karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-19 04:30:47

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 1572 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 4 579 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Olen ollut jo yli 2 viikkoa
ViestiLähetetty: 2005-05-26 05:50:53 
HUomenta
olen ollut jo yli 2 viikkoa Atkins deetillä ja vasta eilen tutustuin enemmän näihin sivuihin (alakarpit ja karpitWiki). 15 vuotta kaikkea kokeillut.

täällä näyttää olevan jo monella asiatuntemusta todella paljon, eikä suomen ylipainoisten tiedä tästä mitään, miksi? (en minäkään, vaikka nettiä olen käyttänyt yli 5 vuotta päivittäin). Minä luulin että olen yksinäinen näissä Atkins ajatuksissani.

minä olen ennenkin pitänyt dieetti päiväkirjaa ja samoin nyt pidän.
ne löytyy sivultani
http://lieksa.pp.fi/vhh/paino.htm
tv Ari


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-05-26 06:21:19 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47582
Paikkakunta: HomeSweetHome
Tervetuloa!

Huomasit ehkä, että wikin mukaan tämä on aika tuore juttu. Taikka itse asiassa vielä tuoreempi: ennen viime kesäkuuta täällä oli noin sata ja syksyn alussakin vain hiukan enemmän... Ja joskin aika monen vakipalstalaisen takana on joku pieni yhden suunnan nettipiiri, niin suurin osa löysi tiensä tänne puskaradion kautta.

Se että väki on pysynyt täällä kasvavassa määrin, johtuu tietysti siitä, että monelle hiilihydraattien rajoitus auttaa, usein jopa käsittämättömän nopeasti. Mutta se, että niin moni on löytänyt alkuun tänne kokeilemaan, johtuu kyllä suurleta osalta myös kaiken maailman virallisten terveystahojen tekemästä ja taatusti tahattomasta markkinoinnista 8)

Pitäisiköhän meidän tehdä niinkuin Spede aikoinaan Suomen elokuvasäätiölle? Kutsua juhliin, kukittaa ja kiittää koko suomalaista ravitsemusnomenklatuuraa siitä, että heidän toimintansa on tehokkaasti edistänyt karppailua. Pelottelu ja puolitotuudet olivatkin ehkä vain markkinointikikka, joka sai väen kaivamaan tietoa tarkemmin ja syvempää - ja vielä keskustelemaan siitä ilman erilaisia klaanirajoja. Ja ennen kaikkea kokeilemaan itse?

Eiköhän tässä olisi paikka lämpimälle kädenojennukselle? 8)
Eläköön netti!
terv. anarkisti-els

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-05-26 07:09:21 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:55:08
Viestit: 26133
Paikkakunta: Lohja/Helsinki
Tervetuloa yksinäisten suisen kerhoon! :D

_________________
Karppaus kannattaa: Kymmenen vuotta virkeyttä ja painonhallintaa, ilman tarpeettomia ruokarajoitteita.

blogi: http://mirkankysymyksia.blogspot.com/


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2005-05-26 14:50:32 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-03-29 12:07:13
Viestit: 347
Paikkakunta: Tampester
Ari kirjoitti:

täällä näyttää olevan jo monella asiatuntemusta todella paljon, eikä suomen ylipainoisten tiedä tästä mitään, miksi? (en minäkään, vaikka nettiä olen käyttänyt yli 5 vuotta päivittäin). Minä luulin että olen yksinäinen näissä Atkins ajatuksissani.

tv Ari Pehkonen Lieksa


Sama juttu, itsekin olen täällä hengaillut vasta vähän aikaa, ja ihan sattumalta tänne löysin. Onneksi löysin kuitenkin. On synti pitää kaikki tämä tieto vain karppien käytössä, kun Suomi on täynnä painonsa kanssa epätoivoisia kansalaisia. 8)


Ylös
   
 Viestin otsikko: Tunnus
ViestiLähetetty: 2005-06-02 07:01:58 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-06-02 06:28:57
Viestit: 4876
Huomenta
nyt on oma tunnus.
Nyt jo 3 ja puol viikkoo takana alle 20g hh /vrk.
tv AP

_________________
Mukana yli 18 vuotta.
Minun ennen ja jälkeen kuvat.
HH on aika vähissä, keltuaista, lihaa, kalaa ja lampaan juustoa. Olen öljytön ja en syö viljaa, pähkinöitä, hedelmiä ja vihanneksia. C:tä otan vielä purkista.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-06-02 08:14:27 
No nyt ei tarvi olla yksin näiden atkins-ajatusten kanssa! tervetuloa vaan mukaan! Käväisin eilen kirjakaupassa, jossa hyllyt oli tyhjillään siinä kohtaa, missä oli joskus ollut atkins-heikkilä-ja Varpun/Ilkan kirjat... Ja näkeehän sen tuosta käyttäjälistasta, että populaa virtaa tänne ovista ja ikkunoista. 8)


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-06-02 08:23:51 
Poissa
laihdutusketokarppi
laihdutusketokarppi

Liittynyt: 2004-08-22 10:41:55
Viestit: 11181
Paikkakunta: P.R.C. /<>/ FIN
Ja lääkeieteen hyllyt notkuvat pullollaan biokemiaa, fysiologiaa, endokrinologiaa ja kaikkee muuta jännempää... pihvit saa kyllä kypsäksi ilman tulenteko-ohjettakin. ;) Mutta silti -- saisi nuo kirjakaupat huolehtia menekkikirjojen riittävästä määrästä, siis IlkkaVarpu on senverran hyvä yleisteos että on aika noloa jos kirjakauppa antaa sen loppua hyllystä tai piilottaa sen muiden taakse. Jokatapauksessa yksi lähestymistapa on se että hankkii perustiedot ruuansulatuksen ja aineenvaihdunnan toiminnasta ja tarpeista jolloin voi itse suunnitella ja ratkaista mitä on järkevä ravitsemukselleen kulloinkin tehdä.

On paljon helpompaa kun tietää miksi, sensijaan että tietäisi yksinomaan sen miten. Vaikka jälkimmäinen voikin riitää.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-06-02 10:56:20 
Poissa
landekarppi
landekarppi

Liittynyt: 2005-04-12 07:05:10
Viestit: 14385
Paikkakunta: Imatra
Juu ja kirjastois saa jonottaa kirjoi jonki aikaa... :shock: :twisted:

_________________
Karppi, since 2005 :)


Ylös
   
 Viestin otsikko: jatkuu
ViestiLähetetty: 2005-06-18 04:36:35 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-06-02 06:28:57
Viestit: 4876
HUomenta
nyt takana 6 viikkoa ja hyvin menee, hiilarit alle 20g joka päivä.
sivullani tarkka seuranta.
tv Ari

_________________
Mukana yli 18 vuotta.
Minun ennen ja jälkeen kuvat.
HH on aika vähissä, keltuaista, lihaa, kalaa ja lampaan juustoa. Olen öljytön ja en syö viljaa, pähkinöitä, hedelmiä ja vihanneksia. C:tä otan vielä purkista.


Ylös
   
 Viestin otsikko: paino
ViestiLähetetty: 2005-07-16 06:24:03 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-06-02 06:28:57
Viestit: 4876
Huomenta
Nyt takana jo 10 viikkoa ja joka viikko on paino pudonnut.
tv AP

_________________
Mukana yli 18 vuotta.
Minun ennen ja jälkeen kuvat.
HH on aika vähissä, keltuaista, lihaa, kalaa ja lampaan juustoa. Olen öljytön ja en syö viljaa, pähkinöitä, hedelmiä ja vihanneksia. C:tä otan vielä purkista.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-07-19 08:03:40 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-09-27 10:32:57
Viestit: 792
Ei paha! :D


Ylös
   
 Viestin otsikko: paino
ViestiLähetetty: 2005-08-06 07:08:56 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-06-02 06:28:57
Viestit: 4876
Huomenta
nyt takana 13 viikkoa eli 3kk ja paino pudonnut 8 kg.
eka tavoite on kahden kilon päässä.
edelleen pidän hh alle 20 g/vrk.
sivullani tarkka viikkoseuranta.

ps. hyvin menee, mutta menköön.
tv AP

_________________
Mukana yli 18 vuotta.
Minun ennen ja jälkeen kuvat.
HH on aika vähissä, keltuaista, lihaa, kalaa ja lampaan juustoa. Olen öljytön ja en syö viljaa, pähkinöitä, hedelmiä ja vihanneksia. C:tä otan vielä purkista.


Ylös
   
 Viestin otsikko: aika
ViestiLähetetty: 2005-09-03 02:27:18 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-06-02 06:28:57
Viestit: 4876
huomenta
onpa aika mennyt nopeasti.
Nyt takana jo 17 viikkoa eli 4 kk.
paino pudonnut 8.8 kg ja keskiarvo pudotusta viikolle tulee 0,52 kg.
oikeastaan olen yllättynyt, että noin isolla keskiarvolla on vielä näinkin pitkän ajan jälkeen.
10 kg tavoitteeseen on enää 1.2 kg matka, ei paljon.
edellisen kk hh ovat olleet 25...40 g/vrk.
edelleen jatkan pienillä hh määrillä.
tv Ari
Ps. sivullani tarkempi viikkoseuranta kommenttien kanssa.

_________________
Mukana yli 18 vuotta.
Minun ennen ja jälkeen kuvat.
HH on aika vähissä, keltuaista, lihaa, kalaa ja lampaan juustoa. Olen öljytön ja en syö viljaa, pähkinöitä, hedelmiä ja vihanneksia. C:tä otan vielä purkista.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-09-10 05:41:05 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-06-02 06:28:57
Viestit: 4876
HUomenta
1 kg vielä tavoitteeseen
nyt on pudonnut 9 kg.

hiilareista sen verran, että kun olen testaillut niiden määrää.
alle 20 g/vrk niin paino on tippunut 0,5 kg keskiarvo viikko vauhdilla.
30...40 g/vrk niin paino on tippunut 0,2 kg keskiarvo viikko vauhdilla ja
40...50 g/vrk niin paino pysynyt samoissa lukemissa.

nyt 18 viikon jälkeen (yli 4kk) koko ajan keskiviikkopudotus arvo on 0,4 kg/viikko.
dieettipäiväkirjassa tarkemmat selostukset.
tv AP

_________________
Mukana yli 18 vuotta.
Minun ennen ja jälkeen kuvat.
HH on aika vähissä, keltuaista, lihaa, kalaa ja lampaan juustoa. Olen öljytön ja en syö viljaa, pähkinöitä, hedelmiä ja vihanneksia. C:tä otan vielä purkista.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-09-16 23:26:45 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-06-02 06:28:57
Viestit: 4876
Huomenta
Tavoite saavutettu -10 kg aikaa meni 19 viikkoa eli 4 1/2 kk ja keskiviikko pudotus oli 0,52 kg/vk

tavoite oli -10 kg ja sen saavutin 17.9.2005 : 67,8 kg
tv AP

_________________
Mukana yli 18 vuotta.
Minun ennen ja jälkeen kuvat.
HH on aika vähissä, keltuaista, lihaa, kalaa ja lampaan juustoa. Olen öljytön ja en syö viljaa, pähkinöitä, hedelmiä ja vihanneksia. C:tä otan vielä purkista.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-09-16 23:58:24 
Poissa
ylläpitokarppi
ylläpitokarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-10-27 10:00:44
Viestit: 5088
Paikkakunta: Helsinki
Onnittelut tavoitteen saavuttamisesta :) Puoli kiloa viikossa näyttää olevan aika yleinen pudotusvauhti.

_________________
Hyväkarppaava harrastelija.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-09-17 05:52:07 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-06-02 06:28:57
Viestit: 4876
Huomenta
lyhyesti tästä (sivullani laajemmin):
aloitin harrastamaan voimanostoa 1976. saavutin Suomen mestaruuden ym. SM ennätyksiä (tuloksia sivullani).
perehdyin ruokavalioon jo -70 luvulla mitä pitää syödä, virallisterveellisesti.
mutta koska olin hintelä, painoa vain 52 kg, nostin painoa lisäämällä proteiinin ja rasvan määrää ja yleensäkin söin kaikkea vähän enempi.
no paino nousi (68-74 kg) mutta tulokset vieläkin enempi, olin Suomen huippu, en kehu mutta näin vain oli. Kun punttiura oli ohi, pudotin painon takaisin 60 kiloon (kitu kuurilla, kaikkea vain vähempi, mutta liikuntaa lisää). siitä se paino nousi huomaatta 65 lukemaan (avioliitto + rotinat) kun paino oli 66kg 1992 alkoi virallisterveellinen laihdutuskuuri (olin vannoutunut vähärasvaisen ruokavalio-opin käyttäjä "aivopesty"). olin sillä kuurilla 10 vuotta ja sain sinä aikana 17 kg lisää painoa vaikka söin kaikkien virallisterveellisten ohjeiden mukaan (ei yhtään rasvaa ja liikuntaa +ruisleipää+ perunaa ym.) siis olin 10 vuotta laihdutuskuurilla ja paino nousi 17 kg. olin 82 kg ja pahasti turvoksissa, verenpaine tapissa, mahavaivainen, jatkuvalla ripulilla, veren rasva arvot yli asteikon, rasvamaksa (liiasta hh ja proteiinin käytöstä), kuorsausta, väsymystä, vitamiinien puutosta, hermot kireällä, närästystä, "katkounta", tukalaa oloa ym. ym. niin ja todella ylipainoinen. kyllähän tästä on jäänyt elimistöön jäljet varmaan. Olin siis hukassa väärän ravinto-opin takia.
rukoilin jopa Jumalalta apua että löytäisin ohjeet laihtumiseen (söin kaiken mistä kiinni sain ajatuksilla, oikea hiilarihelvetti).
viime keväänä (toukokuun alku 2005) sitten oli TV:ssä Atkins ohjelma ja silloin minulle syttyi lamppu = miksi lihoin, ja kesken ohjelman sanoin eukolle tuon noudattaminen alkaa NYT. vaikka olin vähän epäluuloinen ei minulla ollut enää mitään menetettävää, arvelin tuota pitää vielä kokeilla.
Lamppu syttyi sen takia että olin lukenut ravintotiedettä niin paljon että ohjelman selitys oli oikein ja järkevä, mutta olin ennen niin aivopesty etten sitä huomannut.
Sitten luin Atkins kirjan, etsin netistä tietoa ja löysin tämän karpit foorumin. Ja mitä ihmettä täällä ollaan jo täydessä touhussa ja kaikilla oli täysi tieto miten laihtua, vaikka luulin olevani yksin.

eli ei tämä rasvan lisääminen ja hh vähentäminen ole mikään vanha tieto minulle, perin uusi tieto. mutta se toimii.

Kiitos Jumalalle, Kiitos Atkinsille, kiitos vähä hh kirjoille, kiitos nettitiedolle ja suuri kiitos teille kaikille karppifoorumilaisille. Ei tämä painonpudotus minun ansiota ole.

Tuossa jossain vaiheessa "Atkins kuuria" ihan huomaatta tuli lisättyä proteiinin määrää rasvan kustannuksella ja painonpudotus hidastui (se vain kummittelee tuo virallisterveellinen ja puntti proteiini ajat).

kun tuon huomasin tein heti oikaisun. lisäsin rasvaa ja vähensin proteiinia ja kas kummaa viime viikon "kermakuurilla" paino putosi 1 kg.

kertaakaan ei ole nälkä ollut... mutta jos haluat kuulla mietteitäni lisää kuurin ajalta, niin sivullani on siitä lisää.


tv Ari

_________________
Mukana yli 18 vuotta.
Minun ennen ja jälkeen kuvat.
HH on aika vähissä, keltuaista, lihaa, kalaa ja lampaan juustoa. Olen öljytön ja en syö viljaa, pähkinöitä, hedelmiä ja vihanneksia. C:tä otan vielä purkista.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-09-17 06:21:25 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-08-28 19:11:12
Viestit: 177
Kyll sitä on nuori kun luin Ari sun tota painonnosto juttua. 1976 saavutit mestaruuden, mä synnyin sinä vuonna. Huhtikuussa ,samana päivänä kun Lapuan asetehdas räjähti. Liian suuri ilotulitus mulle.


Onnittelut hyvästä pudotuksesta. Hyvä esimerkki olet siitä että ei voimailulaji estä vhh dieettiä. Sekin on yksi vastaväite minkä kerran kuulin.

_________________
Kuva

Ehkä söin, ehkä en


Ylös
   
 Viestin otsikko: Kalorivajetta pitää olla
ViestiLähetetty: 2005-09-17 07:04:23 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-06-02 06:28:57
Viestit: 4876
Huomenta
sivullani lisä juttua kalorivajeesta.
http://vlckd.dy.fi

tv AP

_________________
Mukana yli 18 vuotta.
Minun ennen ja jälkeen kuvat.
HH on aika vähissä, keltuaista, lihaa, kalaa ja lampaan juustoa. Olen öljytön ja en syö viljaa, pähkinöitä, hedelmiä ja vihanneksia. C:tä otan vielä purkista.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-09-17 07:25:51 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47582
Paikkakunta: HomeSweetHome
Onnittelut tavoitteeseen pääsemisestä! Ja kiva kun olet tullut omalta osaltasi tukemaan foorumin keskustelua. Näissä ruokajutuissa me kaikki olemme valitettavasti vielä uusia ja sekä tuen että tiedon tarpeessa. Ja yksin sitä tuntee itsensä aika lailla lainsuojattomaksi.

Moni on samalla tavalla joutunut alkamaan yksinäisenä (minä muiden mukana). Siinä tilanteessa ryhmän tuki tai edes tieto siitä, että muitakin löytyy, on ihan käsittämättömän iso juttu. Minun lottovoittoni v. 2000 oli englanninkielinen epävirallinen keskustelupalsta.

Eikä kyse ole vain tuesta. Mitä enemmän täällä liikkuu, sitä enemmän myös oppii. terv els

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 1572 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 4 579 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)