Mutta eikös Karppilan keskusteluissa juuri esitetty, ettei LDL sisälläkään niitä suuria ja harmittomia VLDL-hiukkasia?Timo Kuusela kirjoitti: ↑To Tammi 01, 2026 6:24 pm NIGHTINGALEN laboratutukimukseen liittyikin etu:
Havaintojen runsauden ja monipuolisuuden lisäksi määritetään LDL liporoteiinien kokojakauma. Suurimpia löllyköitä runsaine Trigly lasteineen ei pelätä verisuonivaarallisina, ikääntyneitä ja lastia luovuttaneita LDL hiukkasia pidetään verisuoniriskinä. Näin ollen tavanomainen LDL:n pelkkää määrän mittaus ei kerro samaa kuin kokojakauma.
Liikunta
-
Vanha Karppu
Re: Liikunta
-
Marrtti Syväniemi
Kävin viikonloppuna 24 tunnin ultrajuoksutapahtumassa Esport Arenalla Espoossa. Sain kasaan 107km. Olin vielä 11 tunnin jälkeen (M75 130km) suomenennätysvauhdissa, mutta vauhti oli kuitenkin mulle liikaa ja alkoi sen jälkeen hiipua. Ei tullut mitään vammoja. Kävin eilen kuntopiirissä ja tänään mennään vaimon kanssa hiihtämään.
Naisille tiedoksi, että N70 sarjassa Tuula Latvala juoksi 140 km!
Naisille tiedoksi, että N70 sarjassa Tuula Latvala juoksi 140 km!
-
Marrtti Syväniemi
Viikonloppuna juoksin Kaarinassa urheilukentällä 6 tunnin kisassa liki 50 km, 104m jäi vajaaksi, maratoniin meni alle 5 tuntia. Kisa alkoi klo 10 ja edellisestä ruokailusta oli kulunut 15 tuntia. Kisan aikana join urheilujuomaa kolmannesta tunnista lähtien, josta tuli hiilaria noin 10g/h. Noakesin ohjeen mukaan. Jouduin vaihtamaan toiset tossut puolimatkassa, johon hukkaantui ehkä minuutti. Muita taukoja ei ollut, ei siis pisutaukoakaan.
Lämpötila oli 15 astetta, mutta aurinko paahtoi todella pahasti, kun jouduin käyttämään pitkähihaista paitaa ja lippistä aurinkosuojana.
Tulos on tämän vuosituhannen tilastoissa sarjassa M75v sijalla 34. Olen siis ikäsarjassani yllättävän hyvin sijoittunut, vaikka olen juoksijana varsin lahjaton. Menestys tulee karppauksesta ja pätkäpaastosta, jotka pitävät elimistön (lihakset, jänteet, nivelet, verenkierron) kunnossa ja ravapolttoisena. Lisäksi treeni on minulle sopivaa, monipuolista, kevyttä, mutta runsasta.
Lämpötila oli 15 astetta, mutta aurinko paahtoi todella pahasti, kun jouduin käyttämään pitkähihaista paitaa ja lippistä aurinkosuojana.
Tulos on tämän vuosituhannen tilastoissa sarjassa M75v sijalla 34. Olen siis ikäsarjassani yllättävän hyvin sijoittunut, vaikka olen juoksijana varsin lahjaton. Menestys tulee karppauksesta ja pätkäpaastosta, jotka pitävät elimistön (lihakset, jänteet, nivelet, verenkierron) kunnossa ja ravapolttoisena. Lisäksi treeni on minulle sopivaa, monipuolista, kevyttä, mutta runsasta.
-
Vanha Karppu
Ai että kevyttä?Marrtti Syväniemi kirjoitti: ↑Ma Huhti 20, 2026 5:21 pm Viikonloppuna juoksin Kaarinassa urheilukentällä 6 tunnin kisassa liki 50 km, 104m jäi vajaaksi, maratoniin meni alle 5 tuntia. (--) Lisäksi treeni on minulle sopivaa, monipuolista, kevyttä, mutta runsasta.
Aika suoritus, onnittelut.