karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-04-19 21:07:57

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 1572 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 13 4 5 6 779 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-12-19 14:30:59 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-06-02 06:28:57
Viestit: 4876
Juustokuu kirjoitti:
Mitä ihmettä Ari oikein syöt, jos hiilarit on täysi 0?? Tippuuko paino vielä lisää/nopeammin ja mikä on motiivisi tuolle nollahiilarille?

sian-, naudan-, ja broilerin lihaa, kinkkua, meetvurstia, sardiineja, tonnikalaa, kylmäsavulohta, kananmunia, pekonia, rasvaista oltermanni juustoa, kippari juustoa, voita, läskiä, rypsiöljyä, pikkusen valion kuohukermaa joskus. juusto wilhelmiä makkaraa jossa 1,3 g hh/100 g.

kyllä ainakin turvotukset lähtee. punnituspäivän tulokset laitan tuonne omalle sivulle (dieettipäiväkirja).

Atkins on minua motivoinut ihan alusta asti (3 Atkins kirjaa, 1 Heikkilän kirja ja 2 Atkins katsottua TV-ohjelmaa), lue tämän topicin eka juttu.

tv Ari

_________________
Mukana yli 18 vuotta.
Minun ennen ja jälkeen kuvat.
HH on aika vähissä, keltuaista, lihaa, kalaa ja lampaan juustoa. Olen öljytön ja en syö viljaa, pähkinöitä, hedelmiä ja vihanneksia. C:tä otan vielä purkista.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-12-19 14:40:19 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-11-14 14:03:42
Viestit: 1906
Paikkakunta: Nurmijärvi
Mitenkäs kuidut, saatko niitä mistään? Mulla oli ainakin 2 ekan vkon aikana ongelmia vatsan toimimisen kanssa kun kuitu oli minimissään, mutta kai siihenkin elimistö tottuu. Miten kauan aiot jatkaa tuota?

Olen kyllä sun sivuja lukenut - mielenkiinnolla. Olet kyllä nähnyt paljon vaivaa kootaksesi todellisen tietopaketin. Kiitos sinulle siitä, varmasti muutkin aloittelijat saavat sieltä hyödyllistä tietoa karppausmatkalleen.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-12-19 14:45:56 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-06-02 06:28:57
Viestit: 4876
Juustokuu kirjoitti:
Mitenkäs kuidut, saatko niitä mistään? Mulla oli ainakin 2 ekan vkon aikana ongelmia vatsan toimimisen kanssa kun kuitu oli minimissään, mutta kai siihenkin elimistö tottuu. Miten kauan aiot jatkaa tuota?

Olen kyllä sun sivuja lukenut - mielenkiinnolla. Olet kyllä nähnyt paljon vaivaa kootaksesi todellisen tietopaketin. Kiitos sinulle siitä, varmasti muutkin aloittelijat saavat sieltä hyödyllistä tietoa karppausmatkalleen.


Kiitos kiitos.
kuidut, ei kai niitä noissa ole.
Vatsa on toiminut oikein hyvin.
myös ulostus tullut joka päivä niin kuin ennenkin (yhtenä päivä ei tullut mutta seuraavana päivänä 2 kertaa).
sen mukaan mikä on olo, saa nähdä.
tv Ari

_________________
Mukana yli 18 vuotta.
Minun ennen ja jälkeen kuvat.
HH on aika vähissä, keltuaista, lihaa, kalaa ja lampaan juustoa. Olen öljytön ja en syö viljaa, pähkinöitä, hedelmiä ja vihanneksia. C:tä otan vielä purkista.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-12-19 14:53:34 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-11-14 14:03:42
Viestit: 1906
Paikkakunta: Nurmijärvi
Mä oon aiemmin syönyt tosi paljon kasviksia ja tuon ekan 2 vkon aikana tuntui suorastaan kidutukselta syödä niitä niin vähän :( . No nyt käytän niitä hieman enemmän ja tietysti tuokin on tottumuskysymys, vähemmälläkin näköjään pärjää.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-12-20 13:23:37 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-06-02 06:28:57
Viestit: 4876
Juustokuu kirjoitti:
mikä on motiivisi tuolle nollahiilarille?

Tri Atkinsin uusin painonpudotusohjelma (tämä kirja ja tästä on puhe)(sivu 232)
Kuva

tv Ari

_________________
Mukana yli 18 vuotta.
Minun ennen ja jälkeen kuvat.
HH on aika vähissä, keltuaista, lihaa, kalaa ja lampaan juustoa. Olen öljytön ja en syö viljaa, pähkinöitä, hedelmiä ja vihanneksia. C:tä otan vielä purkista.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-12-20 15:57:40 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-11-14 14:03:42
Viestit: 1906
Paikkakunta: Nurmijärvi
Olikohan se juuri tuo kirja, jonka olen lukenut. Muistan kyllä että siellä puhuttiin tuosta nolla hiilareista, mutta en enää muista mihin se liittyi. Jos ei paino tipu muuten, niin sitten nollalinjalla?

Täytyy tuossa vuoden vaihteen jälkeen ottaa itsekin skarppausjakso, varmuudella tulee jotain muutakin kuin karppikamaa syötyä, joten 2 vkon tiukempi jakso pistää taas ruotuun.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-12-20 16:09:30 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-06-02 06:28:57
Viestit: 4876
Juustokuu kirjoitti:
Jos ei paino tipu muuten, niin sitten nollalinjalla?

Täytyy tuossa vuoden vaihteen jälkeen ottaa itsekin skarppausjakso, varmuudella tulee jotain muutakin kuin karppikamaa syötyä, joten 2 vkon tiukempi jakso pistää taas ruotuun.

Kyllä jos ruuan vähentäminen ja aloitusdieetti ei toimi, mutta Atkins suosittelee että ensin kokeillaan noita.

kyllä jos olet mennyt vähän yli niin pari viikkoa aloitusdieetillä niin taas laihtuu.

muistaakseni sinun ruokamäärät oli aika isoja, joten ei myöskään hh tarvitse nollille vetää koska on muitakin konsteja.
tv Ari

_________________
Mukana yli 18 vuotta.
Minun ennen ja jälkeen kuvat.
HH on aika vähissä, keltuaista, lihaa, kalaa ja lampaan juustoa. Olen öljytön ja en syö viljaa, pähkinöitä, hedelmiä ja vihanneksia. C:tä otan vielä purkista.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-12-20 16:16:01 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-11-14 14:03:42
Viestit: 1906
Paikkakunta: Nurmijärvi
Täytynee ensin aloittaa tuolla 20g/vrk ja katsoa miten toimii. Ruoan määrää olen yrittänyt rajoittaa, varsinkin proteiinien määrää, mutta kun nälkä tulee muuten! Nytkin nälkä kurnii suolissa, äkkiä kotiin syömään Moussakaa.

Se on jännä kun jotkut yhdistelmät toimii nälän pois pysymisessä, kuten lounaaksi salaatti, kurkku, paprika, purkki tonnaria öljyssä ja n. 30-40g fetaa.

Tänään oli Fetaa puolet vähemmän ja sardiinit öljyssä (120g, tonnaripurkissa tavaraa on 150g) ja nyt jo nälkä? Eilen pärjäsin hyvin 1h 15min spinning-circuit tunnin ilman nälän tunnetta ja nälkä tuli vasta kotona suihkussa (klo 18.30).

Noh, testailen eri variaatioita, alkumatkallahan tässä vielä ollaan ja aikaa on :) .


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-12-21 03:06:18 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-06-02 06:28:57
Viestit: 4876
Juustokuu kirjoitti:
Nytkin nälkä kurnii suolissa, äkkiä kotiin syömään Moussakaa. ... ja nyt jo nälkä?

HUomenta Juustokuu
kerrot että on nälkä? hmm.. EI TÄLLÄ Atkinsin tyylillä tarvitse olla nälissään. minulla ainakin on niin huono "itsekuri" ruuan suhteen, että jos nälkä on niin kyllä minä syön. ja olen syönytkin enkä halua nälkää tuntea. minä en oikeastaa kestä nälän tunnetta ollenkaan, aina ennen söin ennen kuin edes nälkä kerkisi tulla.

vähän rasvaa lisää, se auttaa monille tuohon nälkään, myös minulle.

muuten miten se painosi, onko pudonnut yhtään siitä alku lukemasta? eihän sinulla ollut paljon pudotettavaa, mutta silti kysyn.
tv Ari

_________________
Mukana yli 18 vuotta.
Minun ennen ja jälkeen kuvat.
HH on aika vähissä, keltuaista, lihaa, kalaa ja lampaan juustoa. Olen öljytön ja en syö viljaa, pähkinöitä, hedelmiä ja vihanneksia. C:tä otan vielä purkista.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-12-21 04:02:33 
Poissa
blondikarppi
blondikarppi

Liittynyt: 2005-02-15 03:06:15
Viestit: 2084
Paikkakunta: Helsinki
"Varo Ari ettei aivot kuole kun ne toimii hiilihydraatilla; ei sitä saa jättää kokonaan pois :shock: . Ota ainakin pullaa kahvin kanssa; se sopii laihduttajalle! nm.ammatti-trolli"



Ei vaan :lol: :lol: !! Hyvä meininki; seuraan koettasi mielenkiinnolla (toki raportoit päivittäin?)! Ja hyvät joulutkin samalla Lieksaan :D .

_________________
"aina pitää ainakin kysyä kuuluvasti"mitä?""


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-12-21 05:24:48 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-06-02 06:28:57
Viestit: 4876
Liilia kirjoitti:
Hyvä meininki; seuraan koettasi mielenkiinnolla (toki raportoit päivittäin?)!

Huomenta Liilia
kyllä raportoin, tarkemmin tuonne omalle sivulle, koska ne tiedot jää myös minun omalle koneelle ja ovat minulle "tietopankkina" ja muistikirjana.
Kyllä jos olet lukenut sivuani niin tiedät miksi ruokavalioni on hiilihydraatiton.
on vaan niin mukava olo ei mitään kaipausta jää kaapille. ennen tähän aikaan vuodesta meni noin 400...600 g suklaata päivässä. esimerkiksi viime jouluna useana päivänä meni 1 kg suklaata päivässä + muut jouluruuat ja tortut.
Nytkin on suklaata tuossa laatikossa, ei vaan tee mieli. Olen etsinyt tuota sopivaa hh määrää jolla painon pudotus jatkuisi.
koe on minulle todella mielenkiintoinen, voin vain ihmetellä kuinka energinen ja pirteä ja hyvän tuulinen olen.
Eka viikko oli hiilariton. Nyt menee toinen viikko ja hh on noin 2 g/vrk, se tarkoittaa pikkusen valion kuohukermaa (alle 1/2 dl) (kermavaahtoa) tai pari mantelia päivässä.

Kiitos samaa.
tv Ari

_________________
Mukana yli 18 vuotta.
Minun ennen ja jälkeen kuvat.
HH on aika vähissä, keltuaista, lihaa, kalaa ja lampaan juustoa. Olen öljytön ja en syö viljaa, pähkinöitä, hedelmiä ja vihanneksia. C:tä otan vielä purkista.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-12-21 09:53:38 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-11-14 14:03:42
Viestit: 1906
Paikkakunta: Nurmijärvi
Terve Ari,

Eilen oli tosiaan pitkästä aikaa "nälkäpäivä" :? . Olen yrittänyt iltaisin olla syömättä ruoan jälkeen, mutta eilen piti syödä muutama siivu Lidlin Chorizo-makkaraa ja pari siivua juustoa.

Olen yrittänyt pitää takaraivossani tuon rasvan määrän, mutta mieluisin tapa mulle on syödä sitä esim. juuston, metukan tai kermaisen kastikkeen muodossa. No, jotenkin sitten jossain vaiheessa tuumasin, että syön liikaa protskuja?? ja että juusto/maitotuotteet saattaisi olla syynä jumiin.

Olen päättänyt, etten ravaa vaa'alla kuin kerran viikossa ja viime perjantaina kun siihen hyppäsin, oli 700g kyllä lähtenyt :D . Katsotaan, mikä on tilanne tällä viikolla.

Oletko katsonut mun ruokapäiväkirjaa? Sinne olen merkannut syömisiäni nyt jonkun aikaa, voisit "ammattilaisena" kommentoida, mikäli joku asia kiinnittäis sinun huomiosi siihen mitä pitäisi ehkä tehdä toisin.

Loppuvuoden pyhien ja juhlien jälkeen etsin kalenteristani sopivan 2vkon jakson, jolloin otan tuon Atkinsin alkureseptin käyttööni.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-12-21 10:07:21 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-06-02 06:28:57
Viestit: 4876
Juustokuu kirjoitti:
Oletko katsonut mun ruokapäiväkirjaa? Sinne olen merkannut syömisiäni nyt jonkun aikaa, voisit "ammattilaisena" kommentoida, mikäli joku asia kiinnittäis sinun huomiosi siihen mitä pitäisi ehkä tehdä toisin.

Loppuvuoden pyhien ja juhlien jälkeen etsin kalenteristani sopivan 2vkon jakson, jolloin otan tuon Atkinsin alkureseptin käyttööni.

olen kyllä käynyt mutta kun en tiedä mitä sinä teet ja touhuat ja kulutat ja harrastat, niin ruuan määrän kommentoiminen on niin arpapeliä, että en ole sanonut mitään, niin ei tule sanottua valeita.
tv Ari

_________________
Mukana yli 18 vuotta.
Minun ennen ja jälkeen kuvat.
HH on aika vähissä, keltuaista, lihaa, kalaa ja lampaan juustoa. Olen öljytön ja en syö viljaa, pähkinöitä, hedelmiä ja vihanneksia. C:tä otan vielä purkista.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-12-21 10:15:15 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-11-14 14:03:42
Viestit: 1906
Paikkakunta: Nurmijärvi
Olen sinne ruokapäivyriin liikuntanikin merkinnyt.

Viime viikolla esim. maanantaina 1t15min spinning + circuit -tunti, perjantaina 50 min spinning, lauantaina 1,5t sauvakävelylenkki. Normaalisti myös 1krt viikossa astanga-joogaa mutta nyt ollaan joululomalla.

Kaloreja yleensä kuluu viikossa (sykemittarin mukaan) 4000-5000 kcl. Nyt varmaan tämä joulunaika menee rauhallisemmin, mutta arkeen kun palaan niin liikunta jatkuu = en voi elää ilman!

Elokuussa olin kuntoremontissa, jossa mitattiin myös perusenergian kulutukseni = jos ei tee yhtikäs mitään, makaa vaan :) ja tulokseksi sain hieman vajaa 1400 kcl, joten kyllä niitä kaloreitakin varmaan kulutan vuorokaudessa ihan hyvän määrän.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-12-21 10:30:11 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-06-02 06:28:57
Viestit: 4876
Juustokuu kirjoitti:
Olen sinne ruokapäivyriin liikuntanikin merkinnyt.

kyllä olet, mutta kun on niin eksoottisia lajeja niin en tiedä onko se joku ruokailu tapahtuma, vai liittyykö se jotenkin urheiluun. en myöskään tiedä mitä sen aikana tapahtuu, lihoo/laihtuu vai tuleeko vain yksinäiseksi.
sorry kun en tiedä. siksi en ole kommentoinut sinun ruokaa, joku muu osaa sen tehdä.
tv Ari

_________________
Mukana yli 18 vuotta.
Minun ennen ja jälkeen kuvat.
HH on aika vähissä, keltuaista, lihaa, kalaa ja lampaan juustoa. Olen öljytön ja en syö viljaa, pähkinöitä, hedelmiä ja vihanneksia. C:tä otan vielä purkista.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-12-21 10:48:52 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-11-14 14:03:42
Viestit: 1906
Paikkakunta: Nurmijärvi
Ah zoo - no avaanpa hieman;

Spinning on siis kuntopyörällä polkemista vastuksia vaihdellen - erittäin rankkaa, korkealla sykkeellä tapahtuvaa liikuntaa.

Spinning + circuit yhdistelmä on 30min spinnausta ja 30 min kuntopiiriä ts. monipuolisia lihaskuntoliikkeitä painoilla/vastuksilla tms. ja päälle hyvät venyttelyt.

Savakävely eli dementiahiihto onkin varmaan jo tutumpi ilmestys. Itse teen sitä tehokkaasti eli hiki valuu ja lentää, keskisyke kuitenkin alempi kuin spinningissä = rasvaa polttavaa liikuntaa.

Astanga-jooga puolestaan on enemmän venyttelyä kuin liikuntaa (ainaski mun mielestäni) mutta auttaa hyvin palautumisessa ja vilkkaan ihmisen rauhoittumisessa :? .


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-12-21 10:50:24 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-11-14 14:03:42
Viestit: 1906
Paikkakunta: Nurmijärvi
Ai niin - nuo ei tee yksinäiseksi :P ja tavoitteena ainaskin olis se hyvä kunto ja painonhallinnan tukeminen...


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-12-21 12:13:04 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-06-02 06:28:57
Viestit: 4876
oh hoh johan on treeniä, syö vain rauhassa juustoa ja rasvaa.
tv Ari

_________________
Mukana yli 18 vuotta.
Minun ennen ja jälkeen kuvat.
HH on aika vähissä, keltuaista, lihaa, kalaa ja lampaan juustoa. Olen öljytön ja en syö viljaa, pähkinöitä, hedelmiä ja vihanneksia. C:tä otan vielä purkista.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-12-21 13:52:53 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-11-14 14:03:42
Viestit: 1906
Paikkakunta: Nurmijärvi
Eli siis jumi ei johtuisi juustosta...juustoa jos saan syödä vapautuneesti :roll: , saan varmuudella myös tarvittavan rasvamäärän. No, kohtuus kait siinäkin pitää olla, eli järki päässä.

Voihan se olla myös, että jumitus on tätä alun totuttelua elimistölle - 6. vko päättyy tänää. Ruokavalioni oli aiemmin todella erilainen, jonkinlainen shokki varmaan on ollut tuo rasvojen ja proteiinien määrä - ennen kun melkein kasviksilla, pastalla, riisillä, ruisleivällä ja kevytjutskilla elelin, söin kyllä lihaa ja kalaakin mutta vähemmän.

Kiitos Ari kuitenkin arvoisasta arviostasi, sulta saa kyllä hyvää tietoa! :)


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-12-22 04:10:50 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-06-02 06:28:57
Viestit: 4876
Juustokuu kirjoitti:
No, kohtuus kait siinäkin pitää olla, eli järki päässä.

Huomenta Juustokuu
no tietenkin järki päässä syödessä.
sinun kohdalla painon tarkkailu on vähän erilaista kuin meillä muilla jotka ei tuolla tavalla treenata. sinulla neste vaihtelut voi antaa mitta virhettä. joten kerran kuussa viikko kuukautisten jälkeen antaa aika tarkan tuloksen, myös mittanauhaa voi käyttää. sen jälkeen teet vain pienen muutoksen ruokamäärään (ei liian suurta, mutta riittävästi kuitenkin), treenin ollessa samana. (tästäkin ruokamäärän muutoksesta on sivullani juttua)
kirjoitan tuolla sivullani että nuo treenit lisää ruokahalua, joten vilkaise sieltä lisää.
muuten jos vähennät liikuntaa (sali kiinni tai sairaus) on sinun heti samalla vähennettävä ruuan määrää voimakkaasti.
tv Ari

_________________
Mukana yli 18 vuotta.
Minun ennen ja jälkeen kuvat.
HH on aika vähissä, keltuaista, lihaa, kalaa ja lampaan juustoa. Olen öljytön ja en syö viljaa, pähkinöitä, hedelmiä ja vihanneksia. C:tä otan vielä purkista.


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 1572 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 13 4 5 6 779 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 9 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)