karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-04-19 05:47:02

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 61 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2011-08-01 08:52:45 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-06-12 09:46:27
Viestit: 5774
Kirrimirri kirjoitti:
haili kirjoitti:
. Testosteroni nousee rakastumalla...naisilla.


Tästäks se johtuu että rakastuneena aina laihtuu? :D


Kokemuta on! :D Kiva kuulla mistä johtuu. Harmi vaan kun ei voi tuota rakastumistaan säädellä on/off napilla.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-08-01 11:28:37 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2007-04-24 22:48:51
Viestit: 1123
Paikkakunta: turku
Ööö, rasvaa vähemmäks, proteiinia ylös ja pikku syrjähyppy?? Vaihtoehtoisesti vois piristää yöelämää kotona ja siitä seuraten.. krhm...joo. :mrgreen:

_________________
Strategiset mitat: 166cm, 99kg -> 96.7kg -> 95.6kg -> 95.4kg
Uusi tuleminen: 99.7kg -> 98kg ->


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-08-01 12:20:45 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2007-04-24 22:48:51
Viestit: 1123
Paikkakunta: turku
Tuosta rasvan vähentämisestä vielä. Kun olen nyt alkanut lisätä sitä rasvaa kookosöljyn muodossa ja koska juon kookosöljyn teessä, jäävät luonnollisesti kermat pois kun kahvitkin jäävät.

Eli:

150g vispikermaa (525 kcal, 4,5 g hh, 54 g r, 3 g prot) vaihtui
15g (3 rkl) kookosöljyä (129 kcal, 0 g hh, 15 g r, 0 g prot)

Tämä varmaan riittää? Mitkä grammamäärät olisivat suositeltavat rasvassa, vaikka olen vuosia tarkkaillut hiilareita, niin rasvaa en ikinä.:shock:

_________________
Strategiset mitat: 166cm, 99kg -> 96.7kg -> 95.6kg -> 95.4kg
Uusi tuleminen: 99.7kg -> 98kg ->


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-08-01 12:34:42 
Poissa
Herkkusuukarppi
Herkkusuukarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-08-05 22:50:49
Viestit: 10793
Paikkakunta: mettän keskellä
Niin onko sulla tietoa sun koomakulutuksesta?
Mä luulen, että jos sä noista sun kolmesta esimerkkipäivästä rasvaa pudotat, niin sulla menee alle koomakulutuksen.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-08-01 13:03:36 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-04-22 16:23:15
Viestit: 587
Paikkakunta: Espoo (Torniosta lähtöisin)
Itse vilkuilin, että juustoa tulee aika paljon? Kokeileppa jättää juustot kokonaan pois pariksi viikoksi, ja katso muuttuuko suunta. Itsellä ainakin juusto tekee hyvin naljakaan jumin painonpudotukseen jos syön sitä päivittäin! #-o

_________________
Tein makro- ja kalorilaskurin, tässäpä näin: http://koti.mbnet.fi/juhau/makrolaskuri/ :)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-08-01 13:47:46 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2007-04-24 22:48:51
Viestit: 1123
Paikkakunta: turku
Juustot on jo poissa. Syön niitä ainoastaan töissä kun pitää saada helppo ja ruokaisa, nopea eväsruoka.

Esim eilen mun päivän meny meni näin:

A: Kolme häränsilmämunaa, teetä, 1 rkl kookosöljyä, 1 tl juoksevaa hunajaa (<kokeilu kun yritän olla ilman hermesetasta)
L/P: Lassakaa , teetä ja kookosöljyä,hunajaa
I: juustoleipäsestä puolikas, voita 1rkl, n. 1,5-2 paistettua munaa, omena. Teetä öljyllä ja hunajalla.

Tää nyt on taas tällainen päivä kun jääkaappi oli tyhjä ja laiskuus huipussaan :mrgreen: , enkä ole edes laskenut hh/r/prot määriä, mut anyway. Mun päivät heittelee hirveesti, niin hh kuin prot ja rasvamäärissäkin.

Edit: Laskin nyt ja aika pieneksi jäi päivän syömiset :shock: , mut huomenna voi taas tulla reippaasti...1304 kcal, 34,2 g hh, 97,6 g r, 71,1 g prot. Tästä uupuu nyt tuo juustoleipänen kun en jaksanut alkaa laskea kaikkia aineita tuolla ruokakulmassa, mutta eipä tuo nosta näitä lukuja pahemmin.

Mä en jaksa nähdä vaivaa kuin korkeintaan yhteen ruokaan per päivä, loput ovat nopeita ja täyttäviä, käytännössä munaa eri muodoissaan. Sähköraastin on laskettu budjettiin jossain vaiheessa jotta saan raasteita useammin ruokavalioon. :roll:

_________________
Strategiset mitat: 166cm, 99kg -> 96.7kg -> 95.6kg -> 95.4kg
Uusi tuleminen: 99.7kg -> 98kg ->


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-08-01 13:49:43 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2007-04-24 22:48:51
Viestit: 1123
Paikkakunta: turku
Kiloklubissa kävin laskemassa kulutukseni, 1801 kcal. Eli tämä peruskulutuksen mukaan ja sen alle ei sais mennä, ja heti meni. :o

_________________
Strategiset mitat: 166cm, 99kg -> 96.7kg -> 95.6kg -> 95.4kg
Uusi tuleminen: 99.7kg -> 98kg ->


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-08-01 13:54:30 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Liittynyt: 2006-03-18 07:35:32
Viestit: 56077
Paikkakunta: Kerava
Muista siis syödä kunnolla :D

_________________
Elämä on arvaamatonta, koska tahansa voi tapahtua jotain hyvää. Eeva Kilpi

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-08-01 14:07:17 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2007-04-24 22:48:51
Viestit: 1123
Paikkakunta: turku
Mut nytkään ei ole ollenkaan nälkä. Söin 11 maissa vasta ja silloin aikaisen lounaan, lassakaa (taas) ja kahvin soijamaidolla. Teetä ja kookosöljyä.

Seuraavaksi syön 17 maissa ennen kuin mennään anopin synttäreille, ajattelin tehdä jauhelihapihvejä ja väsätä niistä ja juustoleipäsestä, cheddarjuustosta ja lisukkeista hampurilaisen.

Eli nyt kun jätän kermat pois, kcal ja rasvat laskevat ja on vaikeampi saada kalorit täyteen. Nostanko proteiinit 80-90 g ?

_________________
Strategiset mitat: 166cm, 99kg -> 96.7kg -> 95.6kg -> 95.4kg
Uusi tuleminen: 99.7kg -> 98kg ->


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-08-01 16:09:03 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:55:08
Viestit: 26133
Paikkakunta: Lohja/Helsinki
Voit lisätä proteiinia. Kalorilaskuriin ei kannata liikaa tuijottaa vaan tähdätä siihen, että on hyvä olo. Ei nälkäinen eikä ähky. Rasvaa ei kannattane päästää alle 70 g päivä kuitenkaan, sitäkin sentään tarvitaan.

_________________
Karppaus kannattaa: Kymmenen vuotta virkeyttä ja painonhallintaa, ilman tarpeettomia ruokarajoitteita.

blogi: http://mirkankysymyksia.blogspot.com/


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-08-01 16:24:07 
Poissa
Rouva Muna
Rouva Muna

Liittynyt: 2008-07-17 22:10:54
Viestit: 5168
Paikkakunta: Helsinki
Sulla näyttää ruoat samalta kun mulla vielä reilu puoli vuotta sitten... olin karppausruokaillut periaatteessa jo kolmisen vuotta vähän tuloksetta.

Nyt, miten paino hyrskähti alaspäin, oli selkeä lihaskuntotreeni (nollasta ja pers-trainerin avulla, mutta kehityin nopeasti omasta mielestäni) SEKÄ huolellisempi syöminen.

Kasveja menee paljon, ja ehkä yli ehkä alle 20g hh:a, mutta jos menee yli niin menköön. Maitotuotteita käytän tosi vähän, kahvikermaa, voita paistamiseen muttei välipalaksi, toisinaan rahkoja. Lihaa syön paljon paljon paljon... mutta ei eineksenä. tuoreena tiskistä ja ehkä jotain pekonia toisinaan, mutta mieluiten leikkeleetkin lihatiskistä "tosi tarpeeseen" ja ruoat laatua lämmin ruoka + salaatti.

Salaatti on myös muuttunut käsite. Tässä muutos oli suurin;
- ei pelkkää lehtisalaattia ja kurkkua ja vähän puolikas tomaattia tjsp, vaain
- oikeasti paljon kasviksia. Aamusalaattiin saattaa mennä puolikas tuorekurkku, kokonainen tomaatti, avokado(a? 1 kokonainen on kyllä aika tavallinen...), kirsikkatomaatteja, kesäkurpitsaa, tilliä ja sipulia ja sitruunamehua sitruunasta jne...
- marjoja. Toisinaan, mutta sellaisenaan tuoreena ja esmes kerman/rahkan kanssa.

Muutos tapahtui siis lähinnä
- einekset + jalosteet pois
-> tuoretta tilalle. Ei mitään lehtisalaattia, vaan kasveja, jotka on kiinteitä, muodokkaita ja raksuvia, kuten selleri, juurekset, paprikat, värikylläiset asiat ylipäätään.

Ruoasta alkoi tulla niin paljon enemmän hivenainetta että rasva suli pois melkein silmissä. Nyt on vaan enää normisti ylipainoa, mutta huomattavasti terveemmällä tavalla -- nostan jalkakyykkyä 7-kertaisesti sen mitä tammikuussa.

Aloitusviestissä mikä siis pisti silmään, tapana jota harrastin antaumuksella mutta jotka nyt on kadonneet lähes ikihyviksi, ovat
1) nakki
2) lihapulla
3) lehtisalaatti.

t: zaija -15kg (mutta vasta vuosien karppaamisen jälkeen)

_________________
Älä pilaa ruusunpunaista laalaa-ländiäni, koska se on asennekysymys.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-08-01 17:01:28 
Poissa
kirjastokarppi
kirjastokarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-01-06 00:23:24
Viestit: 2966
Paikkakunta: Tampere
xaija kirjoitti:
nostan jalkakyykkyä 7-kertaisesti sen mitä tammikuussa


=D> =D> =D> =D> =D>

_________________
Koodilla XIW335 saat viisi taalaa alennusta ensimmäisestä iHerb-tilauksestasi!

Karppilan päiväkirja: Antakaa aikaa haaveilla ja ajatella hiljaa

VHH-blogi: http://voimanala.blogspot.com/


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-08-01 19:20:56 
Poissa
Rouva Muna
Rouva Muna

Liittynyt: 2008-07-17 22:10:54
Viestit: 5168
Paikkakunta: Helsinki
Nightfall kirjoitti:
xaija kirjoitti:
nostan jalkakyykkyä 7-kertaisesti sen mitä tammikuussa


=D> =D> =D> =D> =D>


Lähin viidestä kilosta, tai ehkä jopa alle, mikä tietenkin kertoo suhdelukua vielä isommaksi! :lol:

_________________
Älä pilaa ruusunpunaista laalaa-ländiäni, koska se on asennekysymys.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-08-01 23:31:57 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2007-04-24 22:48:51
Viestit: 1123
Paikkakunta: turku
Hmmm. KIITOS.

Minulla on näemmä hämärtynyt tässä ajan kuluessa nämä perusasiat. Kuitenkin kokoajan puhun muille kuinka eineksiä ei ole hyvä syödä jne. :shock: Ja nyt mulle itselle huomautetaan niistä!! Taidan kadota tuulen mukana häpeästä... Eeei kato nakit ei oo eineksiä, ne on A-luokan lihansyöjille... #-o

Hyvä suunnitelma voisi siis olla seuraava:

A) Rasvaa tarpeeksi, muttei liikaa. Alle 70 g ei mielellään? Jätin kerman pois, se varmaan laskee määrää rutosti 150-160g:sta alaspäin.

B) Kasviksia, juureksia ja marjoja enemmän (oisko uunijuurekset ok, vaikka niissäkin hiilareita?)

C) Proteiineja 80-100g (voi olla vaikeaa, kun puhdas liha on alkanut tökkimään ja hinku nopeaan ruokaan on kova :( )

D) Juustot suurissa määrin käytettynä hyllylle hetkeksi.

E) Joku liikuntaharrastus (huhhuh, mites käy, en tunne olevani valmis)

_________________
Strategiset mitat: 166cm, 99kg -> 96.7kg -> 95.6kg -> 95.4kg
Uusi tuleminen: 99.7kg -> 98kg ->


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-08-02 06:12:52 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Liittynyt: 2006-03-18 07:35:32
Viestit: 56077
Paikkakunta: Kerava
Mun mielestä rasvaa ei oo hyvä laskea alle 100g.

_________________
Elämä on arvaamatonta, koska tahansa voi tapahtua jotain hyvää. Eeva Kilpi

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-08-02 06:16:23 
Poissa
tustustuskykyinen
tustustuskykyinen
Avatar

Liittynyt: 2006-05-11 16:13:40
Viestit: 4667
Paikkakunta: Espoo
äläs ny mihinkä mee... tai sit sinne Niinan kuulatunnille, takuulla tykkäät!
Muutamassa viikossa saat keskivartaloon ihan uutta ryhtiä eikä sitä varten tarvi vääntää tuntitolkulla. Semmonen 3x 10-15 min viikossa riittää! Mee vaan eka opetteleen hyvä suoritustekniikka niin homma lähtee ihan toisella tavalla käyntiin!

_________________
Kahvakuulalähettiläs.
(Sh)it's my life! | Sporttiteevee
Blogissa murkuloita ja satunnaisesti oikeetakin elämää.
"Tätä en olekaan koskaan yrittänyt, joten luulen, että se ihan varmasti onnistuu!" -Peppi Pitkätossu-


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-08-02 06:35:13 
Poissa
maatilakarppi
maatilakarppi

Liittynyt: 2010-12-06 19:51:50
Viestit: 3339
Minusta siitä liikunnasta ei saa ottaa stressiä. Jollei suju, niin pakottamalla siitä tulee vaan vastenmielistä.

Ja proteiiniahan on es. kananmunissa, raejuusto, rahka siis lihan lisäksi.

Jäin miettimään että paljonko hiilaria söit hyväkarppina? Josko sopiva hiilarimäärä löytyisi jostain nykyisen ja sen väliltä?

Eikös kilppariketjussa ollut juttua, että vajiksella ei olis hyvä mennä hirmu alhaisilla hiilareilla ja toisaalta aloittajalla saattaa olla viesteistä päätellen vajis, vaikkei lääkäri olekaan sitä myöntänyt?

Edit: Jos lasket rasvan määrää ja hiilarit jää ennalleen ja vaikka nostaisit prodet, niin energia jää melko alhaiseksi. Es. 100g prodea on 400kcal, 30g hh on 120 kcal ja 100g rasvaa on 900 kcal eli energiat jää sen jälkeen n. 1400 kcal.
Jotta energiaa tulee riittävästi, niin varmaan se 1800 olis minimi mitä laskit peruskulutukseksesi. Eli silloin esim. 150g rasvaa, 100g prodea ja 30g hh toisi suunnilleen tuon määrän.
Minä veikkaisin että hh-lähteiden vaihtaminen (nakki paketti -> kasvikset) ja juuston/maitotuotteiden rajoittaminen/vaihtaminen rasvaan osittain (es. se kookosöljy) voisi olla aika hyvä.

Itse en katso mitä kasviksia syön, siis sillai että tomaatti ja paprika esim. kuuluvat kyllä valikoimiin. Mutta mulla on hiilarit n. 30-100 päivästä riippuen. Jos on 100g, niin paino menee hitaaaaaaasti alaspäin mutta 50 molemmin puolin kuljetaan vielä alaspäin ihan ok. Mulle riittävällä tahdilla. Etenkin jos hiilarit tulee enimmäkseen kasviksista. Ei tarvitse pahemmin katsoa mitä syö.

Toinen mikä on, niin annoskoot. Vähän pähkäilin itse, mutta nyt näyttäis että (vielä) pienemmät annoskoot ja lisää rasvaa vois toimia mulla sittenkin. Tämä on vielä testaamatta työoloissa eli tuleeko nälkä kun töitä on kunnolla.

_________________
04/10 113,5kg
Ensimmäisestä tilauksesta iHerbistä -5$ koodilla KIV264
"Kaikkea kivaa kohtuudella."


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-08-02 13:14:17 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2007-04-24 22:48:51
Viestit: 1123
Paikkakunta: turku
Käytännössä nuo hiilarit kai nouseekin yli tuon 20hh, siis jos mun pitää muutakin syödä päivittäin kuin munia... :lol: Mä tulisin hyvin toimeen keitetyillä ja paistetuilla munilla ja thats it.

Jospa laskisin tuonne ruokakulmaan nyt vähän...on pää jo aika sekaisin ja pitäisi saada selkeä suunnitelma.

_________________
Strategiset mitat: 166cm, 99kg -> 96.7kg -> 95.6kg -> 95.4kg
Uusi tuleminen: 99.7kg -> 98kg ->


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-08-02 17:24:33 
Poissa
Rouva Muna
Rouva Muna

Liittynyt: 2008-07-17 22:10:54
Viestit: 5168
Paikkakunta: Helsinki
Ei annoskoko välttämättä ole se ongelma. Jos se annos = pelkkää lihaa, niin sitten annoskoko voi olla ongelma, mutta jos se on niitä erilaisia värikkäitä kasviksia, niin älä rajota.

Älä välttis edes laske. Kato paljon saat uppoamaan ruokaa sillä periaatteella että 2/3 lautasta on kasvia ja 1/3 lihaa, ja jos ei se sitten muutamassa viikossa ala toimia, niin ota valokuvia ateriakokonaisuuksista ja lataa tänne. Mie söin ennen laskennallisesti lähes pilkuntarkkaan oikeen, mutta paino jumitti, väliin nousi kun oli tiukkaa löytää aikaa ja rahaa syödä karpisti.

Nyt rytmi on parempi ja kaikki menee vaan pilalle, jos joku laskee minun rasvat, kalorit ja muut pienhiukkaset.

Oon todennu, että niin montaa kiloa en kasviksia ja juureksia yksinkertasesti päivässä ehi/pysty syömään, että sillä sais karppausta pilalle.

Sen pilaa jos mukaan lipsahtaa "laskennallisesti pieni ja mitätön ja ei tarvi merkata ei sitä kokonaisuudessa huomaa" suklaa/jätskipallo/karkki tai semmonen.

_________________
Älä pilaa ruusunpunaista laalaa-ländiäni, koska se on asennekysymys.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-08-02 21:31:58 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2007-04-24 22:48:51
Viestit: 1123
Paikkakunta: turku
Siis annoskoko tulee ongelmaksi kun haluan täyttää itseni nopeasti ja vähällä määrällä. En halua/jaksa syödä paljoa.

Ostin tänään sähköraastimen (ihan paska) ja väsäsin ison vadin kaali-porkkana-paprika-purjo-kurkkuraastetta, johon heitin oliiviöljyä ja valkoviinietikkaa päälle.

Tänään söin lounaaksi oopsihampurilaisen salaatilla ja etikkakurkulla, ketsupilla ja majolla ja kupin kahvia kermalla.

Päivälliseksi porsaanfile grillistä, n 100g ja teetä kookosöljyllä

Illalliseksi jauhelihapihvi n 100g, kolme dl raastesalaattia. Kaksi kupillista teetä kookosöljyllä. Erätuli leipäjuustoa 100g.

Kalorit ja KAIKKI jäi taas alakanttiin paljon. [-X mut en jaksa mitään enää syödä. Eipäs jäänytkään kun lisäsin leipäjuustoa iltapalalle!! Niin ja tästä puuttuu raastesalaatin hh kun en jaksanut lähteä arvioimaan miten paljon raasteessa oli mitäkin...

kcal- rasva- prot- hh
1797- 148 - 99 - 16

_________________
Strategiset mitat: 166cm, 99kg -> 96.7kg -> 95.6kg -> 95.4kg
Uusi tuleminen: 99.7kg -> 98kg ->


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 61 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)