karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-28 10:16:10

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 38 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Re: Kesä 2012
ViestiLähetetty: 2012-03-07 20:39:19 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-06-08 15:51:26
Viestit: 11092
Paikkakunta: Liminka
Minä haluaisin kokeilla tänä vuonna myös taitepapuja ja olikohan vahapapu vai mikälie.
Näitä pitkiä joissa se palko on se parasosa

_________________
Kuva



http://karppausjaperhe.blogspot.com/


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Kesä 2012
ViestiLähetetty: 2012-03-07 22:13:06 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2006-07-17 19:38:41
Viestit: 772
Kas miekin oon nyt saanu kirjoitteluluvan. :)

Ei toisaalta pitäis hirveesti ens kesää suunnitella, kun oon saamassa uuden pikkupomon tässä pääsiäiseen mennessä, ja toi edellinenkään lapsonen tuskin antaa äipän harrastaa pelkkää puutarhan hoitoa. Mutta jotain on kuitenkin tehtävä. Perusasiat lienee kunnossa, tein viime vuonna kasvilavan yrteille ja se toimi kyllä hienosti. Lisäksi tehtiin kaks isompaa kukkapenkkiä kivireunuksilla ihan uusiin multiin. Toisesta siirrän raparperit omaan penkkiinsä. Ne vähän innostu liiaks, ja meinas vallata koko perennapenkin. Muutenkin toi toinen perennapenkki tuli tehtyä vähän ahtaaks, mutta sitähän on nyt hyvä sitten harvennella. Lisäks saatiin aikaseks siirrettyä samaiseen kukkapenkkiin laittamani mansikat omiin penkkeihinsä. 7 tainta ostin ja ne rönsys hurjasti, nyt ovat kankaan alle tehdyssä kahdessa penkissä.

Se suurin rojekti oliskin sitten toi ns. ylämäki. Meillä on siis vajaan hehtaarin tontti, joka oli osin 60-luvulla männylle istutettua entistä peltoa metsän keskellä. Monta vuotta sitten kaadettiin paljon puita tosta ylemmältä osalta, ja viime syksynä ne kannot noukittiin pois ja haudattiin sivummalle. samalla perattiin vanhat punaiset viinimarjat pois ja kynnettiin koko n. 20x40m alue. Tai en siis saanu aikaseks ees mitata sitä, mutta isohan tuo lääni on. Nyt se on kynnetty ja jotain ois ihan pakko tehdä keväällä, muuten se leviää sateiden myötä alas, ja rupee kasvaan kaikkee epämääräistä. Ja muutenkaan ei kestäis kattella moista kynnyspeltoa. Toivon mukaan pakkaset ja lumet edes vähän tasais hommaa. Jollain koneellahan se pitäis äestää tai möyhentää ja sit tasata tai jyrätä. Sit jos en muuta keksi niin pistän alkuun jolleen apilalle ja teen pienen testipellon uudelle potulle ja porkkanalle. Loppuviimein oon aatellu sijoittaa tolle alueelle omena- ja muut hedelmäpuut, marjapensaat ja mansikkamaan. Keskelle tulis nuotiopaikka mm. rosvopaistikuopalla ja jos oikein haaveilla saa taakse rakentaisin tornimaisen huvimajan. Mutta alkuun tarttis tosiaan saada toi ees katteltavaan kuntoon.

Onko kellään kokemusta tollasesta pellon raivauksesta? Konevinkit lähinnä kiinnostaisi.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Kesä 2012
ViestiLähetetty: 2012-03-08 07:03:05 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-06-08 15:51:26
Viestit: 11092
Paikkakunta: Liminka
Ei ole konevinkkiä minulla antaa.

Mutta tollanen kivireunuspenkki kiinnostaa.

Me laitettiin syssyllä vanha grillikota paikalleen ja siinä on korkee harkkojalka nyt.
Kun oli muuten liian matala.

Niin olen ajatellut sen kylkeen kunnon penkkiä.
Lähinnä kyllä yrttejä, sellasta ruohosipulia, ilmasipulia jne.
Onko se tuhoon tuomittu ajatus?

Kuin levee se pitäs olla, että kaikki ei jäädy kuoliaaksi?
Vai haittaako se?

Pitääkö tollaset kohopenkit eristää tai jotain??

_________________
Kuva



http://karppausjaperhe.blogspot.com/


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Kesä 2012
ViestiLähetetty: 2012-03-08 07:12:47 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-09-21 19:49:49
Viestit: 1797
Ronja-Aliisa kirjoitti:
Minä haluaisin kokeilla tänä vuonna myös taitepapuja ja olikohan vahapapu vai mikälie.
Näitä pitkiä joissa se palko on se parasosa


Mulla on joka vuosi noita vahapapuja ja vihreitä pensaspapuja. On hyviä ja helppoja, kun tosiaan pensastavana eivät tarvitse edes tukea. Lisäksi aitaa pitkin kasvaa härkäpapua. Siinä on kauniit punaiset kukkasetkin, niin sopii ihan koristeeksi. Härkäpapuja ei saa päästää liian isoiksi, menevät puiseviksi, mutta noissa pensapavuissa ei ole niin väliä.

Muoks. Härkäpapuja voi tietty kasvattaa ihan pavuiksi asti, itse vaan syön jo ne palot.

_________________
Fyysinen ikä 46 - henkinen ikä 19 - Kylähulluus kunniaan!
Suhina vaan käy, kun menee yli ymmärryksen
carpe diem - karppaajan daimit
.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Kesä 2012
ViestiLähetetty: 2012-03-08 12:21:18 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-09-20 16:22:41
Viestit: 892
Paikkakunta: Pohjois-Karjala
Oon tehny kohopenkkejä monellakin tavalla
http://www.kotipuutarha.fi/index.php?section=117
Ihan suoriltaan esim sanomalehtien päälle kasannut maata ja kattanut sitten heinäsilpulla. Hyvin kasvoivat kukat.
Kasvimaalle olen tehnyt ns. syväpenkkejä, kaivanut kuopan( mullat käytin esim, sanomalehtipenkin perustamiseen, en paljoa käytä ostomultaa), täyttänyt sen oksilla, kasvijätteellä yms. sitten multaa päälle, esim toisesta kuopasta ja hevosenlantaa tms jos on, kompostia yms, sellasia kumpuja on mun kasvimaa täynnä :D Aina joku penkkiprojekti käynnissä.
http://www.isoaidinkasvit.fi/pdf/kohopenkki.pdf

_________________
Karpannut olen 1.5.2010 alkaen. Nainen. pit n.160cm, tavoitepainossa n. 57 kg
Ekasta iHerb Tilauksesta $10 Alennusta(yli $40 tilauksille)
Mitä iHerbistä?


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Kesä 2012
ViestiLähetetty: 2012-03-08 14:33:03 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2006-07-17 19:38:41
Viestit: 772
Ronja-Aliisa kirjoitti:
Ei ole konevinkkiä minulla antaa.

Me laitettiin syssyllä vanha grillikota paikalleen ja siinä on korkee harkkojalka nyt.
Kun oli muuten liian matala.

Niin olen ajatellut sen kylkeen kunnon penkkiä.
Lähinnä kyllä yrttejä, sellasta ruohosipulia, ilmasipulia jne.
Onko se tuhoon tuomittu ajatus?

Kuin levee se pitäs olla, että kaikki ei jäädy kuoliaaksi?
Vai haittaako se?

Pitääkö tollaset kohopenkit eristää tai jotain??


Toi grillikota on vissiin ihan kylmä pytinki? Siihen kivijalkaan laittaisin kuitenkin jonkun bitumikaistan toholla kunnolla kiinni, niin ei tuu yllätyksiä. Harkko on kuitenkin ihan hötöö. Ja jos mahdollista sen 10-15cm vahvuudelta siitä seinästä vaikka jollain kuitukankaalla erotettuna esim salaojasoraa. Meillä toi kivipenkki lähti siitä että meillä oli vanhan navetan kivijalka josta isommilla pengerrettiin talon penkkaa ja pienemmillä jämillä likakaivo. Talon penkassa on vähemmän multaa ja enemmän hiekkaa mutta toi likakaivon reunus on sitten muhkeeempi, kun kaivinkone raapi sille pohjat. Sit vaan traktorin tukkisakilla kivet riviin ja pinoon ja kaivinkoneella mullat taakse. Ton jälkimäisen penkin taakse tein jämäharkoista seinän, tosin mitään en muurannu, ladoin vaan. Se multa satuttin saamaan tosi hyvää, aivan huippua tavaraa. Ton ekan kesän se ainakin toimi hyvin. kiven koloihin laitoin maksaruohoa ja mitä se toinen nyt oli.. tekee kuitenkin pieniä kukkia. Joo, rikkoa. Ja maahumalaa oon joutessani koittanu jokapaikkaan, se on musta kiva ja meillä on sitä ennestään paljon. Muutenkin oon vajaa kymmenisen vuotta keränny kaikenlaisia perennoja ja tumpannu ne tuonne yhteen penkkaan. nyt sit siirsin niitä tohon valoisampaan paikkaan. Ja kaikenlaiset perennojen vaihtotorit on ihan aarreaittoja.

Mä en oo mitään pakkaselta eristäny, meillä siinä tulee kuitenkin niin pirusti lunta päälle kun auraaja linkoo ton pihankin sen päälle. Ja muutenkin siinähän selviää mitkä selviää. Itse taidetaan olla kolmosvyöhykkeellä, mutta tää on tosiaan aika suojainen paikka. Ja joku ruohosipuli ja oregano mitkä nyt on monivuotisia ainakin ittellä on menny ihan hyvin itsekseen. Mutta kaikkeehan voi tehdä ja istuttaa niinkun tykkää, kokeilee vaan. Mulla oli ainakin persiljat ja pinaatit kaikki ilosesti samassa penkissä päivänliljojen ja muiden kukkasten kanssa. Taitaa siellä olla pari marja-aroniaakin ja yksi pieni tammi turvaan istutettuna. Joskus sitten kun toi ylämäki on paremmalla tolalla mä siirtelen ja levittelen niitä sit sinne. Mutta sinnekin oon vähän suunnitellu sellaista laatikoissa olevaa kasvimaata.

Ens kesänä haluaisin tehdä tohon talon kupeeseen ihan pari lautaa leveän tasaisen avolavan, johon just laittaisin kesäkurpitsaa ja mitä nyt keksisinkään. Se pinaatti kukkapenkissä oli ihan mahdoton tuotannoltaan. Muutaman kurkun ja tomaatinkin voisi kokeilla. Mulla toi taimipuoli tule vähän verenperintönä, käyn porukoilta hakemassa. Niillä kun on kauppapuutarhalla kaikenlaista.. Sieltä sitten juhannuksen tienoolla hamstraan tota kukkapuolta sen mukaan mitä on jääny ylimääräistä. 8)

muoks. Siis pari lautaa syvän eikä leveän kasvilavan. Joku vajaa metri kertaa pari kolme metriä ois hyvä noin kastelun kannalta. Jos saan jonkun kantaan multia tai vastaavasti kattoon lapsia sen aikaa että itte kannan..


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Kesä 2012
ViestiLähetetty: 2012-03-08 15:32:38 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-06-08 15:51:26
Viestit: 11092
Paikkakunta: Liminka
Hitsi!! Kiitoksia molemmille! Kiinostaa nuo kohopenkit ja tuo kivijalka.

Mulla onkin sellasta oikeeta kivijalkaan laitettavaa muovisuojaa. Sitä jäi kun rakennettiin. Ja soraakin löytyy rakennusajoilta!!

Tulis jo kesä??!! :)

_________________
Kuva



http://karppausjaperhe.blogspot.com/


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Kesä 2012
ViestiLähetetty: 2012-03-08 17:33:03 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2006-07-17 19:38:41
Viestit: 772
se muovinen patolevy käy kanssa, ompahan ilmastoitu sit se kivijalkakin.

Niinpä, tulispa kesä! Meiltä lumet lähtee vielä kaks viikkoo myöhemmin kun tuolta alempaa.. Mut taitaa tosiaan olla muutakin tekemistä ehkä tänä keväänä.. :lol:


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Kesä 2012
ViestiLähetetty: 2012-04-06 08:27:17 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-09-21 19:49:49
Viestit: 1797
Näinkin voi toteuttaa kesän viljelyt, jos on kaupunkilainen. Minusta tuo satomaksu on aika huiman korkea. Peltoa on 3 hehtaaria, ja laskevat sen sadon arvoksi 100x 470 euroa!
http://meiranpelto.fi/?page_id=110

_________________
Fyysinen ikä 46 - henkinen ikä 19 - Kylähulluus kunniaan!
Suhina vaan käy, kun menee yli ymmärryksen
carpe diem - karppaajan daimit
.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Kesä 2012
ViestiLähetetty: 2012-04-13 08:08:21 
Poissa
häjykarppi
häjykarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-04-19 07:27:49
Viestit: 3471
Paikkakunta: JKL - Petäjävesi
Brilla kirjoitti:
Harlamovski kirjoitti:
Se taimien kasvattelu riippuu vähän lajikkeesta, että miten minkäkin kanssa, mutta vaikka minullakaan ei hirmu pitkää kokemusta noista ole, niin hyvin on onnistunut. Mutta minä siis vannon doping-aineiden nimeen tolla saralla jonkin verran.

Tomaatit onnistuu hyvin, kun kouliessa hautaa ne niin syvälle aina, että eka koulinnan jälkeen näkyy vaan sirkkalehdet ja sitten myöhemminkin olen istuttanut ne syvempään, esmes maitopurkkiin, tomaatti kasvattaa hyvin juuria varresta niin se kannattaa aina pistää syvempään kun vaihtaa isompaan ruukkuun. Mutta en minä väklää noita kovin monesti eri ruukkuihin, kylvän mihin kylvän ensin, hajakylvönä tai Plantagenin plugg-boxiin ja siitä sitten jo sellaisiin kymmensenttisiin muoviruukkuihin, siitä tomaatit maitopurkkeihin.




Onkos kermapurkit liian pieniä syvyydeltään? Tuli vaan mieleen, kun huomasin taas monta tyhjää pientä kermapurkkia.

Tavikurpitsaa ois mullakin aikomuksena kasvattaa. Voi olla, ettei onnistu, kun meidän pihalla kuljeskelee fasaanipariskunta. :lol: Kesäkurppaa ja avomaankurkkua kenties myös.

Tomaatit vähän arveluttaa, kun ne ei meinaa kypsyä. Mä tosin en oo mikään hortonomi tai rehupeukalo, mutta jos taas kokeilisi. Vaikka jotain pientä lajiketta? Kirsikkatomaattia?


En oo käynyt tässä ketjussa pitkään aikaan, mut nytpä taas tulin - kermapurkithan kuulostaa ihan hyviltä, mikäli on niitä puolen litran kokoisia - mä koulin omat tomaatintaimet tuossa mikähän päivä ois ollut, viikon sisään kumminkin - ja pistin sellaisiin 15 senttiä korkeisiin melko kapeisiin ruukkuihin, mitä on tullut kun oon ostanut syksyllä alesta perennantaimia.

Ilman muuta kannattaa tomaatteja kokeilla, kyllä mulla ainakin melkeinpä parhaiten teki viime kesänä just ihan tavan Moneymaker ja ehti mulla se Black Russiankin vääntää tomaatteja tulemaan, mutta sen taimen sain tutulta, joka oli pistänyt siementä multaan jo helmikuun vikalla viikolla. Mullahan kävi tänä vuonna hassusti ton alakuun kanssa ja jouduin kylvämään kahteen otteeseen, mistä enempi tuolla varsinaisessa tomaatinkasvatusketjussa. Mutta nyt on komeasti taimet rehottamassa! Mulla oli viime kesänä tomaatit kaikkein aurinkoisimmalla seinustalla, siihen paistaa koko päivän ja vielä illallakin. Kastella pitää, mutta ei liikaakaan toisaalta, kun ei ne kuulemma siitäkään tykkää? Mulla oli osa ruukuissa ja osa kasvusäkeissä ja helteellä lorotin ihan kunnolla sinne juurelle suoraan letkusta, kylminä päivinä en yhtään. Ihan hyvin tuli satoa elokuulla. Ja kyllä voi aivan huoletta nykkiä sopivan kokoiset tomaatit vihreinäkin sisätiloihin ja antaa kypsyä pöydällä, hyviä tulee.

Varsin lupaavalta, oikein terhakalta näyttää luomutomaatti ACE55VF. Sen ei pitäisi viedä hirveästi tilaakaan, kun se kasvaa pakkauksen mukaan vain n. 60-70 senttiseksi. Otin niitä kokeiluun ihan sillä mielellä, kun mulla on sellainen 2 x 2 -metrinen kasvihuone, siellä ei ihan mahdottomia määriä kasvatella. Tää ACE on siis taviskokoinen tomaatti.

Kirsikkatomaateista kannattaisi ehkä kokeilla sellaista kuin Bloody Butcher, sitä mainostetaan pakkauksen kyljessä hyvin aikaiseksi ja väitetään, että satoa saisi jo kesäkuussa :shock: No joo, eipä nyt liioitella - mutta ehkäpä heinäkuussa kuitenkin? Se on erikoisen näköinen taimena, lehdet ei muistuta ollenkaan tomaatin lehtiä. Saapa nähdä, mikä se on tomaattejaan, jos ne on myyneet jotain aivan muuta siementä? :lol: Mutta mulla viime kesänä oli hyvin aikainen ja hyvin hedelmää tekevä sellainen pensastomaatti kuin Balconi Yellow. Sen taimen sain kans tutulta ja se oli sieltä helmikuun lopulta, että se voi selittää sitä aikaisuutta. Mutta oli ilman muuta paras kaikista kirsikkatomaateista viime kesänä. Sen siemeniä pitäis vaan tilata netistä ja mä ostelin noita vaan tavan puutarhamyymälöistä.

Yks, mikä mua kiinnostaa kovasti tänä kesänä, on luumutomaatti Incas. Saa nähdä, millaisia se tekee. Viime kesänä mulla oli ostoinen luumutomaatti, lajia en tiedä - mutta oli todella ihana hedelmä!

Mutta ehkä tää huhtikuun puoliväli on jo vähän myöhäinen laittaa tomaattia? Mutta ainahan voi ostaa parit taimet ja niillä kokeilla, että tulisko niitä hedelmiä.

_________________
Krapulan parantaminen ryypiskelemällä on yhtä tarkkaa puuhaa kuin ripulin parantaminen piereskelemällä...

Quidquid latine dictum, altum videtur.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Kesä 2012
ViestiLähetetty: 2012-05-21 16:06:20 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2006-07-17 19:38:41
Viestit: 772
Jei, meilläkin on lumet sulanu, vappuna oli vielä reilusti mutta äitienpäiväks hävisivät. Pelto näyttää ihan hyvältä, ja naapurin isännän kanssa tehtiin vähän suunnitelmaa kesäks. sitä siis äestellään pitkin kesää jotta häviävät kaikki maholliset, ja jossain välissä loppukesällä kylvetään apilaa. Hyvä näin.. Mutta nyt mä oon vaan nauttinu hiirenkorvista ja kukkapenkistä nousevista yllätyksistä. Ihana kevät!


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Kesä 2012
ViestiLähetetty: 2012-05-21 17:15:55 
Poissa
häjykarppi
häjykarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-04-19 07:27:49
Viestit: 3471
Paikkakunta: JKL - Petäjävesi
Meillä on itse asiassa samanlaiset suunnitelmat meidän alapihan suhteen - ja myös meillä naapurin isännän ois tarkoitus käydä sitä traktorilla äestämässä! :lol: Ostin jo sellaisen siemensekoituksen, jossa on veriapilaa ja jotain muita kasveja. Apilahan sitoo typpeä maaperään. Mutta käsittääkseni tommosen entisen metsämaan parantaminen luomukonstein on suht hidasta, joten en sitten tiedä, hommaisko siihen vielä jostain ehtaa paskookin... sen mukana vaan tahtoo saada vissiin aika lailla sitten rikkakasvejakin. Tarkoitus olisi saada kasvimaalle lisää tilaa ja sitten ensiarvoisesti marjapensaille tilaa. Yläpiha on enemmän sellaista kukkapihaa ja sinne ei marjapensaita oikein mahdu.

On kyllä ollut ihana kevät! Käytiin tänään viemässä kärrykuormallinen romua Mustankorkealle ja haettiin tullessa multaa ja kasvusäkkejä Terrasta. Tarkoitus olisi värkkäillä kasvimaata pienimuotoisesti laatikoihin.

_________________
Krapulan parantaminen ryypiskelemällä on yhtä tarkkaa puuhaa kuin ripulin parantaminen piereskelemällä...

Quidquid latine dictum, altum videtur.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Kesä 2012
ViestiLähetetty: 2012-05-27 14:15:31 
Poissa
häjykarppi
häjykarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-04-19 07:27:49
Viestit: 3471
Paikkakunta: JKL - Petäjävesi
Myöpä ollaan ny perustettu pientä kasvimaata kasvulaatikoihin ja ukko kasasi myrskyn riepotteleman kasvihuoneenkin taas kuosiinsa, pitäis raahata kasvusäkit sinne ja tomaatit pöhisemään. Kyllä tää tästä. Perennapenkkien kitkennässä turvauduin myrkkyteollisuuden tuotteisiin kun muuten taidan hävitä taistelun rikkaruohoille kun tää mun ajankäyttö on nyt mitä on.

Suklaakirsikka on täynnä kukkanuppuja! Viime kesänä istutin ja nyt jo! :shock: Se on selvinnyt täällä IV-vyöhykkeellä aivan loistavasti talvesta, voin todella suositella. Harvialan taimia on tämä meidän. Meillä on Huvimajan kirsikkakin ollut jo pari kolme vuotta, mutta ei se oo yrittänytkään vielä kukkia ainoatakaan kertaa ja kärsii joka talvi vähän. Suklis vaikuttaa todella lupaavalta tapaukselta, se on tehnyt jo pari alustavaa juurivesaakin!

_________________
Krapulan parantaminen ryypiskelemällä on yhtä tarkkaa puuhaa kuin ripulin parantaminen piereskelemällä...

Quidquid latine dictum, altum videtur.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Kesä 2012
ViestiLähetetty: 2012-05-30 09:37:25 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-09-21 19:49:49
Viestit: 1797
Voi hemmetin hemmetti. Laitoin eilen kaikki erilaiset kurpitsantaimet ja maissit maahan. Kaikki paleltu viime yönä. Kaksi maissia taisi jäädä henkiin. :(

_________________
Fyysinen ikä 46 - henkinen ikä 19 - Kylähulluus kunniaan!
Suhina vaan käy, kun menee yli ymmärryksen
carpe diem - karppaajan daimit
.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Kesä 2012
ViestiLähetetty: 2012-05-30 15:03:39 
Poissa
häjykarppi
häjykarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-04-19 07:27:49
Viestit: 3471
Paikkakunta: JKL - Petäjävesi
No voihan kakka. Nyt on kyllä ollut kylmä ilman henki. En oo ite uskaltanu vielä laittaa tomaatteja kasvihuoneeseenkaan - osasyy on siinä, että en oo saanu aikaiseksi... :oops:

_________________
Krapulan parantaminen ryypiskelemällä on yhtä tarkkaa puuhaa kuin ripulin parantaminen piereskelemällä...

Quidquid latine dictum, altum videtur.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Kesä 2012
ViestiLähetetty: 2012-12-11 14:59:21 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-06-08 15:51:26
Viestit: 11092
Paikkakunta: Liminka
Lätisenpäs tänne kun piti pässin kanssa painia äsken. Herra loukkaantui kun en silitellyt ja vaati silitystä puskemalla.
Ei mitenkään lujaa, mutta kuitenkin. Kyllä sai karjua ja komentaa, kun ei sitten halunnut alistuakkaan.

Onneksi oli nahkakinttaa kädessä ja kun niitä oikeen kova äänisesti taputteli niin säikähti. Sitten vaan raakasti käänsin perseeni sille. Luotin, että lujaa ei puske jos puskee. Sitten kun hain vettä en väistänyt, niin väisti se sitten...

Että joskus tällasta :lol:

_________________
Kuva



http://karppausjaperhe.blogspot.com/


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Kesä 2012
ViestiLähetetty: 2012-12-11 16:13:53 
Poissa
häjykarppi
häjykarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-04-19 07:27:49
Viestit: 3471
Paikkakunta: JKL - Petäjävesi
Minun vaari ei ollu ihan yhtä hellävarainen aikanaan. :roll:

Ei ollu kunnon teitä siihen aikaan ja reitti kulki lammashaan läpi. Haassa oli äkänen musta pässi sitte, puski vähän kaikkia aina kun suinkin, oli vähän niin kuin niillä töin suorastaan.
Vaari oli sitten kerran menny jalkamiehenä naapuriin haan läpi. Vaari oli iso mies, härkäniskainen, aina vakosamettihousut, villapaita ja päässä semmoinen lätsä mitä siihen aikaan oli ja sitten myöhemmin Hankkijan lippis. Ja kumisaappaat.
Pässi oli tullut tietenkin ja pökännyt lököttävien vakosamettihousujen persuksiin. Vaari oli arvellut tehdä kerralla lopun semmoisista koiruuksista ja ottanut pässiä sarvista ja hivauttanut pässin kenttään kylki eellä niin että ilma oli karannut pässiltä keuhkoista.

Ikinä ei vaaria erehtynyt puskemaan enää.

_________________
Krapulan parantaminen ryypiskelemällä on yhtä tarkkaa puuhaa kuin ripulin parantaminen piereskelemällä...

Quidquid latine dictum, altum videtur.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Kesä 2012
ViestiLähetetty: 2012-12-11 18:16:17 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-06-08 15:51:26
Viestit: 11092
Paikkakunta: Liminka
:lol: tuota tekniikkaa on suositeltu mullekkin. Ja tekisin jos olis oikeesti vihanen. Mutta tää on sellanen lempee jolla tekis mieli, mutta kuitenkin hillittee :D

Tässä vähän nuorempana

Kuva

_________________
Kuva



http://karppausjaperhe.blogspot.com/


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 38 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)