karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-04-16 07:04:52

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 352 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 114 15 16 17 18 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2013-02-21 13:46:13 
Poissa
sintti
sintti
Avatar

Liittynyt: 2013-02-10 23:42:41
Viestit: 32
Kirrimirri kirjoitti:
Karpatessa ei anneta piiskaa repsahduksista kun se ei hyödytä mitään. Paras on aina vain heti jatkaa karppamista niin kuin mitään ei ois tapahtunutkaan.

Olen samaa mieltä, ei ylämäkeä voiteta laskeutumalla alas jos kerran askel lipsahtaa! Pitää vaan jatkaa eteenpäin entistä tiukemmin :)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-02-27 14:52:02 
Poissa
landekarppi
landekarppi

Liittynyt: 2005-04-12 07:05:10
Viestit: 14387
Paikkakunta: Imatra
Niinpä, entises elämäs mieki rankasin itteeni, jos "repsahdin" ja ajatusmallilla, "kun meni persiillee, ni menkööt sit kunnolla" jojoilin vuosia. Vasta karpatessa olen alkanu päästä sinuiks itteni ja muidenkin kans, et ei se elämää hetkauta pien repsahdus, vaa jatkaa siitä, mihin jäi. Virheistä kun voi oppia ja olen oppinutkin, jotain.

_________________
Karppi, since 2005 :)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-03-01 22:27:56 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2013-02-20 21:16:14
Viestit: 406
Paikkakunta: Kuopio
Vieläkö mahtuu mukaan? :)

Täällä ollaan nyt tasan viikko menty alle 20 hiilareilla, tai no suoraan sanottuna mun hiilarit on ollu kahta päivää lukuunottamatta maksimissaan 10g, en vaan ole saanut enempää aikaiseksi :D Nyt olen ollut pari päivää todella väsynyt, eritoten tänään ja oikein ajatuksen kanssa vedin mun omat hiilariöverit jotka oli 19g tänään kokeillen jos se auttaisi väsyyn. Söin aamupalalla jo 7,5g hiilaria ( oli aika vänkäämistä syödä 250g kinkkupiirakkaa ) ja iltapäivällä olo tuntui jo suht normaali energiseltä. Nyt iltapalasta melkein 3 tuntia ja alkaa jo yöväsy tulemaan mutta jäin lukemaan tätä ketjua. Hiilarimättö ainakin näköjään pistää yöunille ajoissa, yleensä valvon helposti puoleen yöhön ja pyörin vielä sängyssä pitkään, varsinkin nyt ketoosissa.

Lähtöpainoa siis 132,1kg, sunnuntaina menen ensimmäistä kertaa viikkopunnitukselle, kovasti odottelen tuloksia. Opetteluahan tämä on.

Taidan yrittää hetken saada hiilarit yli sen kymmenen jos ei olisi niin väsynyt olo tosiaan. Katsotaan lähteekö paino putoamaan. Katsellaan jos jostakin pitää kitistää. Rasvaakin on saanut ajatuksen kanssa nostettua pikkuhiljaa ylemmäs, rasva oli liian vähäistä ihan ekoilla päivillä.

_________________
Karppaajan elämäntapa aloitettu 11.3.-13.
Tavoitteena uusi eloisampi elämä ja terve kroppa.

Blogini; http://laskitlikoon.blogspot.fi/

Kuva

Tiketti päivitetty 15.4.

Ruokapäikky & Läskit Likoon


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-03-02 07:58:39 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2013-02-01 11:06:02
Viestit: 10
[quote="Steely]Kiitos samoin. Jumissa ollaan.
Muutin ohjelmaa viime lauantaina: Vähemmän rasvaa ja vähän enemmän hiilareita.
Seuraavaksi kokeilu on lisätä niitä terveellisiä oliiviöljyjä, hiukan vähentää hiilareita ja lisätä liikuntaa.
Jos tämäkään ei auta, niin siirryin takaisin siihen samaan VHH-diettiin, jolla paino putosi 0.8 kG per viikko.

Voisiko jumi johtua myös siitä että kun tässä on yhtä soittoa jo kolmisen kuukautta pudotettu
n. 10 kG niin elimistö haluaa pitää taukoa ?[/quote]

Jumi purkautui induktion restartilla kolme viikkoa sitten vakiokaavan mukaan hh 20, prode,rasvat n. 100.
Proden ja rasvojen määriä en ole viitsinyt laskea. Rasvaa syön ehkä vielä liian vähän.
Paino on nyt pudonnut kolmessa viikossa "vain" 1.7 kG.
BMI on 24.7 ja kehon rasvaprosentti 15, joka indikoi sitä, että paljoa ei olisi enää poltettavaa.
Voi siis olla että millään ohjelmalla vauhti ei tästä enää kiihdy.

Tekisi mieli kokeilla hiilarisyklitystä ( http://lieksa.pp.fi/vhh/paino.htm#sykli ), jota jotkut käyttävät tyyliin "kerran viikosssa hiilaritankkaus", mutta kun paino kuitenkin koko ajan näyttää laskevan niin ehkä kannata riskeerata.
Jos jumitus on päällä eikä muutoin purkaudu, niin silloin tuo tankkauspäivä,pari voi auttaa.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-03-17 16:08:22 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2009-03-29 13:54:51
Viestit: 1872
Reilu pari vuotta karpanneena, repsuillen ja ilman, paino korkeampi kuin koskaan aiemmin. Viimeinen puoli vuotta on ollut kaukana oikeeoppisesta karppauksesta, oon langennu kaljaan, pizzaan ja lihapiirakoihin säännöllisen epäsäännöllisesti.
Nyt on tullu iho-oireet, raavin unissani itseni verille ja ihottumaa pukkaa joka helvetin paikkaan.
Lainasin kirjastosta kasan luettavaa ja nyt kokeilen saada itteni ruotuun ja kesäkuntoon induktiolla. Elikäs tänään eka päivä menossa. Ilmotin siipallekin etten nyt ainakaan kahteen viikkoon ota ees viiniä, saati kaljaa (se sais jäädä kokonaan pois), mut se ryökäle kehtaa epäillä mun alkotonta elämääni. Veikkas ett ens viikonloppuna pyydän sitä tuomaan vinkkua kauppareissulla. Mut mähän näytän sille ja koko maailmalle :mrgreen: :smt029

_________________
Rakkautta ja hyvää ruokaa - mitä muuta ihminen tarvitsee :smt007


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-03-17 23:36:33 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-08-05 17:08:09
Viestit: 17931
Mä palaan taas takaisin mini-minihiilareille. Tarkottaa, ei gl.näkkäriä, ei tattarituotteita, maitotuotteet yksi annos päivässä marjoejn kera, sallin pienen omenan päivässä, jos tekee mieli. Ruoanlaitossa vältän hapanmaitotuotteita. Eli runsaasti niitä vähähiilisiä vihanneksia+voita, kananmunaa, vähän jotain lihaa, kanaa, kalaa -vaan ei lohta. Alkossa on ollutkin jo taukoa.
Eipä tässä muuta voi, maanantaisin on punnituspäivä :oops: =D> !

Ja ps. Minähän en ala mitään punnitsemaan, ihan tarpeeks sitä jo tehty. Löysin rantein.

_________________
Paluu Luontoon! Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-03-19 10:43:24 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2009-03-29 13:54:51
Viestit: 1872
Alku sujunut hyvin. Sunnuntaina särki päätä ihan kunnolla, mut eilen vaan pikkasen ja se meni puolen tunnin piikkimatolla rötköttelyn jälkeen ohi. Nestettä huvennut kahdessa päivässä 1,3kg. Eilen valvoin ns. normaalin mittasen päivän ilman päikkäreitä ja laiskuuskohtauksia. Ahkeroin pyykkien ja lakanoiden kanssa yms.
Eilen käytiin kaupassa tankkaamassa ruokavarastot ja hakemassa vähän vitskuja lisää. Maailma hymyilee :D
Illalla mies katteli mun annostani lautasella ja sano ekaa kertaa, ett sekin vois syödä sellasen satsin. Saisinkohan mä siitä joskus viä koulutettua karpin :?:
Mietin, että tänään voisin lähtee kävelylle, jos ei iske mitään kakkaoloo. On toi liikunta jäänyt ihan minimiin tänä talvena, joten täytyy alottaa hiljalleen.
Ihqua induktioo kaikille!

_________________
Rakkautta ja hyvää ruokaa - mitä muuta ihminen tarvitsee :smt007


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-03-21 22:12:09 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2013-03-21 21:36:23
Viestit: 1
Heippa kaikki! Mä kans ilmottaudun joukkoon! Mielenkiinnolla oon selaillu aiempia postauksia. Toivotaan, että ryhmän tuella tulee tuloksia, pysyviä sellaisia! :D


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-04-28 15:42:32 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2011-07-20 10:11:37
Viestit: 32
Paikkakunta: Turku
Hello!

Aikasemmin koklailin tota induktioo ja meninki alle 20g/hh/pvä mutta oli mulle selvästi liian alhaset hiilarit, kun alko oleen kaikenlaista vaivaa ja krämppää..
Paino putosi ihan kiitettävästi mutta.. Menkat tuli ja meni miten tykkäs pillereistä huolimatta, outoja rintatuntemuksia ja närästystä.. Lääkärin tuomio oli normiruokaan palaaminen, ja piimä ja vehnäleipä oliki pitkään ainoat "hyvät" ja neutraalit syömiset mun refluksille :lol: nyt taas on vehnäset hylätty ja varovaista kokeilua ei niin tiukoilla hiilarirajotuksilla..


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-04-28 15:52:37 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2009-03-29 13:54:51
Viestit: 1872
Mullakin iski ihme yökötykset liian tiukan rajotuksen kanssa.
Esim. nälissäni päätin paistella munia, pannulta nouseva tuoksu oli etova ja nälkä piti kuitata jollain muulla. Samoin lastenlasten nuhanenät ja miehen chili-valkosipuliateriat sai mut yökkäämään, ruuat lensi sujuvasti arabian posliinikulhoon vessan nurkassa yms.
Nostin hiilet 20-40 välille ja olo parani heti. Tyhmä minä, kun en muistanut aiemmista kokeiluista ettei liian alhaset hiilarit oo mun juttu.

_________________
Rakkautta ja hyvää ruokaa - mitä muuta ihminen tarvitsee :smt007


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-09-12 14:25:24 
Poissa
sintti
sintti
Avatar

Liittynyt: 2012-04-24 20:28:20
Viestit: 17
Ilmoittaudun indutkion aloitukseen!
Mua kovasti jännittää, että mitä tästä tulee... Karppailin n.vuosi takaperin ja olin tyytyväineN tuloksiin JA olooni. Sitten alkoi kovat salitreenit ja lihasmassan kasvatus. Hiilarit tuli tarpeen palautuakseni niin kovista treeneistä. Nyt kun on lihakset, ni oliskiva saada ne näkyviin. 8) Kalorivajeella laihduttaminen tuntuu olevan mulle niin äärettämän suuri haaste, et en sitä jaksa muutamaa viikkoa pidempään. #-o Repsahdan aina saamaan ahmimiskohtauksia. Jäätelöä ja karkkia niin että tulee paha olo ja itseinho. Nälkä tuntuu vaivaavan kokoajan ja olen niitä tyyppejä jotka syö huvikseen, ja useimmiten silloin kun yritän mennä liian kevyellä ruualla ne himot iskee.
Vuosi takaperin olin innoissani VHH ruokavaliosta ja nyt otan uutta starttia. Atkins kiinnosti koska ystäväni sai monet kilot tiputettua sillä. Tästä innostuneena päätin itsekin kokeilla.
Maanantaista asti oon ollu 20-30g hh/vrk. 10kg.n tiputustavoite asetettu ja 2 kiloa tippunut muutamassa päivässä nesteitä. Odottelen ketoosin alkua! [-o< :D Jumppatunneilla tuntuu, ettei ihan kauhean pitkiä sarjoja jaksa tehä, mut tää nyt taitaa olla tätä alun väsymystä. Se pirteä olo minkä ketoosi aiheuttaa on eritäin tervetullut kun alkaa pimetä ja kun olen kaamosmasennukseen taipuvainen...
Paria juttua mietin tässä alun huumassa: Merkkaan syömiseni kalorilaskuriin ja sen mukaan makrot on P: 177g HH:20g R:143g.
Eli 34% protskuu, 4% Hiilareita ja 62% rasvaa. Mietinkin et saanko liikaa tota rasvaa?
Toinen juttu on, että kahvin juontia en kyl pysty lopettaa. Alkon ja tupakan oon jo lopettanu yli vuos sitte ku fitness tuli kuvioihin, mut kahvit kyl aion pitää :mrgreen:
Ketoosia odotellessa...

_________________
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-09-18 17:16:19 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2013-04-10 20:05:35
Viestit: 84
^^ Tervetuloa joukkoon :D
Ei kahvinjuontia tarvi kokonaan lopettaa, voi olla ehkä hyvä toki vähentää jos suuria määriä tulee litkittyä päivässä.
Ja toi rasvamäärä näyttää ihan kohtuullisen hyvältä, toki yksilöissä on eroja, mutta liikaa tuo ei ole ainakaan. Enemmän miettisin, että tarvitko proteiinia nuin isoja määriä päivässä :shock:

Edit. itselläni on n. 130g rasvamäärällä tullut parhaita tuloksia, mutta kuten sanoin niin oikea määrä on melko yksilöllinen juttu.

_________________
Karppauksen ja liikunnan avulla -20kg


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-09-19 12:29:30 
Poissa
sintti
sintti
Avatar

Liittynyt: 2012-04-24 20:28:20
Viestit: 17
Pitääkin vähän tsekkailla nuita proteiinimääriä. Luin jostain, että liika protsku muuttuu hiilariks kropassa? Tai vastaavaks ja aiheuttaa insuliinitason nousua.. Luen Uusi atkins, uusi sinä- kirjaa, mut ei siel mistään sellaisesta mun mielestä mainittu tai sit on menny ihan ohi. En oo lopussa asti vielä, enkä tiedä viitsinkö ees lukea lppuun asti. Alkaa olee aika tylsää ja ilmiselvääkin tekstiä ja toistaa kovasti itseään. Jenkki-tyyliin :) Aion kyllä selailla ja lukee kaikki oleellisimmat jutut. Mul oli tavoitteena, et luen nyt edes jonkun kirjan, et tiedän mistä on kyse ja mihin perustuu koko VHH ruokavalio.
Paino junnaa samassa, ummetusta ilmenny, eikä oo kovin erikoisen energinen olokaan. Hiki haisee ja muutkin eritteet :mrgreen: Välillä ihan ydinjätteelle, mut eipä haittaa, ku yksin asun :) Ketoosista en ole niin varma, kun tosiaan päiväunet maistuu edelleen. Toinen viikko siis menossa. Ekan viikon vetelin tosi ihan omien ohjeiden mkaan, ennenkuin aloin kirjaa lukemaan.
Tänään kirjotain kaikki kalorilaskuriin ja tsekkaan makrot ym. Lisäksi poistin mausteista glukoosia sisältävät grilli- ym mausteet joita on mennyt aika reipaasti aiemmin. Voi johtua siitäkn, ettei oo ketoosi päällä..

_________________
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-09-19 14:35:58 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18448
Paikkakunta: Jämtland
Induktiohiilareilla ei kannata proteiineja vetää alas ihan minimitasolle, jonkun verran sitä tarvitaan niiden aivohiilarien raaka-aineeksikin. Itse yritän pitää siinä gramma per nykypainokilo ja tarkistus-lasken joskus välillä. Se että proteiini sokeristuu on sikäli hyvä juttu kun aivot nyt sitä sokeria tarvitsevat, mutta kaikkea ei tarvitse syödä vaan elimistö sitä osaa tehdä itse. Noista proteiinimääristä on useampia ketjuja joista voi lukea lisää täällä karppilassakin.

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-09-20 13:30:17 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2013-04-10 20:05:35
Viestit: 84
Joo se Atkinssin uusi kirja ei kyllä kerro mitään uutta jos on vähänkään viittiny ottaa selville asioista etukäteen #-o

_________________
Karppauksen ja liikunnan avulla -20kg


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-10-19 15:53:35 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2010-08-06 07:30:21
Viestit: 233
Paikkakunta: helsinki
induktio alkaa maanantaina, sitä ennen kaupassakäynnit sun muut hoidettava..!

_________________
murrsukan tarinointia - sinne ja takaisin ja sinne taas. murrsukka pienenee. joo-o.

Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-10-23 11:05:01 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2013-10-09 13:22:01
Viestit: 25
^

Tsemppiä aloitukseen! Hyvä olla kaapit täynnä sallittuja ruokia.
Itellä Atkinssin 2 viikon aloitus venyy nyt kuukauden mittaiseksi kun hyvin menee ja kaikin puolin sujunut. Painoa sen verran reilusti liikaa, että hiilareiden nostoa ensi kuusta alkaen vasta.

_________________
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-10-23 11:36:30 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2010-08-06 07:30:21
Viestit: 233
Paikkakunta: helsinki
Kiitos FatSquat!! Tsemppiä sullekin, hyvin näyttää menevän!

mullakin on ajatuksena kk olla induktiolla... Katotaan tosin kahden viikon jälkeen olotilaa. :)

_________________
murrsukan tarinointia - sinne ja takaisin ja sinne taas. murrsukka pienenee. joo-o.

Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-10-23 12:58:20 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2013-10-09 13:22:01
Viestit: 25
^
Tikkerin painossa on myös ennen induktiota lähteneitä mut nytinduktiolla on lähtenyt 8kg ja muutamien päivien päästä kuukausi täys!

Mulla ei pari kolme ekaa päivää ollut pahimpia mut sit viikon jälkeen tuli jotain hengitysoireita. Ruususuolaa ja homma meni bueno sen jälkeen. Vieläkin kun sais juotua sen 2.5l ainakin näillä kylmillä ilmoilla...

_________________
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-10-25 09:50:05 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Liittynyt: 2006-03-18 07:35:32
Viestit: 56058
Paikkakunta: Kerava
FatSquat kirjoitti:
^
Vieläkin kun sais juotua sen 2.5l ainakin näillä kylmillä ilmoilla...


Miksi?

_________________
Elämä on arvaamatonta, koska tahansa voi tapahtua jotain hyvää. Eeva Kilpi

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 352 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 114 15 16 17 18 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)