karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-04-18 10:56:02

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 49 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2008-10-23 12:39:50 
Poissa
humpuukikarppi
humpuukikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-02-24 16:18:50
Viestit: 16113
Paikkakunta: Sonsuossa
Kyselen listaa, että mitä ruokia kannattaa välttää, jos epäilee insuliinitasonsa olevan kovin korkea.
Nyt olen jo bongannut tuulimumman jutuista seuraavat: kookosöljy ja juuston kaseiini (kai muutkin maitotuotteet sitten).

Mulla menee joka päivä kookosöljyä ja kermaa, eli paino ei tipu ja voisiko se johtua juuri näistä?

Kertokaa, oi hyvät kiltit ihmiset!

_________________
Baltazar ei muistanut mitään. Hän ei nimittäin ollut syönyt joka-aamuista kananmunaansa. Munia ei ollut seuraavanakaan aamuna, Baltazarin aivot menivät aivan solmuun!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2008-10-23 13:45:28 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-08-14 15:16:37
Viestit: 486
Paikkakunta: Mikämikämaa
Kahvi nostaa! Mutta miksi, tietääkö kukaan?

_________________
"Leipä on terveysuskonnon öylätti" (Antti Heikkilä)
---
[First you fuel the desire, then the desire will fuel you.]


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2008-10-23 14:26:27 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47634
Paikkakunta: HomeSweetHome
Mimmimakia kirjoitti:
Kyselen listaa, että mitä ruokia kannattaa välttää, jos epäilee insuliinitasonsa olevan kovin korkea.

Ensijaisesti isoja määriä hiilareita.
Ja toissijaisesti monta kertaa hiilareita päivässä.
... ja kolmanneksi ylimääriä vähärasvaista valkuaista
... ja neljänneksi jatkuvaa syömistä eli monia ruokakertoja kuten myös jatkuvaa kahvittelua.

... ja vasta kaukana näiden jälkeen tulevat nuo mainitsemasi kookosöljy ja juusto tai kalorittomat kahvin/dieettilimu ruoan yhteydessä (mutta vain silloin). Joita kaikkia voimakkaampi insuliinin nostelija taisi muuten olla kala.

Eli aloitetaan syömisistä:
Montako kertaa olet syönyt/juonut jotain tänään?
Ja... jokainen kahvikupillinen ja pastilli ja mehukeittokulaus pitäisi laskea tässä mukaan?

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2008-10-23 14:47:22 
Poissa
Voikarppi
Voikarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-01-09 00:49:58
Viestit: 13637
Paikkakunta: Stadi
Mulla tuntuvat maitotaloustuotteet nostavan melko paljon, joten niitä kohtuudella. Nimenomaan tuo maidon proteiini. Kalaa syön sen verran harvoin, että en osaa siihen ottaa kantaa. Kaikkein nopeimmista insuliininnostajista tulee syönnin jälkeen se väsähtänyt olo.

_________________
“It's not the destination so much as the journey, they say.
~ Captain Jack Sparrow"


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2008-10-23 21:30:56 
Poissa
humpuukikarppi
humpuukikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-02-24 16:18:50
Viestit: 16113
Paikkakunta: Sonsuossa
Kiitosta. Viesteilen puhelimella, et sori luettavuus. Juu, hiilarijutut on selviä. Mun eka nautinta on noin puolilta päivin kahvia kermalla ja kookoksella. Juon pari kolme mukia ja en ota muuta. Tällä setillä mennään iltaan asti. Sit syön yhden ruuan ja ehkä vielä jotain. Mut naposteluja ei ole ja vasta oikean ruuan jälkeen jotain pähkinöitä tms napostelen, omenankin joskus.

_________________
Baltazar ei muistanut mitään. Hän ei nimittäin ollut syönyt joka-aamuista kananmunaansa. Munia ei ollut seuraavanakaan aamuna, Baltazarin aivot menivät aivan solmuun!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2008-10-23 22:12:41 
Poissa
tuhmakarppi
tuhmakarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-02-23 18:29:26
Viestit: 3939
Paikkakunta: Vantaa
Oliko kala tällainen myös? Ainakin kala(lohi)-aterian jälkeen alkaa väsyttää.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2008-10-23 23:14:02 
Poissa
humpuukikarppi
humpuukikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-02-24 16:18:50
Viestit: 16113
Paikkakunta: Sonsuossa
Niinhän täällä joku väitti.

Siis ennen muuta toivoisin listaa ruoka-aineista, joilla on näennäisestä sopivuudesta (lohi, maito, kahvi, kookosöljy) huolimatta kyky nostaa veren insuliinia. Tai siis lihottaa!

Kirjottelin tuohon edelliseen vastaukseeni pitkät lorut, mutta känny päätti katkaista viestin just tuosta. Eli jatkanpa, että pohdin, josko tuo mun "aamiainen" nostaa veren insuliinipitoisuutta niin paljon, etten laihdukaan. Vaikka kalorirajoitus on totta ja myös hiilarirajoitus. Pyrin syömään paljon ruualla rasvaa. Syön siis illalla kerran. Enempää ruokahalua ei oikein ole.
Tavallisesti lautasella on vihanneksia kypsänä ja raakana, lihaa joka on yleensä broileria, joskus jauhelihaa. En syö possua. Hirveä toisinaan ja pelkkää nautaakin.

Mä syön niin vähän, että laihtumisen pitäisi olla väistämätöntä, mutta kun ei ole. Ja jos syön parinakin päivänä kaksi kertaa niin paino nousee takuulla, eikä ihan vähän, jopa 3kg. Joita sitten pudotetaan kauan. Eli olen tätä muutaman kilon jojoilua tehnyt jo useita kuukausia ja jos laskusuunta olis ollut koko ajan samall niin painaisin 15-20kg vähemmän. Mutta en paina. Vielä. Nyt tarvitsen siis työkaluja siihen, miten se painonputoaminen saataisiin pysyväksi. Tämän päiväinen painoindeksi on 33,98... Not nice.

Harmi kun en ole tehnyt dataa tuosta painon sahauksesta.

_________________
Baltazar ei muistanut mitään. Hän ei nimittäin ollut syönyt joka-aamuista kananmunaansa. Munia ei ollut seuraavanakaan aamuna, Baltazarin aivot menivät aivan solmuun!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2008-10-24 08:31:52 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-04-02 08:34:19
Viestit: 297
Paikkakunta: Pohjois-Karjala
Tuohon kahvi-asiaan voisin kommentoida omakohtaiseesti, tosin vain tämän aamun perusteella. Aloin eilen mittailemaan verensokeria, on ollut vähän koholla viimeaikoina. Siis tänä aamuna klo.7,00 vs oli 10,0 (paasto) ja nyt klo.9,30 oli vs 10,8, olin juonut muistaakseni 2 kupillista mustaa kahvia eikä muuta. Eihän voi sanoa että tämä olisi oikea totuus, mutta näin minulla tänään näin. Seurailen tilannetta.
Sukurasitteena diabetes, kurjaa jos joudun lääkitykselle. Yritän nyt tarkkaan katsoa mitä suuhuni kuljetan, karppaillut olen 03/07. Meni vähän sivuraiteelle, suonette anteeksi :oops: .

_________________
ronkeli

http://karppaus.info/kilot/jasen.php?id=9298


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2008-10-24 08:56:22 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2008-10-21 10:37:47
Viestit: 54
Mua kiinnostaa tuo kahvin vaikutus. Jos juo mustaa kahvia (paastonneena ja ilman särvintä) ja verensokeri nousee, niin käsittääkseni se sokru tulee pakostakin omasta elimistöstä. Läskistä vai lihaksista? Entäs kahvin vireystilaa nostava vaikutus, ettei vain se sokeri menisi käyttöön sen sijaan että palautuisi välittömästi vatsamakkaraan?


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2008-10-24 09:15:37 
Poissa
tuhmakarppi
tuhmakarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-02-23 18:29:26
Viestit: 3939
Paikkakunta: Vantaa
Mimmimakia kirjoitti:
Niinhän täällä joku väitti.



Sori sori kun tuo yksi lause meni silmieni ohi.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2008-10-24 12:04:46 
Poissa
humpuukikarppi
humpuukikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-02-24 16:18:50
Viestit: 16113
Paikkakunta: Sonsuossa
Yksi mahdollinen siis olisi jättää toistaiseksi kahvi, kerma ja kookos kokonaan pois. Pelottaa vaan, et kuinka väsynyt minä sitten olen? Teetä joisin, mutta en osaa ilman sokeria juoda. Joten en juo ollenkaan.


Elsille: en käytä mitään pastilleja, keinomakeutteita enkä lightjuomia. En myöskään mehukeittoja tms syö.

Ruokavaliossa on melko tarkalleen vain nämä aineet:
Maito, sininen (mies ei suostu punaiseen, juon maitoa harvoin, alle 5dl viikossa)
Kuohukerma (kahviin, harvoin ruuanlaittoon, 5dl riittää 4-6vrk)
Partaäijä (tsatsikiin ja harvoin silteen vaan)
tomaatti
kurkku
jäävuorisalaatti
omena (vihreä, hapan)
broileri
kananmuna (alle 1 tulee syötyä viikossa)
jauheliha (sikanauta tai nautasika, pelkkää sikaa en saata syödä)
kookosöljy
oliiviöljy
pekoni (tätäkin harvoin, ehkä kerran kuussa, ainoa 100% possutuote jota syön)
hirvenliha
pähkinät, yleensä saksanpähkinöitä, näitä harvoin, alle 5 kpl päivässä
kahvi, n.5dl päivässä
Kaali
metukka
juusto (en syö joka päivä, en edes joka toinen)
homejuusto, tätä menee vähän enemmän.
muita kasviksia, mitä pakkaspusseissa sattuu olemaan, tavallisesti brokkoli, kukkis
porkkana (välttelen kypsää ja suosin raastetta)
lanttu, nauris
ananas yms mausteen kaltaiset salaatissa
mansikka (kerran pari viikossa, n.500g kerrallaan, nyt ovat loppuneet, joten ei niitäkään enää)
Voi
majoneesi (en ainakaan kuukauteen oo lusikallistakaan syönyt)
mausteita
sinappia (n.3rkl viikossa)
grillimakkaraa (1-2 viikossa)
tumma suklaa (n.30-60g/viikko)
lohta äärimmäisen harvoin, ehkä kerran kuussa tai harvemmin

(punaviini, tätä menee 10 senttiä n. kerran kuussa tai harvemmin, ei muita alkoholeja)

Tässäpä nämä. Eli pois voisin jättää kerman, kookoksen ja kahvin sekä maidon. Miten voi, haittaako siinä oleva maitoproteiini?
Kalorin saanti on nyt noin 1200 ja kun jätän kerman ja kookoksen, se laskisi noin 500 kaloria. Eli sittenhän minun pitäisi laihtua, eiköstä juu? Eli olen vakuuttunut, että syön edelleen liian paljon kaloreita.
Monivitamiinia otan ja D3:sta ja tavallisesti magnesiumia ja kalsiumia. Nyt ovat tosin loppuneet. Suolana pinkki vuorisuola.

Repsuja ei yksinkertaisesti ole.
Eli yritän nyt saada kalorit vielä alemmas. Mutta se tekee jo aika vähän rasvaakin. Arviokulutus mulla noin 1600 kaloria, koska en tee mitään fyysistä aktiviteettia kotihommien lisäksi. Nukun noin 6-12 tuntia, riippuu vähän päivästä.
Vettä menee n. 4litraa päivässä.

Sori ku oon tällanen valittaja, mut ku mä alan olla jo epätoivoinen. NIin paino vaihtelee helposti, eli alin on ollut 86,3kg ja ylin 89,5kg viimeisen neljän viikon sisällä. Nyt siis jotain 88,5kg. Paino nousi eräänä lauantaina, eli 2 viikkoa sitten kun join punaviiniä vähän enemmän ja otin vielä juhlissa voileipäkakkua. Ja siihen se sitten jäi.

_________________
Baltazar ei muistanut mitään. Hän ei nimittäin ollut syönyt joka-aamuista kananmunaansa. Munia ei ollut seuraavanakaan aamuna, Baltazarin aivot menivät aivan solmuun!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2008-10-24 12:35:35 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-04-19 15:05:30
Viestit: 11921
Paikkakunta: Päijät-Häme
Piuski63 kirjoitti:
Tuohon kahvi-asiaan voisin kommentoida omakohtaiseesti, tosin vain tämän aamun perusteella. Aloin eilen mittailemaan verensokeria, on ollut vähän koholla viimeaikoina. Siis tänä aamuna klo.7,00 vs oli 10,0 (paasto) ja nyt klo.9,30 oli vs 10,8, olin juonut muistaakseni 2 kupillista mustaa kahvia eikä muuta. Eihän voi sanoa että tämä olisi oikea totuus, mutta näin minulla tänään näin. Seurailen tilannetta.
Sukurasitteena diabetes, kurjaa jos joudun lääkitykselle. Yritän nyt tarkkaan katsoa mitä suuhuni kuljetan, karppaillut olen 03/07. Meni vähän sivuraiteelle, suonette anteeksi :oops: .

Insuliinipitoisuuden nouseminen ja verensokerin nouseminen ovat vähän eri juttuja. Sinulla voi olla liian paljon insuliinintuotantoa, ilman että se onnistuu kuitenkaan laskemaan verensokeriasi tai pitämään sitä normaalitasolla, sinulla voi olla normaali insuliinituotanto, jolloin verensokerikin pysyy normaalitasolla, tai voi olla että elimistösi ei tuota lainkaan insuliinia, jolloin sinun on saatava ruokailujesi yhteydessä pistettyä insuliinia. Sinun on myös osattava laskea aika tarkkaan paljonko söit hiilareita, koska sen määrän mukaan määräytyy montako yksikköä joudut pistämään. Syömättömyys ja laskuvirheet ovat pahasta,silloin sokeritasapaino helposti heilahtaa äärilaitoihin, molemmissa tapauksissa lopputulos on yhtä huono. Ihmisen elimistö on siitä kumma rakenne, että se tuottaa aamuyöstä vereen sokeria, jolloin syömättömänkin yön jälkeen verensokeri nousee. Viallisena systeemi saattaa toimittaa sitä pikkusen liikaakin, jos ei oma insuliini ole toimivaa.
Liiallisten ja vääränlaisten hiilareitten karttaminen helpottaa elimistön sopeutumistaakkaa, verensokeri ei nouse liian korkealle ja haiman ei tarvitse ponnistella koko ajan tuottaakseen lisää insuliinia sokerin laskemiseen, eikä vararasvaakaan kerry kilotolkulla.

_________________
viewtopic.php?f=11&t=25856

viewtopic.php?f=11&t=62947&start=1485


Fac ut vivas.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2008-10-24 12:41:37 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47634
Paikkakunta: HomeSweetHome
Mimmimakia kirjoitti:
Yksi mahdollinen siis olisi jättää toistaiseksi kahvi, kerma ja kookos kokonaan pois. Pelottaa vaan, et kuinka väsynyt minä sitten olen? Teetä joisin, mutta en osaa ilman sokeria juoda. Joten en juo ollenkaan.


Kuule, kun mainitset noita rasvoja, niin niissä jäi kaikissa määrät kokonaan mainitsematta.

Jos niitä on vähän, syöt aikuisten oikeasti hyvin, hyvin vähäkalorista ruokaa. Tai sitten vähärasvaista ja runsasproteiinista ruokaa, mikä säästöliekin lisäksi voi nostaa sekä sokereita että tehdä kaikka muutakin kutaa. Ja mikä proteiiniylimäärä (laatuun katsomatta) tekee tuon paljon helpommin kuin kahvi tai kerma tai kookos.

Eli paljonko saat vaikkapa viikossa kulumaan noita rasvoja?
Tai toisin: missä ajassa saat kokonaisen pullon tai purkin tyhjäksi?

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2008-10-24 14:18:53 
Poissa
humpuukikarppi
humpuukikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-02-24 16:18:50
Viestit: 16113
Paikkakunta: Sonsuossa
1 litra oliiviöljyä kestää 6 viikkoa. Koko perhe siis syö.l
koirat ja minä tyhjennämme kookosöljyn (tosin ihollekin menee) noin 5viikkoa.

_________________
Baltazar ei muistanut mitään. Hän ei nimittäin ollut syönyt joka-aamuista kananmunaansa. Munia ei ollut seuraavanakaan aamuna, Baltazarin aivot menivät aivan solmuun!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2008-10-24 14:54:25 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47634
Paikkakunta: HomeSweetHome
^^ Eli siis ruokasi on oikeasti sekä varsin vähärasvaista että vähäkalorista
- ja ilmeisesti myös varsin paljon valkuaista sisältävää?

Ehkä silloin kannattaisi miettiä korjausliikkeitä noissa ennen kahvia, kermaa ja kookosta?

Säästöliekki on todellinen juttu ja varsinkin vähäkalorisella sen kanssa saa painia pitkään. Se lienee tärkein syy, miksi paikkarien laihdutus usein kääntyy jojoiluksi


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2008-10-24 23:11:43 
Poissa
humpuukikarppi
humpuukikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-02-24 16:18:50
Viestit: 16113
Paikkakunta: Sonsuossa
En ole laskenut proteiineja, mutta jos kahdestaan miehen kanssa tehdään esim. 400g jauhelihasta jotain ja syön siitä alle puolet, niin tuskin saan proteiiniylimäärää. Ruokaa menee hirveän vähän. Meillä on semmoiset normaalia pienemmät lautaset ja siihen lataan puolet tuorerehuja ja puolet varsinaista ruokaa ja yleensä jotain jää syömättä.

On se kumma, kun kalorirajoitus ei laihdutakaan.
Olen niin laiska laskemaan ja koska liikaa kaloreita ei saa tulla, että laihtuisi, niin rajoitan rasvasta. Enkä edes enää pidä siitä.

Mä en usko näillä BMI:llä mihinkään säästöliekkeihin, koska eihän mulla ole useisiin kuukausiin mitään ongelmaa vararavinnon kanssa. Jollain anorektikolla säästöliekki on varmaan totta ja silti he laihtuvat yhdellä omenalla päivässä. Mut mulla on kuitenkin yli 40% kehosta rasvaa, joten eiköhän elimistön pidä sitä käyttämän ja kun se on loppu niin sitten siirtyä sujuvasti säästöliekille.

Jotain mä syön joka pitää insuliinitasot korkealla ja siksi ei paino tipu. Mitä enemmän mietin ruokaa, sen vähemmän tekee mieli syödä.

Eikä mulle ole vieläkään selvinnyt, miten säästöliekki puretaan ja mitä sitten tapahtuu? Ja mistä edes tietää, että on säästöliekillä?

Mutta siis joo, en voi olla säästöliekillä koska syön 1200 kaloria kuitenkin ainakin melkein päivässä ja kulutus on vain 1500-1600 kaloria, eli pitäs olla just optimi kalorivaje painonpudotuksen kannalta.

No tärkein kysymys tietenkin on se, että mitä mun pitäs syödä? Tarviiko niitä rehuja sittenkään niin paljon? Tuoreisiin ei ole varaa ja pakasteet taitaa olla yhtä tyhjän kanssa, makua vain. Jos niistä tinkii (ja joku jäävuorisalaatti nyt on ravitsemuksellisesti ihan yhtä tyhjän kanssa.) niin voisi jotain syödä enemmän.

Meillä menee nyttenkin ruokaan hirmumäärät rahaa ja kohta loppuu ekonomia sen asian suhteen. Mies kuitenkin syö työpäivinä töissänsä yhden aterian. Itselleni en viitsi kokata enkä kyllä ehtisikään.

Koirilla on juhlapäivä, ostin sianniskaa nahkoineen isot palat. Oli vain 2,49e/kg. Ja itse en saata sitä syödä. Perskeles, se ois varmaan mullekin terveellistä.

Jotenki tuntuu, että en osaa enää ruokaakaan laittaa. Meillä syödään käytännössä kanaa ja vihanneksia ja toisina päivinä sit vihanneksia ja kanaa. Siinäpä ne ruokalajit. Mies tuo kaupasta aina saman setin. Kävin tänään itse ruokakaupassa ja ostin miltei saman setin, ku en keksinyt mitään järkevää syötävää. Ja tosiaan viimeksi itse kävin ruokakaupassa ehkä 3 tai 4 viikkoa sitten. :shock: No eipä tuu repsuja. Tai no tuli ku ostin levyn tummaa suklaata. Ja omenoita pari kiloa.

_________________
Baltazar ei muistanut mitään. Hän ei nimittäin ollut syönyt joka-aamuista kananmunaansa. Munia ei ollut seuraavanakaan aamuna, Baltazarin aivot menivät aivan solmuun!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2008-10-25 00:49:58 
Poissa
humpuukikarppi
humpuukikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-02-24 16:18:50
Viestit: 16113
Paikkakunta: Sonsuossa
Eli vieläkin siis mun on vaikea tajuta, et yritetäänkö mulle sanoa, et syön liikaa vai liian vähän? Nälkää ei ole, joten enemmän syöminen jää aina vain hyväksi aikeeksi. Niin ja tosiaan paino nousta pompsahtaa useita kiloja helposti ja ne ei lähde pois.

Mistä voi tietää, et insuliinissa on mahdollisesti vikaa? ts. sitä on liikaa? Tai se nousee helposti? Mulla on jo teininä ollut matala verensokeri, 3,3 tietämissä aamuisin. Nyt en ole aamusokereita mittaillut, mutta yleensä aina ne on alle 5mmol, oli syönyt tai ei. Harvakseltaan mittailen äidin mittarilla. Pitäisikö se mittari lainata. Kesällä, heinäkuun alussa oli paastosokeri 5,2mmol (kahden tunnin näyte 6.9mmol7/l) ja viikkoa ennen 5.6mmol. :shock: Mut lääkäri sano et se on ok. Eiks se oo vähän korkea?

Tää on taas tätä samaa valitusta, mutta olen ihan läpeeni kyllästynyt tähän läskin määrään ja haluan siitä eroon. Mä en usko, että voisin helposti lisätä syömisiäni, vähentäminen on kyllä vielä mahdollista. Jätän siis alkuun kahvin, kermat ja kookoksen pois, jospa se on siitä kiinni. 800 cal on pakko laihtua.

Nyt on mennyt niin, et olen kahtena päivänä sikaillut ja syönyt mitä sattuu. Kahvia ja kermaa ja kookosta n. 13. Eilen söin iltapäivällä 16 aikaan kanaa paistettuna voissa, n. 150g ja vihanneksia kermassa, niitä noin 200g ja salaattirehuja jotain 200g. Illalla 23 aikaan söin hesen kanahampurilaisen ja vähän tikkuja ja majoneesia. Seurauksena ihan hirveä päänsärky, joka talttui tänään vasta 22 aikoihin. 3 buranaa piti ottaa.

Tänään olen syönyt kahvia ja kermaa, ei kookosta ja vain yhden mukin, klo 12.30. 18 aikoihin söin kanasiipiä uppopaistettuna rasvalla ja tulisella soossilla, n.7kpl, salaattia, 5 friteeteerattua sipulirengasta, 3 friteerattua jalapenocheddartikkua, 2 cheddartikkua ja muutaman kananuggetin, oisko mennyt 5. Chilimajoneesia dippaukseen ja chiliketsuppia. Yök, en enää koskaan syö mitään upporasvassa paistettua.
nyt tuossa hetki sitten, eli 0100 maissa söin 100g maksamakkaraa ja n.50g suolakurkkuja (alle 1g hiilaria). yksi omena.

Mua vaivaa mm. semmonen et ihmiset puhuu, kuten anoppi, miehen työkaveri, oma äti, jne jne et mä syön niin paljon. Ja väärin kuulemma. ku pitäs syödä viljaa. Jota ei elimistö kestä. Mun syömiset on totaalisen sosiaalisesti rajoittuneita. Anoppi hössöttää aina, et mitä sä sitten syöt? Voi voi ja voi. Ei tee mieli siellä enää vierailla. kuivaa broileria ja salaattia se tarjoilee ja rasvaahan siinä talossa ei saa. Tosin kyllä se mulle sen kermapurkin aina on jääkaappiin hoitanut. Vaikka painareissa onkin.

Mulla on törkeät paineet laihtua, koska kukaan ei usko muuten mua.

Mutta siis pitääkö vielä paljon tuota proteiinia vähentää? Paljonko on sopivasti? Mun tavoite/ihannepaino on 58kg, eli 290g-435g väliin pitäisi jäädä proteiinin saanti, jos osasin oikein laskea. Alin on 1 ja ylin 1,5g/painokilo. Nyt menee siis ruualla noin 200g proderuokaa ja ne kahvikermat päälle. Eli liikaa ilmeisesti?

Tänään oli paino noussut 2,5kg eilisestä. :( Ei heseä enää ikinä!

_________________
Baltazar ei muistanut mitään. Hän ei nimittäin ollut syönyt joka-aamuista kananmunaansa. Munia ei ollut seuraavanakaan aamuna, Baltazarin aivot menivät aivan solmuun!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2008-10-25 06:42:08 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47634
Paikkakunta: HomeSweetHome
Mimmimakia kirjoitti:
On se kumma, kun kalorirajoitus ei laihdutakaan.
Olen niin laiska laskemaan ja koska liikaa kaloreita ei saa tulla, että laihtuisi, niin rajoitan rasvasta. Enkä edes enää pidä siitä.

Bingo!

Säästöliekissä eli kalorien kulutuksessa EI OLE KYSYMYS varastorasvojen määrästä vaan siitä miten keho saa ne läskikalorit tuolta varastoista ulos. Siksi metabolisista ongelmista kärsivät ihmiset ylipäätään alkoivat lihoa paikkarien kaltaisilla vähilläkin kaloreilla. Ja jatkavat lihomista vaikka maailman tappiin.

Joka toinen aloittelija karpeissa (ja varsinkin ne jotka eivät enää ole metabolialtaan ihan terveitä) tuntuu alussa kompastuvan tähän. Ja erittäin monelle rasvakalorien lisäys on auttanut.

Mutta toden nimissä: valinnat ovat kaikki sinun.

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2008-10-25 06:57:20 
Poissa
nuivakarppi
nuivakarppi

Liittynyt: 2007-04-12 12:26:35
Viestit: 4406
Mimmimakia kirjoitti:
Mutta siis pitääkö vielä paljon tuota proteiinia vähentää? Paljonko on sopivasti? Mun tavoite/ihannepaino on 58kg, eli 290g-435g väliin pitäisi jäädä proteiinin saanti, jos osasin oikein laskea. Alin on 1 ja ylin 1,5g/painokilo. Nyt menee siis ruualla noin 200g proderuokaa ja ne kahvikermat päälle. Eli liikaa ilmeisesti?

Tänään oli paino noussut 2,5kg eilisestä. :( Ei heseä enää ikinä!


Nyt se HESE sit kokonaan pois kuvioista! [-X tänä vuonna et mene enää sinne tai jos menet otan salaatin majolla.

SIIS - nyt mä en ymmärtänyt tota proteiini määrää ollenkaan????! Kuva mun laskuopin mukaan sun pitäis saada proteiinia 58-87g, jos tota laskukaavaa katsotaan.... Mä oon omat proteiinimääräni aikanaa pitänyt siinä 70-130g välillä, kun tein raskasta punttia; nyt menee varmaan paljon vähemmän. Tuo prodeRUUAN määrähän riippuu siitä PALJONKO tuotteessa on prodea... 200g esim kanaa sisältää enemmän prodea kuin jauheliha.. kai??
ääh. mun aivot nyrjähti just.

Mutta siis oon todella pahoillani siitä, että et saa sitä painoas laskemaan!!!! Kuva

Mä olin joskus 19-vuotiaana kitukuurilla, eikä mulle tullut 3 kk:ssa mitään säästöliekkiä, vaikka parhaimmillaan söin 400ckal päiväs ja herkuttelin yli 1000 kaloria kerran viikos... Hyvin laihduin 17kiloa; varmaan lähti lihaksetkin, mut ei sillä ollut väliä... kunhan koko pieneni. Sitä painoa en sitten pystynytkään ylläpitämään kauaa, mutta välillä aina kuukauden kitukuuri ja paino sahaili ees taas... Nyt en enää kykenis siihen, vaikka kuinka alkais läskit ärsyttämään.

Jos nyt jättäisit sen kerman pois; juot kahvisi mustana. EN mä tiedä mikä auttas tohon sun tilanteeseen.

_________________
iHerb-koodi: PEL872
(karppaus aloitettu 4/2007)
1. päiväkirja: viewtopic.php?f=11&t=26625
2. pvkirja: viewtopic.php?f=11&t=27408


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2008-10-25 07:10:45 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47634
Paikkakunta: HomeSweetHome
Etanaiselle: Aika monelle paikkarillekin "se ensimmäinen kuuri" onnistuu. Mutta ylläpito jo sen jälkeen on vaikeampaa. Mutta vähän vanhemmalle ja jo vialliselle kropalle kalorinlasku ei välttämättä enää auta. Jos auttaisi, kaikki laihtuisivat paikkareilla - tai tietty valehtelisivat...

Säästöliekki (joka jatkuu pitkiä aikoja kitujen jälkeenkin, ainakin normiruoalla) on muuten todettu tässä (napattu tiedelehden American Journal of Clinical Nutrition tämän kuun mielenkiintoisimpien tutkimusten esittelystä). Eikä sillä tässäkään ole yhteyttä sen enempää kaloreihin (koska ongelma jatkui laihdutuskuurin jälkeen) eikä vararavintoon (koska kyseessä eivät olleet erityisen laihat ihmiset):

Lainaa:
Decline in Energy Expenditure Associated with Weight Loss Persists Long-Term

Background In individuals who are dieting, energy expenditure (EE) declines to amounts below those predicted solely on the basis of the amount of weight lost. This decline in energy expenditure, sometimes referred to as "adaptive thermogenesis," opposes further weight loss. Studies of people who are trying to maintain their reduced weight suggest that adaptive thermogenesis is still occurring shortly after weight loss ceases. However, it is not known whether this low EE is just a carryover effect of weight loss, or whether it persists over time. The question of whether adaptive thermogenesis is a reaction to diet-induced weight loss and/or a metabolic response to decreased fat mass that is independent of whether dietary weight loss continues is critical to understanding the physiologic basis for the high frequency of weight regain that often follows otherwise successful weight reduction. A recent study by Rosenbaum et al published in the October 2008 issue of The American Journal of Clinical Nutrition assessed whether this disproportionate decline in EE persists in persons who have maintained a body-weight reduction of ≥10% for >1 y.

Study Designs Seven trios of sex- and weight- matched subjects were studied in an in-patient setting while receiving a weight-maintaining liquid formula diet of identical caloric and macronutrient content. Seven subjects who had maintained a reduced body weight for periods ranging from 1 to 6 y (Wtloss-sustained subjects) were compared with 7 sex- and weight- matched subjects studied at their usual body weight (Wtinitial subjects) and another 7 sex- and weight- matched subjects studied while maintaining a weight loss of ≥10% for <3 mo after in-patient weight reduction (Wtloss-recent subjects). All Wtinitial and Wtloss-recent subjects had been weight-stable for ≥6 mo before admission to the study. Body composition, 24-hour total energy expenditure (TEE), resting energy expenditure (REE), and the thermic effect of feeding were all measured and used to calculate how much energy was expended in physical activity (nonresting energy expenditure, NREE).

Results EE was adjusted for body weight and composition. Compared with sex- and weight- matched subjects at their usual weight, subjects maintaining a reduced body weight, regardless of the duration of sustained weight loss, had lower TEE, NREE, and, to a lesser extent, REE.

Conclusions Bioenergetic responses to maintenance of a reduced body weight persist over time. Study results confirm that a clinically significant decline in EE after weight loss occurs, that NREE is the primary compartment in which EE is reduced, and that these reductions in EE persist well beyond the periods of active weight loss. The magnitude of this persistent decline in EE is sufficient to account for a significant proportion of the difficulty in sustaining weight loss. These data provide further support that high amounts of physical activity can help maintain weight loss in weight-reduced individuals.

Reference Rosenbaum M, Hirsch J, Gallagher DA, Leibel RL. Long-term persistence of adaptive thermogenesis in subjects who have maintained a reduced body weight. American Journal of Clinical Nutrition 2008;88:906–12.

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 49 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)