Aloitin alunperin karppaamisen koska minulla oli jatkuvaa turvotusta ja vatsaongelmia, lähinnä sellaista että vatsa on sekaisin ja vessassa täytyi rampata monta kertaa päivässä, mikään ei pysynyt sisällä kauhean kauaa. (Keto)karppaus on itsellä toiminut aikaisemmin muuten aivan loistavasti, mutta tuo jatkuva, joskus jopa vallan hirvittävä närästys on ainoa ilmennyt haittapuoli. Tätä ei ennen karppausta ollut. Siirryinkin ajan kuluessa pelkästään viljattomaan ruokavalioon jossa ei hirveästi hiilihydraatteja rajoitettu, ja tällä sain pahimmat närästykset pois (johtuvat ilmeisesti rasva- ja proteiinirikkaista ruuista). Vatsaongelmiakaan ei muuten ole enää ollut, mutta riisin, perunan, makeiden hedelmien sun muiden palatessa ruokavalioon seurasi sitten taas jatkuvat ilmavaivat. En tiedä kumpi on pahempi

Närästys on jäänyt satunnaiseksi seuralaiseksi tälläkin valiolla mutta ei samassa mittakaavassa. Lääkäri epäilee refluksia, ja sen osalta on tutkimukset vielä kesken.
Nyt olisi kuitenkin ajankohtaista taas yrittää ketokarppausta koska sillä sai olon ja jaksamisen aivan loistavaan terään, turvotuksen ja ylimääräiset pari kiloa pois vyötäröltä, mutta pelottaa itseänikin tuo vaikean närästyksen palaaminen. Olen tällä hetkellä syönyt Somacia pahimpiin närästyksiin joka kyllä autta, mutta jos jollakin olisi jotain muita vinkkejä/apuja tähän niin otetaan ilolla vastaan

Manteleita/mantelimaitoa olen koittanut käyttää mutta niistä ei itsellä sanottavampaa apua ollut.