karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-28 10:43:48

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 59 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Re: Pellinki
ViestiLähetetty: 2009-08-20 17:24:01 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2009-07-28 12:31:42
Viestit: 454
Paikkakunta: Pohjois-Savo
Heikkilän kirja Ravinto ja terveys on jotenkin "valaissut" minutkin! Tosi mielenkiintosta tekstiä!!! Oikein "ahmin" sitä! Vaikka kaikki jutut onkin just ns.virallisterveellistä ruokavaliota vastaan. (itsellä hoitoalan koulutus ja monet jutut tuntui aluksi tosi vaikeilta ulkoa, mutta perustelut oli hyvät) Tai siis ainakin rasvojen suhteen. Ja että viljat on kaiken pahan alku ja juuri. Heikkilällä on just tuo 3 ateriaa päivässä -rytmitys, viimeinen ateria väh.3 tuntia ennen nukkumaanmenoa. Kaalisalaatti, hapankaali, sardiinit, voi, kookosöljy... Noita ainakin Heikkilä suosittaa. Ja lihaskuntoliikuntaa, esim. kuntosali/painonjen nostelu.

_________________
...mielestäni on hyvin vähän sellaista mikä on turhaa,Muumipeikko väitti kainosti.Ehkä itsensä peseminen ja puuron syöminen ja...

"Mateen maksa ja sian kiel' voelle vertoja vettää" -Mirjam-täti, 87 v., R.I.P-


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Pellinki
ViestiLähetetty: 2009-12-10 23:05:47 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2009-12-09 13:04:42
Viestit: 14
Olipa tosi mielenkiintoista juttua tuolla linkin takana (heikkilän sivulla) :shock: Täytyy varmaankin mennä hankkimaan kirja(t) jostain...


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Pellinki
ViestiLähetetty: 2009-12-10 23:44:33 
Poissa
humpuukikarppi
humpuukikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-02-24 16:18:50
Viestit: 16113
Paikkakunta: Sonsuossa
Hyvinvarustelluista kirjastoista.

_________________
Baltazar ei muistanut mitään. Hän ei nimittäin ollut syönyt joka-aamuista kananmunaansa. Munia ei ollut seuraavanakaan aamuna, Baltazarin aivot menivät aivan solmuun!


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Pellinki
ViestiLähetetty: 2010-01-12 10:46:08 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2010-01-12 10:35:21
Viestit: 5
Suosittelen itsekin noita Heikkilän kirjoja! "Ravinto ja terveys" ainakin käy hyvin läpi koko idean ja valaisee monia mielenkiintoisia juttuja! :)

Itse ymmärsin tuon kolmen aterian systeemin siksi hyväksi, ettei elimistöön erity turhan usein insuliinia laskemaan sokeri-arvoja ja nimenomaan, että elimistö saisi rauhassa poltella rasvoja (eihän niitä välipaloja ollut ennenkään kun oltiin päivät pellolla töissä :) )!

Nopeesti siihen kyllä tottuu eikä ole mitään ongelmaa pysyä moisessa rytmissä! Omalla kohdallani saan lähinnä huolehtia siitä, että tulee syötyä tarpeeksi vaikkei nälkä olisikaan, ettei paino putoo liikaa!


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Pellinki
ViestiLähetetty: 2010-01-15 16:37:35 
Poissa
sintti
sintti
Avatar

Liittynyt: 2009-02-22 22:06:22
Viestit: 29
Paikkakunta: Joulupukin naapurissa
Jimmy kirjoitti:
Suosittelen itsekin noita Heikkilän kirjoja! "Ravinto ja terveys" ainakin käy hyvin läpi koko idean ja valaisee monia mielenkiintoisia juttuja! :)

Itse ymmärsin tuon kolmen aterian systeemin siksi hyväksi, ettei elimistöön erity turhan usein insuliinia laskemaan sokeri-arvoja ja nimenomaan, että elimistö saisi rauhassa poltella rasvoja (eihän niitä välipaloja ollut ennenkään kun oltiin päivät pellolla töissä :) )!

Nopeesti siihen kyllä tottuu eikä ole mitään ongelmaa pysyä moisessa rytmissä! Omalla kohdallani saan lähinnä huolehtia siitä, että tulee syötyä tarpeeksi vaikkei nälkä olisikaan, ettei paino putoo liikaa!


Joo, jatkuva ruuan mussuttaminen aiheuttaa sen, että haima joutuu erittämään insuliinia jatkuvasti. Insuliinihan on se hormoni, jonka tehtävä on varastoida rasva ja ylijäämä hiilihydraatti, etuppäässä rasvakudokseen. Saattaapi mennä hormonitoiminta sekaisin, jos insuliini joutuu koko ajan paiskimaan töitä, eikä muilla hormoneilla, kuten glukagonilla (vapauttaa niitä kerättyjä varastoja elimistön käyttöön) ole mittään virkaa :shock:

_________________
Kuva



Aloitus 13.1.2010


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Pellinki
ViestiLähetetty: 2010-01-24 08:59:57 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2006-10-05 15:03:47
Viestit: 144
Olen näitä karppikirjoja useampiakin lukenut mutta en yhtää Heikkilää, koska kirjastossa on hänen kirjoihin pitkä jono.
Kertokaapa rehellisest,i jos tuhlaisin rahaa ja ostaisin hänen kirjan, niin löytyykö sieltä jotain sellaista mitä ei jo tiedä, kun on näilläkin sivuilla vuosia roikkunut?

Minkä kirjan ostan, jos siihen päädyn? Haluaisin tehdä kotimaista ruokaa, en tuhlata siihen hirveästi aikaa. Enkä jaksa monimutkaisia ruokaohjeita.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Pellinki
ViestiLähetetty: 2010-02-16 20:50:37 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2010-01-13 15:23:17
Viestit: 54
Paikkakunta: Kuopio
Antti Heikkilällä on hieno kirjoitustyyli ja paljon mielenkiintoista tietoa ja mielipidettä, mutta ruokaohjeet on epätarkkoja ja elitistisiä. Kaikki matkitaan ranskalaisesta keittiöstä, välineurheilaan ja raaka-aineiksi kelpaa vain paras ja kallein. Eli opiskelijana en koskaan pystyisi pellinkiä noudattamaan kuin erittäin vapaasti mukaellen. Ehkä sitten kun on itsekin lääkärin palkoilla toimeen tuleva. :D (Aion siis hakea lääkikseen.)


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Pellinki
ViestiLähetetty: 2010-02-17 08:48:42 
Poissa
sintti
sintti
Avatar

Liittynyt: 2009-02-22 22:06:22
Viestit: 29
Paikkakunta: Joulupukin naapurissa
Olen lukenut Heikkilän kirjoista ainakin kolme ja kyllä tuota Terveys ja Ravinto -kirjaa suosittelen ehdottomasti. Se on eräänlainen perusteos, joka käsittelee vähähiilarista ruokavaliota perusteellisesti ja useasta eri näkövinkkelistä. Se ei ole pelkkä laihdutusopas.

_________________
Kuva



Aloitus 13.1.2010


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Pellinki
ViestiLähetetty: 2010-02-18 07:04:01 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2009-06-30 06:05:43
Viestit: 160
Itsekin olen lukenut muutamia Heikkilän teoksia. Allekirjoitan sen, että Ravinto Ja Terveys- kirja on ns. perusteos aiheesta. Seuraavaksi melkein suosittelisin Diabeteksen hoito ruokavaliolla. Nimi on hämäävä, sillä opus sopii mielestäni kaikille, vaikkei diabetesta olisikaan.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Pellinki
ViestiLähetetty: 2010-02-18 23:03:51 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-06-12 09:46:27
Viestit: 5774
No just tuossa järjestyksessä itsekin luin, ja on mielestäni hyvä järjestys, ja ne keittokirjat ovat myös tosi hyviä!

Heikkilän ruoat ovat kyllä minun makuuni, rakastan hyvää ruokaa joka on lähiruokaa, ja toki voi olla elitististäkin, mutta jos syö hyvää ei tarvii niin paljon, joten rahaa säästyys tavallaan.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Pellinki
ViestiLähetetty: 2010-02-19 11:41:54 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2009-06-30 06:05:43
Viestit: 160
Tuo on totta, että kun syö laatua niin syö vähemmän. Itse olen ollut todella tyydyttynyt ja syönkin vain 2-3 kertaa päivässä. Unohdan syödä, kun ei ole mitään huutavia mielihaluja mihinkään suuntaan.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Pellinki
ViestiLähetetty: 2010-02-22 16:39:14 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2008-10-09 14:34:01
Viestit: 13
Paikkakunta: iitti
Itse alotin hiilihydraattien välttelyn, kun näin Antti Heikkilän MTV3:n aamuohjelmassa kesällä -08. Hänen teoriansa jotenkin kolahti heti! Tilasin heti Heikkilän Hyvän olon keittokirjan, siinäkin on hyvää perustietoo eri ruoka-aineiden vaikutuksesta elimistöön. Reseptit on kylläkin aika summittaisia, mut perus ruoan laittotaitoinen kyllä osaa soveltaa! :wink:
Laadukkaat perusraaka-aineet ja lähiruoka ovat muutenkin lähellä sydäntäni :)


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Pellinki
ViestiLähetetty: 2010-03-05 00:47:21 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2010-03-05 00:37:14
Viestit: 2
Heikkilän ohjeilla jo 3 vuotta ja kaikki hyvin....alussa meinas repsahtaa, mut ei enää....ostin kirjat joskus 2-3v. sitten.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Pellinki
ViestiLähetetty: 2010-03-05 07:30:40 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2009-08-21 12:00:03
Viestit: 155
Täytyy täällä hehkuttaa, kun kotona vieraillessani pyysin äitiäni lainaamaan kirjastosta Heikkilän kirjoja, jotta saisin lomalla lukea. Äiti on jo aiemmin ollut hieman vastaan ruokavaliotani ja viimeksi kesällä sanoi, että saan syödä itse miten haluan, mutta ettei tarvitse heille tuputtaa.

Mainitsin kuitenkin äitille kirjoista, että olipas hyviä ja pyysin, että hän lukisi. Lupasi lukea. Ilmeisesi Heikkilä tv:ssä oli tehnyt äitiin vaikutuksen ja hän oli alkanut tietyllä tapaa arvostamaan Heikkilää.

Viikolla soittelin äitin kanssa ja hän kertoi olleensa nyt toistaviikkoa Heikkilän dieetillä, YLLÄTYIN! Potkun hän oli saanut Heikkilän keittokirjoista.

Olen onnellinen. :D


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Pellinki
ViestiLähetetty: 2010-03-07 22:56:39 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2009-06-30 06:05:43
Viestit: 160
Soraya kirjoitti:
Täytyy täällä hehkuttaa, kun kotona vieraillessani pyysin äitiäni lainaamaan kirjastosta Heikkilän kirjoja, jotta saisin lomalla lukea. Äiti on jo aiemmin ollut hieman vastaan ruokavaliotani ja viimeksi kesällä sanoi, että saan syödä itse miten haluan, mutta ettei tarvitse heille tuputtaa.

Mainitsin kuitenkin äitille kirjoista, että olipas hyviä ja pyysin, että hän lukisi. Lupasi lukea. Ilmeisesi Heikkilä tv:ssä oli tehnyt äitiin vaikutuksen ja hän oli alkanut tietyllä tapaa arvostamaan Heikkilää.

Viikolla soittelin äitin kanssa ja hän kertoi olleensa nyt toistaviikkoa Heikkilän dieetillä, YLLÄTYIN! Potkun hän oli saanut Heikkilän keittokirjoista.

Olen onnellinen. :D

Itsekin muistan kun omat vanhemmat aloitti Heikkilän neuvojen toteuttamisen. Ainakin suurinpiirtein. Äipältä lähti 10kg ja isukilta 13kg. Pääs samalla vähentämään lääkityksiään. Harmi vaan vielä leipää menee niin menee lääkkeitäki.. mutta suuria muutoksia tapahtunut siltikin.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Pellinki
ViestiLähetetty: 2010-03-09 16:40:52 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2009-08-21 12:00:03
Viestit: 155
Äitiltä oli nyt parin viikon aikana lähtenyt 5kg. Luulisi sen antavan lisäpotkua. Velipoika, jolla myös jonkin verran ylimäärästä, oli tuumannut, että hän haluaa kyllä nähdä, että rasvalla laihtuu. Isäkin on miettinyt samalle sapuskalle alkamista, mutta häneltä se vaatii suurena pullan ja leipämössön ystävänä suurempaa panostusta. Eipä hänellä tietysi paino ongelmia ole, mutta terveysongelmia alkaa iän myötä tulemaan.

Niinpä se oli äiti innostunut kirjastosta etsimään muutakin alan kirjallisuutta. Vinkkasin Dahlqvistista. Täällä Ruotsissa ainakin kova sana, en tiedä löytyykö kuinka hyvin Suomen kirjastoista...

Täytyy myöntää, että en koskaan olisi uskonut, että äiti lähtisi tähän mukaan. Pari vuotta siihen menikin. Luulisin myös minun olleen seurattavana esimerkkinä, kun suuresta rasvan määrästä huolimatta paino on lähellä alipainoa, eikä sairastelu ole kuulunut arkeen pitkäääääään aikaan.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Pellinki
ViestiLähetetty: 2010-04-22 14:52:38 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2010-03-03 16:58:12
Viestit: 1
Meninpä terveyskauppaan ostamaan kookosöljyä. Myyjä kertoi ettei ole voinut ottaa sitä myyntiin epäterveellisyyden takia.
Varmana tietona puhui, että 2 vuoden kuluttua Heikkilän dietin jälkeen alkaa näkyä ongelmia?? Ei oikein kertonut mitä. Liittyen koviin rasvoihin varmaankin. Sinällään käytiin mielenkiinoinen keskustelu aiheesta hyvässä hengessä.
Kertokaapa kokeneet mistä löytyisi hyvää tietoa pitempän ruokavaliolla olleista. Rasva-arvot? yms. Tästä ketjusta jo löysin toki yksittäisiä mainintoja hyvästä voinista vuosien jälkeenin. Olisikohan ihan tutkittua tietoa olemassa ja tilastoja.
Aloittelin itse ruokavalioon perehtymisen alkuvuodesta. Jotain kolahti. painoa lähtenyt reilu 10 kg ja liikuntakin maistuu, kun virtaa on. Verenpaine normalisoitunut. Ruokarytmi hakusessa vielä ja moni muukin asia. :?:


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Pellinki
ViestiLähetetty: 2010-04-22 15:34:12 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-09-29 13:35:18
Viestit: 784
^Oho! Missähän terveyskaupassa noin.... Ainakin täällä Oulussa sain paikallisesta putiikista aikanaan ohjeita ja kannustusta niin kookosöljyn kuin hiilaritieroisien ruokavalion suhteenki.

_________________
Ihan rennosti vaan....
Kampanjasivuni


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Pellinki
ViestiLähetetty: 2010-04-22 16:38:54 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-06-12 09:46:27
Viestit: 5774
Kyllä minullekkin kookosöljyä myytiin ja kehuttiin sen terveysvaikuktusia kovasti!
Tuntui kuin olisi ollut oikein myyntikampanja menossa, noin kaksi viikkoa sitten Lifessä.

Olisikohan siis joku yksittäinen epäilijä tuo sinun kauppias?

P.s. Minulla jo yli kaksovuotta Heikkilän tyyppistä karppailua takana ja hyvin menee.
Olen saanut diabeteksen tällä kuriin, joten jänskättää milloinkahan se romahdus tulee.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Pellinki
ViestiLähetetty: 2010-05-03 10:33:59 
Poissa
sintti
sintti
Avatar

Liittynyt: 2009-02-22 22:06:22
Viestit: 29
Paikkakunta: Joulupukin naapurissa
Kuinka teillä kolesteroliarvot ? Mulla kokonaiskolesteroli ollut ainakin viimeiset 20 vuotta 5,1 ja nyt kolmen kuukauden "Heikkilän" jälkeen olikin pompsahtanut 5,6 :evil: Puolen vuoden päästä kontrollikäynti, kun olen vaihtanut kovat rasvat pehmeisiin, sanoi terveydenhoitaja :?:
Tosin viimeisen vuoden aikana liikunta on ollut huomattavasti vähäisempää ja ehkä tupakkaa menee vähän enemmän, kun täällä kotosalla etupäässä olen ja päivät nenä kiinni opiskelukirjoissa tai koneella..

_________________
Kuva



Aloitus 13.1.2010


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 59 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)