karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-29 11:49:02

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 28 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2011-08-16 09:02:03 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2011-08-16 08:46:11
Viestit: 12
MOI

Itselläni on terveysongelmia, siksi olen miettinyt. että miten saisi pöytään leipää, missä ei olisi vehnää (luultavasti muutkin viljat aiheuttaa ripulia, vehnä pahin). Lehmänmaito aiheuttaa vatsaväänteitä ja kipua (Soijamaito ei aiheuta mitään). Liha ei ole oikein maistunut muutamaan kuukauteen, tulee raskas ja vatsa sekoo tästäkin. Kala ja munat menee kyl hyvin ja ei tule vatsaongelmia.
En ole vegetaristi, mutta olen jättänyt pois näitä aineksia, koska vatsani näistä just alkaa veetuilemaan #-o :cry:
Sokeripitoisetkaan ei maistu enää.. tää on tietty hyvä juttu :D
Siis sokeria, eikä hiivaa myöskään pidä leiväs olla [-X
Sokeri ja hiiva ylläpitää ärtyneen suolen ongelmaa ja tulehdustilaa :cry:

En vaan osaa oikein koota ruokia tämän uuden systeemin takia. :roll:

Onko kellään vastaavanlaista tilannetta tai antaa maukkaita reseptejä??? Leipä on vaikein juttu, koska en ole tottunu tattariin tms.. onko tattari minkä makuista tai joku muu millä vois korvata noi kotimaiset gluteiinipitoiset jauhot? Gluteiinittomiin jauhoihin en ajatellu siirtyä, kalliita ja niistä on vaikeampi saada onnistumaan leipä. :?


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-08-16 15:08:01 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-08-12 21:37:08
Viestit: 2290
Vuohelan Herkku tekee tattarileipää (olen nähnyt ainakin Citymarketissa), kannattaa kokeilla sitä.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-08-16 15:21:34 
Poissa
nörttikarppi
nörttikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-05-04 14:59:26
Viestit: 8323
Paikkakunta: Lahti
Mulla on ollut lihan sulamisen kanssa pirunmoisia vaikeuksia erään hirveän lääkekuurin jälkeen (sotki ruoansulatusentsyymit ja vatsahapot). Tuli just raskas olo ja suoli pirun kipeäksi. Suosittelen tuohon ehdottomasti suolahappotabletteja. Ovat ihan hengenpelastajia :D Apteekissa on versio nimeltä Hypochylin ja luontaistuotekaupoista pitäisi löytyä Solgarin Betaine Hydrochloride with Pepsin (ja näitä voi kumpaakin ottaa useampia kerralla). Kannattaa ehdottomasti kokeilla noita ennen kuin luopuu siitä lihasta. Olin yhdessä vaiheessa jo lähes kokonaan kananmunakuurilla kun oli jatkuvaa ripulia ja hirveää tulehtunutta vatsakipua :? Mutta nuo tabletit ovat olleet ihan pelastus :D

_________________
Kuva

Riekon nyrkkisääntöjä ketoilijoille, kliks


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-08-16 15:25:31 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2011-08-16 08:46:11
Viestit: 12
onko noi jotain vastaavia ku refluksiinilääkkeet, kuten Somac???

Käväisin vilkaisemassa äkkiseltään, niin vaikuttivat samalta asialta.

En haluaisi ratkaista tätä probleemaa pillereillä, koska joutuisin sit syömään niitä loppuelämäni.
On nimittäin hoidettu vatsaa pillereillä, mutta ne auttavat jonkin aikaa ja tilanne uusiutuu.

Siksi toivon löytäväni ratkaisun ruokapuolelta [-o<


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-08-16 15:27:39 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-08-12 21:37:08
Viestit: 2290
Myös luuliemen on sanottu auttavan lihan sulamiseen. Kirjassa Nourishing Traditions suositellaan myös syömään ruuan kanssa maitohappokäymisellä tehtyjä tuotteita (monissa kulttuureissa näin tehdäänkin), joihin bakteerit on tehny entsyymejä. Joissakin hedelmissä muistaakseni on myös luonnostaan entsyymejä, jotka auttavat ruuan sulamiseen.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-08-16 15:33:31 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2011-08-16 08:46:11
Viestit: 12
ei ole pelkästään ruuan sulamisesta. Esim. vehnä aiheuttaa vatsakipuja, turvotusta ja ripulia ja ei liha paljoa jää jälkeen täs asiassa.
Olen laihtunut 5 kg, kun olen jättänyt vehnän, lihan ja lehmänmaidon pois.

Ei taida karppaus onnistua näillä eväillä :roll:


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-08-16 16:20:13 
Poissa
luontokarppi
luontokarppi

Liittynyt: 2010-09-16 21:34:37
Viestit: 10408
Paikkakunta: tuppukylä
Kyllähän karppaus onnistuu hyvinkin noilla eväillä.Eri asia on sitten jos et pysty luopumaan leivästä ja mitkään vaihtoehtoiset leiväkkeet eivät sovi tilalle :? Yllättävän hyvin moni kuitenkin pärjää hienosti ilman leipää.Miksi sitä pitäisi syödä jos siitä tulee vaivoja :roll:

_________________
Ruoalla terveeksi!
LCHF


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-08-16 16:30:39 
Poissa
nörttikarppi
nörttikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-05-04 14:59:26
Viestit: 8323
Paikkakunta: Lahti
Eiku ovat ihan eri asia kuin refluksilääkkeet. Jälkimmäiset lähinnä vaikeuttavat ruoan sulamista. Ja ymmärrän jos pillerit eivät houkuttele, mutta se jatkuvien tuskien lähteminen on toisaalta niin käsittämättömän hieno juttu että olen ihan valmis syömään niitä loppuikäni, koska ei huvita kituuttaa järjettömän rajoittuneella ruokavaliolla. Etenkin koska omat sulamisvaikeuteni ovat pysyviä eivätkä ole VHH:lla lähteneet. Joten siinähän se valinta onkin: joko otan pillerit ja pystyn syömään useampia ruokalajeja vai en ota pillereitä, syön julmetun rajoittuneesti ja lähes kaikki safka pistää mahan kipeäksi joka tapauksessa. Ei varmaan tarvi arvata kumpi on loppupelissä houkuttelevampi valinta :D Lihan huono sulamattomuushan ei ole tekosyy lopettaa karppausta :wink:

_________________
Kuva

Riekon nyrkkisääntöjä ketoilijoille, kliks


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-08-16 18:12:33 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2011-08-16 08:46:11
Viestit: 12
juu, ei kapea ruokavalio ei kiinnosta ei :? :(

Onhan noit "leipäsiä" karppausresepteissä. :P
Hyviä korvikkeita aamukahvin kans.
Aamukahvi kun on saatava, vaik muuta kaffetta ei joiskaan. En osaa juoda kahvia ilman syömistä.

Auttaakohan punaviini lihan sulamisessa... ihan ku olisin joskus lukenu siitä.
Eihän siitä haittakaan ole jos juo pari lasillista ku syö lihaa =D> :P


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-08-16 18:40:20 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-05-07 02:28:57
Viestit: 738
Minäkin olen todennut suolahappopillerit ihan ok tavaraksi. Refluksilääkkeet pyrkivät laimentamaan vatsahappoa, mutta nämä toimii ihan päinvastoin. Itse olen syönyt niitä närästykseen, mutta tietenkin auttavat etenkin protskun pilkkomisessa. (Muutahan vatsalaukku ei juuri pilkokaan.)

Ilman viljaa, maitoa ja lihaa pystyy ihan hyvin elämään. Viljoissa on muitakin ikäviä proteiineja kuin gluteiini, joten itse tekisin sinun tilanteessasi niin, että jättäisin kaikki kolme ensin pois - siis kaikki viljat (ja palkokasvit) myös. Kun vatsa helpottaa, niin lisäisin vähitellen ensin lihaa. Luuliemet kuulostaa myös hyvältä. Viljat ja maitotuotteet on sinänsä tarpeettomia, mutta hapanmaitotuotteita voi tietty kokeilla. Mutta lisäykset yksi tuote kerrallaan, että tietää varmasti sanoa, mikä sopii ja mikä ei. Näin siis itse etenisin. Joku muut tietty toisin...

Jos nyt sallitaan pieni skeptisyys, niin epäilen että liha ylipäänsä on mikään ongelma, kun saat oikeat ongelmat karsittua pois. Täältä löytyy foorumilta mm. juttuja siitä, miten ihmetellään kun kaalia voi syödä runsaat määrät ilman ilmavaivoja, kun vaan jättää viljat pois. Eli kaali ei ollutkaan se ongelma vaan vilja.

_________________
mvh, jag


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-08-16 18:46:09 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2011-08-16 08:46:11
Viestit: 12
siis tekeekö ne suolahappopillerit vatsan sisällön happamammaksi ? Sitä ei pitäisi tapahtua, koska minulla on muutenkin liian happamat hapot ja olen yrittäny saada niitä emäksisemmäksi.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-08-16 19:05:55 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-05-07 02:28:57
Viestit: 738
Leenamarketta kirjoitti:
siis tekeekö ne suolahappopillerit vatsan sisällön happamammaksi ? Sitä ei pitäisi tapahtua, koska minulla on muutenkin liian happamat hapot ja olen yrittäny saada niitä emäksisemmäksi.


Valtsu on ystävällisesti jo asiaa hieman toisin valaissut täällä: viewtopic.php?f=43&t=55767. Jos englanti taipuu, niin täällä on hyvä katsaus: http://thehealthyskeptic.org/heartburn. Itse olen todennut tuon käytännössä toimivaksi (syön siis ajoittain HCL-tabuja närästykseen ja kartan närästyslääkkeitä kuin ruttoa...). Nämä nyt vaan ihan omakohtaisena kokemuksena.

_________________
mvh, jag


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-08-16 23:08:31 
Poissa
nörttikarppi
nörttikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-05-04 14:59:26
Viestit: 8323
Paikkakunta: Lahti
^Mulla on ollut mahahaavanpoikanen koska olen kroonisten kipujen takia joutunut syömään paljon särkylääkkeitä. Ei ole enää, ja voin vannoa etteivät nuo suolahappotabut aiheuta närästystä (nehän usein vähentävätkin sitä). Vaikkei luulisi. Ovat ihan hengenpelastajia. Siitä huonosti sulaneesta lihasta tulee nimittäin semmoista myrkkyä paksusuolessa ettei ole tottakaan ja se jatkuva tulehdus siellä ei todellakaan ole hyvä juttu (kuten tulehdus nyt ylipäätäänkään). Suolahappo myös auttaa tappamaan erilaisia pöpöjä mitä ruoan mukana elimistöön tulee. Jos ei noita happoja ole tarpeeksi niin suolessa elää paljon enemmän pikkuväkeä kuin ihmisillä joilla ne hapot toimivat.

_________________
Kuva

Riekon nyrkkisääntöjä ketoilijoille, kliks


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-08-17 08:59:43 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2011-08-16 08:46:11
Viestit: 12
vaikuttaa siltä, että nämä suolahappotabletit happamoittavat ja siihen en tähtää!!!!!
Olen just saanut happoemästasapainon kuntoon ja en halua palata ajassa taaksepäin, jolloin vatsa oli liian happoinen, oli närästystäkin jatkuvasti, mikä poltti ruokatorven karrelle :cry:

Siks en oikein innostu suolaHAPOISTA #-o :roll:


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-08-17 09:05:32 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2011-08-16 08:46:11
Viestit: 12
voivoi kirjoitti:
Kyllähän karppaus onnistuu hyvinkin noilla eväillä.Eri asia on sitten jos et pysty luopumaan leivästä ja mitkään vaihtoehtoiset leiväkkeet eivät sovi tilalle :? Yllättävän hyvin moni kuitenkin pärjää hienosti ilman leipää.Miksi sitä pitäisi syödä jos siitä tulee vaivoja :roll:


Siis olenhan mä luopunu kaikesta muusta leivästä, paitsi ne 2 palaa RUISLEIPÄPALAA, mitkä aamukahvin kanssa syön. Vehnä kaikessa muodossaan se vasta varsinainen ongelmanaiheuttaja oli :cry: En ole vielä löytänyt sopivaa korviketta ruisleivän tilalle aamuisin.

Leiväkkeitä olen ajatellut, mutta jos kokoikänsä (yli 50v.) on tottunut syömään leipää, ei ihan nopeasti pysty muuttamaan kelkkansa suuntaa. Olen ottamassa ideoita vastaan, miten voisin selvitä otsikkoni mukaisella ruokavaliolla. Täyslihaa ( en jauhelihoja tms.)voisin ajatella syöväni kerran viikossa.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-08-17 09:10:55 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-07-21 06:17:30
Viestit: 3281
Paikkakunta: Meren rannalla
Uotilan leipä on hiivaton, lisäaineeton ja 100% ruista. Koita sitä :)

http://www.uotilan.fi/index.php?section=4

_________________
" Äläkä saata minua kiusaukseen, löydän sinne kyllä itsekin. " - Josh Billings.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-08-17 09:15:00 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2011-08-16 08:46:11
Viestit: 12
sitä ei taida olla joka kaupas, en oo sitä nähny ainakaan Piispanristin kaupas :roll:


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-08-17 09:17:29 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-07-21 06:17:30
Viestit: 3281
Paikkakunta: Meren rannalla
Aika hyvin pitäs löytyä kun meidän pikku-Salestakin löytyi :) Kurkkaa jostain muualta, kannattaa testata kyllä mikäli sen muutaman leipäpalan haluaa mukana pitää :)

_________________
" Äläkä saata minua kiusaukseen, löydän sinne kyllä itsekin. " - Josh Billings.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-08-17 12:33:25 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47600
Paikkakunta: HomeSweetHome
Leenamarketta kirjoitti:
vaikuttaa siltä, että nämä suolahappotabletit happamoittavat ja siihen en tähtää!!!!!
Olen just saanut happoemästasapainon kuntoon ja en halua palata ajassa taaksepäin, jolloin vatsa oli liian happoinen, oli närästystäkin jatkuvasti, mikä poltti ruokatorven karrelle :cry:

Siks en oikein innostu suolaHAPOISTA #-o :roll:

Happo-emästasapaino on jotain ihan muuta kuin se mitä tässä puhutaan.
Ilman niitä happoja mahan entsyymit eivät pääse tekemään töitään, ja sen jälkeen ruoka ei sitten sulakaan!

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-08-17 14:03:30 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2011-08-16 08:46:11
Viestit: 12
els kirjoitti:
Leenamarketta kirjoitti:
vaikuttaa siltä, että nämä suolahappotabletit happamoittavat ja siihen en tähtää!!!!!
Olen just saanut happoemästasapainon kuntoon ja en halua palata ajassa taaksepäin, jolloin vatsa oli liian happoinen, oli närästystäkin jatkuvasti, mikä poltti ruokatorven karrelle :cry:

Siks en oikein innostu suolaHAPOISTA #-o :roll:

Happo-emästasapaino on jotain ihan muuta kuin se mitä tässä puhutaan.
Ilman niitä happoja mahan entsyymit eivät pääse tekemään töitään, ja sen jälkeen ruoka ei sitten sulakaan!


hyvä että selvensit =D>
suolahapoista tulee mieleen syövyttävä aine ja nimestä vois päätellä, että lisäävät happamuutta.
Olenpa taas viisaampi :wink:


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 28 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailija


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)