhemmin päivällä pienempään sydänkuolleisuuteen:
https://yle.fi/a/74-20135448?origin=rss