karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-28 10:12:50

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 36 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Siperian sentit 2010
ViestiLähetetty: 2010-01-08 12:33:42 
Poissa
mittanauhakarppi
mittanauhakarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-01-03 23:02:58
Viestit: 9173
Paikkakunta: Vihoviimeinen Rotankolo
Nonni, uusi vuosi ja uudet sentit.

Alkuun vähän senttihistorian kertausta: (rinta-uuma-alalantio)
Kesällä 2006: 115-91-110 (90+ kg)
Kesällä 2008: 111-86-107 (80 kg)
Tammi 2009: 104-74-98 (75 kg)
Ja tässä välissä pyöräytin pienen pojan eikä senteissä tapahtunut juuri muutosta muualla kuin vyötäröllä ja sielläkin vain väliaikaisesti. :mrgreen:
Marras 2009: 107-74-98 (75 kg)
(Ja pituutta koko ajan kuta kuinkin 166,5 cm)

Joulukuussa elämänmeno poikkesikin sitten aika radikaalisti tavallisesta. Isälleni nimittäin koitti viimeinen, melkein koko joulukuun mittainen sairaalareissu. Myös minä ja poika vietimme tuon ajan porukoillani toisella puolen Suomea. Äitini keittiö on kyllä varsin karppia, mutta äidin ollessa sairaalalla isää saattamassa viimeiset viikot ruokahuollosta vastasi mummo, köyhän perheen lapsi, evakko, kolme poikaansa siivoojan palkalla ruokkinut, eli pöydästä löytyi välillä perunaa perunan kanssa, välillä riisipuuroa jne. :lol: Ja minähän söin ja pojan kans sitten pöristiin kilpaa.... Ja illalla sairaalalta tultua stressiin levy tai pari suklaata... Muutama päivä ennen joulua isän kärsimykset vihdoin päättyivät. Ja sen jälkeen olen syönyt ainakin 10 rasiallista konvehteja. Joulun jälkeen niitä saa puoleen hintaan... :oops:

Silmämääräisesti olinkin ollut havaitsevinani, että sentit ovat kiitos tuon joulukuun alkaneet tehdä paluumuuttoa. #-o Tänään sit ajattelin, että jos vaikka uskaltais ottaa mittanauhaa käteen. Kun joka tapauksessa tarvii mittoja ottaa hautajaisvaatteita varten. Ja isommilla luvuillahan se alkaa vuosi 2010 Siperialassa. :P En kuitenkaan ajatellut mihinkään erityisiin toimenpiteisiin ryhtyä asian takia. Pysyn sanojeni (klik ja klik) takana. Uskon sitä paitsi, että nuo paluumuuttajasentit häviää taas ihan itsestään, kun pääsee normaaliin, stressittömään arkeen kiinni. Senttejä ajattelin jatkossa päivittää noin kerran kuussa seurannanomaisesti ja tavoitteettomasti. Vaakaa en ajatellut vaivata. Paitsi ehkä uteliaisuuttani, jos sentit alkavat jostain syystä radikaalisti huveta.

Eli tästä lähtee Siperian sentit 2010 ("nollatasona" marras 2009)
TAMMI 2010: 108-80-102 (+1/+6/+4)

muoks. ensin meinasin ottaa nollatasoksi tammikuun 2009, mutta muutinkin mieltäni marraskuun hyväksi.

_________________
Elä, kuolet kumminki.
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-01-08 18:34:52 
Poissa
Kätevä emäntä
Kätevä emäntä
Avatar

Liittynyt: 2007-01-17 19:32:28
Viestit: 3333
Paikkakunta: Pusikon ja pellon välissä, JKL
Toinen suree syömällä, toisen ruokahalu katoaa täysin. Suru on metka asia, viime keväänä sitä riitti tänne meillekin ( isä kuoli helmikuussa ja äiti toukokuussa, äiti siunattiin päivälleen vuosi minulle rakkaan ex-anopin jälkeen...) muuta riitaa ja tappelua siihen vielä höysteeksi. Hyvä kun muistin syödä ollenkaan.

Suru on siitäkin metka asia, että kun huoli läheisestä poistuu ja jää vain puhdas suru, sitä on jotenkin helpompi kantaa. Jaksuja teille.

_________________
Kuva
iherbin koodi DIR831


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-01-09 12:50:41 
Poissa
mittanauhakarppi
mittanauhakarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-01-03 23:02:58
Viestit: 9173
Paikkakunta: Vihoviimeinen Rotankolo
Kiitoksia adira. :) Osanottoja sinullekin viimevuotisiin, varmasti rankkaa, kun molemmat vanhemmat lähtivät noin lyhyellä välillä ja kun oli muutakin kurjaa samaan aikaan. :hug:

Tuo on kyllä totta, että sitä puhdasta surua on paljon helpompi kantaa. Minustakin tuntui kuin olisi kivi vierähtänyt sydämeltä, kun isä vihdoin tuskantäyteisten loppuviikkojen jälkeen lähti. Ja minä tosiaan olen tunnesyöjä. En enää niin pahasti kuin aikaisemmin, mutta kuitenkin. Samoin äitini, joka rupesi lihomaan jo toukokuussa, kun isän sairaalakierre alkoi. Veljeni sen sijaan näyttää laihtuneen entisestään. :( Mutta jospa me kaikki tästä ruvettais pääsemään takaisin normaaliin ruokajärjestykseen. Minä ainakin olen jo muutaman päivän aktiivisesti palaillut normaaliin. :)

_________________
Elä, kuolet kumminki.
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-02-04 11:36:51 
Poissa
mittanauhakarppi
mittanauhakarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-01-03 23:02:58
Viestit: 9173
Paikkakunta: Vihoviimeinen Rotankolo
Ensin sentit:

Rinta-uuma-alalantio ("nollatasona" marras 2009)
TAMMI 2010: 108-80-102 (+1/+6/+4)
HELMI 2010: 108-78-99 (+1/+4/+1)


Sitten höpinät:
Eli kuukaudessa on hävinnyt vyötäröltä 2 ja lantiolta 3 senttiä, mutta edelleen on vyötäröllä hiukan tuota stressivararengasta kuolletettavana... Olo ei sentään ole enää niin erityisen turpea, vaikken mikään esimerkillinen karppi olekaan ollut. Viljaa olen vältellyt edelleen, mutta tärkkelys noin muuten on ollut vähän yliedustettuna täällä äidin patojen ääressä, missä olen joutunut noin puolet ajasta isän kuolemanjälkeisten asioiden parissa viettämään: perunaa, riisiä, maissinäkkäriä, gluteenittomia pikkuleipiä - enkä ole suklaatakaan vielä(kään) jättänyt. Siihen nähden olisi varmaan syytä olla vähintään tyytyväinen kuukauden kutistumiseen. :mrgreen: Äitikin näyttäisi btw laihtuneen taas. :)

Vaa'allakin kävin tuossa yksi aamu poikaa punnitakseni. :whistle: Painoimme yhteensä 85 kg. Tarkemmin sanottuna poika, joka on nelikuiseksi varsin potra, painoi 10 % minun painostani. Laskekoon siitä, jos jotakuta allekirjoittaneen massa uteloittaa! :lol:

_________________
Elä, kuolet kumminki.
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-03-03 11:19:21 
Poissa
mittanauhakarppi
mittanauhakarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-01-03 23:02:58
Viestit: 9173
Paikkakunta: Vihoviimeinen Rotankolo
Ensin sentit:

Rinta-uuma-alalantio ("nollatasona" marras 2009)
TAMMI 2010: 108-80-102 (+1/+6/+4)
HELMI 2010: 108-78-99 (+1/+4/+1)
MAALIS 2010: 107-76-98 (0/+2/0)


Sitten höpinät:
Vahingot alkaa olla kuolletettu. :mrgreen: Vaikka suklaata menee edelleen keskimäärin 200 g levy päivässä... :whistle: Poika on nyt 5 kk vanha ja muutamia mustikan ja porkkanan maistelukertoja täysimetän edelleen. Poika syö paljon ja kerää massaa niin että kohina käy! Eli siinäpä selitys sille, ettei suklaanmussutus näy missään. Ja todennäköisesti myös syy sille, että suklaa himottaa niin kovasti. Saahan siitä suklaalevystä tosi näppärästi sen 1000-1200 kcal kerralla, mikä ilmeisesti jää muusta ruoasta puuttumaan. Kokkausinto on ollut viime aikoina vähän niin ja näin, kun on ollut ylikuormituskremppaa niin päässä kuin kropassakin. Voipi olla, että jos ei olo tästä rupea muuten kohenemaan, loppuu imetys hyvinkin pian. Esim. lihasrelaksantit, joita niskani huutaa, eivät sovellu imettäessä käytettäväksi. Nähtäväksi jää, kuinka suklaanhimon ja muotojen sitten käy.... 8-[ Yritän joka tapauksessa tsempata sen kunnollisen syömisen kanssa...

PS. Höh, yli 300 lukijaa muutamalla hassulla viestillä ja vain adira jättänyt kommenttia. [-X Saa täällä muutkin höpistä (ihan pelkkää heippaakin saa jättää)! :D ;)

_________________
Elä, kuolet kumminki.
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-03-05 09:01:57 
Poissa
mittanauhakarppi
mittanauhakarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-01-03 23:02:58
Viestit: 9173
Paikkakunta: Vihoviimeinen Rotankolo
5.3.2010

Aattelin vaan vähän päivittää kuulumisia. Tällä viikolla olen skarpannut syömisten kanssa. Olen syönyt kunnon aterioita ja syötellyt syömiseni Kiloklubiin tarkoituksena seurata vähän, ettei kilokalorit jäis hirveesti alle 2M. Ja täytyypä sanoa, että kummasti on suklaanhimo vähentynyt. :mrgreen: Toki ne terveelliset pari palaa tummaa kuuluu edelleen päivittäiseen ruokavalioon. ;)

Kävin tänään piruuttani vaa'allakin. Se näytti 75,3 kg, kun kuukausi sitten tulos oli 77,3 kg. Eli samoissa mennään taas silläkin mittarilla! Uskottava kai se vaan on, että olen todellakin kykenevä pitämään itseni tämän kokoisena! :smt026

Sain muuten lähetteen fysioterapiaan (diagnoosilla "jännitysniska aiheuttaa paniikkihäiriöoireita"). Vielä ei tartte imetystä lopettaa. :)

muoks. Kilokaloreita siis tietty 2M eli 2000 eikä 2k eli 200... Ei vissiin pitäis kikkailla ilmaisuilla, joita ei täysin hallitse... #-o

_________________
Elä, kuolet kumminki.
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-03-06 11:55:08 
Poissa
Myy-karppi
Myy-karppi
Avatar

Liittynyt: 2008-02-23 20:40:36
Viestit: 2855
Hienoa, että sait lähetteen! (Kannattanee kuitenkin pitää mielessä sekin mahdollisuus, että paniikkihäiriöitä aiheuttaa jännitysniskan ohella jokin muukin...) Toivottavasti fysioterapia auttaa!

_________________
Kuva Ruokapäikky


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-03-06 15:26:12 
Poissa
mittanauhakarppi
mittanauhakarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-01-03 23:02:58
Viestit: 9173
Paikkakunta: Vihoviimeinen Rotankolo
Arnyek kirjoitti:
(Kannattanee kuitenkin pitää mielessä sekin mahdollisuus, että paniikkihäiriöitä aiheuttaa jännitysniskan ohella jokin muukin...)
Selvähän se. :) Tuo mitä kirjoitin oli vain suora lainaus fysioterapialähetteestä. On minua jännitysniska (stressi-/ahdistusoire mahdollisesti sekin, osittain ainakin) ennenkin kiusannut, mutta sympaattisen hermoston oireet ja paniikkikohtaukset on tulleet vasta nyt, kun tähänastisen elämäni stressintäyteisin vuosi on takana. Lihaskireys aiheuttaa kaiken maailman fyysisiä tuntemuksia, joista seuraa näin stressaantuneena sitten katastrofitulkintoja, ahdistusta ja paniikki, josta seuraa entistä pahempi lihaskireys. :? Nuo psyyken ja fysiikan ylirasitustilat vähän niin kuin ruokkii toinen toisiaan. Fysioterapiassa pääsee purkamaan tuota kierrettä yhdestä päästä. Ja onhan mulla sitten nyt viikottaiseksi sovitut psykologikäynnit, joissa sitten puretaan sieltä toisesta päästä. Täytyy sanoa, että olen ihan toiveikas noiden molempien suhteen. :)

_________________
Elä, kuolet kumminki.
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-03-17 12:52:56 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2008-10-11 21:59:02
Viestit: 66
Mä allekirjoitan täysin tuon saman, että kun oma fysiikka on äärirajoilla ja "uusilla alueilla" ts. kokee kehossaan jotain, mitä ei osaa tulkita, niin maaperä paniikkihäiriölle on luotu.
Mulle on viimeisen vuoden tapahtunut kaksi kertaa paniikkitilanne, vaikka luulin olevani ihminen, joka ei tuollaisista kärsisi. Toisin kävi, elämä yllätti.
Ekalla kerralla lähdin töihin kovan flunssan jälkeen liian aikaisin ja sippasin sitten ihan täysin. Säikähdin sitä tunnetta kai sitten ihan totaalisesti. Koin, että tunto lähtee raajoista ja sydän lyö tuhatta ja sataa. Hengittelinkin siinä turhan ahkerasti, joten tilanne oli valmis. Kävin sitten terveyskeskuksessa ja ne mittaili kaikenlaista mm. sydänfilmin ja kaikki oli ok, piti vain mennä kotiin viikoksi lepäämään. Jälkeenpäin vähän nolotti, mutta minkäs teet, tunne oli tosi todellinen sillä hetkellä.
Toisella kerralla niska- hartiaseutu oli taas ihan jumissa ja se aiheutti huimausta. Sitten kun huimauskohtaus ajoittui vaativan työtehtävän kanssa yhtaikaa, niin tilanne oli taas päällä.

Toivottavasti saamasi hoidot auttavat, setti kuulostaa ainakin minusta ihan hyvältä!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-03-18 09:24:06 
Poissa
mittanauhakarppi
mittanauhakarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-01-03 23:02:58
Viestit: 9173
Paikkakunta: Vihoviimeinen Rotankolo
Terve Huiskahäntä! Kiva kuulla, että muillakin on tällaisia juttuja. :) (Vaikkei paniikkikohtauksissa tietty mitään kivaa olekaan...) Ja hoidoista on tosiaan ollut apua. Olo on tällä viikolla ollut jo huomattavasti parempi. :D

_________________
Elä, kuolet kumminki.
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-04-01 09:00:11 
Poissa
mittanauhakarppi
mittanauhakarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-01-03 23:02:58
Viestit: 9173
Paikkakunta: Vihoviimeinen Rotankolo
Ensin sentit:

Rinta-uuma-alalantio ("nollatasona" marras 2009)
TAMMI 2010: 108-80-102 (+1/+6/+4)
HELMI 2010: 108-78-99 (+1/+4/+1)
MAALIS 2010: 107-76-98 (0/+2/0)
HUHTI 2010: 106-75-95 (-1/+1/-3)


Sitten höpinät:

Kääk! Siis mitvit?!? :shock: Mihin mun takapuoli häviää?! Vyötäröltähän niitten senttien piti lähteä eikä sen alapuolelta! #-o No joo, kivahan se on, että edes jostain lähtee. :lol: Miinuksellahan tässä jo ollaan nollatasoon nähden, vaikken ole edes mitenkään laihduttanut. :mrgreen: Suklaata ei tosin ole enää mennyt ihan levytolkulla.

Poika on nyt 6 kk ja ohjelmassa on kiinteiden ruokien syömiseen opettelua ja imetyksen pikkuhiljainen alasajo. Saapa nähdä, kuinka se sentteihin vaikuttaa. Toivoa ainakin sopii, että sen myötä sais repiä Metrikerhon jäsenkortin ja siirtyä kenties normaaleihin kuppikokoihinkin. ;)

Sekä pää että selkä/niska alkaa olla paremmalla tolalla. :)

_________________
Elä, kuolet kumminki.
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-04-01 16:10:09 
Poissa
mittanauhakarppi
mittanauhakarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-01-03 23:02:58
Viestit: 9173
Paikkakunta: Vihoviimeinen Rotankolo
Kaikkien lukemieni "olen karpannut jo kolme päivää, miksi paino ei tipu" -aloitusten innostamana syöttelin vähän dataa TickerFactoryn käyränpiirtimeen. Joku toinen olisi saattanut tuolla minun käyrälläni tulla lopputulokseen, että karppaus ei hänen kohdallaan "toimi"! :lol: No, minulla oli siinä vaiheessa pontimena ensisijaisesti suoliston saaminen kuntoon, mihin karppaus tepsikin välittömästi ja siksi jäi elämäntavaksi, vaikkei läskit näyttäneetkään lähtevän. (Ja juuri siitä suoliston ennätyshuonosta kunnosta on tuota käyrän alkupään nopeaa pudotusta kiittäminen. :smt120 ) Tuolla toisessa ketjussa (Hitaasti laihtuneet: miksi) pohdin sitä, kuinka stressi ja unenpuute vaikuttaa minulla painon käyttäytymiseen. Käyrästä voi jokainen tehdä päätelmänsä, voisiko asiassa olla perää...

Kyllä, the mittanauhakarppikin on käynyt vaa'alla kerran ja toisenkin! :lol: Tilastoja löytyy paljon kauempaakin aina viime vuosituhannelle asti (tammikuussa 1998 62 kg, syvä huokaus...) mutta tässäpä nyt tuolta ennätyslukemista tähän päivään. Vihreä viiva, ns. tavoite, on normaalipainon yläraja.

Kuva

_________________
Elä, kuolet kumminki.
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-04-01 16:41:38 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-02-09 13:08:21
Viestit: 4633
Ku ei tää karppaus toimi :lol: Mä oon aloittanut vuoden myöhemmin kuin sinä, suunnilleen samoista lukemista ja oon edelleen... tai uudelleen lähtökuopissa. Kilojen suhteen ainakin.

Mullakin suolisto-ongelmaa, mutta se on kumma, ettei se läpip*skominenkaan mua kevennä. Hyvin syöminen taas näkyy hoikistavan, jos ei kiloissa niin senteissä. Suklaata syön minäkin, se näkyy välillä vaan nopeuttavan pudotusta :shock: Enkä edes aina vetele sitä tumminta, vaan maitosuklaata pähkinöillä. Enkä myöskään kovin vähän...

Mitä tuohon stressiin tulee, se on selvä, ettei sitä aina pysty välttämään kun elämä heittelee. Mutta jos arki aiheuttaa stressiä, silloin elämänmuutos voi olla paikallaan. Siinä vaiheessa uskon myös asenteen muutoksella olevan väliä. Opiskelen loppusuoralla sellaista alaa, jolla työskentely tulee aina olemaan stressaavaa. Sitä ei voi muuttaa, niinpä oman suhtautumiseni kiireeseen on muututtava. Lyhyen tähtäimen tulokset näyttävät positiivisilta. Pitäskö tuosta käyrästä lukea niin, että tuossa koulusta valmistumisen seudulla olet ollut samojen asioiden edessä kuin minä nyt?

En minä luovuta. Tuntuu vaan, että välillä saa olla joku saakelin fakiiri, että saa homman toimimaan :D Pakottamalla ei toimi yhtään mikään, vaikka kaikki suunnitelmat näyttäis hyvältä paperilla.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-04-02 14:47:17 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-05-07 02:28:57
Viestit: 738
Siperia kirjoitti:
Kääk! Siis mitvit?!? :shock: Mihin mun takapuoli häviää?! Vyötäröltähän niitten senttien piti lähteä eikä sen alapuolelta! #-o ...

Siis onko oikeasti olemassa naisihmisiä, joita takapuolen kutistuminen harmittaa? Noh, vyötärö/lantio-suhdehan siinä tietysti kärsii. Sitäkö olet optimoimassa?

_________________
mvh, jag


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-04-02 20:08:26 
Poissa
mittanauhakarppi
mittanauhakarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-01-03 23:02:58
Viestit: 9173
Paikkakunta: Vihoviimeinen Rotankolo
On niin monta juttua, mitä piti kommentoida/lisätä, että muistankohan edes kaikkea... 8-[ Aloitetaan helpoimmasta:
jag kirjoitti:
Siperia kirjoitti:
Kääk! Siis mitvit?!? :shock: Mihin mun takapuoli häviää?! Vyötäröltähän niitten senttien piti lähteä eikä sen alapuolelta! #-o ...

Siis onko oikeasti olemassa naisihmisiä, joita takapuolen kutistuminen harmittaa? Noh, vyötärö/lantio-suhdehan siinä tietysti kärsii. Sitäkö olet optimoimassa?
Jep, kyllä meitä on. :lol: Toiveissa olisi vähän nykyistä tasapainoisempi figuuri mieluusti selkeästi erottuvalla vyötäröllä. Niin hölmöltä kuin se ehkä kuulostaakin, tunnen itseni jokseenkin liian maskuliiniseksi, kun painopiste on ylävartalossa. Mutta niillä korteillahan sitä on pelattava, mitkä sai. Toiset vaan on varustettu kapeammalla lantiolla kuin toiset. Ja sitten ne, joilla on (omasta mielestään) ahteria vaikka muille jakaa, kadehtivat meitä, jotka kadehdimme heitä. :lol:

Ja sitten hentulle: Suolisto-ongelmaisena minäkin tuonne isoimpiin kiloihini alunperin pääsin. :P Tuossa Vaaralliset viljat -kirjassa, mikä minulla on nyt luvussa puhuttiin jotain sellaista, että keliakia/gluteeniyliherkkyys saattaa aiheuttaa liiallista insuliinintuotantoa, mikä aiheuttaa lihomista, vaikkei ruoasta juuri mitään imeytyiskään. Loppujen lopuksi taisi olla suoli niin huonossa kunnossa, etten edes uskaltanut syödä mitään... :smt120 Ja sanottakoon taas, että ei ole karppia kiloihin katsominen. Vaikka paino laskikin melko dramaattisesti, ei lasku senteissä ollut niin dramaattinen. Sen sijaan kun löysin karppauksen, sentit vähenivät jonkun verran, vaikka paino hieman nousikin. Voihan se olla, että tuo käyrä on tuon näköinen siksikin, että sen suoliston piti ensin korjaantua ja muita aliravitsemuksen tuhoja paikkailla. Silti yhdistän tuon, kun sekä kilot että sentit alkoivat lähteä, siihen elämän rauhoittumiseen. Perusteluna myös se, ettei jo loppuraskaudessa alkanut suklaansyönti alkanut näkyä vaakassa/vyötäröllä kuin vasta sitten, kun tuli tuo stressi isästä.

Silloin valmistumisen jälkeen, kun rupesin laihtumaan, elämästä vain tuli helppoa ja rauhallista, niin että ulkoiset olosuhteet olivat hyvät itseni kuuntelulle syömisten suhteen. Silloin ruokavalioni muotoutui sellaiseksi kuin se on nyt. Silloin onnistuin löytämään itselleni sopivan ateriarytmin ja selvittämään, kuinka mieliteot syntyvät ja kuinka niitä vastaan voi taistella jne. Ihan kelpo karppia ruokavalio oli ollut aikaisemminkin kuta kuinkin yhtä tiuhoilla "repsahduksilla" kuin silloin laihtumisvaiheessakin, mutta kaikki palaset eivät vain olleet kohdallaan. Oikeastaan olen vasta nyt sellaisessa elämäntilanteessa, että on tullut vastaan pakko opetella stressinhallintaa ja uutta asennetta arkeen. Aika hyvin tunnen jo saaneeni asiasta kiinni käytyäni jotain viitisen kertaa psykologin juttusilla. Vielä kun saisin yöuneni takaisin (poika siis valvottaa, ei oma kroppa/pää)... [-o<

Ja sitten lisäys tuohon itse käyrään: Tuossa kohtaa, missä painonlasku loppuu, sain keskenmenon ja aloitin yrittäjäkurssin. Eli paino tippui koko sen ajan, kun olin kotona työttömänä ja elelin omaan rytmiini ja jämähti sittemmin tutuksi käyneeseen 75 kiloon heti, kun hektinen elämä jatkui. Ja vaikka tuohon laihtumisen alkamiseen liittyikin säätöjä ruokavaliossa (silloinkin kalorit ja makrot pysyivät kuitenkin kuta kuinkin samoissa), niin tuohon jämähtämisvaiheeseen ei liittynyt mitään ruokavalion muutosta. Voihan kyse olla tietenkin hormonaalisista jutuista (raskaus) tai siitä, että entisenlainen syöminen oli liian vähäistä kasvaneeseen aktiivisuuteen nähden. Tai sit vaan planeetat oli sellaisessa asennossa, että niin piti käydä. :smt043

_________________
Elä, kuolet kumminki.
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-04-11 21:10:39 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-02-09 13:08:21
Viestit: 4633
Sun kirjoittamasi vahvistaa samoja asioita, mihin itsekin olen alkanut uskoa. Pitää lukea tuo Vaaralliset viljat-kirja. Olen sataprosenttisen varma, että olen lihonut syömällä viljaa. Melkein pelkkää viljaa ja kohtalaisen vähillä rasvoilla, voisin lisätä. Sokeria jonkin verran, mutta huomattavasti vähemmän kuin makaronia, leipää tms.

Pitkään kuitenkin ajattelin, että ongelma oli hiilihydraattien määrässä ja että tämä ylipaino häviää vain hiilareita rajoittamalla. Ketogeeninen (mulla <4o g H/d) ratkaisee puoli ongelmaa. Se vähentää viljan määrää, mutta ei poista haitallisia lähteitä ruokavaliosta kokonaan. Paino ei lähtenyt kuin hampaita kiristämällä, eikä jojoilu loppunut lyhyellä saati pitkällä tähtäimellä. Päätin nostaa hiilareita sen vuoksi etten jaksa hirveän matalaa hiilaritasoa niin kuin en matalaa kaloritasoakaan pitkään/aina, enkä voi kuureilla jojoilun takia sillä kuurin loputtua käy aina klassisesti. Induktiohiilareilta ylöspäin mennessä huomasin olossa (ja suolistossa) suurta eroa riippuen mistä hiiret tulivat. Insuliinijuttuja olen viimeksi tarkkaillut, sillä ainakin viljan aiheuttava verensokerinnousu tuntuu nupissa saakka ja näkyy tähtinä silmissä. Kuulostaako normaalilta yhdistettynä 15 sentin vyötärönympäryksen turpoamiseen päivässä? Hell no.

Sittemmin olen nostanut hiilareita reilumminkin, kokeeksi jopa säännölliseen 150 grammaan, mutta ~75 tuntuu myös ihan kivalta ja potentiaalisesti laihduttaakin kun tätä saamarin läböä edelleen on :) Olen vähentänyt viljan määrän niin pieneen kuin suinkin pystyn ajoittaisesta mustasta makkarasta luopumatta :D - ja kappas keppanaa, paino pysyy vaikka söisi vähän liikaakin. Vähän liikaa hiilareita, vähän liikaa proteiinia, vähän liikaa rasvaa. Ei ole enää niin grammalleen tämä (joka luonnollisesti vähentää stressiä aiheesta). Ennen en pystynyt arvaamaan, mitä puntari seuraavana päivänä näyttää, vaikka makrot olisivat olleet prikulleen samat. Suuria heittoja ruoka-aineista johtuen. Tästä ja em. syistä uskon ruokayliherkkyyteen.

Moni palanen on loksahtanut paikalleen :idea: Toivottavasti riittävän moni. Melko kauan kestikin..

P.s. Ymmärrän "tuskasi" ahterin kutistumisesta :D Vaikka mun hanuri onkin levinnyt karppilihomisella ennätysmittoihin vyötärön pysyessä jotakuinkin muuttumattomana, vielä välillä koen edelleen olevani se V-mallinen, en tiimalasi. Et ole muuten kovinkaan kaukana mun senttitavoitteestani saati haaveilemistani kilolukemista. Kaunis kroppahan sulla varmasti on :smt023


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-04-12 10:27:36 
Poissa
mittanauhakarppi
mittanauhakarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-01-03 23:02:58
Viestit: 9173
Paikkakunta: Vihoviimeinen Rotankolo
^Kyllä se homma rupeaa sullakin toimimaan. Olet kyllä niin paljon ajatustyötä tehnyt, että pakkohan sen on! :smt023 Olen sen samaisen kirjan myötä ruvennut miettimään myös maitotuotteiden mahdollista epäsopivuutta. Siitähän on ollut täälläkin (ainakin Arin toimesta) puhetta, että ne nostavat insuliinia enemmän kuin hiilarimääristä voisi päätellä. Himoitsen etenkin juustoja enkä voisi kuvitella eläväni ilman maitotuotteita. Jokin niissä siis selvästi koukuttaa, mikä taas viittaisi siihen, etteivät ne välttämättä sovi. :-s Mutta koska niistä ei varsinaisesti mitään vaivoja tule, olen päättänyt ainakin toistaiseksi olla tekemättä ruokavaliolleni mitään, vaikken tästä senttiäkään enää laihtuisi. :mrgreen:

henttu23 kirjoitti:
Kaunis kroppahan sulla varmasti on :smt023
No ei varsinaisesti, IMHO. :lol: Mutta kyllä tällä pärjäillään. Ja mikä tärkeintä, olo on hyvä. Eihän tuo peilikuva varsinaisesti säikytä, mutta jos vapaasti saisin valita, niin tiedän monta kohtaa, mistä voisi vähän ottaa ja mihin lisätä. ;)

_________________
Elä, kuolet kumminki.
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-04-20 21:46:43 
Poissa
mittanauhakarppi
mittanauhakarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-01-03 23:02:58
Viestit: 9173
Paikkakunta: Vihoviimeinen Rotankolo
20.4.2010

Tänään olen harrastanut fysioterapiakäyntien innoittamana itsetutkiskelua - lähinnä ryhtiä silmällä pitäen. :? Lopputulemana on, että olen melkoinen vempula. Kuvasin itseäni kolmesta kulmasta, merkkasin kuvan päälle hartioiden, rinnanympäryksen, uuman, lantion ja ratsareiden uloimmat kohdat, pysty- ja vaakasuorat linjat, joita vartalon pitäisi noudatella ja ne varsin kenot linjat, joita vartalo todellisuudessa noudattelee... (Vähän on toki mutkia pistetty suoraksi...)

Kuva

Ja sitten päästään analyysiin:

1. Olen ihan hemmetisti kallellani oikealle.
2. Olen kallellani myös eteenpäin.
3. Minulla on pihtipolvet. Vasen on pahempi kuin oikea, mitä en ollut aikaisemmin edes huomannut.
4. Olen varsin tasapaksu; suurin tekijä yläpainotteisessa vaikutelmassa lienee paksut olkavarret.
5. Alavartalon paksuin kohta on yläreidet ("ratsastushousut") eikä suinkaan alalantio, jota olen mitannut.

Tuolle ryhdille pitäisi varmaan tehdä jotain, ennen kuin siitä alkaa koitua enemmän ongelmia. Noudatan päivittäin fysioterapeutin opastamia ensisijaisesti rintarangan mobilisointiin tähtääviä harjoituksia. Sen lisäksi lainasin kirjastosta Marja Putkiston "Kaunis ja solakka vartalo", joka ei ole mikään rasvanpoltto-ohjelma, mikä minulle ainakin nimestä tulee mieleen vaan ryhdin- ja ylipäätään asennon ja liikkuvuuden parannusohjelma. Tuloksia luvataan 30 päivässä. Ajattelin kokeilla. Eihän se ota, jos ei annakaan. Jos vaikka ottaisi sen toukokuun projektiksi ja kuvailisi sen jälkeen uudestaan.

Pihtikintuille ei liene mahdollista tehdä mitään. Tai jos joku tietää olevan, niin vinkkejä otetaan mieluusti vastaan.

Laihtumisen eteen en ajatellut vieläkään tehdä mitään, vaikka toki mieluusti vyötäröltä ja vähän joka paikasta muualtakin saisi reilustikin lähteä...

_________________
Elä, kuolet kumminki.
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-04-20 21:53:07 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-02-09 13:08:21
Viestit: 4633
Mä hykerrän täällä ihan innoissani :P Mahtavaa analyysiä.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-04-20 21:54:17 
Poissa
mittanauhakarppi
mittanauhakarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-01-03 23:02:58
Viestit: 9173
Paikkakunta: Vihoviimeinen Rotankolo
henttu23 kirjoitti:
Mä hykerrän täällä ihan innoissani :P Mahtavaa analyysiä.
Hih, mä vähän arvelinkin, että tää on kamaa Miss Analyysin mieleen. :lol:

_________________
Elä, kuolet kumminki.
Kuva


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 36 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)