No on täällä tosiaan hiljaista ollut.Tuolla toisaalla kyllä kovasti kuulostaa kitukarpilta nykyään.Mää palloilenkin pääasiassa tuolla pallokaloissa kun siellä ei ainakaan tule rasvasta "sotaa"

Moni lammikkolainen on aika selvästi LCHF-henkisiä.Lienevät huomanneet mikä toimii.
Mua nyppii yleisessä keskustelussa se,että LCHF näköjään karppilassakin(eikä vain mediassa)mielletään joksikin rasvassa kieriskelyksi ja siksi sitä monet "kauhistelee"täälläkin.Uskoisin,että moni syö ihan yhtä paljon rasvaa tai jopa enemmän kuin minä,mutta eivät ymmärrä,että kysymys on ravinnon suhteellisesta energiamäärästä.Mulla on aika lailla 70% tietämissä rasva.Mitä se sitten on grammoina,on ihan toinen juttu.Ja mullahan on omaa varastorasvaa yllinkyllin joten ei puhuta nyt edes ylläpidosta.Jos todellinen rasvankulutus jollain tapaa onnistuttaisiin selvittämään niin sehän olis vielä paljon suurempaa koska painoni putoaa koko ajan eli käytän rasvaa kehostani.
Toinen asia on sitten eläinperäiset rasvat.Sekin alkaa paikoitellen tuntumaan kirosanalta.Itse en viitsi paljon enää lukeakaan yleisen juttuja koska pelkkä sana "oliiviöljy" tai "soija" saa kuvotuksen aikaiseksi ja jää pian hyvät eläinrasvatkin syömättä kun alkaa..vi-..ottamaan päähän.
Kyllä täällä Suomessa näköjään on niin syvään iskostettu se tyydyttyneen rasvan kauhistus ja kammo,että sitä on vaikea kitkeä pois.
Onneksi ei sentään tulla tähän osioon tuulettamaan ja herjaamaan koska vaikka LCHF hyväksyy esim.oö:n käytön niin se ei todellakaan ole esillä päällimmäisenä rasvana.
Eräs asia on myös lähiruoka jota ehdottomasti kannatan ja en vaan ymmärrä miten ihmeessä täällä pohjan perillä on ollenkaan tultu toimeen ilman tuontiruokaa jos ne niin hemmetin tärkeitä ja ainutkertaisia ovat.Kukin tietenkin tekee kuten parhaaksi näkee.Kyllä Ruotsissa kuulostaa olevan ihan eri meininki ja sitä odotellessa tännekin.Mahtaako tässä elonpäiviä riittää,että sen päivän vielä näkisi,että Suomessakin eläinperäiset rasvat olisivat hyväksyttyjä.Toivossa on hyvä elää