karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-04-27 13:27:59

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 23 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2023-10-27 08:46:50 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47653
Paikkakunta: HomeSweetHome
Muuten hyvä, paitsi että se suositus on Virralla (ja monella muullakin per ihannepainokilo, eikä per painokilo.
En ollut kuvitellut että olisit noin pitkä...

Kawalle riittää gramma per ihannepainokilo, eikä se ole tällaiselle pätkälle ongelma, etenkin kun maitotuotteet sallitaan.

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2023-10-27 21:44:39 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2018-06-05 15:08:11
Viestit: 1204
els kirjoitti:
En ollut kuvitellut että olisit noin pitkä...

Mitä tarkoitat? (Pituuteni oli ainakin nuorempana lähemmäs 164 cm.)

els kirjoitti:
Muuten hyvä, paitsi että se suositus on Virralla (ja monella muullakin per ihannepainokilo, eikä per painokilo.

Joo, mutta eivät kaikki tavoittele ns. ihannepainoa. Tiedän kokemuksesta, että jos olisin ihannepainossa, olisin jo aliravittu, koska lihakset. Eikä ole olemassa tieteellistä varmuutta siitä, että eläkeikää lähestyvien naisten olisi edes terveellistä olla laihoja. Minulla on sellainen kutina, ettei ole sattumaa, että useimmat normaalipainoiset naiset lihovat menopaussin jälkeen. Yksi syy saattaisi olla se, että rasvakudos tuottaa estrogeenia.

P.S.
Kävin äsken laskemassa "ihannepainoni" netistä löytyvällä laskurilla. Se antoi niin järjettömän tuloksen kuin 54 kiloa. :shock: :roll: :roll:

Siis missä näitä kaavoja oikein tehtaillaan??? Ilmeisesti anorektikkojen kokoontumisajoissa.

Jos laihtuisin tästä kymmenen kiloa, olisin aivan kuihtunut ja säälittävän näköinen, ja rasvakudosta olisi niin vähän, että estrogeenintuotantoni lakkaisi kokonaan.

(Ja lääkäritkin pitävät minua normaalivartaloisena ja koulun terveydenhoitaja oli aivan ihmeissään, kun punnitsi minut 15-vuotiaana, että missä ne "läskini" muka ovat...)

Tuo laskuri laski ihannepainon naisille miinustamalla pituudesta pois ensin satasen ja ottamalla jäljelle jäävästä luvusta vielä 15 % pois.

On se jännä, että kun minä olin nuori, niin ei edes ollut olemassa muistaakseni mitään "ihannepainon" käsitettä, vaan puhuttiin normaalipainosta, joka oli oma pituus miinus sata eli minun kohdallani 64 kiloa, minkä verran painan tälläkin hetkellä tai siis 63.

Kun olin parikymppinen, normaalipainosta miinustettiin "vain" 10 prosenttia, jolloin minulle tuli 58 kiloa. Onnistuin saavuttamaan tämän maagisen luvun vain kerran elämässäni hyvin rankan ja pitkällisen laihdutuskuurin avulla ja silloin minulta oli kadonnut käytännössä lähes kaikki ihonalainen rasva eli muistutin siinä suhteessa miestä. No eihän se "ihannepaino" pysynyt, koska olisi edellyttänyt jatkuvaa nälkää. Mut eihän sen tarvinnutkaan pysyä, koska miksi minä en voisi olla kuten muutkin naiset? (Tämä olisi siis aikana, jolloin ihmiset olivat nykyistä hoikempia.)

Ja anorektisten mallien käyttö pitäisi kieltää lailla! Onneksi minulla oli sentään älykäs isä, joka opetti minua jo teini-iässä, että naiset eroavat miehistä sen suhteen, että naisilla on paksumpi ihonalainen rasvakerros. Ei sitä tarvitse laihduttaa pois, koska se kuuluu asiaan. :D

Laihuuskulttuuri on mennyt jo liian pitkälle: https://www.instagram.com/p/BLKqzPpAupV ... ysweatlife

_________________
ME-tauti (G93.3)
Kilpirauhasen autoimmuunitulehdus((E06.3))


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2023-10-28 08:35:47 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47653
Paikkakunta: HomeSweetHome
Laihdutuskulttuurista olen samaa mieltä. Mutta tässä ihannepaino (tai oikeammin referenssipaino) liittyy valkuaisen tarpeeseen.
Ja aikuisten oikeasti se on aika vähän. Eikä Virralla pyritä siihen ihanteeseen, mutta se on hyvä ohjaaja valkuaisentarpeeseen :)
... ihan kuten heidän ketoosimittauksensa ovat uskomattoman pätevä mittari kertomaan fuskaako joku syönneissä vai ei,
vaikkei heidän systeeminsä varsinaisesti ketoosiin pyrikään. Ihan ketoosin tuntumassa riittää hyvin :)

Btw, Kwasniewskissä optimipaino on pituus-100 plusmiinus 10%. Ihan toisenlainen haitari

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 23 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)