karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-29 11:18:19

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 140 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 13 4 5 6 7
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2013-02-06 13:43:10 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2009-10-20 16:53:15
Viestit: 477
mollix kirjoitti:

Nyt, kiitos sokerimittarin, olen löytänyt tavat pitää sokeriarvot tarpeeksi alhaalla, ja paino laskee taas! Ei liene yllätys tämä palstan lukijoille, että kiloklubin suositus kasviksista oli se, mikä minulla vei sokerit ylös.


Hei, joskus kiloklubia kokeilin, mutta siitä enempää muistamatta, aattelinkin hetimiten kysästä, että mitä tää käytännössä tarkottaa? Ja miten siis nyt syöt? Mulla on ollu raskauden aikana alhaiset sokerit (paasto ja ruokailu oli oikeestaan ihan samoissa, pyöri siinä 4 paikkeilla aina vaan, korkeimmillaan oli 5.4 ruokailun jälkeen, pitääkin varmaan mittailla taas omia. Pitää kattella noi sun linkkaamat jutut myös paremmalla ajalla, nyt niitä en ehdi lukea...

*muoks nyt on sokerit 4.6, oon syöny viimeks n.4tuntia sitten.

_________________
If we aren't supposed to eat animals, why are they made of meat?
-Unknown


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-02-06 16:12:04 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2013-01-13 08:38:32
Viestit: 2
Ihan yksinkertaisesti sitä, että katson kiloklubia apuna käyttäen, että proteiineja tulee noin 0.8-1 g/ painokilo, hiiilarit niin lähellä nollaa kuin järjellisesti pystyy. Ja että ollaan selvästi energiavajeen puolella - noin 1000 kcal luokkaa. Kun proteiinit ovat tällä tasolla, palaa rasva, ei hajoa lihas.

Ruokailu vain illalla klo 16-22 välillä. Muu aika täysin syömättä, ja juomatta mitään missä on jotakin polttoainetta keholle.

Olen huomannut, että tämä vastaa käytännössä Atkinsin induktiovaihetta, eli ainakin kaksi viikkoa näillä ohjeilla. Näin se meni käytännössä joulun ja uudenvuoden ympärillä. Sitten katson, tarvitsenko kasviksia. (Viimeksi söin niitä kun tein tuon kiloklubin ohjeiden seuraamishairahduksen).

Ihan helppoa tämä ei ole - ei nälän takia, vaan siksi että vaimo vastustaa ;). Uskoo että pitää syödä ns. monipuolisesti mutta vähän. Minä vaan olin siellä jo, ja paino ei putoa minulla sillä keinolla.

Tässä on pieni varoitus paikallaan. Insuliiniresistenssin vaiheesta johtuen kunkin elimistö reagoi vähän eri tavalla. Jos kasviksiakin syöden saa pidettyä glukoosiarvot aamusta ikkunan avautumiseen saakka <= 5 mmol/l tasossa, laihtuu.

Ja pitää olla varma, että ei kärsi diabeteksesta tai muistakaan kroonisista sairauksista. Ettei hukka peri. Minä en kärsi.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-02-06 16:37:01 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2009-10-20 16:53:15
Viestit: 477
Ahaa, pitääkin kokeilla heti kun imetys loppuu!
Oon nyt mitannu päiväteen + energiasetin jälkeen sokereita, eikä ne nytkään noussu kovin korkealle vaikka hiiliä oli enemmän ku normisti.
30min vs 5.4
1h30min 5.1
Vois siis paastoillessa ehkä pysyä kasviksienkin kanssa mulla verensokeri aika tasasena, tai sit ei... Pitää siis kokeilla! Toisaalta tollanen induktio-vaihe + paasto vois ehkä käynnistää kroppaa hyvin yhteistyössä tolle painon pudotukselle. Hmm... Mielenkiintosta mietittävää ja kokeiltavaa, koska paasto mulle sopii kyl. Tai sopi ainakin viimeks :D

_________________
If we aren't supposed to eat animals, why are they made of meat?
-Unknown


Ylös
   
 Viestin otsikko: osapäiväpaasto
ViestiLähetetty: 2013-02-08 08:00:12 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-06-02 06:28:57
Viestit: 4876
Huomenta toisilla toimii
Kuva
lähde:
Lainaa:
vertailukuvaa pätkäpaastoilun tuloksista. Kuvilla on aikaväliä reilut neljä kuukautta.

ja suomeksi hyvät ohjeet
osa 1 Perusteet, Pätkäpaasto (intermittent fasting) :
http://www.sisusavotta.fi/patkapaasto-osa-1-perusteet/
osa 2 – Käytännön toteutus, Pureudutaan pätkäpaastoon syvemmin Martin Berkhanin Leangains-metodin avulla:
http://www.sisusavotta.fi/patkapaasto-osa-2-kaytannon-toteutus/

_________________
Mukana yli 18 vuotta.
Minun ennen ja jälkeen kuvat.
HH on aika vähissä, keltuaista, lihaa, kalaa ja lampaan juustoa. Olen öljytön ja en syö viljaa, pähkinöitä, hedelmiä ja vihanneksia. C:tä otan vielä purkista.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-02-08 08:47:48 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2009-10-20 16:53:15
Viestit: 477
Nojah, totta tosiaan toimii!
Pitää nyt jo perehtyä uusiks ja miettii toimintasuunnitelmat, kun kohta ois aika alkaa paastoilee. Tai no, veikkaisin, et kuukauden päästä ois aika alkaa paastoilee. Kiitos siis Ari linkeistä.

_________________
If we aren't supposed to eat animals, why are they made of meat?
-Unknown


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-03-10 11:24:29 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2009-10-20 16:53:15
Viestit: 477
Nonnih, nyt on sitten pätkäpaastoiltu viikko ja ihanaa kun on saanut palata "kotiin"!
Heitin vaan vanahan tyylin häränpyllylleen ja syön nyt vain aamuilla ja iltapäivällä. Tuntuu luontevalle tällä kertaa tuo ja lapsillekin on kivempaa kun äiti syö samaan aikaan. Illalla sitten isä on kotona syömässä lasten seurana. Iltasin ei oo tehny ees mieli mitään, joten helpolla on päästy.

Onko muuten kellään muulla toiminu pätkäpaastoillessa vatsa hyvinkin liukkaasti? Aikasemmin ei oo ollu tätä vikaa mulla, mut nyt on aamupäivällä maha kyl hyvinkin vauhdikas tyhjenemään. Jotain puhistumista ehken...?

_________________
If we aren't supposed to eat animals, why are they made of meat?
-Unknown


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-03-28 18:51:31 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2008-05-01 20:28:09
Viestit: 201
Smaragdi kirjoitti:
Onko muuten kellään muulla toiminu pätkäpaastoillessa vatsa hyvinkin liukkaasti?

Viikko pätkäpaastoa takana minullakin nyt. Ruokailuaika on ollut päivittäin kahdesta neljään tuntiin ja paastoaikana olen kahtena päivänä syönyt jonkun verran suolapähkinöitä ja meetvurstia. Vatsan toiminta on hyvinkin vakaata.

Sellaisen havainnon olen tehnyt että kun maha täyttyy niin sen jälkeen ei enää tee mieli syödä yhtään mitään. Aiemmin kun söin pitkin päivää niin illalla maha tuntui olevan täysin kyltymätön. Tämä sopii minulle paremmin kuin mikään aikaisempi tapa syödä.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-03-28 20:33:21 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47600
Paikkakunta: HomeSweetHome
^^ Ei ihme. Eläinrasva auttaa sitä paremmin, mitä vähemmän sitä on aikaisemmin kulunut :)

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-03-28 21:35:24 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2008-05-01 20:28:09
Viestit: 201
Vähärasvaista en ole koskaan harrastanut. Hiilareita on mitä ilmeisimmin ollut liikaa, myös viimeisen 10 vuoden aikana jolloin paino on pudonnut 10 kg. Tässä kokeilussa olennaista on tuo pitkä paastojakso. Sivutuotteena tulee se että höttöhiilariherkkuja ei tee mieli kun mahan saa illalla täpötäyteen ruokaa.

Sitten kun minulla on tästä pidemmältä ajalta dataa niin anna kyllä raportin.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-03-29 07:58:36 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47600
Paikkakunta: HomeSweetHome
^^ Niinpä. Pitkä paastojakso ON se juttu.
Sen aikana kehosi ei voi käyttää mitään muuta kuin eläinrasvaa. Sitä sinussa olevaa.
Ja tulokset puhuvat puolestaan, varsinkin sellaisilla jotka ovat ennen napostelleet jotain jatkuvasti.

Jatkuvanapostelussa puolestaan kroppa elää jokseenkin aina ja koko ajan hiilareilla, ja taaskin riippumatta siitä, onkon jonkun välipaloissa mukana myös rasvaa vaiko eikö ole. Näin käy siksi, että kroppa joutuu sekaruoalla aina ensin kuluttamaan ne liikahiilarit (koska verensokerin tasaisena pitäminen on elämän ja kuoleman juttu), ja säästämään rasvat laadusta riippumatta.

Kuten sanottua, se mitä syöt ja se mitä kroppasi kuluttaa, tuppaavat olemaan aika eri asioita :)

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-03-29 14:09:55 
Poissa
landekarppi
landekarppi

Liittynyt: 2005-04-12 07:05:10
Viestit: 14387
Paikkakunta: Imatra
Els puhuu asiaa, kuten aina. Iteki huomannu, et turhat napostelut jää pois, kun ei syö aamupalaa ja muutenkin vain, kun on nälkä.
Ja sitä miula ei ole kuin illansuussa.

J ei sitä tajua, ku hää syö vähän väliä, paitsi, et ei se sillä kyl missää ees näy. Mie jos söisin samaa tahtii ku hää, ni joha miutki sais ilmottaa suurinpaa pudottajaa. :?

_________________
Karppi, since 2005 :)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-04-02 13:36:44 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2009-10-20 16:53:15
Viestit: 477
Vatsatauti sekoitti hetkeks pakan, mut samalla jätin kerman minimiin ja kattelin muutenkin ruokia, sillä epäilemättä vedin liiaks rasvaa. Jonkin sortin suojelukeino varmaan ollu takaraivossa sille ettei vaan tuu kituiltua tai vastaavaa, kun imettäessä oon syöny kuitenkin selkeesti enemmän. Siinä paastoillessa tuntu kuitenkin samalla sille, et kroppa kaipaa suolaa ja rasvaa (reilusti), mut koska joka päivä ruoka poistui kropasta livakasti, ei varmaan kauheesti kerenny ees imeytyy - kummastakaan. Joten rasvaa siis vähemmälle, ts. jätin lotraamatta ja lisukkeeks vielä lisää kasviksia. Nyt olo on huomattavasti parempi, eikä naisten vaivakaan oo tuonu lisäturvotusta! Josko se kroppa tässä siis samalla käynnistyis. Edelleenkään en halua/aio kituilla, lautanen on ravitsevaa ruokaa täynnä ennen ruokailun aloittamista.

Pientä nälkää yrittää ilta tuoda mukanaan, mut oon jättäny sen huomioimatta ja aamulla + päivällä siis syön. Koklailin syödä eilen vain aamiaisen ja iltapäivällä mukin kahvia (rasvattomalla maidolla, usch) ja palalla tummaa suklaata. Meni päivä ja pitkä lenkki ihan kivuttomasti, mut tänään oli aamiaisenkin jälkeen vielä nälkä vaikka massu oli täys. Ja näin lounaankin jälkeen on vähän tyhjä olo, mut ei millään muotoa paha olo tms. Mulle ei siis ainakaan näillä sapuskoilla, fiiliksillä, sun muilla ihan heti passais tuo orionin paastoilu joka päivälle, mut mietin sitä, et saattaisin syödä kyllä tuolleen pari krt viikossa, jotta sais oikeen kunnon paaston. Ei siis missään vaiheessa tullu paha olo tahi mitään tuolla hyvin pitkällä paastolla, saati kammottava nälkä, joten miksikäs ei kokeilis?

_________________
If we aren't supposed to eat animals, why are they made of meat?
-Unknown


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-05-14 12:20:14 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2012-02-01 22:36:58
Viestit: 1400
Mulla alko paastoilu eilen, ruokaikkuna 16-21 välillä. Jotenkin tuntui luontevalta syödä vain illalla eikä napostella pitkin päivää.
Painokin hievahti taas alaspäin eli suunta on oikea.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-05-17 21:51:16 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2008-05-01 20:28:09
Viestit: 201
Minulla on nyt pari kuukautta pätkäpaastoa takana. Paino tipahti muutaman kilon alaspäin mutta muuta olennaista en vielä arvaa mennä sanomaan. Painon lasku pysähtyi parin viikon jälkeen joten selvästikin ehdin illalla 16:00-20:00 syödä kaiken mitä tarvitsen.

Ruokailurytmin pitäminen ei ole vaikeaa ja satunnainen paistettu muna menee aamulla ongelmitta. Melkein voisi verrata vanhaan (painonvartijoiden?) hokemaan "ei ole väliä mitä syö joulun ja uuden vuoden välissä, vain sillä on väliä mitä syö uuden vuoden ja joulun välissä" mutta ei ihan: "ei ole väliä mitä syö 16:00-20:00, vain sillä on väliä mitä ei syö 20:00-16:00".

Ainoa selkeästi negatiivinen seikka on sosiaalinen: ei tule käytyä lounaalla työkavereiden kanssa. Positiivisena puolena on iltasyöpöttelyn mahdollisuus, melkeinpä pakko jotta housut ei tipu.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-05-23 18:14:26 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2005-07-05 15:54:59
Viestit: 58
Paikkakunta: Hollola
Itse olen ollut pätkäpaastolla tammikuun ekapäivästä lähtien alkupaino oli 88.6kg paino nyt 75.6kg eli 13kg paino tippunut ja vyötäröstä lähtenyt reilut 20cm. Hiilarit olen pitänyt alle 50g/päivä ja proteiinit 2g/arvioitu rasvaton paino ja rasvaa loput ja kokonaiskalorit päivässä noin 2000kcal. 3 kertaa punttia ja kaksi matalasykkeistä tunnin kävelylenkkiä sekä satunnaisesti tabata treeni viikkoon. ryypättykkin on muutaman kerran ja syöty paripalaa pitsaa, tänään kävin inbody mittauksessa ja rasvaprosentti on nyt 14,(alkumittauksessa rasvaprosentti oli 29) vielä olis matkaa alle 10% rasvoihin mutta mihkäs tässä kiire. Jotenkin tuntuu että tosta paastosta on tullut enemmänkin elämäntapa ja kroppa on hienosti tottunut tohon syömisikkunaan, ajattelin kokeilla tohon vielä rinnalle kertaviikkoon täydellinen 24h paastoa, sillä pitäisi olla lukemani mukaan suuri vaikutus siihen loppukiristykseen eli viimoisten sitkarasvojen poistoon.

_________________
- Mikään työ ei ole tehty, ennenkuin lihava mies on poistunut rakennuksesta.-


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-10-24 12:39:54 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2009-03-16 19:34:00
Viestit: 590
Paikkakunta: Kirkkonummi
Itse olen pätkäpaastoillut nyt enemmän tai vähemmän tämän syksyn, joskin hieman vaihdellen. Arkipäivät menevät pääsääntöisesti niin, että aamulla juon kupin kahvia jossa loraus täysmaitoa sekä kookosöljyä, ja ruoan syönkin sitten illalla, yleensä 19-22 välillä. Avomies minulle aina nauraa, kun syön ensin ikään kuin pääruoan ja puolen tunnin päästä olen jo kaivamassa iltapalaa. :D

Paino on pudonnut nyt hyvin, ja selkeästi ylimääräinen turvotus ja pöhötys kadonnut, mutta selkeästi tulee syötyä liian niukkaenergisesti. Toki muutkin asiat siihen vaikuttavat kuin ruoka, mutta joinakin iltoina olen todella todella kärttyinen eikä voimat aina riitä aivan "täydelliseen" salitreeniin. Jotakin siis pitäisi vielä rukata tuossa iltaruokailussa, todennäköisesti sitä ruokamäärää kasvattaa.

Mieliteot ovat pysyneet oikein hyvin kurissa, ja sen huomaa erityisesti niinä päivinä kun sattuu aamusella jotakin syömään, sillä sitten tuleekin syöpöteltyä pitkin päivää mitä millonkin kun on kerran mieli ajautunut siihen syömistoimintaan. Yleensä ne "mitä milloinkin"-syömiset vielä ajautuvat siihen hiilaripitoiseen.


Selkeästi toimivampi vaihtoehto itselle nimenomaan on ollut tämä päiväpaasto ja iltasyöminen. Illalla on ihana mennä nukkumaan täydellä vatsalla ja seuraava päivä on ihana tallustella ympäriinsä kun olo on hirmu energinen ja "hoikka". :)

_________________
http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wEfNOm5/]

Elämän ja energian ylläpitoa salaisen päiväkirjan muodossa


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-11-15 11:06:08 
Poissa
landekarppi
landekarppi

Liittynyt: 2005-04-12 07:05:10
Viestit: 14387
Paikkakunta: Imatra
Mieki olen tehnyt noin jonkin aikaa jo, ja huomannu, et paras vaihtoehto miule on kans tosiaa syödä myöhemmin päivällä tai illan suusta... ni sit ei naposteluta koko aikaa ja kun aamul ei oikeesti ole ees nälkä, tavan takia sitä enne söi aamullaki, ja sit sen huomaski... et syönyki koko päivän ja illankin... ja ihan turhaa.

_________________
Karppi, since 2005 :)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-01-09 18:05:21 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2014-01-06 18:11:51
Viestit: 34
Muutama päivä kokeilua takana. Aamiaisena kahvi ja päivän aikana pari kuppia kahvia tai vettä sosiaalisena juomana. Paleo/primal ruokailun pyrin pitämään klo 17-20 välillä. Treenipäivinä syön vasta treenin jälkeen. Rasvan käyttöä olen lisännyt reilusti, koska aiemmilla kiturasvoilla alkoi väsyttää ja hiilareista tuttu päikkäritarve palasi. Tänään vireystaso ja mieliala tuntui olevan korkeampi kuin useamman aterian päivinä.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-01-21 20:30:11 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2014-01-11 16:10:12
Viestit: 36
Olen lueskellut viime päivinä hyvinkin kiinnostuneesti warriorin päivärytmistä ja ajattelin "jo kaiken kokeilleena" ryhtyä soturiksi. Olen itsekin ollut aina enemmän iltasyödä, mutta pakottanut itseni syömään vähintään kolmesti päivässä - yleisten suositusten mukaisesti. Jos nyt luvan kanssa, oikeen! :twisted: Lopputuloksena harmittavan useana iltana on ollut minun pohjaton vatsa ja kulinaristiset fiksaatiot tyhjentämässä jääkaappiani :lol:

Jos tällä tavalla saisin ne viimeisetkin ylimääräiset sentit vyötäröstä pois ja ennenkaikkea vapauden syödä iltapainotteisesti. En usko päiväpaaston tuovan mitään ongelmia, luulisin olevani pikemminkin helpottunut paastoilla luvan kanssa.

_________________
Ruokaan liittyvää hössötystä mortigman herkkukulmassa eli Karppilammessa <3

Kuulumisia päiväkirjassani Elämäni soturina


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-05-02 16:52:59 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2016-11-14 09:59:30
Viestit: 63
Kylläpäs kiinnostaisi kovasti warrior-tyyppinen kerran päivässä syöminen. Luonnostani pystyn helposti olemaan syömättä aamun ja pitkälle iltapäivään. Luonnostani myös haluaisin syödä paljon kerralla: kunnon karppiateriankin päälle kyllä aina maistuisi vielä vähän jotain... Olisikin vapauttavaa, jos voisi tehdä sen aivan "luvan kanssa", eikä aina vain tapella vastaan ja soimailla itseään liiallisesta syömisestä. Olen nyt jo (joillakin poikkeuksilla) noudattanut 17/7-pätkäpaastoa, jossa syön kaikki päivän syömiset klo 12 ja 19 välillä. Paastojakso ei edes tunnu mitenkään pitkältä. Luulisin, että hyvin voisin vielä tiivistää syömisikkunaa.

Muttapa mutta, nyt kun satun olemaan raskaana, niin uskaltaisikohan moiseen ryhtyä? Ainakaan tällä pätkäpaastolla ei ole varmasti jäänyt syömiset liian vähäisiksi ja ravinto saamatta, kun paino nousee ja nousee vain iloisesti keskimäärin puoli kiloa viikossa, mikä on suositeltu maksimi...

Vai odotanko että synnytän ensin, toivun hieman ja saan imetyksen hyvin käyntiin, ja sitten vasta rupean "urheilemaan" ruokavalioasioissa?


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 140 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 13 4 5 6 7

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)