karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-28 10:41:33

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 77 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Re: Leipä
ViestiLähetetty: 2020-08-07 09:19:47 
Poissa
Elinkautinen
Elinkautinen
Avatar

Liittynyt: 2007-01-04 14:48:20
Viestit: 8739
Paikkakunta: Torrevieja/Tuusula
On jo joitakin vuosia, kun tyttären luo Vaasaan kurvattiin kesäreissulla.
Reippaana päätin syödä herkullisen noutopitsan...naismuistiin :roll:
Reunat kuitenkin saksin pois.
Hyvää oli!

Seuraavana yönä käsien nivelet särki ja aamulla oli rystyset turvonneet palloiksi.
Auton rattiin en voinut tarttua, kun sattui.
(Tosin vuorokaudessa pikkuhiljaa suli pois.)

Siinä...vois helpomminkin uskoa, ettei ole mun juttu...edes satunnaisesti. =D>

_________________
Aloituskokeilu 1992.
Uudelleen vuodesta 2000, Atkinsia, Heikkilää, ketokarppia ja sitten lähinnä Kwasniewskia vuodesta 2008.
Huhtikuusta 2019 asteittain karnivoriksi Kuva
Kotona!


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Leipä
ViestiLähetetty: 2020-08-07 19:29:50 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2018-06-05 15:08:11
Viestit: 1196
Catharsis kirjoitti:
Vilja on viljaa, hiilihydraatteja (sokeria) ja gluteenia (kasviproteiinia), molemmat ihmiselle haitallisia. Hiilihydraatit nostavat insuliinia ja verensokeria, gluteeni sotkee ruoansulatuksen ja voi laukaista autoimmuunisairauksia. Eivät kuulu vähähiilihydraattiseen ruokavalioon eli karppaukseen, ainakaan jos on korjaamassa insuliiniresistenssiaan.
En nyt ihan tajua... Tattari ei ensinnäkään edes ole kuulema vilja ja kauran gluteeni on ainakin sillä lailla erilaista, että monet eivät saa siitä mitään oireita (kuten minä).

En tajua sitäkään, miksi karppaaja ei voisi nauttia 24 hiilaria päivässä tattari-kaurasämpyllöiden muodossa. Varsinkin, kun olen huomannut, että kyseisten itseleivottujen sämpylöiden hiilarit hajoavat niin hitaasti runsasrasvaisen juuston kautta nautittuina, ettei edes hampaat likaannu yön aikana, vaikka söisi ko. aterian ennen nukkumaanmenoa.

Tällä hetkellä kyseinen ateria tuntuu sopivan minulle erinomaisesti eli se vie nälän niin hyvin, ettei minun tarvitse syödä puputtaa koko iltaa. Insuliiniresistenssiä ei ole minulla koskaan ollutkaan, ja herkkä crpkin alle 0,5 eli ihan huippuhyvät arvot.

Eikö karppauksen perusideana ole löytää itselle parhaalla mahdollisella tavalla sopiva ruokavalio pitäen hiilarit alhaalla? Siihen määritelmään sopii mielestäni tuo 24 grammaa hiilaria kaura-tattarileivästä. Etenkin kun paistan leipään paksun kuoren ja annan taikinan kohota 3 kertaa, joiden johdosta leivän hiilareista tulee tavanomaista hitaampia. Sämpylät ovat lisäksi pieniä, joten niissä on suht. paljon sitä hitaammin hajoavaa kuorta.

Ei tule edes kalliiksi, koska teen taikinan halvoista hiutaleista enkä kalliista jauhoista.

P.S.
Ruis ja vehnä ei sovi myöskään minulle.

_________________
ME-tauti (G93.3)
Kilpirauhasen autoimmuunitulehdus((E06.3))


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Leipä
ViestiLähetetty: 2020-08-08 10:38:15 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2012-02-19 09:38:52
Viestit: 3371
Totta kai voit syödä leipää karpatessakin, määrä tekee myrkyn. Mä syön sellasia rapeita tattarinäksyjä joissa on vaan tattaria, vettä ja suolaa. Yksi näksy painaa 5 g, syön kerralla enintään kolme näksyä runsaalla voilla ja juustolla. Täysin karppia. Els on kertonut syövänsä schärrin gluteenittomia näksyjä.

Perunajauho on hyvä kawalettuihin ja juustomuffinseihin.

_________________
C-pitoisuudet: keitetty ruusukaali 70,2; mandariini 41; kukkaakaali 51,8 keitetty 33,7; mansikka 45,6; keitetty kesäkurpitsa 16,2; paistettu kaali 24,8; haudutettu lanttu 31; kyssäkaali 52,1; maksa 31; pensasmustikka 15,6


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Leipä
ViestiLähetetty: 2020-08-08 11:13:54 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-01-17 21:33:10
Viestit: 4153
Paikkakunta: Raw by nature
Minä vain kerroin, mitä vaikutuksia niistä on löydetty. On tasan jokaisen oma asia mitä syö. Haluaako vähentää insuliiniresistenssiaan vai ei? Mutta kun nyt karppaus.infossa ollaan, niin päätin vain informoida, ettei tule yllätyksenä mahdolliset oireet. Toivottavasti niitä ei tule.

_________________
Evoluutio ei ole väärässä. Minä voin olla.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Leipä
ViestiLähetetty: 2020-08-08 14:15:03 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2018-06-05 15:08:11
Viestit: 1196
Miten voi vähentää insuliiniresistenssiä, jos sitä ei edes sairasta? Verensokerini ovat tasaisen matalat.

Ja miksi saisin insuliinioireita 24 gramman leipäannoksesta kun en saanut niitä edes silloin kun vedin ämpärikaupalla ruisleipää, riisiä ja sokeroituja hilloja? (Lihomatta.)

Kai se on geeneistäkin kiinni. (Poistin tästä selostuksen veljeni syömisistä ja terveydentilasta, koska kyseessä ei ole karppaaja.)

_________________
ME-tauti (G93.3)
Kilpirauhasen autoimmuunitulehdus((E06.3))


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Leipä
ViestiLähetetty: 2020-08-08 14:17:29 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 93461
Onko tämä sinun yksityinen ketjusi vai jaksaisitko ajatella, että näistä postauksista voisi joku muukin saada hyötyä?

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Leipä
ViestiLähetetty: 2020-08-08 14:25:39 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-01-17 21:33:10
Viestit: 4153
Paikkakunta: Raw by nature
vanha karppu kirjoitti:
Miten voi vähentää insuliiniresistenssiä, jos sitä ei edes sairasta? Verensokerini ovat tasaisen matalat.

Käytännössä kaikki krooniset taudit johtuvat insuliiniresistenssistä. Sinulla ei sitten varmaan ole niitäkään? Sydäntautia, korkeaa verenpainetta, kihtiä, syöpää, masennusta, jne?

Selittäisitkö lyhyesti, miksi olet karppaus.info-ryhmässä? En kuulustele, vaan haluan tietää, mihin terveysongelmaan pitäisi lyötyä helpotusta ja voisiko sitä mahdollisesti karppauksella saavuttaa.

_________________
Evoluutio ei ole väärässä. Minä voin olla.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Leipä
ViestiLähetetty: 2020-08-08 14:35:59 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-01-17 21:33:10
Viestit: 4153
Paikkakunta: Raw by nature
vanha karppu kirjoitti:
Miten voi vähentää insuliiniresistenssiä, jos sitä ei edes sairasta? Verensokerini ovat tasaisen matalat.


Jos sinulla ei ole mitään varsinaista terveysongelmaa, koska jo syöt riittävän vähähiilihydraattisesti ja haluat lähinnä keskustella eri aiheista, niin avaa itsellesi oma päiväkirjaa ja aloita keskustelu siellä. Nämä yleisten ketjujen tavoite on olla enemmän informatiivisia ja vähemmän henkilökohtaisia.

_________________
Evoluutio ei ole väärässä. Minä voin olla.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Leipä
ViestiLähetetty: 2020-08-08 16:12:17 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2012-02-19 09:38:52
Viestit: 3371
Catharsis kirjoitti:
Käytännössä kaikki krooniset taudit johtuvat insuliiniresistenssistä. Sinulla ei sitten varmaan ole niitäkään?


No ei todellakaan johdu. Nyt on niin putkinäköistä yhden totuuden julistamista että huhhuh. Pienillä lapsillakin on vaikeita kroonisia sairauksia (esim. mitokondriosairaudet).

Yksi kroonisten sairauksien lähde on infektiot. Niitä on paljon ja monilla on jonkin pöpön jälkiä kehossaan, toisilla tulee pahemmat sairaudet kuin toisilla. Esim. hyönteisvälitteiset borrelia, bartonella, babesia, riketsia, kumlingen tauti jne. Hyönteisten lisäksi ihmiset saavat pöpöjä jäniksistä, myyristä, lehmistä, lampaista jne.

Sitten on erilaisia autoimmuunisairauksia, Hashimoto, lupus, yms. joista kukaan ei tiedä mistä ne tulevat. Tietysti infektio voi sielläkin olla laukaiseva tekijä. Näitä voi tulla nuorenakin, esim. tiedän henkilön joka sairastui Hashimotoon 60-luvulla ollessaan 17-vuotias, tuskin oli tuolloin insuliiniresistentti.

Hauska muuten kun syyttelet karppua liiasta omakohtaisuudesta. Mitä muuta kuin omakohtaisuutta potensiin kymmenen on väittää, että koska itselläsi oli insuliiniresistenssi, kaikkien ihmisten kaikki ongelmat johtuvat vain ja ainoastaan insuliiniresistenssistä (ja paranee karnivoorilla, hohhoijaa).

_________________
C-pitoisuudet: keitetty ruusukaali 70,2; mandariini 41; kukkaakaali 51,8 keitetty 33,7; mansikka 45,6; keitetty kesäkurpitsa 16,2; paistettu kaali 24,8; haudutettu lanttu 31; kyssäkaali 52,1; maksa 31; pensasmustikka 15,6


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Leipä
ViestiLähetetty: 2020-08-08 23:55:59 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2018-06-05 15:08:11
Viestit: 1196
Catharsis kirjoitti:
vanha karppu kirjoitti:
Miten voi vähentää insuliiniresistenssiä, jos sitä ei edes sairasta? Verensokerini ovat tasaisen matalat.
Käytännössä kaikki krooniset taudit johtuvat insuliiniresistenssistä. Sinulla ei sitten varmaan ole niitäkään? Sydäntautia, korkeaa verenpainetta, kihtiä, syöpää, masennusta, jne? Selittäisitkö lyhyesti, miksi olet karppaus.info-ryhmässä?
Olen pahoillani, että en osaa selittää asiaa lyhyesti, ehkä liittyen siihen, että minulta puuttuu aivosoluja.

Minulla ei ole ollut koskaan mainitsemiasi sairauksia. Jokaisella isovanhemmillani on kylläkin puhjennut syöpä vanhuusiässä. Vaan en minä tervekään ole, vaan sairastan mm. ME-tautia eli aivojen matala-asteista kroonista tulehdusta.

Olin järkyttävän huonossa kunnossa asuessani kaupungissa. En tehnyt juuri muuta kuin nukuin 10 tuntia minkä jälkeen retkotin loppupäivän pöytälevyä vasten. Lisäksi söin kuin hevonen, mutta olin silti hyvin hoikka, vaikka olin nuorena ikuinen laihduttaja. Laihduin itse asiassa heti kaupunkiin muutettuani pysyen hoikkana seuraavat 20 vuotta vaikka syödä puputin kaiket päivät ja yöllä piti vetää vielä jäätelöpaketti, koska vatsa kurni niin kovasti. Ihmettelin kaiken aikaa, että mitä aineenvaihdunnalleni oli tapahtunut, vaikka oli tietty tosi kivaa ettei tarvinnut enää murehtia lihomista taikka varoa syömisiä.

Kun sairastuin ME-tautiin, huomasin että vointini parani aina välittömästi maalla. Muutin tämän vuoksi maalle heti kun löysin budjettiini sopivan talon. Maalle muutettuani vointini on kohentunut vuosien varrella, mutta aineenvaihduntani on samalla normalisoitunut eli aloin taas lihomaan. Toinen ongelma oli se, että aloin nukahtaa aina syötyäni - ja minähän söin tolkuttoman usein. :D

Karppaaminen lopetti nukahteluongelman kuin seinään. Karppaus ei ole auttanut minua laihtumaan, mutta se pysäytti lihomiseni. (Pyöreyteni on niin lievää, ettei se uhkaa terveyttäni, vaan todennäköisesti päin vastoin.)

Aloin siis karppaamaan ensisijaisesti sen vuoksi, että hiilarit tainnuttivat minut vuoteeseen. Täällä olen oppinut, että kyse on ilmeisesti insuliiniresistenssin vastakohdasta eli hiilarit saavat elimistöni erittämään niin paljon insuliinia, että se tainnuttaa minut vuoteeseen. (Insuliinia on käytetty historian hämärissä jopa nukutusaineena.)

Ja nyt kun olen tutustunut karppaukseen, olen saanut muitakin syitä jatkaa valitsemallani tiellä! En edes ymmärrä, miksi ajattelet, että ihmisen pitäisi olla jotenkin sairas karpatakseen. Eikös karppaaminen edistä kaikkien ihmisten terveyttä? Suurin karppaukseen liityvä ilonaiheeni on tällä hetkellä se, että minun ei tarvitse tehdä enää yhtä paljon ruokaa kuin ennen, koska minun ei tarvitse syödä yhtä usein kuin aiemmin. :)

Tämä "leipäkarppaus" sopii minulle hyvin mm. siksi, että tykkään niin paljon vihanneksista ja marjoista, että niitä tekisi sitten mieli syödä puputtaa kaiken aikaa. Olen paljon tyytyväisempi, kun en koske niihin ollenkaan. Leipä on ihan riittävän hyvä hiilarinlähde ja haluan saada elämässäni muutakin aikaiseksi kuin ruoka-annoksia.

_________________
ME-tauti (G93.3)
Kilpirauhasen autoimmuunitulehdus((E06.3))


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Leipä
ViestiLähetetty: 2020-08-09 00:56:23 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2018-06-05 15:08:11
Viestit: 1196
Greda Carpo kirjoitti:
Onko tämä sinun yksityinen ketjusi vai jaksaisitko ajatella, että näistä postauksista voisi joku muukin saada hyötyä?

Oliko kysymys osoitettu minulle? Jos oli, voisitko ystävällisesti muotoilla sen uudelleen, koska en tajunnut pointtia?

Voin toki silti vastata, koska se kait on joka tapauksessa kohteliasta:
Tämä ei ole yksityinen ketjuni ja jaksan ajatella, että joku muukin voisi saada hyötyä näistä postauksista.

Mutta aikuisten oikeesti: olis kiva ymmärtää, mitä ajat takaa. Sen kyllä tajusin, että olet ilmeisesti tyytymätön kirjoitteluuni. Luin sen vuoksi koko ketjun uudelleen läpi. Löysin sieltä yhden postauksen, jonka poistin, koska se meni mielestäni liiaksi aiheen ohi. Juuri muuta asiatonta en löytänyt, mikä ei tietenkään tarkoita, ettei sellaista voisi siellä olla.

_________________
ME-tauti (G93.3)
Kilpirauhasen autoimmuunitulehdus((E06.3))


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Leipä
ViestiLähetetty: 2020-08-09 01:12:51 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 93461
Lainaa:
Täällä olen oppinut, että kyse on ilmeisesti insuliiniresistenssin vastakohdasta eli hiilarit saavat elimistöni erittämään niin paljon insuliinia, että se tainnuttaa minut vuoteeseen


Annika Dahlqvistin määritelmä insuliiniresistenssistä kirjassa Karpin tapaan:

Lainaa:
Insuliiniresistenssi. Tila jossa insuliinin vaikutus ja sokerin kulkeutuminen soluihin heikkenee. Insuliiniresistenssi syntyy, kun elimistössä on jatkuvasti liikaa insuliinia ruokavaliossa olevan liiallisen soleri- ja tärkkelysmäärän vuoksi.

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Leipä
ViestiLähetetty: 2020-08-09 09:12:31 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2012-02-19 09:38:52
Viestit: 3371
Karpun tarina on aika huima! Yksi onnistumistarinoista, selkeästi, nukahtelu loppunut ja vointi parantunut karppaamalla.

Ihmeellistä, että joku kehtaa kyseenalaistaa, ettei pitäisi olla edes palstalla, kun ei ole ollut juuri oikealla tavalla sairas (insuliiniresistentti) ja parantunut juuri oikella tavalla (pitämällä leipää suurimpana pahana).

Tämän seuraaminen oli todella masentavaa ja kävi kyllä taas mielessä pitäisikö palstalta pitää taukoa.

Oliko onnistuja väärää sukupuolta?

_________________
C-pitoisuudet: keitetty ruusukaali 70,2; mandariini 41; kukkaakaali 51,8 keitetty 33,7; mansikka 45,6; keitetty kesäkurpitsa 16,2; paistettu kaali 24,8; haudutettu lanttu 31; kyssäkaali 52,1; maksa 31; pensasmustikka 15,6


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Leipä
ViestiLähetetty: 2020-08-09 09:33:54 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18408
Paikkakunta: Jämtland
Voisikohan nämä väännöt siirtää jo taistelutantereelle aloittavien karppien osastolta?

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Leipä
ViestiLähetetty: 2020-08-09 10:05:32 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 93461
vanha karppu kirjoitti:
Greda Carpo kirjoitti:
Onko tämä sinun yksityinen ketjusi vai jaksaisitko ajatella, että näistä postauksista voisi joku muukin saada hyötyä?

Oliko kysymys osoitettu minulle? Jos oli, voisitko ystävällisesti muotoilla sen uudelleen, koska en tajunnut pointtia?

Voin toki silti vastata, koska se kait on joka tapauksessa kohteliasta:
Tämä ei ole yksityinen ketjuni ja jaksan ajatella, että joku muukin voisi saada hyötyä näistä postauksista.

Mutta aikuisten oikeesti: olis kiva ymmärtää, mitä ajat takaa. Sen kyllä tajusin, että olet ilmeisesti tyytymätön kirjoitteluuni. Luin sen vuoksi koko ketjun uudelleen läpi. Löysin sieltä yhden postauksen, jonka poistin, koska se meni mielestäni liiaksi aiheen ohi. Juuri muuta asiatonta en löytänyt, mikä ei tietenkään tarkoita, ettei sellaista voisi siellä olla.

No yritän. Omassa päiväkirjassa voi olla niin subjektiivinen kuin ikinä jaksaa ja haluaa. Myös muissa postauksissa voi olla subjektiivinen, mutta jos ottaa aina kaiken yleisenkin asioista kirjoittelun aiheesta hyvin omakohtaisesti, niin se alkaa tuntua väsyttävältä. Toki omat kokemukse ja omakohtainen tulkinta ovat mielenkiintoisia. Ehkä veteen piirretty viiva. Kaikella ystävällisyydellä.

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Leipä
ViestiLähetetty: 2020-08-09 12:20:48 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2012-02-19 09:38:52
Viestit: 3371
vanha karppu kirjoitti:
Greda Carpo kirjoitti:
Onko tämä sinun yksityinen ketjusi vai jaksaisitko ajatella, että näistä postauksista voisi joku muukin saada hyötyä?

Oliko kysymys osoitettu minulle? Jos oli, voisitko ystävällisesti muotoilla sen uudelleen, koska en tajunnut pointtia?

Voin toki silti vastata, koska se kait on joka tapauksessa kohteliasta:
Tämä ei ole yksityinen ketjuni ja jaksan ajatella, että joku muukin voisi saada hyötyä näistä postauksista.

Mutta aikuisten oikeesti: olis kiva ymmärtää, mitä ajat takaa. Sen kyllä tajusin, että olet ilmeisesti tyytymätön kirjoitteluuni. Luin sen vuoksi koko ketjun uudelleen läpi. Löysin sieltä yhden postauksen, jonka poistin, koska se meni mielestäni liiaksi aiheen ohi. Juuri muuta asiatonta en löytänyt, mikä ei tietenkään tarkoita, ettei sellaista voisi siellä olla.



Muistanko oikein että karpulla on aspergerdiagnoosi? Tai muu autismikirjon keissi? Aiheuttaa mm. kyvyttömyyttä ymmärtää, mitä muut tarkoittavat, kun vihjailevat tai laittavat asiansa rivienväleihin.

Mielestäni palstalla ollaan turhan inhottavia karpulle. Insinööri-autistit ok, oikeat autistit ei, varsinkaan jos naisia :-k

_________________
C-pitoisuudet: keitetty ruusukaali 70,2; mandariini 41; kukkaakaali 51,8 keitetty 33,7; mansikka 45,6; keitetty kesäkurpitsa 16,2; paistettu kaali 24,8; haudutettu lanttu 31; kyssäkaali 52,1; maksa 31; pensasmustikka 15,6


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Leipä
ViestiLähetetty: 2020-08-09 12:24:24 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-01-17 21:33:10
Viestit: 4153
Paikkakunta: Raw by nature
Oleellista on kuitenkin vihata insinöörejä :)

_________________
Evoluutio ei ole väärässä. Minä voin olla.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Leipä
ViestiLähetetty: 2020-08-09 13:52:39 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 93461
Lainaa:
Kaikkihan tietävät, että insinöörin pissa on myrkyllistä ja sähköinsinoorin pissa erityisen myrkyllistä. Dario Fo Donna


Tarkoitus ei ole olla kenellekään inhottava. Enkä mielestäni vihjaile mitään rivien välissä, vaan sanoin ehkä liiankin suoraan, pahoittelut siitä(kin). Jos joku lukee rivien välistä jotain, arvelen sitä olkinukkeiluksi.

Jatka Karppu kirjoitteluasi, äläkä varsinkaan turhaan poistele vanhempia kirjoituksiasi.

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Leipä
ViestiLähetetty: 2020-08-09 14:44:12 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2012-02-19 09:38:52
Viestit: 3371
Niin siis aspergerille kaikki, mikä ei ole väännetty ratapalkista täysin suorin ilmaisuin, on rivienvälistä. Sellainen vaikutelma edellä olevasta tulee joka tapauksessa, mutta lisäksi muistelisin karpun kertoneen asiasta.

_________________
C-pitoisuudet: keitetty ruusukaali 70,2; mandariini 41; kukkaakaali 51,8 keitetty 33,7; mansikka 45,6; keitetty kesäkurpitsa 16,2; paistettu kaali 24,8; haudutettu lanttu 31; kyssäkaali 52,1; maksa 31; pensasmustikka 15,6


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Leipä
ViestiLähetetty: 2020-08-09 15:52:32 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2018-06-05 15:08:11
Viestit: 1196
Greda Carpo kirjoitti:
jos ottaa aina kaiken yleisenkin asioista kirjoittelun aiheesta hyvin omakohtaisesti, niin se alkaa tuntua väsyttävältä. Toki omat kokemukset ja omakohtainen tulkinta ovat mielenkiintoisia.

Ok, kiitos täsmennyksestä. :) Eli se, että olen kertonut omia kokemuksiani tässä ketjussa ei ole sinänsä ongelma, mutta olen ottanut mielestäsi yleisen leivästä kirjoittelun liian omakohtaisesti.

Voisitko yst. vääntää vielä rautalangasta, mitä tarkoitat tässä yhteydellä liian omakohtaisesti ottamisella? (Koska en huomannut sellaista ketjua lukiessani, mutta myönnän kyllä että ihmiset ovat monesti sokeita omalle toiminnalleen.)

(En kysele veetuillakseni, vaan minulla on sairauteeni liittyvä ajattelua häiritsevä aivotoiminnan häiriö. Minulla on toki myös Asperger, mutta ME:n vaikutus aivotoimintaan on Asperger potenssiin kaksi.)

P.S.
Ei tämä ole minusta ehkä suoranaisesti kivaa eikä varmaan kenestäkään, mutta en myöskään haluaisi aiheuttaa häiriötä muille. (Minusta on sinänsä tärkeää että myös häiritsevästä keskustelutyylistä voidaan keskustella.)

_________________
ME-tauti (G93.3)
Kilpirauhasen autoimmuunitulehdus((E06.3))


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 77 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa


Voit kirjoittaa uusia viestejä
Voit vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)