Lopetin samalla kananmunien syönnin, koska en saa niitä alas ilman voita. Eli kananmunan sisältämien kerta- ja monityydyttymättömien rasvojen saanti loppui.
Olen todella hämmästynyt, koska nälkäni voimakkuudesta katosi kertalaakista noin 50 %. Olen jättänyt kanamuna-aamiaisen, joka koostui 2 munasta ja 20 grammasta voita, kokonaan pois, mutta en ole mielestäni joutunut korvaamaan sitä muulla ruoalla. Koska olen yksinkertaisesti kylläisempi kuin ennen.

En keksi muuta selitystä kuin sen, että linolihappo ei sovi metabolialleni ehkä ei myöskään kertatyydyttymätön rasva. Vaaka tullee näyttämään lopullisen totuuden. Viimeksi kun punnitsin itseni, olin laihtunut puoli kiloa. En ole ylipainoinen, mutta tässä iässä kaikki ylimääräinen rasva tuppaa roikkumaan, joten en panisi ollenkaan pahaksi, jos laihtuisin vaikka muutaman kilon.
JÄLKIKIRJAUS: yhtenä selityksenä saattaa olla sekin, että aamiaiseni oli pelkkää munakiisseliä voisattumilla. Saattaa olla, ettei elimistöni oikein tajunnut, että kyse oli kunnollisesta ruoasta, jossa on niin paljon kaloreita, että nälän pitäisi pysyä poissa pidemmän aikaa. Olen huomannut aiemmin, ettei esim. kerma ja turkkilainen ruoka vie minulta nälkää ollenkaan yhtä tehokkaasti kuin kiinteämpi sapuska.
JÄLKIKIRJAUS II
Aloin myös nukkua pidempään syyskuusta alkaen. Laihtumiseni saattaa johtua siten siitäkin, että valveillaoloaikani osuu nyt paremmin yhteen biologisen vurokausirytmini kanssa. Taikka kaikista edellä kuvatuista seikoista.
P.S.
Laskin juuri, että saan 20 grammasta naudanrasvaa vain 0,2 g alfalinoleenihappoa ja 70 grammasta kookosöljyä 0 grammaa. Eli pitäisi kai lisätä ruokaan vielä jotain rasvaa, joka sisältäisi 0,8 g alflalinoleenihappoa. Taikka siirtyä kokonaan naudanrasvan käyttöön.
Olen myös iloinnut siitä, että aamiaisen valmistukseen kulunut aika ja energia säästyy nyt muihin hommiin.