Ainoa stressi on itse asiassa työstressi, jopa siihen asti että aiheuttaa toisinaan sydänoireita. Sydän itsessään on kunnossa, mutta kardiologin mukaan stressi ja - paino - aiheuttaa oireet. Sairaalassa kun ei pääse covidin, ja nouseen työmäärän aiheuttamasta stressistä eroon. En koe stressaavani painon pudotuksesta, mutta tiedostan etten tiedä asiasta tarpeeksi. Taidan etsiä jostain suht selkokielistä materiaalia metaboliasta ja aineenvaihdunnasta, josko sitten ymmärtäisin paremmin.
Olen meidän perheen ainoa karppi, joten kaapissa on paljon ei-karppia, ja siellä se pysyy. Kuten sanoin, olen liian laiska leipomaan joten olen pysytellyt ihan siinä salaatti-proteiini-rasva yhtälössä, helppo ja nopea toteuttaa. Nyt kun alkoi vajaan kahden viikon loma, aion kokata enemmän. Ruoat on tehty niin, että voin syödä kaikkea muuta paitsi tärkkelysruokaa, eli perunoita, riisiä tai pastaa, ja tilalle olen ottanut salaattia. Kahvin kanssa menee double creamia, ja joskus tekisi mieli jotain hyvääkin mutta toistaiseksi olen onnistunut ohittamaan sen mieliteon. Nyt kaapista löytyy jo 75% suklaata jos ei mene muuten ohi, mutta yritän välttää sitäkin. Päivän ateriat on aamiainen, yleensä vain kahvia kerman kera, muu ei maistu. Lounas ja illallinen suunnilleen edellä mainitun kaavan mukaan, mutta päivän energiansaanti on tosiaan ollut miinuksella. Yritän nyt pitää kokonaisuuden muuten samana, mutta unohdan kaloreiden laskemisen ja syön kun tulee nälkä ja sen verran että se lähtee, 2 tai 3 ateriaa päivässä. Tässä ihan lähellä on todella upea lihakauppa, ja tänään torilla on hog roastia ja ihania makkaroita. Jos jotain, niin makkaroita tässä maassa osataan tehdä, eikä ne ole hinnalla tai jauhoilla pilattu! Eilen illalliseksi otin 2 tomaatti-mozzarellamakkaraa, täysrasvaisia, sinappia ja salaattia, sekä coleslawta täysrasvaisella kastikkeella. Todella hyvää! Samoin torilta saa tänään paikallisia kasviksia, täytyy katsoa jos löytäisi jotain hyvää niistäkin.
Jeps, nyt kermakahvia ja diet doctoria lukemaan, luulen että kieli sujuu, sillä muuten olisi vaikea asua ja tehdä töitä täällä Pohjois-Yorkshiressa.