Olen etsinyt netistä turhaan suomalaista Paleo dieettaajien keskustelupalstaa

Olisi hienoa saada Kivikautisen (Paleo) ruokavalion keskustelu tälle isolle sivustolle. Paleo dieettaus on pikemminkin elämäntapa kuin laihduttamiseen tähtäävä dieetti. Jenkeissä asialla on monta nimeä esim. Primal lifestyle, Paleo libertarian, Primal Blueprint, Hunter - Gatherers jne.
Nykissä fanaattisimmat kulkevat avojaloin aina kun pystyvät ja käyttävät jopa 70 dollaria
päivässä ruokavalionsa ylläpitämiseen

.
Ihan näin pitkälle ei tarvitse mennä vaan itse menen "vähän sinne päin". Yritän syödä luomua mahdollisimman paljon. Elämäntyyliin kuuluu ulkoilu ja runsas liikunta. Ihminen on luotu liikkumaan pitkiäkin matkoja ja syömään ravintoarvoltaan optimaalista ruokaa. Viljat ja maitotuotteet eivät kuulu paleo-ruokavalioon, itse kelpuutan näitä hiukan.
Paleo-ruokavaliossa ei lasketa hiilareita, kasviksia syödään paljon ja proteiinia pitää saada tietenkin lihasta, munista, pähkinöistä jne. Itselläni (atopia, colitis ulcerosa) tämä toimii parhaiten, mutta kuitua ja erilaisia rasvoja on saatava tarpeeksi päivittäin. Salaattiin siis reilusti kasviöljyä ja runsaasti rasvaista kalaa aterioille. Kananmunien ja punaisen lihan runsasta syöntiä vältän, syön niitä kuitenkin muutamia kertoja viikossa.
2 kuukaudessa huomaan hiusten vahvistuneen hiukan, lihaksistoa on ollut helppoa treenata niin kestävyyden kun voiman kannalta. Energiaa on vaikka muille jakaa. En ole koskaan pitänyt liikunnasta, mutta nykyisin se ei tunnu pakkopullalta vaan on kiva lähteä pitkälle kävelylenkille lauantai-aamuna klo 8.00 ottamaan happea.
Olisi kiva tavata muuta Primal lifestyle porukkaa, toivottavasti en ole ainoa!