karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-04-26 20:45:58

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 49 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2020-07-12 04:43:49 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 14:55:36
Viestit: 9034
Paikkakunta: Tampere
Eikös maailma ole oliiviöljyhuijausta pullollaan?

_________________
2003: 161,8 kg :arrow: 2006: 80kg :arrow: 2020: 171 kg
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2020-07-12 15:11:59 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-01-09 23:26:31
Viestit: 989
Paikkakunta: North Yorkshire, UK
Varmaa voi olla vaan siitä mitä itse kasvattaa, loppu on aina riskillä. Huokaus.

_________________
Brittikarppi
Thyroxin 1994 -> Armour Thyroid 2011 -> Liothyronin 2013 ja sillä edelleen
Fitbit MrsPaananen


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2020-07-18 09:45:04 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-01-09 23:26:31
Viestit: 989
Paikkakunta: North Yorkshire, UK
Ensimmäinen "jumi" on nyt selätetty. Paino pysyi sitkeästi 91.7kg lukemassa lähes pari viikkoa, mutta minä olin sitkeämpi. Tänä aamuna vaaka nytkähti 91.2kg numeroihin. Olen ollut jatkuvasti noin 1000 kcal miinuksella, osin ihan tarkoituksella mutta osin siksi ettei ruoka ole enempää maittanut. Ja jos ei ole nälkä, miksi syödä kun vararavintoja kropassa riittää? Jos on ollut päivä, että on nälättänyt enemmän, olen syönyt enemmän.

Töissä liikun yleensä paljon, noin 10 - 14.000 askelta, mutta on päiviä jolloin työpiste on lähinnä istumista ja silloin ei askeltavoitteet täyty missään määrin. Tosin nämä päivät olen ajatellut "lepopäivinä" polvelle, se kun on hurjassa kunnossa. Jatkuvasti todella turvoksissa ja viime keskiviikon jäljiltä sen verran pahasti kipeä, että herättää keskellä yötä ja täytyy ottaa lääkettä lisää jotta saa nukuttua. Kipulääkettä siis. Josta tuli mieleen että täytyy uusia resepti jotta saa sitä lisää, täällä Briteissä resepti pitää uusia joka kerta, ei vain kerran vuodessa. Ja ulos saa vain kuukauden annoksen kerralla. Mutta onneksi uusiminen tapahtuu helposti netissä, tai NHS appia käyttämällä.

Ai juu, vaikka tuon parin viikon aikana ei paino liikahtanut, niin pari senttiä katosi sekä vyötäröltä että lantiolta, joten ei alkanut ahistaa ollenkaan. Olen kai sisäistänyt ajatuksen että tämä ei ole sprintti, vaan maratoni. Ja jos kerran olo on muuten hyvä, ei kannata palata runsashiilariseen ruokavalioon. Vaikka paino ei putoa just nyt, voin ihan yhtä hyvin jatkaa tällä ruokavaliolla ja odottaa että se nytkähtää taas alaspäin sen sijaan että syön niin että paino ei putoa tai hiipii ylöspäin ja sitten ollaan taas alkupisteessä. Aivot on ehkä karppiintuneet kanssa? :mrgreen:

Ketoosin syvyydestä ja rasva-adaptoitumisesta olen lukenut paljon. Tuntuu tietyllä tavalla pelottavalta että ketoosi katoaa tässä hissukseen kun ketoruokavaliolla olen, mutta jos ajattelen että sen sijaan olen LCHF:llä, se tuntuu vähemmän paradoksaaliselta. Kropalle lienee kuitenkin parempi että on rasva-adaptoitunut, se toimii tehokkaammin niin, ja jättää maksan tuottamat ketonit aivoille sen sijaan että kaikki kudokset kilpailisivat niistä. Olenkin ajatellut, että seuraan stickseillä nyt missä tahdissa rasva-adaptaatio tapahtuu, ja sinä päivänä kun ketoosi katoaa, tavoite on saavutettu.

Töissä on kuitenkin huomattava etu siitä, ettei nälkä tule tietyllä kellonlyömällä kuten hiilareita syödessä, sillä sairaalan arki ei ole kellosta kiinni. Jos avustan toimenpiteessä ja se venyy, lounastauko tulee sitten kuin tulee... toisinaan jopa kolmisen tuntia myöhemmin kuin normaalisti. Siitä huolimatta rasva-adaptoitunut elimistö pärjää huomattavasti paremmin kuin hiilipolttoinen, ja etuja olen huomannut jo nyt, ketoainepolttoisena. Ei tule enää hutera, pökkyräinen olo, vaan jaksaa (s)karppina loppuun asti. Pun intended. :lol:

Kaikki keskustelu aiheesta tai sen vierestä on tervetullutta, aina on mukava oppia uutta tai katsoa asioita uudesta näkökulmasta.

_________________
Brittikarppi
Thyroxin 1994 -> Armour Thyroid 2011 -> Liothyronin 2013 ja sillä edelleen
Fitbit MrsPaananen


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2020-07-18 09:51:05 
Poissa
rakastajakarppi
rakastajakarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-08-08 13:31:14
Viestit: 7401
Paikkakunta: Venäjältä vähäsen vasempaan.
Huikeeta kattoo. Kö on toinenkin olio, joka vääntää pitkiä juttuja. Miulla jokseenkin sama synti :mrgreen: Mii laiks myckelös ja silleen.

Keksustellaan...

_________________
- pikkuiii... "Hui hai"


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2020-07-18 11:23:28 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 93738
Lainaa:
Ai juu, vaikka tuon parin viikon aikana ei paino liikahtanut, niin pari senttiä katosi sekä vyötäröltä että lantiolta, joten ei alkanut ahistaa ollenkaan. Olen kai sisäistänyt ajatuksen että tämä ei ole sprintti, vaan maratoni. Ja jos kerran olo on muuten hyvä, ei kannata palata runsashiilariseen ruokavalioon. Vaikka paino ei putoa just nyt, voin ihan yhtä hyvin jatkaa tällä ruokavaliolla ja odottaa että se nytkähtää taas alaspäin sen sijaan että syön niin että paino ei putoa tai hiipii ylöspäin ja sitten ollaan taas alkupisteessä. Aivot on ehkä karppiintuneet kanssa? :mrgreen:


Kiitos tästä! Kuva

Oli muitakin hyviä ajatuksia!

Miksei ne poista niitä nesteitä sieltä polvesta? Jatkuva kipulääkitys on kaikinpuolin pahasta.

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2020-07-18 12:27:17 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-01-09 23:26:31
Viestit: 989
Paikkakunta: North Yorkshire, UK
Polvessa on vaikea nivelrikko, luu luuta vasten puolessa niveltä, ja nestettä muodostuu jatkuvasti. Olen reilusti liian painava tekonivelleikaukseen, ja kuulemma myös liian nuori, mutta suurin ongelma on paino. Siksi yritänkin nyt pudottaa painoa... eh, korjaus, PUDOTAN painoa niin, että painoindeksi olisi ainakin alle 30 (leikkausraja) mutta mieluusti alle. Kirurgi oli sitä mieltä että minulle on parempi käyttää vahvoja kipulääkkeitä ja riskeerata niihin tottuminen, kuin leikata. :evil: Ilman kipulääkkeitä en selviä päivittäisistä asioista, töissä käynnistä puhumattakaan. Olisi tosiaan mukavaa päästä kipulääkkeistä eroon, niiden takia kun joudun käyttämään myös verenpainelääkkeitä. Noh, jahka saan painon alas, näytän sille kirurgille närhen munat. :twisted:

_________________
Brittikarppi
Thyroxin 1994 -> Armour Thyroid 2011 -> Liothyronin 2013 ja sillä edelleen
Fitbit MrsPaananen


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2020-07-18 12:38:02 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-04-03 15:26:52
Viestit: 5440
Minkä ikäinen sinä oot? Täällä karppilassa oli vuosia sitten nainen, jolla oli onnettomuudessa mennyt polvi rikki ja saman kuuli lääkäriltä, liian nuori. Tai näin muistelen tapahtuneen? Hän oli muistaakseni jotain 40, vähän alle? Sai kuitenkin vakuutettua lääkärit sillä, että biologinen kello tikittää ja lasten perässä pitää pystyä juoksemaan. Vaikka ei oikeasti lasten hankinta ollut mielessä...

Tsemppiä pudotukseen!

_________________
huh'


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2020-07-18 15:34:19 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-01-09 23:26:31
Viestit: 989
Paikkakunta: North Yorkshire, UK
Olen 48, ja nuorin ipanapa on jo kohta 18. Ei paljon tarvitse enää perässä juosta, onneksi. Töiden vaikeutuminen on toki iso asia, joka varmasti vaikuttaa leikkauspäätökseenkin aikanaan, mutta painoa täytyy joka tapauksessa saada reilusti pois jo ihan toipumisen helpottumisen takia. Ja siksi että ensin pääsee siihen leikkaukseen... Päivä kerrallaan vaan.

_________________
Brittikarppi
Thyroxin 1994 -> Armour Thyroid 2011 -> Liothyronin 2013 ja sillä edelleen
Fitbit MrsPaananen


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2020-07-18 15:51:51 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 93738
On täällä nytkin yks, joka joutui leikkaukseen laihduttamaan, onnistuneesti laihdutti ja leikattiin ja kuntoutti itsensä leikkauksen jälkeen.

Auts! Varmaan todella kipeä tuo sinun polvesi! Kahmalollinen myötätuntoa!

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2020-07-19 16:54:27 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-01-09 23:26:31
Viestit: 989
Paikkakunta: North Yorkshire, UK
Kiitos Greda Carpo, päivä kerrallaan mennään. Kesän kunniaksi Nerossa käydessä päätin ottaa mansikkapirtelön kermavaahdolla, vaikka tiedän että siinä on sokeria. Mikä pettymys, ei makua nimeksikään, ei tosin kovin makeakaan, mutta syystä tai toisesta puolisen tuntia sen jälkeen iski päänsärky, joka on kestänyt nyt jo jokusen tunnin. Miksi ihmeessä? Voiko hiilarit aiheuttaa päänsärkyä? On hitusen huono olo muutenkin, saa nähdä maistuuko ruoka kun sen aika tulee. Possua on uunissa, ja ajattelin tehdä salaatin sille seuraksi, ja kastikkeeksi oliiviöljyä.

_________________
Brittikarppi
Thyroxin 1994 -> Armour Thyroid 2011 -> Liothyronin 2013 ja sillä edelleen
Fitbit MrsPaananen


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2020-07-20 06:41:14 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-01-09 23:26:31
Viestit: 989
Paikkakunta: North Yorkshire, UK
Eilisen jäätelön jälkeen paino 91,1 kg, plussaa 200 grammaa. :roll: :oops: Se oli hyvää, mutta täytyy opetella tekemään karppijätskiä jotta sitä on aina valmiina pakkasessa. Eilinen päänsärky tuntuu olevan poissa, joten jotain hyvääkin.

_________________
Brittikarppi
Thyroxin 1994 -> Armour Thyroid 2011 -> Liothyronin 2013 ja sillä edelleen
Fitbit MrsPaananen


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2020-07-21 08:48:31 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-01-09 23:26:31
Viestit: 989
Paikkakunta: North Yorkshire, UK
Edelleen 91.1kg eli ei se jumi minnekään kadonnut. Painon putoaminen loppui samoihin aikoihin kun ketoosi keveni ja hävisi, vaikka koko ajan makrot on olleet samoissa, hh 5%, prot n. 20% ja loput rasvaa, kalorivajeella koko ajan. Nyt ei blondi tajuu....

_________________
Brittikarppi
Thyroxin 1994 -> Armour Thyroid 2011 -> Liothyronin 2013 ja sillä edelleen
Fitbit MrsPaananen


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2020-07-21 09:48:43 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18459
Paikkakunta: Jämtland
Ei se painon pudotus valitettavasti mene aina kaloriteorian mukaan, jos on kilpparissa häikkää niin miinuksilla tulee herkästi säästötila päälle. Eli sinuna katsoisin jonkun aikaa mihin suuntaan menee. Tervehtymistä voi hyvällä ruokavaliolla tapahtua vaikka paino välillä pysyy samoissa. Minulle suurin ihme oli alkuun se ettei paino noussutkaan jatkuvasti kun aloitin LCHF ruokavalion.

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2020-07-21 10:47:23 
Poissa
Elinkautinen
Elinkautinen
Avatar

Liittynyt: 2007-01-04 14:48:20
Viestit: 8739
Paikkakunta: Torrevieja/Tuusula
mlv kirjoitti:
Ei se painon pudotus valitettavasti mene aina kaloriteorian mukaan, jos on kilpparissa häikkää niin miinuksilla tulee herkästi säästötila päälle. Eli sinuna katsoisin jonkun aikaa mihin suuntaan menee. Tervehtymistä voi hyvällä ruokavaliolla tapahtua vaikka paino välillä pysyy samoissa. Minulle suurin ihme oli alkuun se ettei paino noussutkaan jatkuvasti kun aloitin LCHF ruokavalion.


Huono olen painoasioissa neuvomaan ja kilpirauhasta lääkittiin huonoin hoitovastein yli 15-vuotta.
Ketoruokavaliota takana parkikymmentä vuotta.
Viime vuoden marraskuusta siirryin kokonaan eläinperäiselle (karnivori) ruokavaliolle. kun halusin kilpparilääkkeistä eroon...rytmihäiröiden takia.
Pienetkin hh-määrät huusi lääkettä.

Pelkäsin lääkitystä lopetellessa, että paino alkaa nousta :roll:
Nyt kuitenkin pikkuhiljaa nelisen kiloa suurimmista lukemista tullut alas.
Syön myöhiäisen ja iltaruuan.
En laske mitään, syön hyvillä fiiliksillä.
Joskus joutuu lisäämään lihan päälle höylävoita, jottei nälkä yllätä.
Kilppari ei tykkää miinuskaloreista.
Ainoo lisäravinne on Heikkilän neuvoma kalanmaksaöljy, nivelten hoitoon.

Alkuun paranin nivelkivuista, nivelrikon eteneminen pysähtyi (jo 2000-luvun alussa), krooninen ihottuma parani...ja raskaan mielialalääkityksen pystyin lopettamaan joskus 15v. sitten.

163-senttinen patukka, about 82-kilonen...päärynätyyppi.

_________________
Aloituskokeilu 1992.
Uudelleen vuodesta 2000, Atkinsia, Heikkilää, ketokarppia ja sitten lähinnä Kwasniewskia vuodesta 2008.
Huhtikuusta 2019 asteittain karnivoriksi Kuva
Kotona!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2020-07-21 10:59:29 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-01-17 21:33:10
Viestit: 4153
Paikkakunta: Raw by nature
Joo, ihminen ei ole kalorimetri. Hormoonit vaikuttaa paljon enemmän. Nälkä on pitkän päälle huono laihduttaja. Jos olet jatkuvasti kalorivajeella elimistösi menee säästötilaan ja laihtuminen tulee käytännössä mahdottomaksi ja repsut seuraavat toisiaan. Enemmän kuin makroihin ja kaloreihin, keskity ruokiin, jotka saa sinut kylläiseksi. Paras kylläisyys saavutetaan, kun rasva ja proteiini tulevat samasta lähteestä, esimerkiksi rasvainen liha, kananmunat, juustot. Joillekin tosin maitoproteiini eli kaseiini aiheuttaa kevyttä riippuvuutta eli on vaikeaa olla syömättä vielä yhtä juustoviipaletta. Jos näin tapahtuu, jätä toistaiseksi myös juustot.

Ensimmäiseksi siivoaisin pois kaikki siemenöljyt (rypsi, rapsi, auringonkukka, soija, jne.), sokerit ja jauhot, sillä näiden yhdistelmä on se, joka aiheuttaa riippuvuutta ja lihottaa eniten. Siivoaisin pois myös kaikki leipomukset ja karppikorvikkeet, mantelijauhot, keinomakeutusaineet, jne. ne vain muistuttavat siitä ruoasta, joka lihotti sinut. Tee ruokaa käsittelemättömistä raaka-aineista, syö niin paljon, että nälkää ei jää ja kun seuraavan kerran luulet olevasi nälkäinen, mieti jaksatko syödä kokonaisen aterian? Jos et, se ei ole nälkä, juo vettä tai kahvia, niin menee ohi. Kun sitten tunnet, että nälkä on kokonaisen aterian suuruinen syö se, älä kituuta.

Jos ruokasi on ihmislajille tyypillistä, niin ajan oloon aterioita tulee vuorokaudessa 1-2 ja painosi alkaa lähentyä normaalia. Mikään tehtaan tekemä ruoka tai ruoka joka vaatii mainostamista, ei ole ihmislajille tyypillistä. Syö siis ruokaa, jota ei tarvitse mainostaa.

_________________
Evoluutio ei ole väärässä. Minä voin olla.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2020-07-21 11:09:24 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 93738
Minä luin vanhoja viestejäni ja törmäsin sellaiseen tietoon, että karppauksen aloitettuani paino lisääntyi 7 kiloa!!! Tiesin, että lihavuus on usein aliravitsemustila, niin paradoksaaliselta kuin se kuulostaakin. Niinpä jatkoin samaa linjaa ja söin nälän mukaan enkä kituillut. Täältä foorumilta sain tukea. Hissuksii paino kääntyi laskuun, vaikka edelleen söin itseni kylläiseksi. Ei se hetkessä käynyt, mutta laski kuitenkin 127->92. Sitten olin kokkihommissa ja leivoin ja jouduin ruokiani ja leipomuksiani maistelemaan. Siinä tuli takaisin n. 10 kg. Vaihdoin paikkakuntaa, eläköidyin, muutakin oli ja uudella paikkakunnalla annoin "hyväntahtoisten" ihmisten tyrkytellä kahvipullaa, enkä kehdannut kieltäytyä. Sitten tuli jo hälläväliä fiilis ja söin liki normaalin sekasyöjän ruokaa. Kunnes viime joulun jälkeen havahduin, kun paino oli noussut 120:n. Helposti sain ne äkkiä tulleet joulukilot 8 kg veke, sitten alkoi tuima taistelu. Nyt olen 95:ssä ja taas jumittaa, mutta nopeammin olen nyt saanut painoa pudotettua kuin silloin n. 10 vuotta sitten. Välttelen ehdottomasti natriumglutamaattia, keinotekoisia makeutusaineita, siemenöljyjä ja viljoja. Yksi konsteistani on luuliemi mitä keittelen naudanhäntäpaloista tai broilerinluista. Ne ovat rasvaista ja rabvinteikasta ruokaa. Äsken join mukillisen häntälientä ja lisäksi pehmeäksi keitetyn kananmunan. Hiukova olo ja pikkunälkä menivät sillä ohi. Mullakin terveys edellä tässä projektissa, joten olen motivoinut itseni siihen etten salli enää itselleni kesäisiä nyt (myöhemmin jotain muuta) jäätelörepsuja ynnä muita. Yhden repsun sallin, oli talkoot ja kesti 2½ päivää. Iltaisin join kuivaa siideriä. Kokonaismäärä oli kopkonaista 6 tölkkiä. Ehkä olisin niissä sangen fyysisissä talkoissa laihtunut ja jumitus ei olis tullut ilman niitä siidereitä. Kukaties. Repsutkin kannattaa harkita tarkkaan etukäteen! :D

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2020-07-22 08:40:57 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-01-09 23:26:31
Viestit: 989
Paikkakunta: North Yorkshire, UK
Kiitos kaikille vastauksista ja tuesta, se on oikeasti kullan arvoista. :mrgreen:

Olen pohdiskellut asioita, joita kirjoititte, ja ainakin viikon ajan syön kropan mukaan ilman kalorirajaa. Kuulostelen milloin on nälkä ja minkä verran. Pelottavaa tosin syödä enemmän, sillä takaraivossa on että kun syö enemmän, lihoo. Ja ihan lääketieteellisen oikeasti painon täytyy pudota, jotta polveen saa jotain helpotusta. Eilen töissä repsahdinkin, lounaan jälkeen oli vielä nälkä, ja menin kahvioon ostamaan vähän pähkinöitä, flapjackin (aivan ihana, täydellisesti hh arvoinen, mutta H.A.R.V.O.I.N. ellen opettele leipomaan itse karppina, silloinkin harvoin) ja snickers patukan. :oops: :oops: :oops: Raahasin silti itseni aamulla vaakaan, rangaistukseksi, ja yllättäen paino oli nytkähtänyt alas päin. Ehkä sittenkin tarvitsen enemmän energiaa? Jospa kroppa yritti sitä sanoa, mutta koska en saanut oikeanlaista ruokaa, retkahdin?

Totta puhuen vaikka kaapissa on leivonta-aineksia, en ole niitä käyttänyt. Mieli tekee edelleen mutakakkua, muttei niin paljon että leipoisin sen. Olen joko aika laiska tai sitten aika vetämätön olo, sillä en oikeasti jaksa nähdä sen verran vaivaa. Ruoanlaittoon täytyy alkaa panostaa enemmän, sillä olen mennyt aika lailla salaatti, jotain lihaa tai juustoa ja rasvaa -linjalla.

_________________
Brittikarppi
Thyroxin 1994 -> Armour Thyroid 2011 -> Liothyronin 2013 ja sillä edelleen
Fitbit MrsPaananen


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2020-07-22 08:59:58 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 93738
Lainaa:
koska en saanut oikeanlaista ruokaa, retkahdin?


Just noin!

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2020-07-22 09:09:22 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 93738
Jäin miettimään tilannettasi. Stressi on paha jumituksen aiheuttaja myös, sulla lienee pakkolaihtualeikkaukseenstressi? Itse koetan ajatella laihtumista mahdollisimman vähän ja keskittyä miettimään syömisten optimointia, siis mahdollisimman hyvää ruokaa riittävästi. Herkkuhätävarana on hieman mansikoita pakkasessa, eivät ole jokapäiväistä muonaa, mutta jäi juhlien jälkeen ja pakastin. :wink:

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2020-07-22 09:25:17 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-01-17 21:33:10
Viestit: 4153
Paikkakunta: Raw by nature
Kaikki sellainen ruoka, joka huutaa kaapista, jääkaapista tai pakkasesta, ulos huushollista. Jäätelöt, mutakakut, suklaat, piparit, pullat, jne., niiden syönnin määrää et pysty kontrolloimaan. Tilalle lihaa, kalaa, kananmunia, voita, broileria, vähähiilarisia kasviksia. Näitä taas ei tarvitse kontrolloida.

_________________
Evoluutio ei ole väärässä. Minä voin olla.


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 49 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailija


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)