karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-28 10:20:04

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 7 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Se rasva taas!
ViestiLähetetty: 2018-07-29 14:44:40 
Moi!
Tosta rasvasta. Kun sanotaan, että ykimääräinen tulee ulos rasvaripulina (, jos vain hiilarit tarpeeksi alhaalla). No. Mä en ymmärrä mikä mun kehoa vaivaa, kun tänään olen syönyt jo n. 170g rasvaa(kermasta, kookosöljystä, smetanasta ja voista.). En tiedä vielä tuleeko nälkä illemmalla, mutta sen peruskaavan mukaan tossa on jo ylikin mun tarpeen, saati jos vielä syön sitä tänään lisää. Tuon 170g rasvan lisäksi on mennyt hh. 11g ja prot. 45g.
Mainittakoon,että olo on kyllä hyvä ja kylläinen. Mutta se ripuli.. Olenko kummajainen vai kuinka paljon sitä rasvaa oikein voi syödä, että se tulee? En siis sitä tavoittele, mutta ihmettelen vain..
Pituus on 165cm,paino 68-70kg.Tavoite 60kg.Olen nainen vähällä aktiivisuudella.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Se rasva taas!
ViestiLähetetty: 2018-07-30 03:43:03 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 93461
Ei mullekaan tule rasvaripulia.

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Se rasva taas!
ViestiLähetetty: 2018-07-30 08:51:19 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47599
Paikkakunta: HomeSweetHome
Rasvaripuli on ensisijaisesti karppilan trollien harrastama käsite.
JOS karpit olisivat yhtä ystävällisiä ja asiallisia veeteelle, täällä nimitettäisiin kuitukivettymiksi sitä ummetuksesta, jollaisesta mm isäni ja anoppini (ja itse asiassa meikäläinenkin, alaikäisenä) kärsivät ruisleipineen päivineen : )
Ja jos haluat rasvaa ripuliksi asti, niin kokeilepa juoda se rasva vaikkapa desin rypsäri tai oliiviöljykulauksena. Se tapaa toimia, ja niinkin on täällä karppilassa jokunen aloittelija ainaki kertonut tehneensä *virnistys*

Noista laskettuna kokonaiskalorimääräsi on noilla makroilla pitkälti 2000 kaloria ja olet syönyt ruokasi ja rasvasi sillä lailla jaksottaen, että ohutsuolen nystyröissä on löytynyt riittävästi kuljetuskapasiteettia aka kylomikroneja niin että hyvät ravinteet (mukaan lukien rasva) on saatu talteen. Eiköhän se näy ennen pitkää kiloissakin. Toki riippuen siitä, kuinka paljon kropalla on rakenne- ja ravinepuolella korjattavaa ennen muita hommia : )

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Se rasva taas!
ViestiLähetetty: 2018-07-30 09:15:48 
Kiitos els vastauksesta.
Ei siis missään nimessä ole tarkoitus saada sitä ripulia.
Karppauksen "säännöt" on kyllä hallussa, mutta tosiaan toi rasva. Tuo määrähän on mulle näiden sääntöjen perusteella yli ja reippaasti. Siis jos tavoite on 60kg,niin rasvathan pitäisi olla siinä 120g kieppeillä??
En ihan ymmärtänyt, että oliko sanomasi tuosta ohutsuolijutusta positiivista vai negatiivisista.. Äh.. Tiedän ettei tarvii laskea kaloreita, mutta kulutukseni ei voi olla yli 2000 vuorokaudessa. Siltikin eilen tuon eilisen syömisen jälkeen tuli nälkä, joten söin juustosiivuja ja meetwurstia eli taaas tuli sitä rasvaa.Oon lukenu niin paljon juttuja tästä aiheesta, että oon ihan sekaisin!


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Se rasva taas!
ViestiLähetetty: 2018-07-30 09:23:11 
Poissa
Avaruuskarppi
Avaruuskarppi

Liittynyt: 2011-05-09 07:17:02
Viestit: 15263
Paikkakunta: Kolmas kivi auringosta
Meikäläiselläkään ei ole ollut mitään rasvaripulia, vaikka jossain vaiheessa söin yli 200 g rasvaa päivässä. Tämä tuli silloin oikein laskettua tarkkaan, kun se oli karppaukseni alkuvaiheita, ja halusin tietää, mitä teen. Se rasva tuli ruoan mukana, rasvaisista lihoista ja maitotuotteista, salaatissa runsaastj oliiviöljyä ja lihan päälle voita. Olettaisin, että se meni käyttöön ja kroppa osasi hyödyntää sen rasvan.

_________________
Vuodesta 2011
Ihmiseläimen lajinmukainen ruokavalio
En ole vielä pudonnut.

Once you have been taught to think, it's hard to stop.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Se rasva taas!
ViestiLähetetty: 2018-08-28 17:05:36 
Ölömölö kirjoitti:
Tuon 170g rasvan lisäksi



heippa läski :mrgreen:

syö kuule vähemmän rasvaa ni irtoo sitä omasta rasvakudoksestakin.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Se rasva taas!
ViestiLähetetty: 2018-09-03 10:02:21 
Vieras kirjoitti:
Ölömölö kirjoitti:
Tuon 170g rasvan lisäksi



heippa läski :mrgreen:

syö kuule vähemmän rasvaa ni irtoo sitä omasta rasvakudoksestakin.


ÄÄLIÖ!


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 7 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa


Voit kirjoittaa uusia viestejä
Voit vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)