Weronique kirjoitti:
Jippii toinenkin! Ajattelin etten löydä yhtäkään
Mun BMI on 28,tarkistan sen ensi viikolla kun ekan kerran tsekkaan painon,en ole vielä uskaltanut

. Laitan sit ne tarkemmat tiedot. Mulla on vuonna 2001 painettu "Viikko Zonella",viikko joka muuttaa elämäsi,heh..Eli täysin noudattanut siinä olleita 1.viikolle suunniteltuja ruokareseptejä. No siis,vähän kun täytyy rahaa säästää niin olen soveltanut ehkä hitusen. Mulle on uutta että välipaloillakin pitäisi syödä proteiinia,hiilareita ja rasvaa. Olen niin tottunut yhden kokonaisen omenan syömään ja that's it.
Muuten,tiedätkö että kun siellä on muitakin ehdotuksia välipaloiksi,lounaaksi ja illalliseksi,niin voinko noudattaa vain niitä reseptejä ja yhdistellä mihin aamupalaan vaan? Eli pitääkö aina laskea ettei vaan mene yli koko päivän esim.proteeinisaldo? Eli voinko ottaa minkä aamiaisehdotuksen vaan,ja ottaa minkä lounaan vaan,minkä välipalan vaan ja minkä illalisen vaan ja koota omat ateriat. Eli onko tärkeintä vaan noudattaa samaa kaavaa että aterialla on aina se oikea jasama määrä proteeinia,hiilareita ja rasvoja? Vähän epäselväksi jäi. Pitänee lukea kirja vielä uudestaan. Ihan selvää ei kaikki muutenkaan vielä ole. Mikä olisi hyvä krovike sienille? Minua kun tuppaa oksettamaan sen syönti.
EI pitänyt kirjottaa näin paljoo...sori. Mitä itse pitänyt Zonesta? Onko painoa lähtenyt?
Silloin kun olin zonella, painoa lähti 15 kiloa puolessa vuodessa, ja lähdin hiukan BMI 27'sta eli aika lailla samoista kuin sinä.
Alla olevasta linkistä näkyy, miten itse sen tein (ja vuosi oli 2000)
viewtopic.php?f=29&t=29227 (ja ps, linkkki on terveissä evissä eli näkyy vain rekisteröityneille)
Eli onnea matkaan ja itsesi kuunteluun; tuo voi hyvinkin toimia jos viihdyt niillä ohjeilla. Ainakin hyvänä alkuna

Mutta saamaan hegnenvetoon kerrottakoon, että Zonessa on montakin kohtaa, joista en ole enää samaa mieltä.
- Niistä suurin osa ei hirmuisesti haittaa silloin kun on riittävästi pudotettavaa ja silloin kun laihtuminen myös onnistuu (mikä suomeksi sanoen tarkoittaa että omasta kropasta käyttöön tulevat aidot eläinrasvat, eli se ihra, jota laihtuessasi käytät, on yllättävän tärkeä joskin näkymätön osa tuota suunnitelmaa).
- Ja se toinen, mitä en enää tekisi noin, on kalorimäärät. Kropan pitkän tähtäyksen hyvinvoinnin kannalta pidän nykyisin todella vaarallisena kaikkia alle 1500 kalorin ruokasuuntauksia... Mutta se on itse asiassa helppo korjata noihin ohjeisiin, käyttämällä pikkuisen ehdotettua enemmän rasvaa jo laihdutusvaiheessa.
NIin että ei muuta kuin onnea matkaan. Itsensä kuuntelun opettelu on jopa hauskaa o/