PixieDust kirjoitti:
Sopeutumisvaiheesta. Siirryin tähän ketoilusta. Alussa mun selkää kutitti ihan hirveesti. Nettiryhmästä luin, että se meinaa sitä, että maksa puhdistuu. Tiedä sitten, mutta hervotonta kutinaa kesti ehkä viikon, pari.
Jogurttia ja rahkaa (kermaa reilusti) stevialla/karppisokerilla ja sitruunaessensillä sekä “Mikan pikasuklaata” täältä karppilasta. Näitä olen syönyt silloin tällöin. Tosin nyt olen maidottomalla (paitsi voi ja pieni tilkka kermaa kahviin) toista viikkoa, niin nämäkin on jääneet. Jäätelöa voisi tehdä kermasta ja netistä loytyy ohjeita mm. juustokakkuun ja hyytelömakeisiin. Eivät toki ole ihanteellista syömistä nämä, mutta jos joskus. Itse syön joskus palan tummaa suklaata, muutaman pähkinän, muutaman marjan.
Helpompaa tämä on ainakin mulle kuin ketokarppaus. Tämän reilun 5 kk aikana olen kokeillut välillä lisätä kasviksia, vain todetakseni, että tämä sopii mun elimistölle paremmin. Mun mielestä tästä(kin) ruokavaliosta kannattaa jokaisen tehdä semmoinen, että se toimii ja tuntuu omalta. Ei kaikkien tarvitse olla 100%.
Hyvä että olet löytänyt itsellesi sopivan ruokavalion. Ei kaikkien tosiaankaan tarvitse olla mitään hard core karnivooreja.

Joillekin vain kaikki ei-eläinperäinen, ja jopa joskus joku sellainenkin, aiheuttaa oireita, joista haluavat eroon., joten valitsevat hyvin tiukan linjan terveyssyistä. Joillekin esim. kaikenlainen keinomakeuttaminen laukaisee hiilarihimoja, mutta itse voin kyllä käyttää steviaa huoletta. Sen sijaan juustot ja hapanmaitotuotteet (myös marjat) helposti johtavat liialliseen syömiseen (ei osaa oikein lopettaa), kun taas lihasta/munasta tulee hieno kylläisyysolo, eikä tarvitse ajatella minkään muun syömistä pitkään aikaan. Lisäksi minsuta tuntuu että juuri maitotuotteet aiheuttavat jonkin asteista inflammaatiota sormien niveliin. Kokeilemalla asia yleensä selviää

Normaalipainoisena 2013 alkaen enemmän tai vähemmän ketoosissa, karnivori tammikuusta 2018 alkaen
http://meatheals.com http://justmeat.co/