els kirjoitti:
Eli ensin mietit mikä on sinusta terveellistä ja sitten rakennat suunnan haluamiesi asioiden ympärille (kirjoilla tai ilman). Ihan samalla tavalla tekevät nuo jenkkien paleogurutkin - ja ihan samalla tavalla tekee melkein jokainen ravitseumuksesta elantonsa saava, virallinen ja epävirallinen - ainakin niin kauan kun oma terveys sallii. Vain tyylien nimi ja mielikuvat vaihtelevat

Mutta mikäpä estäisi kokeilemasta näin, mukavimman tuntuisesta alkaen?
Niin kauan kun samalla kuuntelet, mitä kroppasi sanoo, kaikista kokeiluista oppiikin jotain.
Onnea matkaan ja hauskoja kokeiluita o/
Anteeksi, mutta minä en nyt ymmärrä tätä viestiä ja sen pointtia?
Eli onko sinusta siis nämä jenkkikirjat roskaa? Ja niitten mukaan syömällä en pysy terveenä?
Vai onko mulla väärä guru jota luen?
Teenkö vaarallisia ihmiskokeita itselläni kun jätän maidon ja kahvin pois ruokavaliostani?
Ja mitä tarkoittaa mukavimman tuntuisesta alkean?? Els oletko vittuileva narttu vai olenko ymmärtänyt kaiken väärin??
Siis nämä paleo kirjat neuvoo syömään mahdollisimman vähän käsiteltyä ruokaa, kieltävät viljat ja legumet ja kannustavat käyttämään vain vähän maitotuotteita ja mielellään pastöroimatonta.
Jos voi ei sovi, niin gheetä.
Lautanen kasataan rasvaisesta proteiinista, kasviksista ja juureksista
Siis ihan perus kamaa??
Minä luen aiheista monta kirjaa koska yleensä joka bestsellerillä on jotain annettavaa.
Kuten Well Fedin viikonloppupreppauksessa tulevaa viikkoa varten. Olen iloinen, että luin kirjan koska se helpotti suurpeheen arkeani .
Jokainen uusi idea ja vinkki joka tuo helpotusta ja samalla uutta intoa ja tuulta on tervetulleita.
Minun muutos entiseen karppaukseen on ollut jättää 6 kuppia kermakahvia pois rutiineistani. Ja tiukempana epäviljojen kanssa.
Miten ihmeessä se on jotenkin erilaista kuin suurimman osan täällä karppaavien??
Ja minulla tämä toimii, ainakin nyt. Tänä aamuna taas uusi ennätys puntarilla?? Ja nyt on vieroitusoireet kahvistakin kadonneet, heräsin virkeänä ja hyvän tuulisena kello kuusi. Puoli tuntia ennen kellon soimista.
Olisi kiva jos selittäisit ton sun viestin kun en osaa yhtään tulkita sitä, että onko se naljailua vai kannustusta omantien löytämiseen vai suurta halveksuntaa siihen kun tykkään lukea myös rapakon takaisia kirjoja??
ps. mantelit kasvavat kaliforniassa joten ovat siellä lähiruokaa. Ehkäpä osaan suomalaisena keksiä jotain muuta joka on mulle lähiruokaa??