No tytärhän sieltä sitten putkahti 22.4. Painoa oli mukulalla 3310 g ja pituutta 48 cm. Hyvin terhakka "taimi" on!
Juu, mulla on kanssa nousseet ne sun antamat kukat, samoin työkaverin antama kirjopikarililja kukkii. Ne tiikerililjat (vai mitä ne nyt taas oli, imetys lahottaa aivoja niin en muista), mitkä annoit ruukkuun istutettuna, on nousseet kanssa. Ja en kiitä minäkään nyt sitten, kun ei kerta saa. Toimii se näin käänteisestikin!
Kiva kuulla, että kiinanruusu menestyy sullakin, mulla on itsellä yksi niitä ottamiani pistokkaita, se iso emäkasvi me hävitettiin, kun se ei vaan kerta kaikkiaan mahtunut mihinkään enää.

Mulla kukkii kovasti kyllä se pistokaskin.
Meillä mies värkkäsi mulla kasvilaatikoita ja aion jonkinlaista pientä kasvimaan tynkää laittaa niihin. Pysyy mieli mukavampana kun saa vähän jotain talostella pihallakin. Se vaan on aika ankeaa, kun rikkakasvit on ottaneet taas oikein rivakan alun ja niitä on ihan valtavat määrät kukkapenkeissä. Harkitsen jo vakavissani, että ostan jotain myrkkyä niille. On aika hankalaa saada ne kaikki kitkettyä, kun noita kukka-alueita tosiaan on. Ostelin perennan taimia viime syksynäkin alennusmyynneistä. Ihanaa on ollut nyt keväällä huomata, että useat kasvit on kiitettävän kovia leviämään ihan yhden kesänkin jäljiltä ja niitä näkyy nousevan useampia kuin mitä istutin viime vuonna. Koitin piiskuista ja ukonhatusta ja kultapallosta riipiä siemeniä syksyllä maahan, jotta ne leviäisivät hyvin. Mulla nousee näköjään onneksi ne mummoltani saamani ikivanhat kannat kultapallosta ja tummansinisestä ukonhatusta. Jos saan ne leviämään hyvin, niin niistä voisit tulevaisuudessa saada kanssa. Ne on vähintään satavuotiasta kantaa nekin, mummo on nuorena rouvana saanut ne joltain silloin 80-vuotiaalta rouvalta, jolla ne olivat olleet jo silloin iät ja ajat - ja mummoni on nyt 85-vuotias. Se mummolleni niitä jakanut oli sanonut, että noissa on sulle kukkia iäksi asti. Eli sitkeitä ovat.
Mulla on kivasti nousseet myös ne viime syksynä alennusmyynneistä ostamani pikku pionintaimet. Osa näkyy työntävän useampaakin tököä maasta.
Kevät on kyllä aivan ihanaa aikaa kukkien seuraamisen kannalta! Nyt päätin, että syksyllä satsaan taas sipulikukkiin, kun nuo pari vuotta sitten laittamani ovat nyt niin upeita. Ja päätin, että kevätkaihonkukkaa täytyy saada ehdottomasti lisää, se on niin ihana nyt kukkiessaan.