karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-28 10:20:04

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 8 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Crossaaminen ja alakarppaus
ViestiLähetetty: 2008-08-27 20:37:57 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2008-07-25 11:39:25
Viestit: 74
Mistäs vois johtua, että kunto on huonontunut atkinsin aloittamisen jälkeen?
Olen nyt ollut yli kuukauden induktiolla ja yrittäessä crossata, ei jaksanut 2minuuttia enempää stoppaamatta!
(normaalisti crossaan 10-15minsaa, joka on tietty aika vähän...)

Ensimmäisinä viikkoina kävelykin kävi voimille ja piti stopata 4krt ennenkuin pääsi kotiin.
(ja kävin vain kaupassa, joka on aika lähellä vielä.)

Ja olis hieman pakko liikkua, kun mulla on lähtenyt 8kg kuukaudessa ja paikat alkanu hieman hölskyyn... :cry:
Puhumattakaan väsyneestä selästä josta ei pääse eroon. Pitää koko aika venytellä, että hieman helpottaa.

_________________
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2008-08-27 20:52:25 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2006-09-16 12:11:10
Viestit: 2334
Paikkakunta: Oulun seutu
Ehkä sulle ei pitkän päälle noin alhainen hh-taso sovi. Lisää 5 g hh per päivä ruokavaloon ja seuraa tuntemuksia viikko pari. Jos ei parane, lisää taas 5g ja seuraile viikko pari. Jatka kunnes tulee hyvä ja miellyttävä olo. Sitähän tässä ruokavaliossa myös haetaan.

_________________
"Kyllä meitissä ihan missille asti muotoja riittää - neljälle, viidellekki."


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2008-08-27 20:59:00 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2008-07-25 11:39:25
Viestit: 74
Mässi kirjoitti:
Ehkä sulle ei pitkän päälle noin alhainen hh-taso sovi. Lisää 5 g hh per päivä ruokavaloon ja seuraa tuntemuksia viikko pari. Jos ei parane, lisää taas 5g ja seuraile viikko pari. Jatka kunnes tulee hyvä ja miellyttävä olo. Sitähän tässä ruokavaliossa myös haetaan.


Mä yleensä syön alle 20hiilaria päivässä. 2-6g, ehkäpä. Kun söin vadelmia, niin ne nousi 10g ja ruokahalu tuli takaisin, mutta väsynyt selkä oli jo silloin ja paino EI pudonnut.Nyt kun jätin vadelmat pois, niin paino on alkanut taas putoamaan.
Syön kyllä salaatteja jne, mutta en todellakaan pysty syömään niin paljoa, että 20g tulisi täyteen.
Sen takia nuo vadelmat oli pelastus...Joka nyt kylläkin jäi kun paino ei laskenu.

_________________
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2008-08-28 01:04:21 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-08-19 21:13:04
Viestit: 180
Paikkakunta: Tampere
Oletko nyt pitänyt kuukauden reenitauon? Silloin ei ole ihmekään, jos reeni ei suju.

Entä kauanko olet ollut tosi matalilla hiilareilla? Joku saa korjata, jos katsoo tarpeelliseksi, mutta eikö Atkins itse ollut sitä mieltä, että tuo 20gr/hh/vrk saisi kestää vain pari viikkoa? Minä kokeilin joskus - päin takapuolta - Atkinsia. Hyppäsin heti induktioon (söin seitiä, öljyä ja parsakaalia) ja olin siellä neljä viikkoa. Kyllä oli heikko olo.

Syyt olivat ilmeiset: sain energiaa seiti-öljy-parsakaaliyhdistelmästä (jonka söin kolme kertaa päivässä) liian vähän jopa laihduttajalle. Lisäksi reenasin dieetin rankkuuteen nähden ihan liian kovaa.

On ymmärtääkseni ihan luonnollista, että jos on tiukka dieetti päällä, kunto voi vähän laskea. Hyvä juttu on, että sillä 20grhh/vrk ei todellakaan tarvitse olla loppuelämää. 8)

_________________
Katen Kaamoskarppaussivut


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2008-08-28 21:48:47 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2008-07-25 11:39:25
Viestit: 74
Kate kirjoitti:
Oletko nyt pitänyt kuukauden reenitauon? Silloin ei ole ihmekään, jos reeni ei suju.

Entä kauanko olet ollut tosi matalilla hiilareilla? Joku saa korjata, jos katsoo tarpeelliseksi, mutta eikö Atkins itse ollut sitä mieltä, että tuo 20gr/hh/vrk saisi kestää vain pari viikkoa? Minä kokeilin joskus - päin takapuolta - Atkinsia. Hyppäsin heti induktioon (söin seitiä, öljyä ja parsakaalia) ja olin siellä neljä viikkoa. Kyllä oli heikko olo.

Syyt olivat ilmeiset: sain energiaa seiti-öljy-parsakaaliyhdistelmästä (jonka söin kolme kertaa päivässä) liian vähän jopa laihduttajalle. Lisäksi reenasin dieetin rankkuuteen nähden ihan liian kovaa.

On ymmärtääkseni ihan luonnollista, että jos on tiukka dieetti päällä, kunto voi vähän laskea. Hyvä juttu on, että sillä 20grhh/vrk ei todellakaan tarvitse olla loppuelämää. 8)


En, ku mä en muutenkaan liiku...:D Ennen uin, mutta se jäi kun alkoi paino nousta.
Aloittelen uinnin sitten taas uudelleen, kun kehtaa pistää uimapuvun päälle. :)

Ja induktiota saa jatkaa niin kauan kuin vaan haluaa. Näin siis sanotaan atkinsin kirjassa.
Itse jatkan sitä niin pitkälle, että ainakin 15kiloa on poissa. Mutta aion hidastaa vauhtia tässä kohta,
koska mulla on noi allit alkanu roikkua huolestuttavasti. Puolet rasvasta tuntuu lähteneen sieltä...

Miten kauan toi palautuminen yleensä kestää 20 vuotiaalla, kun on laihduttanut 20kg~?
Jostain lueskelin, että mitä nuorempi, niin sitä helpommin iho palautuu.

_________________
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2008-08-29 02:35:51 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-08-19 21:13:04
Viestit: 180
Paikkakunta: Tampere
bebe kirjoitti:
En, ku mä en muutenkaan liiku...:D Ennen uin, mutta se jäi kun alkoi paino nousta.
Aloittelen uinnin sitten taas uudelleen, kun kehtaa pistää uimapuvun päälle. :)


Anteeksi nyt vaan, mutta mitä sitten? Minä olen kanssa pulska vielä ja käyn silti (muiden harmiksi) uimassa. Käyhän siellä sellaisia satakiloisia satavuotiaitakin, jos joku saa traumat minun selluliittipyllystäni niin saakoot! :smt043

Ei kannata ajatella, että aloittaa jonkun lajin sitkunonlaihempi. Jos laji tuntuu kivalta, niin kannattaa aloittaa heti. Uinti tukee laihdutusta. Monikaan uimari ei ole lihava. Kaikenlisäksi se sopii kaikenikäisille ja kaikenpainoisille.

bebe kirjoitti:
Ja induktiota saa jatkaa niin kauan kuin vaan haluaa. Näin siis sanotaan atkinsin kirjassa.


Kiitos. Minä ostin Atkinsin kirjan vasta toissapäivänä, aiemmin olen lukenut Internettiä ja yhtä vhh-keittokirjaa vasta. :lol: Mutta kyllä se tästä. :P Minä aloitan induktion kahden viikon päästä. Nyt olen ollut 2vkoa vähähiilihydraattisella ruokavaliolla ja lasken hiilarimäärää joka viikko 20hh/vrk. Aiemminkin olen toki tarkkaillut hiilareita ja jättänyt esimerkiksi perunan ja pastan pois jo aikoja sitten.

bebe kirjoitti:
Itse jatkan sitä niin pitkälle, että ainakin 15kiloa on poissa. Mutta aion hidastaa vauhtia tässä kohta,
koska mulla on noi allit alkanu roikkua huolestuttavasti. Puolet rasvasta tuntuu lähteneen sieltä...


Sitten alat tehdä ojentajaliikkeitä. Ei se sen vaikeampaa ole! Kuntosalille vaan.

Mulla ei roiku vielä mikään missään, vaikka 20kg on tippunut. Mutta käynkin salilla 4krt/vkossa. Erityisesti pidän huolta paikoista, jotka voivat alkaa roikkua. Haubertinympärys ei saa laskea alle 30 sentin. :smt081

Lainaa:
Miten kauan toi palautuminen yleensä kestää 20 vuotiaalla, kun on laihduttanut 20kg~?
Jostain lueskelin, että mitä nuorempi, niin sitä helpommin iho palautuu.


En mä tiedä. Olen 28v enkä ole huomannut mitään ongelmia ihon kanssa, vaikka 20kg on lähtenyt. No, selluliitti on vähentynyt mutta sehän ei ole paha asia ollenkaan. :lol:

20kg pitäisi vielä lähteä. Kerron, jos iho alkaa roikkua. :P Tiedän kyllä, että niin voi käydä. :smt010 Ei sulla varmaan mitään pysyvää ihonvenytystä ole tapahtunut.

_________________
Katen Kaamoskarppaussivut


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2008-09-02 17:58:47 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2008-07-25 11:39:25
Viestit: 74
Kate kirjoitti:
Anteeksi nyt vaan, mutta mitä sitten? Minä olen kanssa pulska vielä ja käyn silti (muiden harmiksi) uimassa. Käyhän siellä sellaisia satakiloisia satavuotiaitakin, jos joku saa traumat minun selluliittipyllystäni niin saakoot! :smt043


Mä kun traumatisoin itseni menemällä, en muita. Hahah.

Lainaa:
Sitten alat tehdä ojentajaliikkeitä. Ei se sen vaikeampaa ole! Kuntosalille vaan.


Oon ruvennut nostaan puntteja ja tehdä dippejä. Helpompaa kuin crossaaminen, ei nouse syke niin nopeasti!
Toivottavasti vielä auttavat, eikä ole liian myöhäistä...

Lainaa:
Mulla ei roiku vielä mikään missään, vaikka 20kg on tippunut. Mutta käynkin salilla 4krt/vkossa. Erityisesti pidän huolta paikoista, jotka voivat alkaa roikkua. Haubertinympärys ei saa laskea alle 30 sentin. :smt081


20kg! Onneksi olkoon!

Lainaa:
En mä tiedä. Olen 28v enkä ole huomannut mitään ongelmia ihon kanssa, vaikka 20kg on lähtenyt. No, selluliitti on vähentynyt mutta sehän ei ole paha asia ollenkaan. :lol:


Toi salilla käynti on kans varmaan auttanut. ;)

Lainaa:
20kg pitäisi vielä lähteä. Kerron, jos iho alkaa roikkua. :P Tiedän kyllä, että niin voi käydä. :smt010 Ei sulla varmaan mitään pysyvää ihonvenytystä ole tapahtunut.


Juuh, toivotaan ettei ole pysyvää.....!

Selkä edelleen väsynyt + särkee ja crossaamista yritän joka tunti tehdä sen verran kun pystyn, mutta tilanne ei ole muuttunut. Huolestuttaa, mutta katselen nyt jos tilanne muuttuu sillä, että lisään hiilareita. :/

_________________
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2008-09-04 12:46:20 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-08-19 21:13:04
Viestit: 180
Paikkakunta: Tampere
bebe kirjoitti:
Kate kirjoitti:
Anteeksi nyt vaan, mutta mitä sitten? Minä olen kanssa pulska vielä ja käyn silti (muiden harmiksi) uimassa. Käyhän siellä sellaisia satakiloisia satavuotiaitakin, jos joku saa traumat minun selluliittipyllystäni niin saakoot! :smt043


Mä kun traumatisoin itseni menemällä, en muita. Hahah.


Miksi?

Lainaa:
Oon ruvennut nostaan puntteja ja tehdä dippejä. Helpompaa kuin crossaaminen, ei nouse syke niin nopeasti!
Toivottavasti vielä auttavat, eikä ole liian myöhäistä...


Totta kai auttavat. Lihaskuntoharjoittelu auttaa aina. Ja sitä kannattaakin harrastaa etenkin laihduttaessa ettei katabolia pääse liian pahaksi (siis lihaskato). Muuten tulos on laiha läski.

Lainaa:
20kg! Onneksi olkoon!


100 kg ja 170 cm, niin saa sitä painoa tippuakin... :smt077

Lainaa:
Toi salilla käynti on kans varmaan auttanut. ;)


Näin sanotaan, koska tosiaan se kasvattaa lihasta ja muokkaa kropan ihan uuteen malliin. Monet mimmit pelkää, että heistä tulee "bodareita" jos he käyvät salilla. Eikä tule. Tämä nainen käy salilla:
http://www.fitisinfreelancewriting.com/ ... %20LEE.jpg

Lainaa:
Selkä edelleen väsynyt + särkee ja crossaamista yritän joka tunti tehdä sen verran kun pystyn, mutta tilanne ei ole muuttunut. Huolestuttaa, mutta katselen nyt jos tilanne muuttuu sillä, että lisään hiilareita. :/


Selkä voi väsyä ihan rasituksesta. On normaalia, että jos aloittaa liikunnan tauon jälkeen niin lihakset väsyvät. Toinen mahdollisuus on (joka kannattaa tarkastaa) ettet krossaa oikealla tekniikalla. Esimerkiksi kuntopyörässäkin voi tulla nivelvamma jos säätää pyörän väärin. Kannattaa siis tarkkailla alusta asti, ettei opettele tekemään mitään kuntoliikkeitä huonosti, siinä voi käydä pahoin.

Atkinsin laihdutusvaiheen 45gr/vrk? :P

_________________
Katen Kaamoskarppaussivut


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 8 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)