Kiitti Greda

tänään opettelen tuon taidon!
Tässä taannoin ostin grillilihoihin sikakallista savustettua paprikajauhetta.. sopis varmaan mainiosti majon mausteeksi!
Aamupaino 102,x , grammoja en edelleenkään tuijottele, niistä tuu kun paha mieli kun ne tuossa mun puntarissa niin vaihtelee. Jos siirrän puntaria viistoistasenttiä vasemmalle lattialla on paino 102,x ja jos taas oikeelle niin on 104,x niin ei muutenkaan oo kovin luotettava rakkine! Mutta kunhan suuntaa antaa kun pitää sen yhdessä samassa kohtaa.
Tosiaan tässä talvella oli paino huikeimmillaan 108,x ja silloin aloin vähentelemään hiilareita ja syömään lihaa + salaattia, viikonloppuisin ja joskus viikollakin se sipsipussi vaan oli kaverina, vastaavasti en syönyt niin paljoa sitten ruokaa, yritin olla ja eteenpäin mennä.
Mutta kohta tulee viikko ilman sipsejä, lauantaina oli pussi ja pyhäaamuna pussin jämät mut sitten aloin syömään oikein ja karpisti.
Maanantaiaamuna on se virallinen punnituspäivä mutta tuli vain mieleen pistää ylös jo nyt
Huomioinut olen että mulle sopii tällainen tyyli, aamulla voikahvi, siitä muutaman tunnin päästä lounas, sitten muutaman tunnin päästä päivällinen ja illalla se mikrometukkailtapala.. metwurstia nyt ei olis hyvä syödä joka päivä, sen tiedän, mutta nyt alussa koitan olla armollinen itelleni että saan nuo sipsit pois jätettyä kokonaan.
Eiköhän se tästä. Ainakin maha toimii, mikä on mulle Tosi Tärkeä Juttu, ja olo on hyvä. Eilen illalla tuli sydämentykytyksiä mutta täältä jostain luin että suola auttais, magnesiumia otan muutoinkin säännöllisesti joka ilta, niin kävin nuolemassa vähän ruususuolaa lautaselta ja kas kummaa - helpotti olo!
Vettä tulee juotua reilusti enemmän kuin aiemmin, vastaavasti nesteet huilaa poiskin reipasta tahtia.
Pienenä lisähuomiona, tässä reilu kk sitten katsoin Netflixista dokkarin Pet Foo(le)d , miten lemmikkieläimille valmistetaan teollista ruokaa, ja seuraavana päivänä mentiin Musti&Mirriin ostamaan kunnon sapuskaa, raakaruokaa annospaloina, tuolle pienelle 5 v Tiibetinspanieli Ellille.
Että nyt on sekä koira että emäntä oikealla tiellä.
Kuva Ellistä täällä: Isäntä ei usko tähän eikä elä ilman pottuja ja jauhokastikkeitaan ja leipiään mutta se on hänen asiansa. Meillä on tää tilanne muutenkin niin erikoinen, aikoinaan oltiin parikymmentä vuotta naimisissa, saatiin kaksi poikaa kasvatettua, mutta sitten erottiin tietyistä syistä ja vuosien päästä ostettiin tää pikkuinen talo puoleksi ja asustellaan tässä työkyvyttömyyseläkeläisinä kumpikin, kimppakämpässä, EI "yhdessä" - mistä pidän lujasti kiinni, vielä tämän 3 vuoden jälkeenkin.

Säännöt tehtiin selviksi kun päätös talosta tehtiin, ja hyvin on mennyt tähän saakka. Isäntä asustaa yläkertaa ja mä tässä alakerrassa oleilen omassa huoneessani, joskus kokkaillaan yhdessä omilla lisukkeilla mut pääasiassa kumpikin ostetaan omat ruokamme.
Mulle on ollut siksikin vähän vaikeaa olla karpisti kun houkutuksia on melkeenpä päivittäin entisten maukkaitten ruokien muodossa mutta nyt vaan olen saanut tarpeekseni huonosta olosta ja haluan keventyä ja tervehtyä, että olis selän kans helpompi olla myös.
Salilla aloin käymään miehen ja poikasen innostamana helmikuun alussa, ensin into oli kova mut sitten tuli taas selkäkohtaus, v. 2004 multa meni välilevy ja on kahdesti leikattu, sen kanssa pitää olla varovainen, ja siinä meni sit viikkoja, taas aloin käymään ja tuli kova flunssa ja taas meni viikkoja, sillai se pahin into sitten laantui painonnousun kera kun vedin kaikkea proteiinipalautusjuomia sun muuta puppua.
Nyt en sitten stressaa enää tuosta salilla käymisestä vaan käyn silloin kun on hyvä olo ja teen voinnin mukaan. Kk korttia pidän ja sali on auki 24/7, joten helppoa sekin.
Että ei tässä isompia murheita ole ollenkaan, se on tuo peikko pään sisällä ja reikä sielussa mikä on laittanut syömään liikaa ja turruttamaan tunteet ahmimalla.
Tänä vuonna täytän 52 joten olishan tässä kaiketi vuosia vielä elää terveenkin elämää kun nyt - NYT - sais tästä hommasta kiinni kunnolla ja sais elämäntapamuutoksen tehtyä!
Semmosia aamumietteitä tänne, huomattavasti helpompi kirjoitella kun viestit ei mene enää moden kautta, kiitos luottamuksesta!

***edit kuvalinkki, toimiskohan nyt?
***edit en näköjään osaa laittaa kuvia tänne.

asetukset Googlen albumissa on että näkyy joille linkki on jaettu. Jatkan pähkäilyä..