on tätä ennenkin harrastettu. alla lainaukset vuodelta 2013 (lainaukset on eri päiviltä)
eli jo 10 vuotta sitten oli mulla tieto että vhh:lla verenpaineet nousee kun kortisoli nousee, kun veren glukoosi laskee ja että lisä hh laskee kortisolia.
kuitenkin tätä ennen...
minähän jouduin teholle 2007 kun olin ollut reilu 2 vuotta atkinson vhh:lla hh alle 20g vrk:ssa
mentiin töistä suoraan sydän teho osastolle piipaa autolla pillit ulvoen, verenpaineet oli 240/140
olin tiputuksessa jossa suoraan vereen annettiin verenpaine lääkettä.
kyllä tiedän mitä pitkäaikainen vhh tekee, raskaan työn kanssa.
Huomenta
muutaman päivän uusi koe menossa.
minä joka olen välttänyt koko ikäni sokeria, siis sitä pöytäsokeria ja leivoksia/makeaa...
testataan sitten tämäkin.
lauantaina eli 3 vrk sitten aamupaino oli 71,0 kg.
tuosta aamusta alkaen olen ottanut sitä oikeaa sokeria vähä joka paikkaan, myös voin, kananmunan, lihan ja kalan kanssa.
makeita hilloja myös. joka päivä fazerin sinistä, eilenkin meni koko levy.
myös patonkia paahdettuna makeilla hilloilla voilla, banaania ja sokeria teehen jota en ole käyttänyt "ikinä" (siis vain muutaman kerran elämäni aikana).
siis makeaa/sokeria joka aterialla.
olo on siis todella hyvä tälläkin tyylillä

verensokerit mitattu monipelissä ja ok. mieliala todella korkea, hyvillä mielin.
ruokahalut ihan pois... ei siis tee mieli mitään ruokaa

suoli/maha, iho ok ... ei siis mitään muuta kuin hyvää ... hyvät pitkät yöunet.
nyt tiistaina aamupaino 70,6 kg

kasvoista turvotus pois
hh olleet 223...292 vrk:ssa (hh makro 46...52 %), liikuntaa ei nimeksikään (pikkusen kävelyä vain)
jatketaan ja katsotaan... vielä muutama päivä
---------------------
Huomenta
viikon tätä kesti... (uskalsi kokeilla, vk ilman suklaata)

karppaus, VHH nosti verenpaineet taas pilviin

verenpaineet nousi pilviin yläpaine nousi 45:llä ja alapaine 15:sta... joten verenpaine lääkkeet esiin ja äkkiä huh huh.
olin liki puolivuotta ilman vpl, mutta tämä vähähiilihydraattinen ei vaan sovi.
tämähän on jo ollut tiedossa muutaman vuoden, mutta aina vaan pitää koitella
](./images/smilies/eusa_wall.gif)
pään kovuutta.
nyt taas se hyväksi havaittu hh määrä kehiin... eli hh lisää. (mm. fazerin sinistä ja banaania)
aamupaino 71,6 kg
----------------------
Huomenta
olipas se VHH kokeilu taas rankka kokemus.

nyt yläpaine on jo 70 alempi

kuin VHH:lla.
verenpaine laski vrk:ssa kun otin vpl + banaania + suklaata + hunajaa.

eilen illalla kävi verenpaineet jo liiankin alhaalla kun molemmat lukemat meni alle sadan.
kortisoli ym. hormonit jotka saa maksan tekemään glukoosia proteiineista, kun hh ei tule tarpeeksi ravinnosta.
-------------------
eli join oboy kaakaota veteen hunajalla.
JA MITÄ IHMETTÄ

ruokahalut hävisi heti siis ihan heti... aika outo tunne.
sitten parin tunnin päästä lisää samaa ja taas lisää hunaja kaakaota.

eli 3 mukia "sokerivettä" ja kello oli jo puolessa päivin eikä mitään ruokahalua

mutta sitten söin, kun oli ruoka pöydässä, naudanpaistia uunissa + pun. paprika siivu
ei ruokahaluja...
sitten taas muki hunaja kaakaota
-----------------
siis ei ruokahaluja. ja niin hyvä olo, virkeä, hyvä mieli, rauhallinen olo ja mikä viilinki... ei mitään huonoa ketoosi

oloa.
iltapala taas samaa hunaja kaakaota muki. (eli vrk:ssa yht 5 mukia sokerivettä jos noin 98 g hh)
mikä helpotus kokopäivän ei pakkomielettä syödä mitään.
hh meni eilen 98 g jotka oli siis oboy kaakaosta ja hunajasta.
----------------
Huomenta
joo pitää vain ihmetellä miten ruuan mielihalut väheni, VHH verrattuna...
jep eli nyt tänään 9 vrk:ta takana ja aamupaino 71,0 kg eli 1 kg pois.
aamupala oboy kaakaota ja hunajaa.
ja koko ajan ollut aivan mahtava viilinki, hyvä olo kaikin puolin. ja suolisto voi erittäin hyvin. sama entinen viljaton, öljytön, kuiduton, maidoton, ei vihannesta, tipaton, kahviton, savuton, lisäravinteeton jatkuu myös.
jatketaan ja seurataan...
--------------------
kortisoli ym. hormonit jotka saa maksan tekemään glukoosia proteiineista, kun hh ei tule tarpeeksi ravinnosta.
1. pääjuttu on että ne proteiinit pysyy samalla tasolla eli 40...60 g vrk:ssa, oli kaloreita enempi tai vähempi.
2. hh on tarkoitus pitää aina yli 100 näin minun hormonit eivät nosta sitä verensokeria ja stressitaso ei nouse ja näin verenpaine pysyy alhaalla (joka on se minulle tärkein asia laihdutuksen ohessa). tämä on se tärkein juttu jolla verenpaineet sain kuriin.
hh ovat 100...200 g, keskiarvot pyörii 160 g vrk:ssa (päälähde on banaani ja suklaa)
rasvaa sitten loput niin että kalorit nousee haluamaani.
tiedätte varmaan että kortisoli turvottaa eli kerää ylimäärä nestettä kehoon.
jos vhh dieettisi lisää kortisolia se myös aina turvottaa.
tämän turvotuksen poistaa pieni lisä hh ja kuset ylimäärä turvotus nesteet pois.