karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-28 10:50:57

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 66 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2014-02-21 09:11:44 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2011-09-13 09:50:14
Viestit: 484
Mun vauva ainakin reagoi nimenomaan mun reaktioihin, eli saa "allergisia" oireita tissimaidon kautta, mutta ei syödessään samaa lisäainetta erikseen. Gluteenia en ole vielä testannut vauvalla erikseen koska en näe mitään tarvetta antaa sille leipää, mutta uskoisin mekanismin olevan sama. Kaura ei aiheuttanut oireita.

Toinen vaihtoehto on, että vauvalla ei ehkä ole suoliston bakteeristo ihan kunnossa. Tästä allergisten lasten vanhemmat eivät tunnu olevan ollenkaan tietoisia sen perusteella, mitä olen netistä lukenut ja heidän kanssaan keskustellut. Riittää, että lapsi saa jotain yhtä maitohappobakteeria, yleensä Relaa, mutta kun niillä valmisteilla on eroa. Funktionaalinen lääkäri Rauli Mäkelä on kirjoittanut kirjan aiheesta http://www.minervakustannus.fi/kirjat/k ... ?kirja=361 http://www.voihyvin.fi/artikkeli/lisaa- ... a-lapselle . Varsinkin, jos lapsella on ollut antibioottikuuri/syntynyt sektiolla/reagoinut voimakkaasti tai oireet alkaneet rotavirusrokotuksen jälkeen tai joku muu syy epäillä suolistoflooran olevan sekaisin, niin kannattaa ensin kokeilla eri probiootteja ennen kuin lähtee välttämisruokavaliolle. Mutta tosiaan rintaruokitun vauvan reaktio voi minun kokemukseni perusteella olla ihan yhtä hyvin äidin oma yliherkkyysreaktio.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-02-22 08:15:28 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-06-08 15:51:26
Viestit: 11092
Paikkakunta: Liminka
Meillä alkoi rotaviruksen jälkeen!!

Onko sulla linkittää mulla ihan merkki ja malli mitä maitohappoa ostaa sille. Kyseessä 3kk ikäinen alunperin pienipainoinen kaksonen.

Luin joku aika sitten hiivasyndrooma kirjan ja siinä oli paljon vauvojen maitohappobakujen tärkeydestä.
En ole ajatellu asiaa, koska imetän.
Mutta nyt tuntuu, että Johanne vois hyötyä bakuista!!

_________________
Kuva



http://karppausjaperhe.blogspot.com/


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-02-23 23:17:29 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2011-09-13 09:50:14
Viestit: 484
Nämä tulee nyt ulkomuistista, koska en ehdi tarkistaa tietoja, joten voi sisältää virheitä.

Rauli Mäkelä suosittaa ainakin saksalaista Symbioflor-sarjaa, mutta en tiedä, lähtisinkö kokeilemaan sitä vauvalla omin päin. Söin kuurin itse, jos siitä olisi jotain hyötyä, koska tissin kautta pitäisi bakteerienkin päästä ainakin jossain määrin vauvaan.

Neuvola suosittaa Gefilusta ja ReLaa, joista molemmista on olemassa tutkimus, jossa käyttö on vähentänyt merkittävästi koliikkia. Lactobacillus reuterii (rela) tulee muistaakseni luonnostaan rintamaidosta, joten en ihan ymmärrä, miksi sitä aina niin suositellaan. Meillä Gefilus auttoi paljon, mutta Rela pahensi oireita. Gefilusta käytetään rotavirusripulin hoitoon, joten se varmaankin kannattaisi ensimmäisenä testata, jos oirehtiminen alkoi rokotuksesta.

Suomalaisista luontaistuotekaupoista löysin kaksi erilaista tuotetta, Biolatte Original L ja Probiootti Baby. Jälkimmäisestä oli meille jonkin verran apua. Kumpikin sisältää kolmea eri bakteeria ja jompikumpi on samansisältöinen DDS Junior-merkin kanssa.

Jos suolisto-oireet ovat pahat ja varsinkin, jos vauvan paino putoaa tai maito ei muuten tunnu riittävän, sille voi joutua antamaan probioottihiivakuurin (Precosa). Saccharomyces boulardii häätää suolistoon mahdollisesti pesiytyneet haitalliset bakteerit. Precosaa suosittelevat myös lääkärit, jos lapsella on ripuli.

Kaikkien näiden tuotteiden pitäisi olla tutkittuja ja turvallisia myös vauvoilla. En kuitenkaan ole mikään asiantuntija, vaan nämä vaihtoehdot löysin, kun oma vauvani alkoi oirehtia heti rotarokotuksen saatuaan. En ole rokotusvastainen, mutta kunpa en olisi antanut antaa rotaa tai olisinpa tiennyt heti aluksi tämän vähänkin ja olisin osannut lähteä korjaamaan tapahtunutta vahinkoa.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-02-26 08:50:20 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-06-08 15:51:26
Viestit: 11092
Paikkakunta: Liminka
Kiitos Jean,
minä kävin hakeen gefilusta ja oliko sattumaa vai mitä, mutta mahat rauhoittuivat päivässä??

Jatkan nyt nuitten antamista päivittäin.

Kakka on yhä vihertävää, mutta pahin on poissa ja toivottavasti muuttuu taas iloisen keltaiseksi!!!

Vältän silti itse vielä gluteenia ym. mutta hieno juttu tämä!!!

_________________
Kuva



http://karppausjaperhe.blogspot.com/


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-03-02 17:27:53 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2011-09-13 09:50:14
Viestit: 484
Juu, kyllä voi toimia noin nopeasti. Saat onnitella itseäsi, koska olet nopealla toiminnallasi saattanut jopa pelastaa vauvan koliikilta.

Vihreä kakka ei muuten ihan välttämättä ole tai ole pelkästään seurausta suolistovaivoista. Olin havaitsevinani, että tietyt hiilarit aiheuttaa vihreää kakkaa ja samaa ehdotti myös yksi lastenlääkäri. Mutta kyllä tuntuu minustakin hyvältä, kun kakka on nykyään joka päivä kauniin väristä ja hajutonta kiinteistäkin huolimatta!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-07-10 21:41:01 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-08-11 13:33:31
Viestit: 835
Paikkakunta: Vihti
Heippa! Ronja-Aliisaa tämä vinkki ei ehkä näin vuoden myöhässä enää juuri auta, mutta meillä oli iso hyöty esikoiselle Vivomixx-jauheesta. On ihan hemmetin kallista, mutta myös tehokasta ainetta. Juniorille sekään ei sitten tuntunut sopivan, kun sisältää maissia. Hänelle sopivaa versiota emme ole vielä löytäneetkään, ikävä kyllä.

_________________
1.8.2009-1.1.2010: 93kg ->78kg / 30.5.2010: 72,9 kg = -20 kg

Kuva

Kuva


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 66 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)