karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-28 10:05:59

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 1749 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 182 83 84 85 8688 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2017-12-11 09:40:09 
Poissa
***Assolekarppi
***Assolekarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-10-28 18:55:20
Viestit: 16408
Paikkakunta: Vaasa
Riisipuuro on vaan niin hyvää, voita ja pikkunokko sokeria on mun omassani :)

_________________
Päikky: http://karppaus.info/forum/viewtopic.php?f=11&t=72076


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-12-11 10:29:49 
Poissa
intiaanikarppi
intiaanikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-04-19 09:37:37
Viestit: 21515
Paikkakunta: Keski-Suomi
Maanantai 11.12.-17

Maanantaiaamupäivää!
Liukastuskelit jatkuvat, lämpötila himpan pakkasen puolella.
Jäisiä paikkoja kaduilla on monta...kandee varoa.

Maalima, vaikkakin on harmaa, tuntuu silti mukavalta. Monta yötä hyvää unta - ja
riittävästi - takana. Aatami-merkkinen unilääke toimii. Viime yökin meni sillä latauksella,
vaikka pätkäistäkin, silti riittävästi.
Verensokeria kurkkasin aamulla, 5.2 näytti mittari eilisestä riisipuurosta huolimatta.
Pitäisi ruveta niitä karjalanpiirakoita tekemään, hidasta vaan on tää käynnistyminen
taas tänään. Liekö tuo pimeys? Tiäpä häntä. Aatamiaamuina oon huomattavasti virkumpi,
nousen ajoissa aamiaista laittelemaan ja on kiva sitäkin tehä yhessä. Aa keittää kahvin ja kattaa
astiat pöytään, minä munia paistelen ja ruuat pöydälle tällään. Yhteispuuhastelu on mukavata.

Äkkiä menee tää aika pimeydestä huolimatta. Enää 10 päivää talvipäivänseisaukseen. Ja sitten jo
kohta alkaa päivä pidentyä ja valo voittaa. Eipä hassumpaa.

_________________
Elän hetkessä, suurella intohimolla!
Joskus kaiken loppu voi olla uusi alku!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-12-11 16:41:06 
Poissa
intiaanikarppi
intiaanikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-04-19 09:37:37
Viestit: 21515
Paikkakunta: Keski-Suomi
Tulihan ne karjalanpiirakat tehtyä vaikka vähän käynnistysvaikeuksia olikin. Ihan syötäviäkin ovat! :smt016
Kerhohuoneelta kävin pelastamassa sinne jääneet veitset (2kpl) ja yhden kattilankannen, joten nyt on kaikki romppeetkin kotona. Hyvä niin.

_________________
Elän hetkessä, suurella intohimolla!
Joskus kaiken loppu voi olla uusi alku!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-12-11 20:34:08 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Liittynyt: 2006-03-18 07:35:32
Viestit: 55971
Paikkakunta: Kerava
Facessa sun piirakat näytti niin herkulliselta että alkoi tehdä mieli. Pitäskö gluteenittomia ostaa Lidlistä. Eivät tietty oo niin hyviä kuin itse tehdyt.

_________________
Elämä on arvaamatonta, koska tahansa voi tapahtua jotain hyvää. Eeva Kilpi

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-12-11 20:52:32 
Poissa
intiaanikarppi
intiaanikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-04-19 09:37:37
Viestit: 21515
Paikkakunta: Keski-Suomi
Kiitos Kirris. Tuli näistä ihan syötäviä.
Mä ostin niitä Lidlin gluteenittomia pari viikkoo sitten,
Aatami tykkäsi niistä enemmän kuin minä. :mrgreen:
Mutta ei ne pahoja toki ole. Ihan syötäviä nekin.

Jaa-ah, huomenna sitten sydänultraan, aikainen lähtö eli jo
kasilta saapuvat Aan kurpitsavaunut hakemaan.
Minkähänmoinen lumimyräkkä silloin jo on?

_________________
Elän hetkessä, suurella intohimolla!
Joskus kaiken loppu voi olla uusi alku!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-12-11 21:00:05 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18408
Paikkakunta: Jämtland
Onkos teillä pitkä matka, melkoista myräkkää näyttävät sinne lupaavan?

Koeta nukkua hyvin nyt ennen tutkimuksia, tai ehkäpä ei vaikuta tuloksiin.
Minulta on karjalan piirakat jääneet sinne kotimaan aikoihin, itse tehdyt oli hyviä, mutta ostopiirakat ei. Tosin en tiedä millaisia sieltä nykyisin saa. Minä en ole koskaan ollut puuroihminen, kai siksikään ei osaa kaivata.

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-12-11 21:15:31 
Poissa
intiaanikarppi
intiaanikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-04-19 09:37:37
Viestit: 21515
Paikkakunta: Keski-Suomi
Mlv, eipä ole pitkä matka, vain kaupungin toiselle puolelle, tulisiko yhteen suuntaan joku 7-8 km,
sitten Aan pitää tietty lisäksi ajaa se 2x3 km, kun hakee minnuu ja menee sitten kotiansa.
Kaupungissa ei viittisi kamalasti seikkailla jos on liukasta ja pöpperöistä, täällä kun niitä mäkisiä
katuja riittää. Onneksi pääsee laitakaupungin kautta, ei tarvii keskustaan mennä.
Jospa saisikin nukuttua, tosin kait tuo vähän jännittää, vaikkei vissiin jännittämällä miksikään muutu.
Tulos on mikä on.

Jotain leipomusohjeita olen kahtellut, jos vähän pitäisi kuitenkin jonniimoista jouluherkkua tehä.
Otin ylös gluteenittoman ja jauhottoman suklaapiiraan ohjeen, eli kirjoitin suunnilleen näin:

Pohja: mantelimuru-voisula, suhteet 1:1 tai jotain.
Täyte: sulata levy tummaa suklaata kerma-voiseoksessa, makeuta stevialla.
Purista sekaan appelsiinimehua tai laita makuaineeksi rommia, vaniljaa tai muuta. :mrgreen:
Anna jähmettyä, korista millä haluat.
Sillä lailla, johan tuosta syötävä eväs syntyy - tai sitten ei! :lol:

_________________
Elän hetkessä, suurella intohimolla!
Joskus kaiken loppu voi olla uusi alku!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-12-12 11:16:52 
Poissa
intiaanikarppi
intiaanikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-04-19 09:37:37
Viestit: 21515
Paikkakunta: Keski-Suomi
Tiistai 12.12.-17

Lumipyryn päivä! Lunta alkoi tulla sakiaan jo ennen 7:ää aamulla eli satoi ihan reippaasti,
kun lähimmä liikkeelle. Hyvin kuitenkin sujui kaikki, liikenne veti hyvin ja tutkimuskin
meni oikein hyvin. Lääkäri oli ystävällinen ja kiinnostunut kovasti mm. mun kestävyyskunto-
urheilutaustastani ja nykyisestä liikkumisestani. Ihan kiitosmaininnan sain häneltä.
Ja hän suhtautumisestaan potilaaseen ja asiaan minulta! =D>
Eikä ultra mitään poikkeavaa näyttänyt, pumppausteho oli hyvä ja sydänlihaksen pieni paksuuntu-
minenkin saattaa selittyä juuri sillä taustalla. Tai sitten verenpainetaudilla, eipä voi varmaksi sanoa.
Jaloista mitattiin verenpaineet, hyvät olivat nekin. Tutkimus siirtynee sitten astmapuolelle,
ylihuomennahan se tk-lääkäri soittaa. Se minnuu vähän harmittaa, että tutkimuksia tekevät
- ja toki tulkitsevatkin - erikoislääkärit, mutta yhteenveto jää sitten alati vaihtuville tk-lääkäreille.
Tässä kohtaa sitä miettii, kannattaisiko se yksityiselle puolelle vaihto kuitenkin - meillähän
on siihen mahdollisuus. Toisaalta haluaisi kuitenkin sen oman terveyskeskuksen säilyttää.
Siirtyä vai eikö, kas siinäpä pulma. :smt017

Vähän on väsynyt olo, yön nukuin tietysti mlv:n kehotuksista huolimatta surkean huonosti.
Aina sitä noita tutkimuksia jännittää, ja unella - tai unettomuudella - reagoi. Voipi olla, että
päikkärit jossain vaiheessa tulee nukutuksi. Kohta kuitenkin alkaan keitellä suolavettä kinkulle.

_________________
Elän hetkessä, suurella intohimolla!
Joskus kaiken loppu voi olla uusi alku!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-12-12 11:19:33 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 93461
Ne erikoislääkärit varmaankin laittaa lausunnon tutkimustulosten mukaan sille yleislääkärille? Toivotaan ainakin. Hyvä kun ei mitään kamaluuksia löytynyt!

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-12-12 11:45:45 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18408
Paikkakunta: Jämtland
Hyvin tosiaan meni kaikki, niin ne jalatkin pysyy kunnossa kun saa diabeteksen remissioon, monella niissä on isot ongelmat.
Minä olen kyllä iloinen kun tuon oman lääkärin kanssa on tullut niin hyvin toimeen jo muutaman vuoden, mutta onneksi ei usein tarvitse. Lääkkeistäkin pystyy eri vaihtoehdoista puhumaan.

Teillekkin on sitten tulossa varmaan valkea joulu.

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-12-12 14:03:36 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Liittynyt: 2006-03-18 07:35:32
Viestit: 55971
Paikkakunta: Kerava
Täällä on tällä hetkellä ihanan paljon lunta ja lisää sataa mutta vedeksi pitäis muuttua ja sit varmaan sulaa. Nyt puut paksussa lumikuorrutuksessa. Kiva kun tutkimus meni hyvin ja tulos oli ok.

_________________
Elämä on arvaamatonta, koska tahansa voi tapahtua jotain hyvää. Eeva Kilpi

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-12-12 19:08:48 
Poissa
intiaanikarppi
intiaanikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-04-19 09:37:37
Viestit: 21515
Paikkakunta: Keski-Suomi
Greda, kyllä ne lausunnot menevät erikoislääkäreiltä tk:een. Rasitus EKGtä valvonut gardiologi
sanoi pistävänsä lausuntoon toisen verenpainelääkkeen vaihdon, eli beetasalpaaja pois
ja joku toinen tilalle. En ole siitä pahoillani, en nyt kyllä muista, mikä salpaaja/estäjä on
tulossa.
Mlv, Kirris, täällä on nyt tullut lunta 12 tuntia ja tosi sakeaan, on varmaan ainakin 10 cm kertynyt ja jatkuu edelleen.
10 vrk:n ennusteen mukaan näyttäisi olevan koko jakson ajan pakkasen puolella, eli sen mukaan
oisi valkea joulu ihan mahdollinen.
Kyllä olen noihin ultran tuloksiin tosi tyytyväinen ja kun se lääkäärikin oli niin mukava, niin koko
tapahtumasta jäi hyvä mieli. Mainitsihan hän kyllä, että on sen verran korkea kole, että kolelääkkeet
voisi olla vaihtoehto, kun on tuo sukuperimä, mutta sanoin vaan, että olen siitä perimästä tietoinen,
mutta tämä on minun ratkaisuni. Siihen hän, että sitä päätöstä pitää sitten lääkärin kunnioittaa.
Olin hetken ihan että what? :roll: Ihana nainen ja lääkäri oli hän! =D>

Mä olen puuhaillut ahkerana monenlaista; kinkulle (5kg:n kinkkupalalle) keitin suolaveden ja äsken
molskautin hänet kylmään suolakylpyyn. "Kuusesta" otin itsenäisyyspäivän koristeet pois ja laitoin
jouluiset hopea-punaiset tilalle. Valotkin vaihdoin, on vähän enemmän tuikkuja tuossa nauhassa,
joka toimiikin verkkovirralla. Muutoinkin laittelin jouluvermeet paikoilleen, kukat vaan puuttuu.
Tyhjentyneet laatikot saa nyt viedä takaisin kellarivarastoon oottamaan aikaa uuden vuoden jälkeen.
Ja pakko oli ne päikkäritkin, kun meinasin tuoliin nukahtaa.

Ruokana oli päivällä grillattu broiskun koipi pikasalaatin kanssa ja iltaruokana Lidlin bratwursteja ja
hapankaalia ihan pelkiltään. Pitää huomenna suosiosalaattia tehä, nyt unohin ostaa smetanaa.
Ja unohin mä kyllä suolankin kinkkua varten, onneksi oli entisiä just ja just riittävästi :wink: .

_________________
Elän hetkessä, suurella intohimolla!
Joskus kaiken loppu voi olla uusi alku!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-12-13 13:56:36 
Poissa
intiaanikarppi
intiaanikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-04-19 09:37:37
Viestit: 21515
Paikkakunta: Keski-Suomi
Keskiviikko 13.12.-17

Valkea on maalima tänään. Eilisen pyryn jälkeen lunta on tosi paljon ja aamuaikaisesta olivat
lumimiehet liikkeellä aurauskalustoillaan. Hyvähän se, vaikka pitivät kolisteluillaan minnuu hereillä
koko aikaisen aamun.
Sauvottelin kirjastoon ja lähteissä arvoin, laittaako nastakengät vai ei. En sitten laittanut kunnei
niillä saa mennä kirjastoon sisälle. Joitain liukkauksia oli, mutta sauvojen kanssa selvisin hyvin.
Paluumatkan ylämäet kiipesin 5 kiloo painava reppu selässä. :mrgreen: Kuntolenkistä kävi kyllä.

Nyt on mietintämyssy päässä, ruvetako polttamaan ne pannut vai heittäytyäkö Valamon yksinäsen
elämään. Kahtoo nyt.

_________________
Elän hetkessä, suurella intohimolla!
Joskus kaiken loppu voi olla uusi alku!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-12-13 14:15:02 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18408
Paikkakunta: Jämtland
Oletpas sinä reipas, nyt on ainakin lukuseuraa pyhiksi.
Minä näin unta että olin kävellyt tuota kylätietä aika matkan ja sitten yhtä äkkiä unessa muistin että enhän minä näin kauas jaksakkaan kävellä, onneksi heräsin ennenkuin piti kontata kotiin.

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-12-13 14:18:55 
Poissa
intiaanikarppi
intiaanikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-04-19 09:37:37
Viestit: 21515
Paikkakunta: Keski-Suomi
:lol: No hyvä että heräsit ajoissa. Oisi tylyä kontata kotiin lumista tietä,
kunnei oo edes juhlimasta tulossa. :mrgreen:

_________________
Elän hetkessä, suurella intohimolla!
Joskus kaiken loppu voi olla uusi alku!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-12-13 14:33:35 
Poissa
intiaanikarppi
intiaanikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-04-19 09:37:37
Viestit: 21515
Paikkakunta: Keski-Suomi
Pahemmin en perusta mistäin korvaavista jutuista, esim. riisipuuro on riisipuuroa eikä
mitään raejuustosta tehtyä korviketta. Yksi juttu on kuitenkin, minkä olen tänä jouluna
päättänyt ikkäänkuin korvata. Nimittäin joka jouluiset, perinteiset pasteijat tai levynä
voitaikinaan tehty lihapiirakka. On tämmöinen piiraan ohje, joka varmaan korvaa ainakin
lihapiirakan.

Kinkkupiiras: 200g kinkkua , 2 dl smetanaa, 2 munaa, 100g juustoraastetta, purjoa, persiljaa.
Kaikki aineet sekaisin, levitetään suorakaiteenmuotoiseen (folio)vuokaan ja paistetaan
n. 20 min, 200 astetta.

Kinkun tilalle laitan hyvin maustetun ruskistetun jauheliha-punasipuliseoksen. Käynee lihaliemen kanssa
hyvin. Lientä onneksi on, kiitos Lehtolan lihakarjan ydinluiden.

_________________
Elän hetkessä, suurella intohimolla!
Joskus kaiken loppu voi olla uusi alku!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-12-13 19:22:50 
Poissa
intiaanikarppi
intiaanikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-04-19 09:37:37
Viestit: 21515
Paikkakunta: Keski-Suomi
Vielä päivitys tähän puuhakkaaseen keskiviikkoon.
Sain kuin sainkin ne hiiliteräspannut poltettua ja tyytyväinen olen lopputulokseen.
Nyt ei muuta kuin ahkeraa käyttöä niille. Polton päätyttyä raahasin Salongista siellä
tilapäissäilytyksessä olleen maalarin tikkaan sisälle, kiipesin sille tökittämään palovaroittimen kattoon
paikalleen ja samalla otin katossa roikkuvan ison lasisen kynttiläkruunun - vaimikätuonytlienee,
lentäväksi lautaseksi sitä sanon - pois ja tiskasin siitä vuoden aikana kertyneet rasvat ja pölyt.
En taida kuitenkaan siihen paikkaan enää pistää, Aatami lyö pian päänsä siihen kun on vähän ahdas tila
missä se roikkui, ahdas nyt kun se kuusi vie oman tilansa. Voipi olla, että laitan sen lepoon
komeron ylähyllylle otettavaksi esiin taas joskus...

Huomenna on pyykkipäivä, laittelin jo pyykitkin valmiiksi aamua varten Aatamin kantaa pesutupaan.
Oheistoimintana saa kantaa sen tikkaankin kellariin, joulukoristelootikot ja yksi mattokäärökin
oottelevat varastoon vientiä.
Joulun ajan ostoslistaa tein, työjärjestystä hahmottelin ja muuta semmoista pientä puuhastelua siis tässä,
ei ihan pelkää laiskottelua.

Ja teinhän mä taas hapankaalisalaattiakin. Laitoin siihen myös yhden punasipulin, pienen mandariinin ja lusikallisen hunajaa.
Soon parempaa kuin melkein mikään! :smt016

_________________
Elän hetkessä, suurella intohimolla!
Joskus kaiken loppu voi olla uusi alku!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-12-14 14:41:18 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2016-03-16 16:05:35
Viestit: 472
Hapankaalisalaatin tuunaus hunajalla onkin hyvä idea tuota poikaa ajatellen, kun en saa häntä syömään hapankaalia semmoisenaan tai edes smetanalla ja siitä saisi niitä hyviä bakteereita. Jaa.... mutta mahtaako ne kuolla hunajan takia? Ehkä ne ei ehdi, jos juuri ennen syömistä sen lisää.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-12-14 15:28:01 
Poissa
intiaanikarppi
intiaanikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-04-19 09:37:37
Viestit: 21515
Paikkakunta: Keski-Suomi
Torstai 14.12.-17

Hupsista! Taas on torstai ja kirjaimet tuppaa menemään tekstissä väkisinkin väärinpäin...
vaan ei se liene torstain vika. :mrgreen: Lämpötila hutjuu +/-0:n tietämissä, mutta ainakin
vielä lunta on paljon.

Pyykätty on, kirjavat jo ookoo kuivurissa pyörittyään, lakanat kuivaushuoneessa, pian
nekin sieltä pois saa.
Tokmannilta haettiin AA-sormiparistoja 48 kpl kympillä ja samalla merisuolaa pari kiloa.
Piti keittää sille riivatun kinkkupalalle uusi suolavesi. Pöh! No keitetty on!!

Nyt pieni huilitauko, lukemista ja jouluradioo ja päikyt jos tarve niin vaatii.
Illansuussa sitä vaatehuoltoa jota ei tee muut kuin lillis! :mrgreen: Se tekee vaan!
Ehkä pitää jotain syömääkin katella, ei taida pelkällä hapissalaatilla sentään pärjätä.
River, en tiä, tappaako hunaja niitä hyviä bakuja, makua se antaa ja pehmentää
kirpakkuutta. No niin tai näin, mulla tuossa nyt sitä kuitenkin luraus mukana on.

Siinä tämän päivän kuviot, kinkun molskautan suolaveteen konsa vesi ensin on jähtynyt.
Glögiä voisi mukillisen nautiskella hämäränhyssyä pitäissään. HIpsis! :D

_________________
Elän hetkessä, suurella intohimolla!
Joskus kaiken loppu voi olla uusi alku!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-12-14 15:31:31 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Liittynyt: 2006-03-18 07:35:32
Viestit: 55971
Paikkakunta: Kerava
Mä oon syönyt hapankaalia niin monta vuotta etten huomaa mitään kirpakkuutta. Hyvä että kukin löytää suuhun sopivat aineet sen kanssa. M ä kerran laitoin siihen vähän omenaa. Ei mennyt liian makeaksi.

_________________
Elämä on arvaamatonta, koska tahansa voi tapahtua jotain hyvää. Eeva Kilpi

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 1749 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 182 83 84 85 8688 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)