karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-04-19 21:41:47

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 84 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 4 5 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2011-01-19 11:03:49 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-01-03 21:58:59
Viestit: 2062
Paikkakunta: Between Two Worlds
Tai vaihtoehtoisesti:
Seikkailuja, Murhia ja Loppuratkaisuja. Ai niin, ja ruokaa. Mahdollisesti.

Nyt olen taatusti saanut teidän kaikkien jakamattoman huomion. Mitä muuta voisi otsikolta vaatia? :smt102
Taas siis uuden ja tehokkaan päikyn kimpussa, kuvia ja kertomuksia lähinnä vain omaksi ilokseni. Mukaan saa tulla ja se on kovin toivottavaa. Mitään ruokamääriä ja tarkkoja makroja et tule täällä näkemään, mutta yritän kovasti skarpata taas ton ruokakuvauksen kanssa.
Mun edellisiä seikkailuja ja koottuja kuvituksia pääsee katselemaan tästä: Sollya sepostaa- tere turemast!

Karppina olen ja pysyn (mihinkäs sitä karppi ruodoistaan pääsisi), nyt pyörähti jo kuudes vuosi käyntiin, viides täällä karppipalstalla. Viime syksy oli sellainen että pääsi tämä karppi hieman herpaantumaan. Työssä oli muutama suuri ja valvottava asia, samoin perhepiirissä, ja sen lisäksi mun miehen päästä löytyi kasvain, joka jaksoi valvottaa ja stressata ja ahdistaa niin julmetusti, että mun paino nousi syys-joulukuussa melkeen 6 kiloa. :( joo-o. Onneksi nyt on kaikki ihan hyvin ja olen taas olevinani ruodussa :). Tarkoitus olisi tiristellä noi tulleet kilot pois ja taas jaksaa liikkua kunnolla. Sen lisäksi että koitan muutenkin löytää sitä valoa tähän eloon. :) Viljoja ja sokereita vältän, samoin koodeja ja muuta prosessoitua, vaikka välillä tekee tiukkaa. Mulla on jännittäviä yhteyksiä elintarvikealaan, joten sieltä saattaa aina välillä putkahdella makupaloja ja kammottavia uutisia. (Tässä kohtaa pitäis tulla se enteellinen tan- tan- taa..)

Olen nyt fillaroinu lähes joka päivä joku 5km, joka ei oo paljon, mutta kuitenkin sellanen määrä että jaksan vielä pitää sitä yllä. Mun edellistalvena hangessa hajottama polvi ilmoitti myös tänä talvena olemassaolostaan, joten en oo hirveesti voinu rasittaa sitä. Vaan pikkuhiljaa. Olen myös ujutellut enemmän hyötyliikuntaa päiviini, jospa tästä valon myötä virkistyisi. Niin ja sitten tietysti lenkkeilen koiran kanssa kunnolla, mutta se on sitä tavallista vaan, ei sitä lasketa vaikka välillä tulis tuntitolkulla reippailtua.

Ja koska olen luovan alan yrittäjä, tulen taatusti kitisemään täällä uniongelmiani ja surkeita työrytmejäni, mutta sellasta se on kuulkaatten. ;) Koska missäs muualla sitä kitisis niistä. Vaan on mulla ihan positiivisiakin juttuja, ja sitten sitä hervotonta täytettä, kun en jaksa tehdä töitä ja haluan jakaa kaikki pienet oikut ja ajatukset jonkun kanssa.
Sitähän se elämä on, eikös juu. Kuva

Ruokaa ei ole teille tarjota, mutta sininen hetki on. Katsokaa nyt, paistaa se päivä joskus risukasaankin (vaikka se olis hangen alla).
Kuva

Valoisaa Uutta Vuotta kanssakarpeille! :smt039

_________________
"and the people did feast upon the lambs and sloths and carp and anchovies and orangutans and breakfast cereals and fruit bats"
Räjähdyksiä, Romantiikkaa ja Epäkuolleita


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-01-19 14:41:18 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-04-19 15:05:30
Viestit: 11921
Paikkakunta: Päijät-Häme
:D Tervetuloa takaisin, Tappajakania on jo kaivattukin. ( En vaan voi mitään sille, että tuo leukojaan louskuttava kani tuo mieleen meidän valkoisen Tappajakaniksi ristityn, jonka ruoka-astian annossa piti olla huisin nopea, muuten pureutui talttahampaat sormeen)

JK Upea kuva, kelpaisi tauluksi seinälle.

_________________
viewtopic.php?f=11&t=25856

viewtopic.php?f=11&t=62947&start=1485


Fac ut vivas.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-01-19 17:06:37 
Poissa
nörttikarppi
nörttikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-05-04 14:59:26
Viestit: 8323
Paikkakunta: Lahti
Hieno foto. Riekot tykkää; tuohan on ihan metsäkanan ihannetontti. Eikä otsikkokaan ollut paha :mrgreen:

Jaksamisia!

_________________
Kuva

Riekon nyrkkisääntöjä ketoilijoille, kliks


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-01-20 09:03:59 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-07-29 07:39:01
Viestit: 953
Paikkakunta: Iloinen Itä-Suomi
Otsikointi kohdallaan, todella. :lol: Juuri tuollaisista sinisistä hetkistä nauttii kaikkein eniten tähän vuodenaikaan. Ovat niin viipyileviä, tuovat tai vievät valon hitaasti.

_________________
___________
Nyt elän enkä vain sinnittele hengissä.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-01-20 09:09:14 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-07-21 06:17:30
Viestit: 3281
Paikkakunta: Meren rannalla
Oikein vetävä otsikko kyllä :mrgreen:

_________________
" Äläkä saata minua kiusaukseen, löydän sinne kyllä itsekin. " - Josh Billings.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-01-20 10:10:45 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-01-03 21:58:59
Viestit: 2062
Paikkakunta: Between Two Worlds
No heipat vaan kaikille :D
Ja arvasinhan että otsikkoni herättää suurta mielenkiintoa :lol: . Jos se olis vaan miehille, siihen ois voinu lisätä: autoja, (tai tissejä..) mutta mä ny ajattelin ton romantiikan kumminkin meille mimmeille tasapuolisesti... Ja eihän kukaan voi epäkuolleita vastustaa. :mrgreen:

Luin eilen kirjaa jonnekin kolmeen asti, vaikka mun piti mennä ajoissa nukkumaan..Mä en vaan osaa. Piristyn aina illalla vaikka herätys seittemältä. Tänään tiristän yhen homman loppuun ja kurssitan itteeni. Eilen tunnin lenkin päälle fillaroin vaan 3km, sellanen supernopea pyrähdys. Ruokaa en jaksa laittaa jostain syystä..eilen paistoin brokkolia ja söin meffaa, tosi luovaa. Miehellä ollu muita juttuja niin ei oo tarvinnu sitäkään ruokkia, tohon se sit menee..jotain lintua tänään ajattelin. Mä oon ny tiukistellu hiukka enempi ja liikkunu, mutta (siksi?) paino junnaa..ehkäpä se kohta tajuaa ottaa mahalaskun.

Nyt meen kaivaa auton tuolta kinoksesta ja lähden liikenteeseen.
Kiva kun käytte morjestamassa! Liitän oheen toissaviikolla väännetyn brokkolipiirakan kuvan, teen tota melko usein niin ei haittaa vaikka ei oo ihan just nyt akuutti. Tai mitäs se muutenkaan haittais. hyvää se ainakin on. :)
Kuva

Tappajakani kuittaa!

_________________
"and the people did feast upon the lambs and sloths and carp and anchovies and orangutans and breakfast cereals and fruit bats"
Räjähdyksiä, Romantiikkaa ja Epäkuolleita


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-01-21 10:39:42 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-01-03 21:58:59
Viestit: 2062
Paikkakunta: Between Two Worlds
Vietin aamun katselemalla kuvia serkkulikkani häistä. Viime syksynä Britanniassa, kivasti oli kuvia (kuvaajan linkki tuli kiitoskortin mukana). Prameat ja hienot häät, kauniita kuvia myös. Tuli haikea olo jostain syystä. Noh, seuraavat häät on sitten kuukauden päästä, että taas pitää lähteä hummamaan. :)

Tänään on perjantai, ettäs tiedätte. Kunhan saa tuon yhden homman tiristettyä kohta valmiiksi, mulla on täysin vapaa viikonloppu edessä. ei kestitsemisiä, ei mitään sovittuna. Veikkaan, että lauantaihin mennessä jotain ilmenee, mutta toistaiseksi olen aivan vapaa. :) Lenkille ja maaliputkilo-ostoksille ajattelin suunnata, että näin hurjaa tiedossa. Jos vallan hulvattomaksi menee, voisin pari pensseliäkin ostaa. ;)

Eilisestä paino laski puoli kiloa, ihan kiva. Tänään taas lenkkiä ja fillaria ja kuulaa. Eilen kanawokkia tein illalla, tänään jotain...mitä? Kauppaan tarttis keretä. Kalaa tuolla olis joten siitä ehkä jotain, tai lammasta... :-k

Vähän sellanen hakusessa oleva fiilis, ehkä se väistyy kun saat hommat kasaan.

Mainiota viikonloppua kaikille!

_________________
"and the people did feast upon the lambs and sloths and carp and anchovies and orangutans and breakfast cereals and fruit bats"
Räjähdyksiä, Romantiikkaa ja Epäkuolleita


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-01-22 08:35:11 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-07-29 07:39:01
Viestit: 953
Paikkakunta: Iloinen Itä-Suomi
Voi, häät ovat kyllä kivoja! Varsinkin jos saa mennä vieraaksi ilman muita suurempia velvoitteita. Vaikka joskus on kyllä hauska hössöttää ja jännittää itsensä tärviölle jonkin ohjelmanumeron takia. :lol:

Hauskaa viikonloppua!

_________________
___________
Nyt elän enkä vain sinnittele hengissä.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-01-22 18:07:18 
Poissa
tustustuskykyinen
tustustuskykyinen
Avatar

Liittynyt: 2006-05-11 16:13:40
Viestit: 4667
Paikkakunta: Espoo
Kas!
:smt039 :smt026

_________________
Kahvakuulalähettiläs.
(Sh)it's my life! | Sporttiteevee
Blogissa murkuloita ja satunnaisesti oikeetakin elämää.
"Tätä en olekaan koskaan yrittänyt, joten luulen, että se ihan varmasti onnistuu!" -Peppi Pitkätossu-


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-01-24 16:51:26 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-01-03 21:58:59
Viestit: 2062
Paikkakunta: Between Two Worlds
:smt026
Kato kun te kaikki muutkin ni mäki sitte. Taas. ;)

Mut just muutes nakitettiin sinne häihin hääkuvan ottajaks, hirveitä paineita.

Viikonloppu oli omituinen, meni vähän toipuessa perjantaisesta duunirutistuksesta..Mun piti tänään pitää rokulipäivä, mutta teinkin sitten aivan älyttömän tiiviin duunipäivän. Iso urakka takana ja vaatis toipumista, mutta ryhdyinkin sitten jo päätä pahkaa valmistelemaan seuraavaa! Pakko silti huilata, koska kokemuksesta tiedän, ettei sitä kannata jättää väliin. No, ehkä huomenna. :)
Nyt kerään voimia että jaksaisin lähteä kurssille illalla, mutta jos se rokulointi alkaiskin jo nyt... katotaan. Mitä jos reenaisinkin sen sijasta? :roll:

Eilen hirvisoosia ja brokkoli-kukkismuusia, oli muuten aivan tajuttoman hyvää, vaikkei ihan siltä näyttäskään.

Kuva

Mä oon ollu hirveen laiska tekee ruokaa viime päivinä, ukko on saanu ideoida ton sapuskapuolen.. Teen kyllä mutta ideat on vähissä. Mutta sama se, kunhan on jotain pöydässä. Ehkä kun toi kevät tosta pörähtää käyntiin niin jaksan silläkin rintamalla. :D

_________________
"and the people did feast upon the lambs and sloths and carp and anchovies and orangutans and breakfast cereals and fruit bats"
Räjähdyksiä, Romantiikkaa ja Epäkuolleita


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-01-26 23:01:20 
Poissa
carb au lait
carb au lait

Liittynyt: 2005-11-20 19:29:08
Viestit: 16832
nyt vasta huomasin..oon niin itsekeskeinen 8)
herkkukuvia sollyanpäikystä on kaivattu...
(ja hyvä nimi)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-01-27 11:45:09 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2009-01-30 12:42:14
Viestit: 634
Paikkakunta: Helsinki
Otsikostasi muistan että olet listaillut vampyyrikirjoja Mitä luet juuri nyt -ketjuun. Sinulla taisi olla viimeksi joku Anne Rice menossa. Minullakin on yksi odottamassa, mutta en ole saanut aloitettua vielä, kun olisi vino pino muita mitä pitäisi lukea ensiksi. Katsotaan. Toivottavasti kerrot tässä päikyssä myös hengenruoastasi. Vampyyrithän on karppia, eikö vain?


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-01-27 14:36:22 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-01-03 21:58:59
Viestit: 2062
Paikkakunta: Between Two Worlds
Tärppä kirjoitti:
Otsikostasi muistan että olet listaillut vampyyrikirjoja Mitä luet juuri nyt -ketjuun. Sinulla taisi olla viimeksi joku Anne Rice menossa. Minullakin on yksi odottamassa, mutta en ole saanut aloitettua vielä, kun olisi vino pino muita mitä pitäisi lukea ensiksi. Katsotaan. Toivottavasti kerrot tässä päikyssä myös hengenruoastasi. Vampyyrithän on karppia, eikö vain?

:D Vampyyrit on kyllä karppia!
Anne Ricet on luettu vuosia sitten kyllä jo, oon varmaan vaan muuta niistä höpötelly. :) Uusimpiin Ricen kirjoihin en ookaan tutustunu. Mutta joo, hyviä opuksia! Sinähän se olit se TrueBlood-fani? Mä yllätyin niistä kirjoista, oon nyt lukenu noita ja oli ihan kivaa luettavaa, tosi nopeaa ja kevyttä. Se eka ei niin sillon vakuuttanu, mutta imaisi kieltämättä mukaansa kun pääsin eteenpäin. Sarjasta en tykänny niin se saattoi vähän estellä, samoin ne Twilightit joista en tykänny yhtään. Kauhu, fantasia (ei high-fantasia kuitenkaan) ja kaikki sellanen on aina ollu sellasta kirjallisuutta josta tykkään, Lovecraft esim on idolini. Mä uskon Cthulhun toiseen tulemiseen.. :twisted: :lol:
Mutta onpas hyvä idea kirjotella vähän tällastakin tänne. Mä kuitenkin luen suht paljon, tosin nykyään en ehdi kuin jotain 2-3 kirjaa per kk. Hengenruokaahan tämä on kaikki, vaikka tää päikky onkin mulla tällainen muistikirja, jota ei kannata lukea kauhean tarkasti (jo pelkästään tän mun lörpöttelevän kirjotustyylin takia..). Tää vaan on tällainen outlet jossa ei tarvii välittää niin sanamuodoista ja rakenteista. :) Ja kuten huomaa, nää aiheet saa mut höpöttämään entistä enempi (itseään saa nyt vaan syyttää).
Nyt oon lueskellu sellasta hömppää, vuossadan alkuun sijoittuvia murhamysteereitä. Ne on mun toinen intohimo, sellanen Christie-tyyppinen eskapismi...aaaaaah... Mä oon salaa myös period movies-fani, ja vaikken sellasista perinteisistä naiskirjoista (ns.kioskikirjat) niin välitä, niin kyllä kaikki Jane Austenit yms on luettu. Ja siksi myös noi pukudraamat saa mut telkkarin ääreen.. :oops: :P

Josta pääsenkin aasinsillalla siihen että tässä mä oon tässä telkkarin ääressä, kuumeessa!! Maanantaina en sitten menny kurssille, ajattelin, että en vaan jaksa. Kurkkua vähän koski, mutta mietin, että kyllä se tästä.. vedin sitten superspurtin fillarilla, täysiä kuutisen kilsaa ja sitten lihasjumppaa päälle. Tiistaina olin aivan hajalla, kuumetta reilu 38.. Ei oo mitään muuta oiretta, ei nuhaa tms, mutta en oo voinu tehä mitään muuta kuin maata. Koiraparka tuijottaa mua koko ajan kun en oo sen seurana tai viemässä lenkille..
Tässä nyt sitten lööbaan ja selaan nettiä jättiruudulta, kun en jaksa avaa läppäriä..eilen en jaksanu lukea tai kattoo telkkaria, makasin vaan ja tuijotin. Meinasin seota. Onneks nyt on jo parempi fiilis. Mies painotti monta kertaa että et nyt sitten treenaa tai lähe lenkille tai siivoo tai mitään, usko. :mrgreen: Mä oon kauheen huono sairastaja, oon harvoin kipeä enkä oikein ikinä usko olevani kipeä. Taistelen vastaan vaikka pää olis irti (mutta toisaalta saan flunssatkin taltutettua aina kolmessa päivässä). kuumetta mulla on niin harvoin että kai se on pakko ottaa iisisti. Saattaa olla ihan sykologistakin, kun maanantaina sain mun ison duunin päätökseen ja tarkistettua, näin se stressi purkaantuu.

Ruokaa en jaksa laittaa, mies lupas kokata tänään (eilen se toi mulle grilliltä ruokaa, kun sillä meni niin myöhään ja meillä ei ollu mitään ja mä vaan makasin). Hirveä otin sulamaan niin siitä sitten taas jotain. Me ei olla ostettu tänä vuonna kertaakaan kaupasta lihaa, ollaan saatu niin paljon! Tai nuo hirvet ostettiin tuttavalta, mutta pilkkahintaan. Suuri kylmäskobe täynnä lihoja siististi pakattuina sellasiin puolenkilon tms setteihin, soppalihaa, paistilihaa, jauhelihaa yms. plus pari paistia ja jätesäkillinen roippeita ja luita koiralle, kaikki yhteensä 100e. Halpaa oli. Ja hyvää.

Kuvia en jaksa latailla tähän tv-koneelle joten menee ens kertaan. Mun kuumehuuruilut nyt myös, jatkan makoilemista. Ajattelin kokeilla mun uutta hienoa kirjavaloa, ulkona on just vähän harmaa ilma, niin että tässä sohvalla on vähän hämärää, voisin koittaa lukea sen kirjavalon kanssa. Ettei tarvii valoja sytyttää :mrgreen:

MUOKS: katoin esikatselussa tän, kauhee sepustus!!! Pahoitteluni, menee kuumeen piikkiin (vaikka luulen että se laski jo..) :oops:

_________________
"and the people did feast upon the lambs and sloths and carp and anchovies and orangutans and breakfast cereals and fruit bats"
Räjähdyksiä, Romantiikkaa ja Epäkuolleita


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-01-27 15:13:18 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2009-01-30 12:42:14
Viestit: 634
Paikkakunta: Helsinki
En voi lainata tuota juttuasi, on liian pitkä, Sollya. Joo, siis tehdään ilmeisesti tekstiä molemmat työksemme, joten täällä saa revitellä pelkäämättä virheitä. True Bloodista tykkään tosiaan niin kirjana kuin tv-sarjanakin. Kirjat ja sarja ovat ihan eri teoksia, ei voi verrata. Twilight on minusta eniten Jane Austenin perillinen niin muodossa kuin sisällössä. Olen ajatellut ruveta lukemaan sarjaa toiseen kertaan. Tyttäreni (23v) luki sen joululomalla. True Blood-sarjalla tulee minulle olemaan aivan erityinen merkitys siksi, että se pelasti minut kurjan elämäntilanteen aikana. Senkin luen uudelleen joskus myöhemmin.
Sitten hirvenlihaan. Minäkin syön silloin tällöin hirveä, sillä kahdeksankymppinen isäni on hirviporukassa kahvinkeittäjänä ja saa osansa kaadettujen hirvien lihasta. Tuli mieleen että, millainen liemi tulisi hirven luista?
Flunssassa ei kannata liikkua mihinkään, menee nopeammin ohi maata lojottamalla.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-01-27 16:46:20 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-08-10 14:19:53
Viestit: 9046
Paikkakunta: Where my heart is...
Kukapa teini (tai aikuinen nainen... 8) ) ei olisi lukenut Twilighteja! Täälläkin yksi. Olen lukenut kirjasarjan sekä suomeksi että englanniksi ja täytyy sanoa, että jotenkin noista enkkulaisista välittyy paremmin se teema ja tunnelmat kuin suomennetuista. Ei ne silti mitään mestariteoksia ole, mutta ihan hyvää arkiluettavaa ja Stephenie Meyer on nähnyt aikaa ja vaivaa henkilöitä työstäessään ja juonen toimivuuden aikaansaamiseksi. Fantasiakirjat on noin muuten ihan parhautta! Pottereista on oma rakkauteni kirjoihin lähtenyt, sitten tuli Darren Shanit, Pikku vampyyrit ja nämä Twilightit. Anne Riceäkin yritän tässä parhaillaan tavailla englanniksi. Yleensä siinä käy niin, että aloitan liian monta kirjaa samaan aikaan enkä saa niitä loppuun tarjonnan runsauden vuoksi :lol:

_________________
Jos jonkinlaista ylläpitoa ja laifstailia, vilkaisehan!

"Remembering you are going to die is the best way I know to avoid the trap of thinking you have
something to lose. You are already naked. There is no reason not to follow your heart."


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-01-27 18:05:07 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-01-03 21:58:59
Viestit: 2062
Paikkakunta: Between Two Worlds
Tärppä kirjoitti:
En voi lainata tuota juttuasi, on liian pitkä, Sollya. Joo, siis tehdään ilmeisesti tekstiä molemmat työksemme, joten täällä saa revitellä pelkäämättä virheitä. True Bloodista tykkään tosiaan niin kirjana kuin tv-sarjanakin. Kirjat ja sarja ovat ihan eri teoksia, ei voi verrata. Twilight on minusta eniten Jane Austenin perillinen niin muodossa kuin sisällössä. Olen ajatellut ruveta lukemaan sarjaa toiseen kertaan. Tyttäreni (23v) luki sen joululomalla. True Blood-sarjalla tulee minulle olemaan aivan erityinen merkitys siksi, että se pelasti minut kurjan elämäntilanteen aikana. Senkin luen uudelleen joskus myöhemmin.
Sitten hirvenlihaan. Minäkin syön silloin tällöin hirveä, sillä kahdeksankymppinen isäni on hirviporukassa kahvinkeittäjänä ja saa osansa kaadettujen hirvien lihasta. Tuli mieleen että, millainen liemi tulisi hirven luista?
Flunssassa ei kannata liikkua mihinkään, menee nopeammin ohi maata lojottamalla.


Juu, sori, tuli hiukan sepusteltua.. :oops: Kauheen kiva kun höpisette tänne.
Mä luulen että mun ongelma noissa twilighteissa on se, että se naiivius sopii musta jostain syystä vaan jonnekin menneisyyteen, ja mun vampyyrien pitää olla verenhimoisia. eli se yhdistelmä on jotenkin mulle liian hassu. Muutenhan siis niissä ei oo mitään vikaa. Mutta tosiaan en oo kaikkia lukenu, leffat näin kyllä ja se oli ehkä liian teinixiä. :) True Blood yllätti sillä ettei se ollut niin sekava, kuin mitä se sarja antoi ymmärtää (jota en tosin katsonut kuin ekaa tuotantokautta, ehkä sitten kun oon noi kirjat lukenu saatan katsoa enemmän). Kaveri lainas multa noi kirjat ja sanoikin ettei se sarja oo yhtään sama kuin ne. Parastahan se on, jos johonkin kirjaan tai sarjaankin liittyy jotain henkilökohtaista, joka auttaa eteenpäin (mulla on kuulkaa muumi-kirjat tällaisia).

Juu ja hirvestähän tulee hyvä liemi! Pitkään vaan keitellään ja siivilöidään, on muuten herkkua käyttää ihan minkä lihan kanssa sitten vaan. Parasta mussa riistassa onkin se (maun lisäksi) että saa sellasia ruhonosia mitä ei kaupoissa näy kyllä ikinä, luuytimessä ja luun vieressä olevassa lihassahan se maku on. Usein nuo hirvestäjät jakelee mielellään luita, mekin tosiaan saatiin jätesäkillinen, kun on vähän niin kuin ongelmajätettä monelle.

Anniem, kiva kun piipahdit! Pikku vampyyri oli mun lemppari muksuna, mutsi anto mulle aina uuden opuksen lahjaks synttärinä ja jouluna jne, luin ne kaikki joku miljoona kertaa. Ihania!
Mulla on ongelmana se, etten lue tarpeeksi suomeksi nykyään. Kun pyrin lukemaan aina alkuperäiskielellä, en oo hirveesti lukenu kotimaisia kirjoja viime aikoina. Mutta työn(kin) takia se olis kyllä hyvä. Kyllä mä nyt aina joka neljännen luen suomeksi, mutta enempi pitäis. Hesariakaan ei tuu ja lehdet on ulkomaisia, huolestuttavaa! Mulla on myös useita kirjoja kesken usein, tosin ne parhaat yleensä menee siltä istumalta. Sitten pari tietopohjaista, joku tuntemattomampi dekkari ja joku, jonka oletan olevan sellanen että mun on luettava se, mutta en vaan saa aikaseks...

Juu..mä jatkan tätä röhnötystä täällä ja ootan että se ukko tulis tekee mulle ruokaa.. :mrgreen:

_________________
"and the people did feast upon the lambs and sloths and carp and anchovies and orangutans and breakfast cereals and fruit bats"
Räjähdyksiä, Romantiikkaa ja Epäkuolleita


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-01-28 11:35:13 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-01-03 21:58:59
Viestit: 2062
Paikkakunta: Between Two Worlds
Käviskö tää räjähdyksestä?
Kuva

Musta toi on vaan niin ihana. Kuva menneisyydestä, ajalta, jolloin ihmiset eli vähän toisenlaisessa maailmassa (vai niinkö?). Noihin aikoihin tehtiin ensimmäiset kiinalaiset paperirahat, englantilainen runous otti ensiaskeleet, islam keksittiin ja isorokko levisi Eurooppaan. Hurjaa, eikö vaan? Kuva on lainattu ESO:n sivuilta. Tosta voisi maalata taulun, ja näin teenkin heti kun tästä eheydyn.

Tylsistyttää niin julmetusti tää öllötys. Kuume on vissiin lakenu, mutta pää ei kestä vielä seisoskelua. Oon yrittäny puuhaa kaikenlaista mutta en oikeen voi, kai se on pakko vaan olla. Ostelin sitten ajankuluksi kirjoja nettikaupasta.. :oops:
Ulkona arskakin paistais... *huoh*
Tämmönen vanhempi ruokakuva tuli eteen, joku kasvis-liha-chiliwokki lienee. Jotta olis noita pöperöitäkin..
Kuva

Makoisaa ja aurinkoista viikonloppua kaikille. :) Kuva

_________________
"and the people did feast upon the lambs and sloths and carp and anchovies and orangutans and breakfast cereals and fruit bats"
Räjähdyksiä, Romantiikkaa ja Epäkuolleita


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-01-28 13:18:54 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2009-01-30 12:42:14
Viestit: 634
Paikkakunta: Helsinki
Ihan pikkuisen vielä tuosta Twilightista. Kolmannen osan (Eclipse) kosintakohtaus on ihan hirveän hyvin kirjoitettu, parhaasen Jane Austen-tyyliin. JA:kin olisi siitä kateellinen. Siinä on jotain parikymmentä sivua.

Hirvenluita joudun varmaan odottamaan ensi syksyyn. Saa nähdä jaksaako isä vielä mennä keittämään kahvia hirviporukalle.

Mutta kanan keitin aamulla näillä mausteilla:neilikoita, maustepippureita, kuminansiemeniä, currya, kardemumman siemeniä, suolaa

Joukkoon kiehumaan: persiljanjuuri, inkiväärin kappale, juurisellerin pala, retikan pala.

Pitää olla iso ja korkea kattila, että kana mahtuu sinne hyvin. Pannaan puolilleen vettä. Keitetään sen verran, että mausteista irtoa ensimmäiset "mehut" ja pannaan kana kiehumaan noin tunniksi. Vaahtoa kerätään pois.

Kanasta päästelen sopivia paloja viikonlopun ruoaksi ja lientä käyttelen kastikkeeksi.
Liemestä ja muutamasta kanapalasta tein jo luonaan flunssaiselle miehelleni.

Mausteet on tietysti jokaisen itsensä sävellettävissä. Näppituntumalla panin menmään. Pääasia että liemestä tulee sopivan tulista.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-01-28 13:42:51 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-08-10 14:19:53
Viestit: 9046
Paikkakunta: Where my heart is...
Tärppä kirjoitti:
Ihan pikkuisen vielä tuosta Twilightista. Kolmannen osan (Eclipse) kosintakohtaus on ihan hirveän hyvin kirjoitettu, parhaasen Jane Austen-tyyliin. JA:kin olisi siitä kateellinen. Siinä on jotain parikymmentä sivua.


Agreed. Samoin tykkään siitä Breaking dawnin hääyökohdasta. Se on jotenkin vaan niin... kaunis. Ja ikävä siltä kannalta, että Edi oli niin vihainen "satutettuaan" Bellaa :? Anyhow, hyvin Meyer on handlannut noi romantiikkakohtaukset yleensäkin. Mutkin saa itkemään :lol:

_________________
Jos jonkinlaista ylläpitoa ja laifstailia, vilkaisehan!

"Remembering you are going to die is the best way I know to avoid the trap of thinking you have
something to lose. You are already naked. There is no reason not to follow your heart."


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-01-28 15:14:57 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2009-01-30 12:42:14
Viestit: 634
Paikkakunta: Helsinki
anniem kirjoitti:
Tärppä kirjoitti:
Ihan pikkuisen vielä tuosta Twilightista. Kolmannen osan (Eclipse) kosintakohtaus on ihan hirveän hyvin kirjoitettu, parhaasen Jane Austen-tyyliin. JA:kin olisi siitä kateellinen. Siinä on jotain parikymmentä sivua.


Agreed. Samoin tykkään siitä Breaking dawnin hääyökohdasta. Se on jotenkin vaan niin... kaunis. Ja ikävä siltä kannalta, että Edi oli niin vihainen "satutettuaan" Bellaa :? Anyhow, hyvin Meyer on handlannut noi romantiikkakohtaukset yleensäkin. Mutkin saa itkemään :lol:


Niin on handlannut. Ja ne on aina vaikeimmat - myös kääntää.

Tunnetko kirjailijan nimeltä Maggie Stiefvater? Kirjoittaa romantiikka ihmissusista ja ihmisistä. Mulla on odottamassa Shiver.


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 84 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 4 5 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 30 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)