karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-28 10:18:13

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 22 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2009-02-07 07:25:26 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2009-02-04 07:27:43
Viestit: 14
Hei,

tutustuin kyseiseen Michel Montignacin diettiin pari viikkoa sitten ja olen sen jälkeen surffaillut täällä forumilla ja ahminut tietoa... ja nyt on pää ihan sekaisin :)

Monten dietiillähän saa syödä leipää aamiaisella, siis täysjyväleipää... kysymys kuuluu voiko sen päälle laittaa rasvatonta kinkkua? Yritän olla siis "hyväkarppi". Hedelmiä voi myös syödä jos syö ne tyhjään vatsaan.
Alussa ymmärsin ettei hiilareita ja rasvaa tai hiilareita ja proteiinia pidä sekoittaa samalla aterialla ja niiden (hiilari+kasvikset tai proteiini+rasva) välillä täytyy pitää 3-5 tuntia väliä, mutta kun lueskelin Monten dieettiikirjaa menin ihan sekaisin... sillä esim. riisiä ja pastaa voikin syödä esim. proteiinin kanssa jos sen tasapainottaa esim. salaatilla ym. matalilla GI kasviksilla. Riisivermiselliä voi syödä myös rajattomasti aina kaikilla aterioilla?
Miten on marjarahkan kanssa? rasvatonta rahkaa ja kuohukermaa ja marjoja sekaan? onko väärin valita rasvaton rahka? Olen ihan sekaisin myös noiden kevyttuotteiden kanssa... mikä niissä oikein on "vaarallista"? voisiko joku ystävällinen sielu selittää sen ihan tavallisella kielellä että mä sen vihdoin ja viimein tajuan. Istun nykyisin puolille yötä netissä ja tuntuu että mitä enemmän luen sitä enemmän menen sekaisin ja jääkaappikin pursuaa nykyisin kaikenmaailman rasvatuotteista, että ihan morkkis tulee kun avaan jääkaapin oven, entinen paikkari kun olen :D

Aloitin "dieetin" maanantaina eli kuus päivää sitten ja paino on pudonnut 1,2 kg. Alla esimerkki päivän saldosta:

Aamupala
- 3 paahdettua ruisleipää luumusoseella (vauvanruoka), Kahvia
Välipala
- omena
Lounas
- kylmää pastaa, kasviksia
Valipala
- pähkinöitä
Päivällinen
- Kermainen sienikeitto,
- broilerinfilee kermajugurttikastikkeessa,
- keitettyä parsaa,
- vihersalaatti aurinkokuivattujen tomaattien(öljyinen) kera
- pala tummaa 70% suklaata

Olenko ihan hakoteillä? Dieetin mukaan ruokaa ei myöskään rajoiteta.

Kiitollinen kommenteistanne.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-02-07 07:44:57 
Poissa
huuhaakarppi
huuhaakarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-07-12 13:31:51
Viestit: 4865
Paikkakunta: Tampere
Ohessa aika uusi ketju samasta aiheesta:
http://karppaus.info/forum/viewtopic.php?f=13&t=27674

Olin n. 10 vuotta sitten Montilla, mutta kyllä karppaus on paljon helpompaa :D

_________________
Ihmettelee vatsansa muotoa, joka pömppö. Vatsa palp pehmeä, rauhallinen kaljamaha.
"Herkkunsa kullakin sanos suutari kun läskiä voilla söi." Kilot-kampanja


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-02-07 09:49:55 
Poissa
Kätevä emäntä
Kätevä emäntä
Avatar

Liittynyt: 2007-01-17 19:32:28
Viestit: 3333
Paikkakunta: Pusikon ja pellon välissä, JKL
Samoin, olin Montilla ihan hyvin tuloksin joskus usiampi vuosi sitten. Se jäi, kun tuntui liian hankalalta. Karppaaminen on helpompaa kun tämä ei ole niin "ranskalaista" :wink: Montignacia tajuaa paremmin jos muutenkin tietää miten ranskalaiset syö (esim. sen ruokaleipänsä aina ilman muita päällisiä kuin voi, eikä yleensä sitäkään, aamulla patonkia ja hilloa tms. eli meikäläinen voileivän tyylinen juttu kinkkuineen sun muineen on lounasruoka sinällään, ei ruuan lisuke). Niin ja se, että mitä saa minkäkin kanssa syödä oli mun mielestä liian monimutkaista.

On siinä kirjassa kyllä ihan hyviä ateriaehdotuksia, mutta aika hankalia toteuttaa pidemmän päälle. Laiskana pääsen karpin keittokirjan ja reseptitietokannan kanssa paljon helpommalla 8)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-02-07 10:39:58 
Poissa
voipallo
voipallo

Liittynyt: 2006-01-03 14:37:31
Viestit: 13162
Paikkakunta: helsinki
asa1963 kirjoitti:
. Riisivermiselliä voi syödä myös rajattomasti aina kaikilla aterioilla?
Miten on marjarahkan kanssa? rasvatonta rahkaa ja kuohukermaa ja marjoja sekaan? onko väärin valita rasvaton rahka? Olen ihan sekaisin myös noiden kevyttuotteiden kanssa... mikä niissä oikein on "vaarallista"?


Samoin kuin edelliset, laihdutin vuosia sitten Montilla ja luisuin siitä helpompaan karppaukseen.
Toi riisivermisselin syöminen kaikilla aterioilla tuntuu oudolta, sehän sekoittaa koko rasva-prode-aterian idean, samoin kuohukerma rasvattoman rahkan (Suomesta ei oikein edes muuten saa kunnolsta rahkaa) kanssa on omituinen, haiskahtaa enempi Atkinssin jälkkäriltä.
Kevyttuotteissa on rasva yleensä korvattu kaikella karppien kammoamalla skeidalla, kuten sokerilla, aromivahventeilla jne.
Mä olin sillä dieetillä niin kauan sitten, ettei Suomesta saanut edes Montin suosittelemia rasvattomia sulatejuustojan ja käytin joko aika kammottavaa rahkalevitettä tai rasvatonta kinkkua leipäni päällisenä.
Joillekin Monti sopii vallan mainiosti ja monelle se on ollut ensimmäinen askel karppiherkkujen maailmaan :D

_________________
“To be is to do - Socrates
To do is to be - Sartre
Do Be Do Be Do - Sinatra”

― Kurt Vonnegut


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-02-07 10:55:24 
Poissa
Leijona
Leijona
Avatar

Liittynyt: 2007-04-11 20:57:52
Viestit: 5885
Mulla on toi monti hyllyssä ja voin sanoa, että se on yksi huonoimmista karppikirjoista hyllyssäni. Sehän on insinöörin tekosia :D En ole nähnyt yhtään tutkimusta, joka tukisi montin ajatuksia. Noi säännöt on suurinpiirtein pepusta. Oikea karppi ei luo itselleen tollasia sääntöjä. Meidän säännöt menee niin että joka aterialla pitää olla rasvaa, rasvaa ja prodea. Mihis ne hiilarit unohtu. No kun niitä ei tarvita. Ei silti, sopiva annos rehuja kruunaa hyvän karppiaterian. Maitotuotteet käy jos ne nautitaan homogenoimattomina. Hailin tulkinta hyvästä karppiruokavaliosta.

_________________
Cats are carnivores.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-02-18 18:17:14 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2009-02-05 09:27:05
Viestit: 62
Ite oon kans noudattanu montignacia ja pitäny joskus painoni kurissakin nimenomaan sillä, pudottanu muutaman kilonkin sillä eikä se tuottanut ongelmia. Lihomisen ongelma alkoi heti kun lopetin noudattamasta sitä ja söi mitä sattui.

Montignac perustuu enemmän terveellisen elämäntavan ja painonhallinnan ylläpitämiselle. Siinä on periaattena syödä GI-pitoista terveellistä ruokaa ja terveyttää ja tukea haiman toimintaa niin ettei se erittäisi liikaa insuliinia silloinkin kun syö niitä hyvinkin hiilihydraattisia ja pahoja ruokia. Itelläni hävis pelkästään sillä pari kiloa kun aloin syömään leipää montignacin tavalla. Se että syödään hyviä hiilareita, ja se on tärkein, että laatu on hyvä, ei määrä. Kun laatu on hyvä, se edistää terveyttä ja ajan kanssa auttaa myös painon pudottamisessa ja hallinnassa. Siinä ei tavoitella ketoosia niinkuin muissa atkins tai ketoosidieeteissä, vaan enemmänkin opitaan syömään terveellisellä ja monipuolisella tavalla eikä tarvitse pelätä että lihoisi, jos muistaa säännön, joka on toki aluksi vaikea ymmärtää ja omaksua mut ajan kanssa se tulee luonnostaan: suosi hyvää laatua, kuitupitoisuutta (esim. korkeakuitupistoista leipää, kuitupitoista täysjyväpastaa, kasviksia), syö prodet ja rasvat samassa (esim. pavut ja lihat), syö pääasiassa ja ainakin korkeahiilihydraatiset ruoat vain rasvattomien tuotteiden kanssa (esim. kuitupitoinen leipä rasvattoman rahkan tai jogurtin kanssa), ja vältä pahoja hiilihydraatteja ( esim. sokeria, valkaistua jauhoa yms. ja niitä tuotteita, jotka sisältää näitä).

Poittini on vain se että montignac painii kuitenkin vähän eri sarjassa kuin muut, mutta ei mielestäni huonommassa. Se on hyvin terveellinen elämäntapa, jota ite noudatan välillä kun ketoosikarppaus ottaa koville. Montignac on mielestäni helpompi tapa laihduttaa mutta hitaampi kuin esim. ketoosi, kuitenkin hyvin terveellinen sen monipuolisuuden takia.

Ymmärrän hyvin ettei alkuunkaan ymmärrä ollenkaan, ite jouduin lukemaan lopulta kolme montignacin kirjaa niiden vuosien ajan kun samalla noudatin montignacia, kunnes se avautui todella ja aloin vähitellen ymmärtää sitä ideaa.

Tällä hetkellä olen itse niin kärsimätön ja haluan kk:ssa nopeasti sen 6 kiloa pois ja noudatan siksi ketoosidieettiä, jolla se on mahdollista, koska se on rankempi, mutta muutoin noudattelen montignacin elämäntapaa.

Vielä on tärkeää huomata että mongicnachan ensisijaisesti on elämäntapa, jolla pidetään paino hallinnassa samaan aikaan kun voidaan nauttia elämästä, eikä sitä sinänsä pidä ottaa väliaikaisena dieettinä. Monignacihan on kuitenkin esitelly ne vaiheet, joita noudattamalla voi laihduttaa ja sitten siirtyä hallitsemaan sillä painoaan, ja niissä vaiheissa on suuria eroja, jotka on hyvä huomioida.....

Mielestäni kuulostaa ihan montignacin tapaiselta tuo ruokailutapasi. Muista panostaa kuitupitoisiin, eli täysjyväpastaa, täysjyväleipää.. Ite en muista koskaan lukeneeni että riisivermiselliä saisi syödä niin paljon kuin huvittaa. Olen lukenu että jokaisella aterialla voi syödä vatsansa hyvin täyteen, kunhan ruoka-aineet ovat suhteutettu oikealla tavalla toisiinsa. Mut ainakin se miten olet syönyt (kirjoittamasi esimerkki) on oikea lähtökohta. Oletko lukenut kirjoja? Suosittelen niitä, eikä nettiä! :) Kirjassa kerrotaan vaiheet, ja siinä tulee myös hyvin selville kuinka paljon ne vaiheet eroaa toisistaan. Laihduttaessa esim. tiettyjä ruoka-aineita ei suosita ollenkaan ja painonhallintavaiheessa on mukana maissit ja voidaan joskus jopa sekoittaa rasvat ja pahatkin hiilarit silloin tällöin keskenään. Huomio niiden vaiheiden ero, niin olet oikeilla jäljillä. :)

Paremmin en ite osaa selittää, mutta älä luovuta, jos tuntuu että se sopii sinulle. Se vaatii kärsivällisyyttä, mutta oiva tapa laihduttaa terveellisesti ja samalla nauttia syömisestä ja pitää paino kurissa! :)



Terkuin, Montignacia kannattava. :)

_________________
Tulevat sanomaan, että olet väärällä tiellä, jos kuljet omaasi. -Antonio Porchia-


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-02-18 21:02:55 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-07-21 09:27:31
Viestit: 601
Paikkakunta: Etelä-Eurooppa
Montillehan on ihan oma alue Karppaustyylit-otsikon alla: viewforum.php?f=68
Ehkä tämän voisi siirtää sinne? siirretty -chiman

_________________
hyväkarppi 07/07 > ala/ketokarppi 11/07 > hyväkarppi 09/09 > ala/ketokarppi 02/10 > hyväkarppi 04/12
iHerb - vitamiinit, kookosöljy ja paljon muuta - http://www.iherb.com


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-11-17 21:24:18 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-08-08 12:03:06
Viestit: 107
Ostin juuri itselleni Montignacin dieetti kirjan ja lukaisin sen jo tossa läpikin päällisin puolin. Normi(ala)karppaukseen verrattuna sen yksi plussapuoli on se, että (ns. huonoja) hiilihydraatteja saa halutessaan syödä ateriaksi (esim. pastaa) jos vain koostaa aterian sitten muuten kasvispainotteisesti ja ilman rasvaa. Tämä auttaa ehkä henkisesti ihan vaan vaihtoehtona, enkä välttämättä tule näitä hiilariaterioita edes kovin paljoa syömään.

Olen siis ajatellut aloittaa tätä elämäntapaa kokeilemaan, heti huomenna. Kirjan mukaan ainakin kolme kuukautta pitäisi olla painonpudostusohjelmalla, jotta haiman toiminta tasapainottuisi. Katsotaan kuinka käy. Aiemmat laihdutukset ovat kariutuneet vähärasvaisuuden aiheuttamaan tajuttomaan syömishimoon ja karppausyritysten ajautumseen hiilarisuuntaan (huom. vähentämättä rasvaa :D) :roll:

Ainoa ongelma, joka heti lukiessa pompsahti esiin on kahvi. Se kun pitäisi jättää pois kokonaan. Kofeiinitonta en taida viitsiä töihin erikseen rahtaamaan.

Luin tuossa uudelleen myös Heikkilän ravinto & terveys kirjan. Katsotaan mihin sekasikiöön tässä vielä ruokavalion suhteen päästään. Tosin, en taas uskalla liikoja odottaa. Syteenhän se menee jollei saveen ;) (Ärsyttää muuten aina lukiessa Heikkilän tekstejä se ruokottoman huono suomen kieli... [-X )

Onko kellään Montipäikkyä? Mietin josko sellaista alkaisi tässä väsäämään.

_________________
karp--illa on asiaa.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-11-18 06:15:51 
Poissa
landekarppi
landekarppi

Liittynyt: 2005-04-12 07:05:10
Viestit: 14387
Paikkakunta: Imatra
Mieki olen lukenu montin kirjoja, mut miuleki liia vaikea selkoista eikä ehkä ois tepsiny minuukaa... Atkins oli helpoin ja kolahti heti, sillä tiellä vieläkin... :wink:
Mutta onnea valitsemallasi tiellä, toivottavasti onnistut! [-o<

_________________
Karppi, since 2005 :)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-12-23 11:29:46 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2009-12-13 08:07:20
Viestit: 201
Paikkakunta: Saarijärvi
Oisko vinkkejä päivälliseksi kun pääpaino on hiilareilla ja rasvattomuudella? Itse en ole monteillessani oikein keksinyt montaakaa hyvää ateriakokonaisuutta. Melkein aina jotakin tomaattisoossia ja täysjyväpastaa/riisiä kalalla on tullu väsättyä. :lol:


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-12-28 18:33:02 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2009-12-13 08:07:20
Viestit: 201
Paikkakunta: Saarijärvi
Eipä ole täällä selvästikkään monteilijoita.. :roll:


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-12-31 09:10:52 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47599
Paikkakunta: HomeSweetHome
Ei ole, ei; karppilan alkuvuosina niitä ole muutama, nyt ei aktiiveista taida olla ainuttakaan montilaista.
Itsellä on kirja hyllyssä, mutten ole koskaan kokeillut sen mukaista ruokaa, vaikka sen luinkin.

Mutta, mutta: joka kirjassa taitaa olla useamman viikon ruokalistat. Eikö kannattaisi mennä niiden mukaan?

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-12-31 09:46:34 
Poissa
Elinkautinen
Elinkautinen
Avatar

Liittynyt: 2007-01-04 14:48:20
Viestit: 8739
Paikkakunta: Torrevieja/Tuusula
Kirja on..ja joskus viimevuostuhannen lopulla sitä yhden kevättälven noudatin....ja opiskelin...
Ja söin väliin niin terveellisen hedelmäannoksen pääruuaks, että nykysellään hirvittää.
Mulla se ei vaikuttanu muuta, kun että kolesteroli sen jälkeen oli pitkään 8.9...vaan mitäpä sekään kertoo, kun ennen ei ollu mitattu.

Runsaseläinrasvaiselle VHH:lle siirtymisen jälkeen puolessa vuodessa tippu 5.9:ään...nyt keikkuu kuuden tietämissä...ja hdl kolmen...trg:t alle 1.
.................
kesa2006 kommentin luin ja korjaan ajankohdan samoihin vuosiin!

_________________
Aloituskokeilu 1992.
Uudelleen vuodesta 2000, Atkinsia, Heikkilää, ketokarppia ja sitten lähinnä Kwasniewskia vuodesta 2008.
Huhtikuusta 2019 asteittain karnivoriksi Kuva
Kotona!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-12-31 10:00:09 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-03-02 13:04:27
Viestit: 7905
Muistin juuri, että mullakin eka "karppaus"kokemus on juurikin Montista. Oon lukioikäisenä (93-96) yrittänyt hetken Montin opeilla, muistan syöneeni aamupaloiksi kauheasti kurkkua jne. muistan vaan kovan nälän ja yhdistelyn vaikeuden. tosin silloin on ruoka ollut prode-rasva-aterioissakin varmastikin tosi rasvatonta (kuten kaikki muukin syöminen silloin). en tiedä jos ois aikuisena ja paremmilla tiedoilla yrittänyt, ois voinut olla helpompaa ja varmasti terveellisempääkin..

_________________
karppi nro 3729
"ihanvähänvaanhiilihydraatittomalla vuodesta 2007"
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-12-31 11:56:56 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2009-12-13 08:07:20
Viestit: 201
Paikkakunta: Saarijärvi
els kirjoitti:
Ei ole, ei; karppilan alkuvuosina niitä ole muutama, nyt ei aktiiveista taida olla ainuttakaan montilaista.
Itsellä on kirja hyllyssä, mutten ole koskaan kokeillut sen mukaista ruokaa, vaikka sen luinkin.

Mutta, mutta: joka kirjassa taitaa olla useamman viikon ruokalistat. Eikö kannattaisi mennä niiden mukaan?


On niin ranskalaista ne montin ruokalistat että ei oikein luonnistu. :D


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-04-27 17:26:46 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2010-03-28 11:51:25
Viestit: 20
Kirjastosta löysin Montin kirjan ja nyt vähän päälle puolet luettu. En oikein tiedä mitä ajatella tuosta "eläinrasvan pahuudesta" ja "kasvirasvan hyvyydestä". Näin muutaman viikon karppailun jälkeen alkoi pelottaa, että onkohan mun suonet nyt ihan tukossa ja sydän räjähtämässä :oops: ... Mutta ehkä Montignacilla onkin vaan jäänyt rasva-asiat tutkimatta ja se on ottanut ne suoraan yleisistä terveys-suosituksista.. Kukapa sen tietää loppujenlopuksi :roll:
Mutta hiilihydraattien Gl-taulukko on mielestäni tosi hyvä. Eikös se muussakin karppauksessa ole niin, että noita matalan Gl:n hiilareita voi syödä melko vapaasti, jos ei ihan ketoosiin pyri? Kyllähän Montikin 1. vaiheessa kieltää viljat ja perunat ja muut hiilarimössöt.

_________________
9kg jäljellä~


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-05-29 14:02:42 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2010-04-17 19:36:07
Viestit: 7
Chickenpox kirjoitti:
Kirjastosta löysin Montin kirjan ja nyt vähän päälle puolet luettu. En oikein tiedä mitä ajatella tuosta "eläinrasvan pahuudesta" ja "kasvirasvan hyvyydestä". Näin muutaman viikon karppailun jälkeen alkoi pelottaa, että onkohan mun suonet nyt ihan tukossa ja sydän räjähtämässä :oops: ... Mutta ehkä Montignacilla onkin vaan jäänyt rasva-asiat tutkimatta ja se on ottanut ne suoraan yleisistä terveys-suosituksista.. Kukapa sen tietää loppujenlopuksi :roll:
Mutta hiilihydraattien Gl-taulukko on mielestäni tosi hyvä. Eikös se muussakin karppauksessa ole niin, että noita matalan Gl:n hiilareita voi syödä melko vapaasti, jos ei ihan ketoosiin pyri? Kyllähän Montikin 1. vaiheessa kieltää viljat ja perunat ja muut hiilarimössöt.


Mäkin olen suunnilleen puolet lukenut (2006 versiota), oikeastaan sieltä täältä ja samoin selannut läpi muutama kuukausi sitten 80-luvun painoksen. Ihan samoja juttuja mietin, et onkohan tuo rasvateoria vaan vähän aikansa elänyt.. En olis huolissaan.. :roll: Eikö viljaa muka saa syödä painonpudotusvaiheessa??? Multa meni ihan ohi...

Muuten tuntuu jo parin pvän kokeilun (aikalailla soveltaen..) jälkeen toimivan. Olen jotenkin paljon virkeämpi ku karppauksen aikana (hiilareita karppausviikkoina n.50/pvä) Varsinkin hiilariaamiainen sopii mulle!!! Puuroa, pala ruisleipää kuiviltaan(oon aina muutenkin tykännyt ruisleivästä ilman päällysteitä) ja esim. päärynää. Yllätys uudemmassa versiossa oli se, että hedelmien syönti tyhjään vatsaan onkin vaan ruuansulatukseen liittyvä juttu, eikä vaikuta painonputoamiseen millään tavalla. Sitä en ollut tajunnut, ja koska mulla ei hedelmien syömisestä mitään ongelmia tule, olen hiilariaterian yhteydessä syönyt myös hedelmää. Tiedä sitten menikö ihan metsään.. :?

Mut jatkan opiskeluja, jos asia vaikka avautuisi tässä pikkuhiljaa..

_________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wRwbUcG/]
Kuva
[/url]

Karppaus aloitettu 04/2010. Vatsassa vallitsee syvä hiljaisuus, ja hiljaisuus on myöntymisen merkki, eikös juu?


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-05-31 13:21:22 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2010-05-31 13:15:37
Viestit: 1
Hei!

Olen itse alkanut seurata Montignacin dieettiä noin 3 viikkoa sitten, paino on alentunut hieman. Olen normaalipainoinen mutta haluaisin muutaman kilon pois sekä tietenkin syödä terveellisesti.

Yksi asia ihmetyttää, miksi raejuustoa ei ole nostettu esille hyvänä leivänpäällisenä ja muutenkin aterioiden lisukkeena? Siinähän on paljon proteiinia, vain pari prosenttia rasvaa ja pari prosenttia hiilihydraatteja eli luulisi sen sopivan hyvin yhteen melkein kaiken kanssa. Olen laittanut sitä erityisesti ruisleivän päälle hiilariaamiaisella; paljon parempaa kuin vauvan luumusose tai rahka!

Piti vielä sanoa, että turkkilaista jogurttia käytän paljon, mutta siinä alkoi mietityttää hiilareiden osuus: jos 100 g sisältää noin 5 g hiilareita niin aika äkkiä tulee päivän hiilariosuus täyteen jos syö lautasellisen jogurttia marjojen kanssa vaikka iltapalaksi ja sen lisäksi hieman lisää esim. aamiaisen/päivällisen yhteydessä/jälkeen...onko joku muu miettinyt tätä?


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-05-31 13:55:39 
Poissa
Elitistikarppi
Elitistikarppi
Avatar

Liittynyt: 2009-06-30 13:33:06
Viestit: 1235
Paikkakunta: Espoo
Minäkin tilasin Montin kaksi kirjaa Antikasta, kun ketoilu ei tunnu reilun vuoden jälkeen painoon vaikuttavan mitenkään ja yritän tässä viilailla ruokavaliotani painonpudotusmielessä tehokkaampaan suuntaan. Saa nähdä, kuinka kykenen Montin tarkkoja ohjeita noudattamaan, peruskarppaus kun on niin ihanan simppeliä. Sinänsä mua ei houkuttele yhtään hyvät eikä pahat hiilarit, saatikka sitten kevyttuotteet ja valmiiksi on pieni vastustus päällä. Noh, annan herralle mahdollisuuden ja luen ainakin kirjat.

_________________
Omnia mea mecum porto


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-08-01 17:16:30 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2010-07-04 15:28:38
Viestit: 51
Paikkakunta: Tampere
Mamma-81 kirjoitti:
Yksi asia ihmetyttää, miksi raejuustoa ei ole nostettu esille hyvänä leivänpäällisenä ja muutenkin aterioiden lisukkeena?


Ehkä raejuusto ei ole niin iso hitti Ranskassa? :) Ainakin sen Wikipedia-artikkeli on todella lyhyt, vaikka muista juustoista on tarinoitu paljonkin.

Avomies ilmoitti ryhtyvänsä Montignacille, koska isänsä laihdutti sillä 30 kg. Olen meidän perheen kokki, joten nyt ihan hätää kärsin lueskellessani miehen joululahjakirjaa. Yritin houkutella miestä ihan vain normikarpiksi, jollainen itse olen, mutta ei onnistunut. Kaipa se on sitten lähdettävä ostamaan pastaa ja leipää. Saa nähdä mitä tästä tulee, mies kun rakastaa hiilareita ja rasvaa - samalla aterialla. Yritän silti olla kannustava, sillä olen todella huolissani mm. mieheni korkeasta diabetesriskistä. :|


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 22 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)