karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-29 11:18:00

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 124 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 4 57 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Kokemuksia pätkäpaastosta
ViestiLähetetty: 2006-10-04 17:59:28 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-07-15 17:40:21
Viestit: 853
Paikkakunta: Turku
En halua aloittaa uutta päiväkirjaa, sillä ajattelin vain lyhyesti kertoa kokemuksistani :)

Luin pätkäpaastosta neljä päivää sitten ja kun sopivasti kello oli yli kuusi, niin päätin saman tien kokeilla tätä "hullua ideaa" :) Nyt siis takana on kaksi päivää paastoa ja kaksi päivää ruokailua. Huomioita:

*Paastopäivät ovat helpompia kuin syömispäivät, ei tarvitse miettiä mitä syö ja koska
*Varsinainen nälkä ei ole ollut kertaakaan
*Ruokapäivinä ei ole tullut syötyä tavallista enempää, tuntuu ettei edes jaksa vaikka yrittäisi.
*Vaaka näyttää kilon vähemmän kuin ensimmäisen päivän aamuna

En ole maininnut tästä perheen ulkopuolella kuin yhdelle ystävälle, tuntuu että kun karppauskin on niin erikoista niin en jaksaisi selittää miksi syön vain joka toinen päivä :smt064 Jatkaa aion ehdottomasti mutta en tiedä miten kauan, painonpudotustarvetta ei ole, enkä halua, että paino tästä putoaa kuin maksimissaan kaksi kiloa. Jos alkaa näyttää siltä että "tikkuunnun", lopetan.

_________________
Vähä/hyväkarppia vapaatyylillä juhannuksesta -05. Mitä sä sitten syöt? Ruokapäiväkirjaa kuvitettuna.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-05 07:15:51 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-10-07 15:27:40
Viestit: 551
Arvasin että säkin lähdet tähän mukaan! Kiva kuulla sun pätkiskokemuksia.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-05 08:08:05 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-07-15 17:40:21
Viestit: 853
Paikkakunta: Turku
Juu, kai minä olen jollain lailla yllytyshullu :) Kaikkea pitää kokeilla ainakin kerran 8)

Lisäys edelliseen: Mutta veikkaan, että mikään ruokavaliokokeilu mitä karppaamisen aloittamisen jälkeen testailen, ei sisällä yli 100g/hh/vrk :twisted:

_________________
Vähä/hyväkarppia vapaatyylillä juhannuksesta -05. Mitä sä sitten syöt? Ruokapäiväkirjaa kuvitettuna.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-10 18:52:07 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-07-15 17:40:21
Viestit: 853
Paikkakunta: Turku
Hyvin menee, mutta en vaan edelleenkään ole hulluna näihin ketoosituntemuksiin. Ajatus kulkee, mutta suussa maistuu pahalta ja edelleen pää särkee ajoittain. Jos joku keksii, miten voi pätkäpaastota menemättä ketoosiin niin olen yhtenä korvana!

_________________
Vähä/hyväkarppia vapaatyylillä juhannuksesta -05. Mitä sä sitten syöt? Ruokapäiväkirjaa kuvitettuna.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-10 20:24:19 
Poissa
hörhökarppi
hörhökarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-03-25 21:28:23
Viestit: 3519
Paikkakunta: Maaplaneetta
Jep, viisasten kivi hälle!

Haju- ja makuhaittoja aiheuttaa, se kyllä harmittaa täällä myös. Vettä, vettä ja taas vettä ja purkkaa. Ainakin sillä saa suun paremman makuseksi.

Jos vatsa ei toimi, se saattaa aiheuttaa päänsärkyä. Siihen kaiketi samat ohjeet kuin karpatessakin vatsan toimimattomuuteen.

Tsemppiä sullekin!


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-10 22:08:03 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-07-15 17:40:21
Viestit: 853
Paikkakunta: Turku
Hmmm... Vatsa toimii, kuten näin karpatessa on ennenkin toiminut, eli hyvin. Hhannosten vaihtelut on ne suurin ongelma ilmeisesti tuon päänsäryn kanssa. Sama ongelma ollut ennenkin nimenomaan päivittäisten hiilihydraattiannosten vaihtelun takia. Ei taida siis tämä ongelma pätkäpaastolla kadota. Tosin olen ollut huomaavinani lievää lieventymistä oireissa viikon mittaan. Nyt siis olen pätkistellyt tasan kymmenen päivää vasta :)

_________________
Vähä/hyväkarppia vapaatyylillä juhannuksesta -05. Mitä sä sitten syöt? Ruokapäiväkirjaa kuvitettuna.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-16 10:51:03 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-07-15 17:40:21
Viestit: 853
Paikkakunta: Turku
Nyt on pätkäilty kaksi viikkoa, ja samaa päänsärkyongelmaa on edelleen, mutta hiukan lieventyneenä. Viikonloppuna pidin kaksi ruokapäivää, siis katkaisin paaston perjantaina klo 20 (aikaisemmin en ehtinyt) ja aloitin uuden paastojakson sunnuntaina klo 18:30. Nyt ajattelin pitää saman pätkärytmin vielä pari viikkoa ja katsotaan sitten miten jatketaan. Olo on ok, mitään dramaattista ei ole tapahtunut pätkistelyaikana.

Lisäys: Nivelkivut ovat muuten lisääntyneet käsissä hurjasti nyt toisen viikon lopulla. Niitä on ollut ennenkin, mutta karppiaikana niin vähän, että olin jo ne ehtinyt unohtaa. En tiedä vielä pistänkö flunssan vai pätkistelyn piikkiin. Toivottavasti flunssan. :?

Tämä ketju oli muuten tarkoitettu "yleiseksi" ketjuksi kaikille, jotka eivä halua omaa päiväkirjaa perustaa. Täytyy myöntää, että seuraan päiväkirjoja satunnaisesti ja heikosti. Mieluummin lukisin "yleisiä" ketjuja kuin "yksityisiä". Varsinkin täällä pätkispuolella kaikki kokemus on keskittynyt yksityisiin päiväkirjoihin. Tylsää, mutta ilmeisesti enemmistön tahto :smt102

_________________
Vähä/hyväkarppia vapaatyylillä juhannuksesta -05. Mitä sä sitten syöt? Ruokapäiväkirjaa kuvitettuna.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-16 11:59:39 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47600
Paikkakunta: HomeSweetHome
Tää taitaa olla kaikille vielä niin upouusi ja vähän outokin juttu, että tekee mieli laittaa omat yksittäiset huomionsa omaan ketjuun muiden yksittäisten juttujen (ja ruokalistan) kanssa. Sitä ehkä toivoo, että joskus myöhemmin ymmärtäisi hiukan paremmin, mitä itsessä tapahtuu ja miten paasto siihen vaikuttaa. Samasta syystä tosin luen myös muiden pätkäpäiväkirjoja pitkittäin (eli yhden ihmisen kannalta)...

Hyvät jatkot sinnekin! t. els


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-16 15:07:24 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2005-10-05 09:40:23
Viestit: 479
Paikkakunta: Helsinki
Toinen viikko ´soturiversiota´ meneillään - hyvin toimii!
Olen noudattanut iltasyömistä: n. 20 h paastoa /4 h syöntiä- rytmiä, ja todella kivasti on alku mennyt. Mieliteot ovat poistuneet heti alussa, samoin napostelutarve, joka on ollut koko ajan ongelmani, jopa ´taviskarppauksessa´.
Mielenkiintoista on ollut huomata, että illan annoskoot ovat olleet ihan asiallisia, enkä ole syönyt kaksin käsin vetämällä kertaakaan.
Muutoin olo on ollut erinomainen, nälän tunnetta ei juuri ole ollut, eikä ruoka-ajatukset kummittele mielessä.

Taitaa jäädä tämä kokeilu pysyväiskäytännöksi.. :wink:


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-17 11:48:07 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2005-10-05 09:40:23
Viestit: 479
Paikkakunta: Helsinki
Ja heti tuli takapakkia kun kehui.. :oops:

Yö meni huonosti, koko aamupv ollut jotenkin tosi paha olo, ei nälkä mutta muuten, syyksi arvailen liian vähäistä syömistä eilisiltana.
Siispä söin, ja vointi palasi normaaliksi.
Hassua sinänsä että tuollaista kirjoittelen, annoskoot kun on koko karppiajan(kin) tupanneet olemaan turhan ´miehekkäitä´.

Mitenkähän lie, voisiko huonosti nukuttu yö olla seurausta ruokavajeesta?!
No, oli miten oli, pätkäily jatkuu, syönti n. 17.00 aikoihin.
taidankin kokeilla kaksin käsin vetoa :D


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-18 13:05:23 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2006-05-30 13:50:19
Viestit: 2
Itse aloitin pätkäpaastokokeilun viime perjantaina eli nyt on takana 3 paastopäivää ja kolmas syöntipäivä menossa. Ihan hyvin on kaiken kaikkiaan mennyt ja paino oli tänään 1,8kg vähemmän kuin perjantaina :). Yritin syödä suht karpisti, mutta se ei ihan onnistunut. :oops:

Katkaisin päivän aina yhden tienoilla. Itsellä paastopäivät menivät hyvin, jos söin kunnollisen lounaan ja aamupalan. Yhtenä päivänä molemmat jäivät aika heikoiksi ja se ilta olikin oikea henkien taisto! Voitin kuitenkin sen taistelun ja pysyin tiukkana! :wink:

Minulle ei ole tullut tästä kokeilusta joidenkin kuvaamia tuntemuksia kuten energistä oloa, palelua jne. En tiedä sitten onko tämä liian lyhyt aika "oireiden" ilmaantumiseen vai mistä johtuu? Kaikki ovat tietenkin erilaisia ja enpä noita huonoja vaikutuksia olisi halunnutkaan :wink: Tai no ehkä huonona vaikutuksena kai voidaan sanoa ihan kauhiat hiilarihimot! Siis mielessä vaan pyöri välillä karkit ja muut herkut. En tiedä johtuiko ne tästä pätkiksestä vai kuukauden karkkilakosta ja tuliaiskarkeista kotona... Jotenkin tuntuu, että ne himot oli nyt pahemmat kuin yleensä, koska yleensä karkkilakon aikana mulla ei tee mieli ollenkaan karkkia, vaikka sitä kotona olisikin. Sitten pitäisi vaan orientoitua siihen, ettei sitä ruokaa paljoa ajattele paaston aikana tai muutenkaan. Nyt tuntui, että välillä ei muuta päässä pyörinytkään kuin syömiset paaston jälkeen... Se on kyllä vaan tottumis- ja asennekysymys, jota pitää vielä harjoitella :wink:

Nyt pätkäpaasto siis keskeytyy lomien ja muiden menojen takia. Aion kuitenkin kokeilla tätä vielä uudestaan, koska 6 päivän kokeilusta nyt ei ehkä voi kauhean varmoja johtopäätöksiä vetää. Alustava suunnitelma olisi kokeilla pätkäpaastoa marraskuun ajan ja kuukaudessa varmaankin jo näkee vähän miten homma toimii jne.

t. Muhku


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-20 09:19:39 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2005-10-05 09:40:23
Viestit: 479
Paikkakunta: Helsinki
Kaksi viikkoa mennyt pätkäillessä, kummempaa uutta mainittavaa ei ole,
hyvältä ja jotenkin luonnolliselta tuntuu tällainen iltasyönti edelleen.
Noita unettomuuksia, hiilarihimoja ym. mitä ´virallispätkijät´ ovat valitelleet, ei ole lainkaan.
Eräänä iltana tuli vieraiden takia syötyä tavissuklaata ja pala valkeaa leipää - kauhea kutina iski seuraavana aamuna!
Juuri samanlainen kuin karpin alkuaikoina, kun joskus erehtyi leipää maistamaan.

Mielenkiintoinen huomio on se, että iltaisin n. 1-2 h ruoan jälkeen
tulee nälän tunne?! Kovasti olen kuulostellut tuota tunnetta, ettei vaan olisi mielitekoa; sitä se ei kuitenkaan ole, vaan juuri se tunne, että jotain pitäisi syödä. No, tunne on lyhyt ja lievä, ja koska napa on täynnä, en
ole syönyt - kiinnostaa vaan mikä homma tuokin on..

Suosittelen kyllä kokeilemaan tätäkin pätkäilyä, on helppo ja yksinkertainen :D


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-20 09:29:08 
Poissa
valtamerikarppi
valtamerikarppi

Liittynyt: 2006-09-09 04:42:13
Viestit: 1686
Paikkakunta: Lentokentän vieressä
huomenna tulee kolme viikoa täyteen, ja pääkipua on vähän, mutta johtuu jumissa olevasta hartiasta. onneksi ukko aina hieroo...

vatsalaukku on pienentynyt, ja noin puolella entisestä pärjäilen. en siis pysty syömään, kun puolet entisestä lautasesta, ja sitten loppuu lysti.

olo on kevyt paastojakson jälkeisenä aamuna ja ihan mahtava. ja mikä mukavinta: housut roikkuu!!!!! :mrgreen: :smt118 :smt026

muutama viikko vielä ja housut ovat niin isot, että joudun marssimaan kauppaan, kun eivät jalassa kestä.

joinakin päivinä on semmonen kittuutusfiilari, mutta se ei haittaa. muuten on energiaa ja kaikki hyvin.

hirveesti lykkyä kaikille pätkisläisille ja muillekkin karpeille ja myös muiden suuntauksien edustajille!!!

_________________
ENKELIT OSAAVAT LENTÄÄ, KOSKA NE OTTAVAT ITSENSÄ KEVYESTI.

http://es.youtube.com/watch?v=Xz-UvQYAmbg


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-20 12:32:07 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-08-20 07:39:09
Viestit: 802
Paikkakunta: itä-uusimaa
Itse olen vasta nyt ekaa päivää syömättä. Nyt puolessa välissä on huimausta ja katse on välillä vaikea kohdistaa. Tämä yleinen ketju onkin hyvä, saa enemmän muiden kokemuksia kerralla.

Jännä juttu että kun on päättänyt että nyt ei syö, ei ole samanlaista näläntunnettakaan kuin normaalisti. En ole yhtään äkäinen, vatsassa ei tunnu. Vähän pelkään että tämä laukaisee migreenin...
Purkkaa ottaisin muuten mutta en saa syödä sitä... No vettä!

Jos jaksan ja pystyn tähän kaksiviikkoa niin tekisi mieli sanoa että tarjoan kaikille pullakahvit :wink:, ei vaiskaan. Itsekurini on aika heikkoa, joten se tulee olemaan suuri saavutus!


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-20 14:54:52 
Poissa
paleokatti
paleokatti

Liittynyt: 2004-05-24 09:40:32
Viestit: 8926
Paikkakunta: Tampere
tuitu kirjoitti:
Mielenkiintoinen huomio on se, että iltaisin n. 1-2 h ruoan jälkeen
tulee nälän tunne?! Kovasti olen kuulostellut tuota tunnetta, ettei vaan olisi mielitekoa; sitä se ei kuitenkaan ole, vaan juuri se tunne, että jotain pitäisi syödä. No, tunne on lyhyt ja lievä, ja koska napa on täynnä, en
ole syönyt - kiinnostaa vaan mikä homma tuokin on..


Kyllä se voi ihan oikeakin nälkä olla. Ainakin minulla on, parhaimmillaan jo 30 min ekan aterian jälkeen. Yleensä illan aikana tulee syötyä kolme, neljäkin kertaa. Niin kauan että massun laskettua ei tule nälkä uudelleen :)


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-20 16:34:15 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-07-15 17:40:21
Viestit: 853
Paikkakunta: Turku
Mulperi kirjoitti:
Lisäys: Nivelkivut ovat muuten lisääntyneet käsissä hurjasti nyt toisen viikon lopulla. Niitä on ollut ennenkin, mutta karppiaikana niin vähän, että olin jo ne ehtinyt unohtaa. En tiedä vielä pistänkö flunssan vai pätkistelyn piikkiin. Toivottavasti flunssan. :?


Jep, sen on pakko olla tämän pätkiksen, joka nämä nivelkivut aiheuttaa. En keksi muutakaan selitystä, kun flunssakin alkaa olla mennyt ohi, viljatuotteet olen kiertänyt kaukaa jo viikkokausia hyvin tarkasti. Eilen oikean käden (/kämmenen) nivelet olivat silminnähden turvoksissa. Mistähän moinen johtuu? Onko pätkis elimistölleni liian suuri stressi? (Seuraa tylsää teoreettista pohdintaa: ) Sen perusteella mitä Schwarzbeinia ymmärrän, hän nimenomaan kehottaa välttämään tilaa, jossa verensokeria pitää nostaa adrenaliinin avulla. Adrenaliininerityshän alkaa kun verensokeri painuu alas ja sokerintuotanto ei vielä ole käynnistynyt, eli alhainen verensokeri laukaisee adrenaliininerityksen ja adrenaliini auttaa verensokeria nostavien reaktioiden (glukoneogeneesi) aikaansaamisessa noin tiivistetysti. Ainakin minussa sen adrenaliinireaktion ihan näkee naamasta posket alkavat hehkua. Schwarzbeinhan kehottaa vähentämään elimistön stressitiloja ja samasta syystä hän suosittelee aika ehdottomin sanakääntein, ettei yhtään ateriaa koskaan jätetä väliin.
En tiedä onko tällä tekemistä nivelkipujeni kanssa, kunhan pohdin. En tiedä miten tätä nyt jatkaisin, vai jatkaisinko. Katkaisin paaston tänään kolme tuntia etuajassa.

_________________
Vähä/hyväkarppia vapaatyylillä juhannuksesta -05. Mitä sä sitten syöt? Ruokapäiväkirjaa kuvitettuna.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-20 16:45:03 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-06-12 22:46:03
Viestit: 857
Paikkakunta: Oulu
Mulperi kirjoitti:
Ainakin minussa sen adrenaliinireaktion ihan näkee naamasta posket alkavat hehkua.


Hmm... Mulla ois nyt puolisen tuntia katkoon ja mun posket hehkuu ihan täysillä. Oon huomannu tän ilmiön aikasemminki ja maininnukki siitä kai jossain. Olo on ihan ku ois vähän lämpöä. Ei mitenkään kamala, mutta posket on todellaki kuumat. Se alkaa aina pari tuntia ennen paaston loppua...

_________________
Minä saan olla niin omituinen kuin haluan! -Ayla-
Jemin kampanjasivu

Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-20 18:23:22 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-07-15 17:40:21
Viestit: 853
Paikkakunta: Turku
Jemi kirjoitti:
Oon huomannu tän ilmiön aikasemminki ja maininnukki siitä kai jossain. Olo on ihan ku ois vähän lämpöä. Ei mitenkään kamala, mutta posket on todellaki kuumat. Se alkaa aina pari tuntia ennen paaston loppua...


Ihan sama juttu. Vähän kuin kuumeinen olo. Jännää. Ja sääli jos tämän takia pitää pätkiminen lopettaa. Tai sitten minun pitää vaan lyhentää pätkiä? Toimiikohan sama idea niin? Pitäisiköhän kokeilla warrioria vielä... Tällä hetkellä noitten nivelkipujen takia tuntuu, että tämä ei voi olla minulle hyväksi. Toisaalta ajatus on mielestäni kirkkaampi ja olo muuten parempi kuin "jatkuvasti syömällä". Jospa tästä löytyisi joku tasapaino...? :?

_________________
Vähä/hyväkarppia vapaatyylillä juhannuksesta -05. Mitä sä sitten syöt? Ruokapäiväkirjaa kuvitettuna.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-21 20:31:36 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-06-12 22:46:03
Viestit: 857
Paikkakunta: Oulu
Mulperi kirjoitti:
Jemi kirjoitti:
Oon huomannu tän ilmiön aikasemminki ja maininnukki siitä kai jossain. Olo on ihan ku ois vähän lämpöä. Ei mitenkään kamala, mutta posket on todellaki kuumat. Se alkaa aina pari tuntia ennen paaston loppua...


Ihan sama juttu. Vähän kuin kuumeinen olo. Jännää. Ja sääli jos tämän takia pitää pätkiminen lopettaa. Tai sitten minun pitää vaan lyhentää pätkiä? Toimiikohan sama idea niin? Pitäisiköhän kokeilla warrioria vielä... Tällä hetkellä noitten nivelkipujen takia tuntuu, että tämä ei voi olla minulle hyväksi. Toisaalta ajatus on mielestäni kirkkaampi ja olo muuten parempi kuin "jatkuvasti syömällä". Jospa tästä löytyisi joku tasapaino...? :?


Mie mietin kans, että sopiskohan mulle, että paastot ois vähän lyhempiä. Jotain 20 tuntia tai jotain... Mullaki on nyt polvet kipeemmät ku aikasemmin, mutta se voi kyllä johtua niin monesta syystä. Muutoin kyllä pätkis tuntuu sopivan varsinki nyt ku ei enää oo paastopätkillä kauhee nälkä.

_________________
Minä saan olla niin omituinen kuin haluan! -Ayla-
Jemin kampanjasivu

Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-21 20:48:39 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-08-20 07:39:09
Viestit: 802
Paikkakunta: itä-uusimaa
Mulla myös menee harkintaan tuo pätkien pituus, muuten on hyvä olla mutta ekana iltana huimauksesta alkanut päänsärky pakotti mieheni pakottamaan minut syömään. (eikös ollut selkeesti sanottu :? )
Tänään kun olisin saanut syödä, ei ole ollut yhtään nälkä. Pakotin sitten itseni syömään vähän ennen katkon alkua ja jokusen tunnin päästä oli niin hirveä nälkä että kaapille oli mentävä. Ja harmittaa vietävästi!!! :x

Tai sitten pitää unohtaa tuo kello kokonaan ja yrittää vain keskittyä kuuntelemaan itseäni... Jos olisin heti tehnyt niin en olisi panikoinut ja väkisin syönyt....

Isäntä kun vielä sai minut pitsaa syömään eilen :evil: niin vatsan seutu on kohonnut kin pullataikina...


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 124 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 4 57 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)