Mä vein kakarat, suurimman osan niistä, eilen yökylään isovanhemmilleen. Kävin mennessä kaupassa, ja ostin karkkipussin evääksi. Sitten mummolan pihassa aloin miettimään, että mitään helkatin lohturuokia opeteta ja eipä ne karkkia tarvitse keskellä viikkoa, kun karkkipäivä on lauantaina. Jätin siis karkit autoon. Kakarat jäi mummolaan kiltisti ja minä ajoin kotiin. Illalla pussi sitten huuteli seireeninkutsujaan mulle, ja enkös minä ollut reipas poika ja syönyt koko säkin! No ei se mikään jättipussi ollut, mutta silti älytön määrä meikäläiselle, joka EI EDES TYKKÄÄ SYÖDÄ KARKKIA. Tätä se tekee, kun pitää kieltäytyä kakesta.

No oikeasti, mä en joudu karpatessa kieltäytymään oikein mistään. Ruisleivästäkin on karppiversio, ja sehän sopii mulle. Olen KieloLemmikki tehnyt noita karppiherkkuja, ja ihan hyvin ovat pudonneet. Aina ei vaan viitsi jaksa muista jne.
Micci_67. Mun tausta on aika urheilullinen. Kilpaillut en ole ikinä, mutta rautaa on pumpattu ja juostuja kilometrejä on aikamoinen määrä takana. Nuorena miehenä söin kuin hevonen, ja vedin ihan mitä safkaa vaan, mutta paino pysyi hyvin hallussa. Siitä on siis jäänyt omakohtainen kokemus, liikunta pitää painon hallinnassa sen lisäksi että siitä saa hyvät fiilarit ja isot lihakset! Mun tavoite ei ole olla mikään langanlaiha. Taas kerran aioa totuus, eli oma kokemus on sellainen, että 180 cm:n mittaisena mun "luonnollinen" paino on 90 kg! Eihän tuo ole BMI:llä mitattuna mikään oikea paino! Onhan 90 kg:ssa toki läskiä, mutta ei häiritsevästi. Alempaa painoa on todella tuskallista pitää, sillä se vaatisi niin paljon liikuntaa ettei se tässä elämäntilanteessa ole mahdollista. (Asetan perheen etusijalle muutamaan kiloon nähden!)
Lapset on tosiaan niin pieniä, etten heidän normaalista ruuasta saamiaan hiilareita rajoita. Sokeria toki pyritään välttämään esim. sillä että meillä ei juoda tuoremehuja, syödä muroja tai jogurttia. Karkit vaan yhtenä päivänä samoin kuin pullat yms. makeat leivonnaiset. Mutta vetäkööt perunoita, pastaa ja riisia ihan niin paljon kuin haluavat. Miettikääs paljonko tommonen 3 jätkän sakki syö... siihen päälle vielä karppaava isukki ja urheileva äityliini + ihana pikkuprinsessa joka elää pilvillä ja leipkannikoilla. Kyllä mä luulen että jopa mun pohjaton rahasäkkini hupenee, jos noita ei ruoki hiilarimössöllä!