karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-29 08:56:32

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 31 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Seesahan alkuspurtti
ViestiLähetetty: 2012-05-29 07:23:55 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2012-05-29 07:13:17
Viestit: 26
Bongasin tämän kampanjan juuri äsken. Osallistunpa minäkin kantamaan kiloni kekoon. Pituus on 160 cm ja paino on 68,8. Loppukesästä ajattelin olla 60-kiloinen, suurempikaan painonpudotus ei haittaa mutta en viitsi rimaa liian ylös asettaa. 60 kilossa BMI olisi 23,44, kun se nyt on huikeat 26,88!


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Seesahan alkuspurtti
ViestiLähetetty: 2012-05-29 15:52:31 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2012-05-29 07:13:17
Viestit: 26
Virallisesti liityn porukkaan huomenna, kun on punnituspäivä. Keskiviikko kuulostaa hyvältä vaakapäivältä. En tiedä miksi :D
Luulisin että olen siirtymässä ketoosiin, sillä hiiret olleet hyvinkin matalalla kolme päivää, ja olo on nuupahtanut. Aloitusoireita siis... Ketotikkusia odottelen postin tuovan tässä päivänä jonakin, ja vaikkei niihin voikaan sokeasti luottaa, on kiva saada palautetta punaisen värin muodossa. En muista kuinka nopeasti viimekerralla alkoi ketoosi näkyä tikuissa ja tuntua olossa (ja haista hengityksessä).

Nyt on vain niin uuvahtanut että liikunnan harrastaminen tuntuu (ainakin tänään) melko mahdottomalta. Toivottavasti voimat palautuvat ja voin palata liikunnan pariin. Pitääkin opiskella ketoosin ja rankan aerobisen koktailista tässä, viimeksi en niitä yhdistänyt.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Seesahan alkuspurtti
ViestiLähetetty: 2012-05-30 04:36:24 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2012-05-29 07:13:17
Viestit: 26
Heh. Vaaka näytti tänään 67,2 kg. Eilisestä siis nesteitä lähtenyt rutkasti. Merkkasin voikukkakesään myös viimeviikon painon, joka oli melkein kaksi kiloa enemmän kuin nyt. Toivottavasti kaikki lähtenyt ei ole nestettä...


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Seesahan alkuspurtti
ViestiLähetetty: 2012-05-30 07:37:31 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2012-02-23 12:29:49
Viestit: 10345
Paikkakunta: Kouvola
Heips.
Hyvin käynnistynyt.
:smt023

_________________
Kuva

En se minä ollut ja siksi toiseksi se oli vahinko.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Seesahan alkuspurtti
ViestiLähetetty: 2012-05-31 17:05:31 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2012-05-29 07:13:17
Viestit: 26
Kun jatkuis vielä samaan malliin. Luultavasti jatkuukin sillä tänään paino 67,0kg (joo ei pitäis käyä päivittäin vaa'alla kylläkään). Eilen ketostix näytti 4, tänään aamulla 0,5 ja iltapäivällä ei mitään. Mutta se kai menee sillä tavalla että ketoosiinmennessä näkyy ja kunnon ketoosissa ollessa ei ollenkaan. Sillä en ole kyllä syömisillä ryssinyt ainakaan ketoosia. Tuossa ketostixin pakkausselosteessa sanottiin että näkyy tikussa ennen kuin seerumin ketoainepitoisuus nousee tai jotain. Ymmärsin sen niin että sen jälkeen kun seerumin arvo kohoaa ei virtsassa enää näy. Voisin tästä haeskella täältä keskusteluistakin tietoa jahka jaksan.
On kyllä vaikeuksia syödä edes suunnittelemaansa annosta loppuun kun tulee täyteen niin nopeasti. Kalorit on tuhannen kieppeillä per päivä. Rasvaa en lotraa tarpeeksi mutta koska paino putoaa ja ketoosi on päällä niin en koe tarvetta muuttaa asiaa. Rasva on minulle niin vaikeaa, sen pitää olla sellaisessa muodossa ettei se tunnu/jää kitalakeen kiinni eikä maistu. Ja tokihan valitsin kookosmaidostakin light-version :oops: Minun nuoruudessani kun aloitin laihdutusurani 15-vuotiaana (jolloin siihen ei ollut todellakaan mitään tarvetta) varoiteltiin rasvasta. Jätin kaiken rasvan pois, ihan kaiken, piilorasvankin, ja paino tipahti nopeasti jonkun 15 kiloa. Että ei ne makrot vaan kalorimäärä. Nykyään en pelkää rasvaa, en vain jotenkin pidä rasvasta omassa olomuodossaan. En voisi kuvitella syöväni salaattia öljyyn upotettuna :shock:

Mutta: lupaan lisätä rasvaa jos paino alkaa jumittaa!


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Seesahan alkuspurtti
ViestiLähetetty: 2012-05-31 18:27:26 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2012-02-23 12:29:49
Viestit: 10345
Paikkakunta: Kouvola
Jos tykkäät kookos maidosta ja yleensä kookoksen mausta kokeile rasvana neitsyt kookos öljyä.
Sitä voi käyttää paistamiseen, maistamiseen, kahvin sekaan....
Etsi toiminnolla voi hakea lisätietoa.

_________________
Kuva

En se minä ollut ja siksi toiseksi se oli vahinko.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Seesahan alkuspurtti
ViestiLähetetty: 2012-06-01 09:47:02 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2012-05-29 07:13:17
Viestit: 26
Juu, pitää kokeilla tuota öljyä. Paistamiseen varmaan käy, maistamiseen tuskin koska se nyt kuitenkin on öljyä.

Jahas. Ketotikkunen kertoi etten todellakaan ole loistavassa ketoosissa. 0,5 näytti. Ja makeanhimokin pääsi iskemään. Olin jo suuntaamassa isännän karkkikulholle pahat mielessä, mutta sitten otinkin lasillisen fun lightia, pienempi paha vaikka makeutusaineistakin yritän erossa pysyä. Ja makeanhimo oli sillä poissa.
Tuhannella kcal:lla ei näköjään tosiaan tehdä mitään ylimääräistä. Ei puhettakaan että jaksaisi spinningiin mennä. Lisäksi minulla on kamala pelko mennä mihinkään ihmisten ilmoille, ainakaan ilman henkistä tukea. Makaan nytkin vain sängyssä ja pelkään maailmaa. Illalla mennään miehen kanssa oikein treffeille eli ravinteliin suuntaamme me syömään. Onneksi yhdessä ravintolassa on annos joka sopii tämänhetkiseen systeemiini. Katsoin amarillon nettisivulta annosten ravintoarvoja. Siellä on melkein kahdentuhannen kcal:n annoksia! Ei sinne siis ikinä. Ketjuravintoloissa sitä paitsi tuppaa olemaan aika huonoa safkaa ylipäätään.
Mieleni tekisi ottaa kyllä joku laittisitukka ruuan kera... uskaltaisiko. Ehkä se on täysin turhake, pärjäähän sitä ilmankin. Taidan vähän pingottaa mutta sillä syntyy tuloksia.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Seesahan alkuspurtti
ViestiLähetetty: 2012-06-01 11:37:36 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-11-01 21:35:33
Viestit: 351
Vastavierailulla! (Vasta, heh, meillä käytetään kyllä vihtaa, ehe ehe.)

Rasvasta tosiaan oppii kyllä pois - ja makeastakin onneksi. En neuroilisi tuosta, kun ylipainoa on noin vähän niin ei se ehkä ihan öljyä juomalla lähtisikään. Toki tonnin kalorit on pitkän päälle liian vähän.

Hankalalta kuulostaa tuo henkinen puoli. :( Voimia ja rohkeutta sinne!

_________________
33 v. jojokarppi palaamassa ruotuun. Hyveenä terveet makutottumukset ja liikunnan ilo, paheena laiskuus ja punaviini.
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Seesahan alkuspurtti
ViestiLähetetty: 2012-06-01 21:46:27 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2012-02-23 12:29:49
Viestit: 10345
Paikkakunta: Kouvola
Kyllä kookos öljy käy maistamiseen. Kiinteä, muuttuu vasta lämmittäessä nesteeksi.
Olikohan 25 astetta, alkaa muuttua...

_________________
Kuva

En se minä ollut ja siksi toiseksi se oli vahinko.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Seesahan alkuspurtti
ViestiLähetetty: 2012-06-03 17:20:07 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2012-05-29 07:13:17
Viestit: 26
Kiitos teille kun jaksatte lukea ja kannustaa! Olin viikonlopun reisussa ja hyvin meni, jopa yhdet juhlat tuli siinä käytyä, ja sielläkin onnistui karppauslinja hyvin. Alkoholia ei tietenkään tarvinnut edes ajatella koska olin suuren osan viikonlopusta auronratissa. Ketostix näyttää itsepäisesti 0,5. No, pääasia että jotain näyttää. Eilenillalla söin puolikkaan banaanin, ei ehkä ollut hyväksi mutta kun teki mieli makeaa... (pienempi paha kuin moni muu makeanlähde...) kilkalit jäivät eilen juhlista huolimatta 1130 kcal:iin. Painosta ei ole tietoa ennen huomisaamua. Olen niin utelias että kotona ollessa vaa'assa pitää hypätä joka aamu :D

Kello on 18.20 ja olen tänään syönyt 675 kcal. Odotan jonkinlaista ruokahalua ja inspiraatiota syödä mutta sitä ei vielä kuulu. Ehkäpä tässä illanmittaan.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Seesahan alkuspurtti
ViestiLähetetty: 2012-06-04 05:51:16 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2012-05-29 07:13:17
Viestit: 26
Tänään 66,7 kg.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Seesahan alkuspurtti
ViestiLähetetty: 2012-06-05 04:52:55 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2012-05-29 07:13:17
Viestit: 26
Tänään 66,3 kg.
Ei ole ollut mielitekoja eikä nälkää. Eilen ketostix repäisi ja näytti jopa 1,5. Aika vähäisiä se näyttää mutta jotain sentään. BMI tänään siis 25,9 joten normaalipainoon ei ole enää pitkälti matkaa. 64 taitaa olla korkein BMI:n mukaan normaali painoni. Pari hassua kiloa enää siihen etappiin. Ja tätä vauhtia näyttää hyvin mahdolliselta saavuttaa tavoitteeni eli 60 tänäkesänä. Mitään kohtuuttoimia uhrauksia en ole joutunut tekemään, itse asiassa motivaatio on niin korkealla ettei herkkuja sun muita jaksa edes kaivata. Ja kun turhat hiilarit ovat ehdottomasti kiellettyjä niin aika selvät sävelet on ja ihan helposti jää paljon ylimääräisiä laihdutuksenkaatajia ruokavalion ulkopuolelle.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Seesahan alkuspurtti
ViestiLähetetty: 2012-06-05 07:54:39 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2012-02-23 12:29:49
Viestit: 10345
Paikkakunta: Kouvola
:smt023

Jatkakaa.

_________________
Kuva

En se minä ollut ja siksi toiseksi se oli vahinko.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Seesahan alkuspurtti
ViestiLähetetty: 2012-06-05 08:00:31 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2012-01-18 10:07:24
Viestit: 1890
Paikkakunta: Hämeenlinna
Loistavaa =D> =D> =D> Sulla tuntuu olevan homma hallussa :D

_________________
ÄLÄ UNELMOI ELÄMÄÄSI, VAAN ELÄ UNELMAASI.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Seesahan alkuspurtti
ViestiLähetetty: 2012-06-06 04:11:40 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2012-05-29 07:13:17
Viestit: 26
Kiitos! Laskin paljon painon pitäisi viikossa pudota jotta pääsen voikukkakesän tavoitteeseeni. 0,6 kiloa per viikko, vain. Luulenpa että putoaa nopeammin. Ehkä pääsen jopa tavoitteeni alle! Tuohan ei ole lopullinen tavoitteeni kilojenkaristamisessa, vaan välitavoite.

Onko muistakin ihanaa nähdä se käppyrä, laskeva käyrä siinä taulukossa tuolla voikukkakesän omasivulla ;)


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Seesahan alkuspurtti
ViestiLähetetty: 2012-06-07 06:04:41 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2012-05-29 07:13:17
Viestit: 26
Eilen kävin spinningissä ensimmäistä kertaa ketoosin aikana. Ja hyvin meni. Ei väsähtänyt. Eilen energiansaanti oli 643 kcal ja spinningissä kului 526 kcal. Ei vain ollut enempää nälkä. Voiko liian vähän syödä? Ketoosin myötä olen menettänyt kokonaan näläntunteeni, mikä on hyvä asia. On helpompaa pysyä ruodussa.

Ketostixin lukema oli muuten spinningin jälkeen 4.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Seesahan alkuspurtti
ViestiLähetetty: 2012-06-07 08:10:29 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-11-01 21:35:33
Viestit: 351
Kyllä liian vähän voi syödä. Ei tuo yksittäisenä päivänä pahaa tee jos olet muutoin terve, mutta kyllä 1000 kalorin päälle pitäisi pääsääntöisesti mennä. Hyvä, että on mieltä ja tsemppiä hommassa kuitenkin!

_________________
33 v. jojokarppi palaamassa ruotuun. Hyveenä terveet makutottumukset ja liikunnan ilo, paheena laiskuus ja punaviini.
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Seesahan alkuspurtti
ViestiLähetetty: 2012-06-11 12:42:48 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2012-05-29 07:13:17
Viestit: 26
Kiitos vastauksesta!
Aika useina päivinä jää tonnin alle kilkalit. Tosin on noita 1300-päiviäkin joitain ollut. Tänään paino 65,5 kg. Tuntuu hidastuneen putoaminen kovasti. Tai sitten vain hämärtyy käsitys putoamisvauhdista kun ramppaa vähän väliä vaa'assa. Viikkopunnituksessahan taas näen mitä on viikossa lähtenyt. Kova on kiire päästä eroon läskeistä. Rasvaa en edelleenkään saa syötyä kovin suuressa määrin, joten olen huono karppaaja. Rasvan pitää olla piilossa. Kananmunassa tai lohessa esim. Paljas rasva on ällöttävää.

Sain lainaan pari karpin keittokirjaa, joten tulee vähän erilaisia ruokia vaihteeksi, ei aina jaksa syödä samoja. Jospa ruokakokeiluiden myötä saisi hippusen ruokahaluakin takaisin. Ketoosissa on mennyt nyt kaksi viikkoa, kuin siivillä. Joku 600 kcal:n energiasaanti jonain päivänä ei haittaa oloa. Ei väsytä tai heikota. Mutta säästöliekkiä pelkään :O


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Seesahan alkuspurtti
ViestiLähetetty: 2012-06-11 23:51:20 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2012-03-22 22:01:43
Viestit: 15
Paikkakunta: Etelä-Suomi/Etelä-Eurooppa
No jos olo on kerta hyvä ja paino putoaa, niin eikai se hirveän vakavaa voi olla nuo alikalorit lyhyellä aikavälillä. Kunhan muistat riittävät vitskut ja hivenaineet :!:
Ja tuo liika vaa'alla ramppaus ei kyllä kannata. Saattaa lisätä stressiä ja sitä kautta hidastaa painonpudotusta. Pyydä vaikka mies piilottamaan vaaka ja antamaan aina punnauspäivinä :wink:

Mutta hienostihan sulla on muuten lähtenyt liikkeelle. =D> Siellä se tavoite jo kohta häämöttää..


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Seesahan alkuspurtti
ViestiLähetetty: 2012-06-13 10:31:50 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2012-05-29 07:13:17
Viestit: 26
Eilen mokasin. Söin 2785 kcal. Karppiruuilla tosin mutta tuli todella huono omatunto. Toisaalta jos kahden viikon välein syö yhtenä päivänä liikaa niin se on kuin kärpäsenpaska valtameressä. Otan opikseni ja jatkan niin kuin ennen tuota repsahdusta.
Tänään en syönyt aamupalaa ja lounas oli 105 kcal. Kyllä tämä tästä.

Lääkäri diagnosoi minut kaksisuuntaiseksi. Odottelen josko kela myöntäisi erityiskorvattavuuden lääkkeisiin, sillä muuten minulla menee pelkkiin lääkkeisiin joku 180 e kuussa, eikä minulla ole sellaiseen varaa. Lääkäri ehdotteli sellaisiakin lääkkeitä jotka tunnetaan erittäin lihottavina. Niitä en suostunut ottamaan. Nyt sain lääkkeet, jotka saattavat aiheuttaa ruokahaluttomuutta ja laihtumista, tai olla vaikuttamatta painoon ollenkaan.


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 31 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)