karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2021-08-01 00:44:15

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 248 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 13 4 5 6 713 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2012-08-26 11:41:20 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2012-01-09 18:00:12
Viestit: 346
Pe 24.8 rinta,olkapäät, ojentajat

-kiertäjät istuen 15x3, 15x4, 2x15x5 kyljellään ulkokierto 2x15x3
-vipunosto etunojassa istuen 12x6, 3x12x10
-penkki 2x15x20, 2x12x60, 6x80, 45s palautuksella 12x3x100
-vipunosto sivulle 10x7, 3x10x10
-ojentaja ristikkäistaljassa köydellä 12x30, 2x10x40
-ojentaja taljassa 10x30, 8x40, 6x45, 7x40, 6x40

Rintatreeni osateholla vielä, vaikka kesän palloiluharrastuksesta selvitty ilman suurempia olkapääkipuja.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-08-28 11:48:22 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2012-01-09 18:00:12
Viestit: 346
Ma 27.8 selkä, hauikset

-vartalonkierto kepillä 3xmin
-leuanveto leveä myötäote 2x8xop, 2x6xop+20kg, 5xop+20kg, 8xop+10kg, 6xop+10kg remmeillä
-ylätalja kolmiokahvalla "yates" 12x70, 2x12x75
-alatalja leveältä suoralla tangolla rintalastaan 12x70, 2x10x80
-hammer käsipainoilla 10x18,5, 2x8x21

Leveissä leuoissa ennätyssarjoja, ensimmäisellä sarjalla 20kg:n limpulla seitsemäs toisto kävi nenän kohdalla. Keskiviikkona sitten jalat+vatsat, romanialaista vetoa myös.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-08-29 14:41:04 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2012-01-09 18:00:12
Viestit: 346
Ke 29.8 jalat

-kyykky Smith 2x12x20, 2x10x60, 8x80, 4x6x90
-1 ja 1/4 takakyykky 2x6x60
-romanialainen veto 12x60, 10x90, 2x10x120
-jalkojennosto puolapuissa 3x15

Smith-koneessa kyykky kun kyykkypaikka oli varattu, Smith jumii oikein huolella, arviolta >10kg ala-asennossa lisää rasitusta kun liikkuu niin huonosti. Romanialainen veto kevyt, en enempää kuitenkaan laittanut painoja kun voi paikat kipeytyä riittävästi tauon jälkeen.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-08-31 16:12:42 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2012-01-09 18:00:12
Viestit: 346
Pe 31.8 rinta, olkapät, ojentajat

-kiertäjät istuen 2x15x3
-penkki 2x12x20, 2x12x60, 6x80, 6x90, 3x100, minuutin palutuksella 8x3x110
-penkki nopeus pysäyttäen rinnalla 2x5x80
-california press 12x20, 6x40, 4x5x50, 5x45
-face pull ristikkäistaljassa 15x20, 12x30, 2x12x40
-vipunosto etunojassa istuen 12x10

Pikatreeni, penkki alkoi jonkinverran painaa, ojentajatreeni vielä enemmän. Hierontaan olisi pakko mennä, sivuolkapäät muljahteli tuossa california press:ssä.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-09-02 20:42:28 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2012-01-09 18:00:12
Viestit: 346
La 1.9 selkä

-vartalonkierto 3xmin
-mave 2x12x60, 2x8x100, 6x140, minuutin palautuksella 9x3x170
-ylätalja leveä t-kahva 12x80, 2x10x90

Lyhyestä treenistä tuli vielä lyhyempi, kun tuli oksettava/heikko olo kesken treenin. Takareidet keskiviikosta jumissa, paria päivää normaalia aikaisemmin treeni taas olosuhteiden pakosta. Perinteinen suomalaisen urheilijan selitys: tankkaus meni pieleen :lol: Hiilaritankkauspäivinä ei normaalisti tule treenattua, nyt sitten treenin alle karjalanpiirakkaa juustolla ja kinkulla, sekä self:n pahanmakuinen bcaa. Voi olla että tuli aliarvioitua tuon maven kuormitus, vaikkei tuo 170 enempää ollut tangossa. Eipä tartte uudelleen testata vastaavaa mave- tai kyykkytreenin alle :roll:


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-09-04 14:36:52 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2012-01-09 18:00:12
Viestit: 346
Ti 4.9 yläselkä+hauikset(jatkoa lauantailta)

-leuanveto 2x8xop, 14xop+15kg, 11xop+15kg, 10xop+15kg
-alatalja n.60cm t-kahva 12x75, 10x90, 8x105, 12x95
-jalkojennosto puolapuissa 3x20
-hauis tangolla 12x20, 10x40, 10x50, 8x50

Leuanveto oli jäätävän kevyttä, jaksoi hyvin puristaa, 9xop+20kg entinen ennätys, tuolla 15kg:n limpulla en ole ennen testannut, talvella taisi mennä korkean vedon jälkeen 2x5xop+15kg. Pienimuotoinen epäilys että jotain on tulllut tehtyä oikein leuanvetojen suhteen :D Paino tällä hetkellä aamulla 98,7kg, samaa luokkaa kuin alkuvuodesta, rasvan ja lihaksen suhde muuttunut parempaan suuntaan. Ruokapuoli aikalailla sama kuin ennen, proteiinia 170-200gr, hiilaria 40-70 viikolla, kerran viikkoon tankkaus, rasvaa 120-150gr paikkeilla paitsi viikonloppuna. Nyt 2600-2700kcal/pv keskimäärin, kun rasvaprosenttia pienentelen ja liikuntamäärät aika vähäisiä. Huomenna jalkatreeniä, täytyy katsoa millä painoilla kun oikean polven sisäsyrjässä kipua, voi olla peräisin muutaman viikon takaa palloiluturnauksesta.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-09-05 17:31:30 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2012-01-09 18:00:12
Viestit: 346
Ke 5.9 jalat

-vartalonkierto 2xmin
-jalan ojennus 2x15x20, 12x40, 10x60, 8x70, 8x80, 8x75, 8x70
-takakyykky 2x10x20, 2x8x60, 6x80, 6x100, 3x5x120
-romanialainen veto 12x60, 2x12x90

Otin jalan ojennuksen alkuun jotta polvi lämpenee kunnolla, ei tuntunut polvessa kipua treenissä, tosin voimia tuo vei kyykkäämisestä. Romanialainen veto palauttavana.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-09-07 16:04:35 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2012-01-09 18:00:12
Viestit: 346
Pe 7.9.12 rinta, olkapät, ojentajat, vatsa

-kiertäjät istuen 20x2, 20x3, 2x20x4
-vipunosto etunojassa istuen 12x6, 12x8, 2x12x10
-penkki 2x12x20, 2x10x60, 6x80, 6x90, 2x110, minuutin palautuksella 3x2x117,5, 4x2x115
-lattiapenkki 6x60, 6x80, 3x3x90
-ranskalainen punnerrus alaviistopenkissä 12x10, 10x30, 6x40, 5x47,5, 5x45, 5x40
-ojentaja taljassa 10x30, 2x6x40
-vatsat koneessa "linkkari" 20x40, 12x60, 8x60+7x50+7x40 pudotussarja

Penkissä 117,5 alkoi mennä liian hitaiksi nostot, niin tiputin vähän painoa pois. Lattiapenkkiä tein ensimmäistä kertaa, ote kapeahko 81cm:n sisäpuolelta. Lattiapenkkissä tosiaan tuntuman hakua, sais lisätä painoa seuraavan kerran kun teen. Ojentajat eivät olleet ihan parhaassa tikissä.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-09-10 08:43:15 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2012-01-09 18:00:12
Viestit: 346
Su 9.9 selkä

-rinnalleveto 2x8x60, 5x80, 5x5x90
-leuanveto leveä myötäote 10xop, 6xop+15kg, 4xop+25kg, 2x6xop+15kg
-kulmasoutu tangolla reverse grip 12x60, 10x90, 2x10x110

Rinnallevedossa hain onnistuneita toistoja, en lähtenyt hakemaan päivän maksimeja painoissa. Leuoissa huomasi ettei selkä ollut täysin palautunut edellisestä treenistä.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-09-13 16:46:06 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2012-01-09 18:00:12
Viestit: 346
Ke 12.9 jalat, vatsa

-etukyykky 2x12x60, 6x80, 6x90, 4x5x100, 5x90
-jalan ojennus 10x40, 8x60, 8x70, 7x80, 7x70
-romanialainen veto 12x60, 10x90, 2x10x120
-pohkeet seisten Smith-koneessa 15x60, 2x12x90
-jalkojennosto puolapuissa 2x20

Etukyykyssä taisi iskias vihoitella, satasella viimeisessä sarjassa tuntui pohkeessa ja jalan ulkosyrjässä. Romanialaisessa vedossa ei mitään ylimääräisiä tuntemuksia. Täytyy priformista murjoa pallon kanssa, ja lievät polvikivut pois, varmasti yhteydessä. Tänään jaloissa tuntuu eilinen treeni mukavasti. Alavatsa yritti krampata kun kenkiä laitoin jalkaan poislähtiessä.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-09-14 16:22:22 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2012-01-09 18:00:12
Viestit: 346
Pe 14.9 rinta, olkapäät, ojentajat

-kiertäjät seisten 20x3, 15x4, 2x15x5
-vipunosto etunojassa 12x6, 12x8, 2x12x10
-vinopenkki käsipainoilla 10x21, 2x8x31, 8x34, 8x37,5, 8x40,5, 2x6x40,5
-vipunosto tasapenkillä 10x12,5, 10x16,5, 2x8x18,5
-kapea penkki 12x20, 8x60, 3x5x80
-ojentaja ristikkäistaljassa köydellä 12x25, 12x30
-vipunosto sivulle 12x6, 2x10x8

Vinopenkki käsipainoilla meni yllättävän hyvin, vaikkei missään kevään lukemissa olekaan. Olkapäiden palauttelu oli tarkoitusena. Kapeata penkkiä välillä ojentajille, oli hiukan nihkeätä.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-09-18 22:07:09 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2012-01-09 18:00:12
Viestit: 346
Ma 17.9 selkä, hauikset

-etukyykkyä, vatsoja, selänojennuksia lämmittelyksi pikkupainoilla
-mave sumotyylillä 2x10x60, 6x80, 6x100, 5x120, 3x140, 3x160, 3x180, 2x2x190, 3x160
-leuanveto 2x10xop, 5xop+15kg, 3xop+30kg, 2x2xop+40kg, 2x5xop+25kg
-ylätalja lapiokahvalla n80cm. leveä 12x70, 10x90, 8x100, 8x110
-hammer käsipainoilla 10x21, 8x25, 2x10x21

Päätin testata sumovetoa heti kevään jälkeen toisen kerran, meni huomattavasti paremmin kuin silloin. Venyttelyä kyllä kaipaa vielä lisää. Nyt kokeilin ottaa oppia Hannu Malisen vetotekniikasta, tuossa ikää 52/53v, nosto noin 90kg:n painoisena. Yläasteikäisenä koulukyydissä tuli jo kummasteltua ja ylöspäin katseltua kun kyseinen herra kulki välillä samalla bussilla "kylille". Pitkä ura takana, voimanostossa 12 Sm-kultaa, 7 hopeaa, pari prossia. Mm-kisoista sitten kultaa ja hopeaa, Em-kisoista kaksi hopeaa ja kaksi pronssia. Ei nyt ihan Jarmo Virtasen lukemiin Mm-kisojen mitaleissa, mutta kovia saavutuksia jokatapauksessa.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-09-19 16:41:14 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2012-01-09 18:00:12
Viestit: 346
Ke 19.9 jalat

-jalan ojennus 12x20, 12x40, 12x50, 10x60, 8x70, 3x8x80, 8x75
-takakyykky 3x12x20, 2x10x60, 6x80, 6x90, 6x100, 3x6x110
-vatsat koneessa linkkari 15x40, 15x55, 12x65, 10x65, 2x15x55

Polvessa vielä kipua kun aloitin kyykyn, vaikkei jalan ojennuksessa tuntunut yhtään. Erittäin varovasti tuli mentyä ylöspäin painoissa, vähän kapeampi jalka-asento oli polvelle parempi. Persauksessa tuntui maanantain sumoveto... Painossa laskusuunta, 97,3 viime lauantain aamupaino "tyhjänä" ennen tankkausta. Ja läskitkin sulaa pikkuhiljaa, paino sivuseikka.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-09-19 20:29:56 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-10-23 15:44:14
Viestit: 982
Paikkakunta: Pori
Heh on toi Malinen heikko äijä.Asiaan:Mikä osa polvesta on kipeä.Meneekö sulla kyykyssä polvet paljon eteen? Jos mulla menee on heti polvikivut taattu.Tsemppiä!

_________________
Voimanostoa alkaen tammikuusta 1993.Karppaus alkaen syyskuusta 2010.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-09-20 15:01:42 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2012-01-09 18:00:12
Viestit: 346
Sisäsyrjästä lumpion sivulta kipeä oikea polvi, täytyy kylmäpussia tarjota nyt siihen. Ja venyttelyä etureisille reilusti, joskus silläkin kivut saanut pois. Ei pitäisi pahasti mennä polvet eteen kyykätessä, mutta videolta sen tietysti voisi varmistaa. Tekniikassa(ja voimassa) puutteita, eilen huomasi muutamassa nostossa kiertymistä vasemmalle(oikean polven varomista?) jolloin se kipeä polvi menee eteen... Ehkä :roll:
Kovia tuloksia kokoisekseen, ja varsinkin ikäisekseen Malinen tehnyt. Niin ja ettei lihaskivuista pääse kokonaan eroon niin tilasin Fatgripz:ien perusversion, http://www.fatgripz.com/ saa nähdä tekeekö mitään vai ei :D


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-09-21 16:44:55 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2012-01-09 18:00:12
Viestit: 346
Pe 21.9 rinta, olkapäät, ojentajat

-kiertäjät istuen 20x2, 20x3, 2x20x4
-vipunosto etunojassa istuen 12x6, 12x8, 2x12x10
-penkki 2x20x20, 2x12x60, 6x80, 6x90, 3x100, 3x110, 3x112,5, 1x120, 1x125, 6x100, 3x110, 3x115, 2x120, 2x5x80 nopeutta pysäyttäen
-vipunosto sivulle 2x10x8
-ojentaja ristikkäistaljassa 12x20, 12x25
-ranskalainen punnerrus alaviisto 12x10, 10x30, 10x35, 8x45, 5x50, 6x45

Jonkun mielenhäiriön takia penkissä läksin ottamaan lyhyempää sarjaa, loppua kohti nostot parani ja herkistyi. Toisaalta ei ihme kun viimeviikolla tuli tehtyä pidempää sarjaa vinopenkissä käsipainoilla. Ranskalainen punnerrus kulki hyvin.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-09-24 16:56:11 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2012-01-09 18:00:12
Viestit: 346
Ma 24.9 selkä, hauikset

-vartalonkierto kepillä 2xmin
-maastaveto kapea myötäote sormilukolla 2x10x60, 2x6x100, 2x3x140, 2x2x160, 2x170, ristiote 5x180
-leuanveto kapea vastaote 10xop, 6xop+15kg, 6xop+25kg, fatgripz:llä sitten 10xop, 6xop+10kg, 3xop+15kg
-leuanveto leveä myötäote fatgripz:llä 2x6xop
-hauis tangolla fatgrip 12x20, 10x30, 2x8x40, 6x40
-hauis kulmatangolla myötäote fatgripz 10x15, 12x20, 12x25

Mavessa peukalolukolla nostin paitsi 180kg:n sarjan, sai hartiat rennommiksi->olkapäät alemmaksi nostossa. Täytyy jatkaa totuttelua, tuntemukset ok. Fatgripz:jä testasin, kyynärvarret aika mukavasti tulessa. Täytyy pohtia vielä miten noita käytän hyödyksi, todennäköisesti apuliikkeissä.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-09-27 16:12:52 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2012-01-09 18:00:12
Viestit: 346
To 27.9 rinta pikaisesti

-vartalonkierto kepillä 2xmin
-kiertäjät istuen 20x2, 20x3, 2x20x4 kyljellään ulkokierto 2x20x2
-vipunosto etunojassa istuen 12x8, 2x12x10
-penkki 2x20x20, 2x12x60, 6x80, 6x90, 3x100, 2x110, 1x120, 3x2x120, 2x122,5, 1x122,5
-penkki fatgipz:llä 10x60, 8x80, 6x90, 2x6x100

Aikataulurajoitteinen treeni, huomenna sitten ojentajat ja sivuolkapäät sekä vatsat. Jalkatreenin jätin välistä tällä viikolla jos tuo polvi lopettaisi kipuilun, seuraava viikko onkin sitten kevyt kokonaisuudessaan. Penkissä 122,5 kakkonen oli helpoin noista kovemmista sarjoista, sitten voimat loppuikin :lol: Vähän pidempää sarjaa voisi tehdä seuraavat viikot.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-09-28 18:14:09 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2012-01-09 18:00:12
Viestit: 346
Pe 28.9 olkapäät, ojentajat, vatsa

-punnerrus istuen käsipainoilla vinopenkissä (lähes pysty) fatgripz 2x10x18,5, 8x21, 8x25, 5x25, 4x25, 7x21
-jm press fatgripz 2x10x20, 8x30, 6x35, 6x40, 6x45, 6x50, 2x6x55, 5x60
-ojentaja taljassa fatgripz 10x30, 8x35, 6x40, 8x35
-ojentaja köydellä ristikkäistaljassa 2x12x25
-jalkojennosto rekkitangossa 3x15
-vatsat koneessa linkkari 15x50, 2x15x55

Käsipainoilla punnerrukset meni hyvin perille sivuolkapäihin, vaikka hyytyi äkkiä. Jm press:n tein kohtuullisen suoraviivaisesti ilman kääntöjä alhaalla, pääosin sain tuntumaan hyvin ojentajiin, vaikka liike vielä hakusessa kun vasta muutaman kerran sitä tullut tehtyä. Jm press:kin pystyi tekemään hyvin ilman rannesiteitä noitten fatgripz:ien kanssa/avulla. Vaikuttavat asialliselta ostokselta, voisi ottaa yhden käden grippiriipuntaa(jos voimia) ja hammeria sitten seuraavalla kerralla kun kovempaa treenaan.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-10-01 16:29:16 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2012-01-09 18:00:12
Viestit: 346
Ma 1.10 selkä, hauis, vatsa kevyt treeni

-kulmasoutu reverse gri tangolla 2x10x60, 3x12x80
-leuanveto leveä myötäote 3x8xop
-selänojennus 3x15
-hauis tangolla fatgripz 12x20, 10x30, 8x35, 2x8x40
-hammer käsipainoilla fatgripz 10x12,5, 8x18,5, 10x18,5, 8x18,5, 10x16
-jalkojennosto puolapuissa 2x20

Kevyttä treeniä, kevyen selkätreenin päälle hauiksetkin meni huomattavasti helpommin. Hammerin otin kovemmin, mielenkiintoisen tuntuista tehdä noilla fatgiz:llä :D Tämä viikko aikaa miettiä tarkemmin seuraavien viikkojen ohjelmaa.


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 248 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 13 4 5 6 713 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)