Schwarzbeinia kokeilin vuonna 2011 tai 2012 kun karppaus ei sitten toiminut millään tavalla. Unet meni ja ylienergisyys sai jotenkin pään aivan sekaisin. Schwarzbeinin kirjaa soveltaen sain sen "hyvän olon fiiliksen" jota karpit hehkuttavat ja se heille suotakoon. Painoa putosi hetkessä yli 20kg ja näytti kuin uusi elämä olisi alkanut. Sitten sairastuin talvella johonkin kovaan tautiin, oisko ollut A-virus ja sen jälkeen dieetti ei vaan toiminut. Okei, makeannälkä pysyi poissa koska verensokerini pysyi tällä hyvin tasaisena. Mutta nukkumisen huonontuminen ja painon uudelleen nousu löi stopin tälle.
Nyt kun sai II-tyypin diabeteksen ja verenpaineen ylös, olen alkanut vetää keto/alakarppi linjaa ja toistaiseksi toiminut. Kuitenkin heittelyt sokereissa varsinkin aamuisin aikamoiset. Pitäisi mennä ketolinjalla muttei maistu, liian yksipuolinen ruokavalio minulle. Mielessä onki käynyt jospa kokeilisi Schwarzbeinia uudestaan? Toisaalta ne siinä olevat hiilarimäärät on niin tajuttoman isot, et vaikee kuvitella sen toimivan. Isoimpana ongelmana näen sen syömisrytmin: kellon tarkkuudella on melkein mentävä tai makeanhimo iskee ja energia loppuu. Lihat vain kalaa ja kanaa/kalkkunaa. Rehuja, marjoja ja jotkin GI-hedelmät. Mungpapua siellä ja täällä.
Erikoisinta Schwarzbeinissa on se, että emäntähän oli erikoistunut hoitamaan nimenomaan diabeetikkoja ja saarnaa kovasti lääkkeettömyyden puolesta. On kai tässä jotain tolkkuakin oltava jos kerran muilla toiminut. Mene ja tiedä.
Sen mitä tässä ketjussa on aikas tylsistymiseen asti seurannut vääntöä eri tyylien välillä, on naurettavaa ja typerää. Ehdotonta totuutta ei ole. Se taas mitä stressistä on puhuttu, olen aivan samaa mieltä. Uskon pitkälle stressanneeni itseni sairaaksi. En muista viimeisen 14v aikana juuri kovinkaa pitkää aikaa olleen kun on saanut olla ilman, että ongelmia tulee ovista ja ikkunoista. Jos sitä ei saa aikaan yhteiskunnan ja terveydenhuollon ns. ammattilaiset niin suurperheen päänä saa kyllä penskojen puolesta puhaltaa pitkiä noiden junnujen sekoilujen ja säätöjen kanssa. Oiskohan paras dieetti minulle sittenkin jokin Levozin-Truxal zombi kuuri ettei osais välittää vaikka pommi räjähtäis vieressä