karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-04-19 21:47:48

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 49 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2020-07-22 09:29:09 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-01-17 21:33:10
Viestit: 4153
Paikkakunta: Raw by nature
Tässä ihan mainio opas. Vaikka kieli tuottaisi vaikeuksia, niin kuvat kertovat:

https://www.dietdoctor.com/low-carb

_________________
Evoluutio ei ole väärässä. Minä voin olla.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2020-07-22 10:46:47 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2014-07-16 21:29:16
Viestit: 220
Catharsiksen neuvo on sinänsä hyvä, mutta toimii vain yksinasujalla tai perheessä, jossa kaikki syövät samaa ruokaa. Itse ajattelen, että meidän perheessä jokaisella on oikeus itse valita mitä syö ja en minä voi määrätä mitä kaapeissa on ja mitä ei.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2020-07-22 12:43:40 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-01-09 23:26:31
Viestit: 989
Paikkakunta: North Yorkshire, UK
Ainoa stressi on itse asiassa työstressi, jopa siihen asti että aiheuttaa toisinaan sydänoireita. Sydän itsessään on kunnossa, mutta kardiologin mukaan stressi ja - paino - aiheuttaa oireet. Sairaalassa kun ei pääse covidin, ja nouseen työmäärän aiheuttamasta stressistä eroon. En koe stressaavani painon pudotuksesta, mutta tiedostan etten tiedä asiasta tarpeeksi. Taidan etsiä jostain suht selkokielistä materiaalia metaboliasta ja aineenvaihdunnasta, josko sitten ymmärtäisin paremmin.

Olen meidän perheen ainoa karppi, joten kaapissa on paljon ei-karppia, ja siellä se pysyy. Kuten sanoin, olen liian laiska leipomaan joten olen pysytellyt ihan siinä salaatti-proteiini-rasva yhtälössä, helppo ja nopea toteuttaa. Nyt kun alkoi vajaan kahden viikon loma, aion kokata enemmän. Ruoat on tehty niin, että voin syödä kaikkea muuta paitsi tärkkelysruokaa, eli perunoita, riisiä tai pastaa, ja tilalle olen ottanut salaattia. Kahvin kanssa menee double creamia, ja joskus tekisi mieli jotain hyvääkin mutta toistaiseksi olen onnistunut ohittamaan sen mieliteon. Nyt kaapista löytyy jo 75% suklaata jos ei mene muuten ohi, mutta yritän välttää sitäkin. Päivän ateriat on aamiainen, yleensä vain kahvia kerman kera, muu ei maistu. Lounas ja illallinen suunnilleen edellä mainitun kaavan mukaan, mutta päivän energiansaanti on tosiaan ollut miinuksella. Yritän nyt pitää kokonaisuuden muuten samana, mutta unohdan kaloreiden laskemisen ja syön kun tulee nälkä ja sen verran että se lähtee, 2 tai 3 ateriaa päivässä. Tässä ihan lähellä on todella upea lihakauppa, ja tänään torilla on hog roastia ja ihania makkaroita. Jos jotain, niin makkaroita tässä maassa osataan tehdä, eikä ne ole hinnalla tai jauhoilla pilattu! Eilen illalliseksi otin 2 tomaatti-mozzarellamakkaraa, täysrasvaisia, sinappia ja salaattia, sekä coleslawta täysrasvaisella kastikkeella. Todella hyvää! Samoin torilta saa tänään paikallisia kasviksia, täytyy katsoa jos löytäisi jotain hyvää niistäkin.

Jeps, nyt kermakahvia ja diet doctoria lukemaan, luulen että kieli sujuu, sillä muuten olisi vaikea asua ja tehdä töitä täällä Pohjois-Yorkshiressa. :wink:

_________________
Brittikarppi
Thyroxin 1994 -> Armour Thyroid 2011 -> Liothyronin 2013 ja sillä edelleen
Fitbit MrsPaananen


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2020-07-22 12:44:00 
Poissa
Elinkautinen
Elinkautinen
Avatar

Liittynyt: 2007-01-04 14:48:20
Viestit: 8739
Paikkakunta: Torrevieja/Tuusula
PixieDust kirjoitti:
Catharsiksen neuvo on sinänsä hyvä, mutta toimii vain yksinasujalla tai perheessä, jossa kaikki syövät samaa ruokaa. Itse ajattelen, että meidän perheessä jokaisella on oikeus itse valita mitä syö ja en minä voi määrätä mitä kaapeissa on ja mitä ei.


Meillä perhe söi, mitä laitoin...turhia keneltäkään kyselemättä.
Olin kerran viikon keittiölaksossa rutinoitten takia.
Se olikin silloin "vanhaan aikaan", 70-80-90 luvulla.
Seittemänhenkisessä perheessä taisin olla aikas vääpeli :roll:

Nykyäänkin Mies syö, mitä laitan (karnia) ja sitten lisäilee röpöjä mieltymystensä mukaan.

_________________
Aloituskokeilu 1992.
Uudelleen vuodesta 2000, Atkinsia, Heikkilää, ketokarppia ja sitten lähinnä Kwasniewskia vuodesta 2008.
Huhtikuusta 2019 asteittain karnivoriksi Kuva
Kotona!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2020-07-22 12:56:47 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47640
Paikkakunta: HomeSweetHome
^^ ... mutta ne miehen lisäämät röpöt on teidän kaapeissa otettavissa. Luulen että Pixie tarkoitti tätä?

Syöväthän nuo mitä tahansa täälläkin, kunhan ruoka on niin hyvää että se maistuu.
Eikä ole väliä onko se sallittua vaiko mahdollisesti ei; jos ei maistu, niin syömättä jää. Meiltä kaikilta :wink:

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2020-08-05 06:27:07 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-01-09 23:26:31
Viestit: 989
Paikkakunta: North Yorkshire, UK
Els, sama juttu meilläkin. Ruoaksi on aina kaksi vaihtoehtoa, ota tai jätä. :lol:

Mutta asiaan. Tiukasti karppina syötynä, ei siemenöljyjä tms vaan oliivi- ja avokadoöljyä ja voita, vain sen verran että nälkä lähtee eikä välipaloja. Olen syönyt normaalisti 2 kertaa päivässä, tai kolme, jos kermakahvi x 2 aamulla on aamupala. Ja paino on noussut noin kaksi kiloa... argh! Ja jos vaakaan on luottamista, se on rasvaa, ei nestettä eikä lihasta.

Tässä painoluokassa ei pitäisi, ei todellakaan. Taidan olla yksi niitä harvoja, joiden täytyy laskea kaloreitakin tällä(kin) ruokavaliolla jotta laihtuisi, sillä painon pudotus on nyt yksi tärkeimpiä asioita tämän kirotun polven kanssa. #-o No, ainakin on tullut opeteltua käyttämään majoneesin sijasta muita rasvoja, ja vältettyä sokerialkoholit. Onneksi nälkä ei oikeastaan tule, ja mieliteotkin on vain sana. Olen töissä hämmentänyt ihmisiä kun olen jättänyt ottamatta kaikenmaailman kakut ym. härpäkkeet joita taukohuoneeseen ilmestyy tasaiseen tahtiin kun ei tee mieli. Jotain hyvääkin siis.

Kunnon lounaan syöminen on seuraava opeteltava asia, tai muuten illalla töiden jälkeen kotona on saatava syötävää nenän eteen nopeasti, ja se on tunnetusti vaikeaa. Joten tänään pakataan mukaan kunnon lounas, kananmunia unohtamatta.

_________________
Brittikarppi
Thyroxin 1994 -> Armour Thyroid 2011 -> Liothyronin 2013 ja sillä edelleen
Fitbit MrsPaananen


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2020-08-05 07:09:30 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 93661
Kuinka paljon syöt hiilareita päivässä? Sulla keho varmaan on adaptoitumassa rasvapolttoiseksi, siksi ensin lisäkilot, sitten alkaa pudota. Hiilareilla tarkoitin niitä hyviä hiilareita, kun näköjään olet huonoista päässyt. Hyvä sinä! :smt023

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2020-08-05 11:29:10 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2012-02-19 09:38:52
Viestit: 3371
Naisia, jotka ei laihdu karpilla on hämmentävän paljon. Itselläni on paino noussut. Rehellisyyden nimissä se kyllä alkuun laski, mutta jokainen kilo on tullut takaisin.

Miehet pitäköön tunkkinsa, paastonsa ja karnivoorinsa.

_________________
C-pitoisuudet: keitetty ruusukaali 70,2; mandariini 41; kukkaakaali 51,8 keitetty 33,7; mansikka 45,6; keitetty kesäkurpitsa 16,2; paistettu kaali 24,8; haudutettu lanttu 31; kyssäkaali 52,1; maksa 31; pensasmustikka 15,6


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2020-08-05 11:47:50 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18452
Paikkakunta: Jämtland
Naisilla on vähän eri käsitys normaalipainosta kuin miehillä. Kitukarppauksella jos yrittää väkisin pudottaa niin se kostautuu, monellahan on laihdutushistoriaa ihan virallisilla ENE dieeteilläkin. Mutta tottakai hyvä jokaisen löytää se oma tyyli jolla viihtyy ja pysyy terveenä.

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 49 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)