karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-28 10:10:09

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 305 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 112 13 14 15 16 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Re: UK & Irlanti
ViestiLähetetty: 2012-08-18 23:57:49 
Poissa
Leijona
Leijona
Avatar

Liittynyt: 2007-04-11 20:57:52
Viestit: 5885
Kiitti vastauksesta,

Mä häsläsin hyvän tekstini johonkin bittiavaruuteen esikatseluvaiheessa. No tärkeintä oli kiittää dzinniä ja todeta, että voi tätä elämän iloa, kun on haluttu.

_________________
Cats are carnivores.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: UK & Irlanti
ViestiLähetetty: 2012-08-26 22:51:54 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2009-01-28 23:53:42
Viestit: 321
Kiitos dzinni! :) Jostain syystä unohtu ihan reseptiosiosta haku vaikka muutoin sitä niin ahkeraan käytänkin :lol:

haili, täällä asutaan Dublinin lähistöllä ja voin dzinnin suosittelujen lisäksi suositella käymään nopean mutkan Temple Barin Temple Barissa, eli pubissa nimeltä Temple Bar! Sieläkin ku on joka päivä livemusiikkia enkä ite ole koskaan pettynyt esiintyjiin/musiikkivalikoimaan :wink:

En tiiä mistä oot tulossa mutta hyvällä hintaa lentoliput irtoaa esim. Aer Lingukselta. Hintavertailu tehty Dublin - Lontoo (Heathrow) ja Dublin - Pariisi (Charles de Gaulle) lennoille Ryanairin kanssa.

Yöpaikka sitte riippuuki siitä haluaako 5 tähden hotellin vai vaan majapaikan yöksi :mrgreen:

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: UK & Irlanti
ViestiLähetetty: 2012-09-11 21:53:16 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2012-01-03 22:57:04
Viestit: 271
Paikkakunta: Irlanti
Heippa, olen viime aikoina kiinnittanyt huomiota juustoihin taalla irlannissa ja melkoiseksi yllatykseksi olen huomannut etta esim juustoraasteissa on kaytetty joko perunatarkkelysta tai maissitarkkelysta. Myoskin molemmat ns koskenlaskijatyyppiset juustot sisaltaa hirvean paljon kaikkee muuta kuin pitais..sulatejuustokuutioista puhumattakaan. En ole aiemmin paheemmin naita miettinyt mutta nyt kun aloimme panostamaan enemman laatuun niin tulee luettua noita selosteitakin enemman... mita kokemuksia teilla muilla on ja oisko jotain suositeltavia jutskia :lol:


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: UK & Irlanti
ViestiLähetetty: 2012-09-13 17:38:12 
Poissa
modekarppi
modekarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-05-22 12:24:33
Viestit: 7042
Paikkakunta: Jatkuvasti maailmalla
Chouette kirjoitti:
Kiitos dzinni! :) Jostain syystä unohtu ihan reseptiosiosta haku vaikka muutoin sitä niin ahkeraan käytänkin :lol:

haili, täällä asutaan Dublinin lähistöllä ja voin dzinnin suosittelujen lisäksi suositella käymään nopean mutkan Temple Barin Temple Barissa, eli pubissa nimeltä Temple Bar! Sieläkin ku on joka päivä livemusiikkia enkä ite ole koskaan pettynyt esiintyjiin/musiikkivalikoimaan :wink:

En tiiä mistä oot tulossa mutta hyvällä hintaa lentoliput irtoaa esim. Aer Lingukselta. Hintavertailu tehty Dublin - Lontoo (Heathrow) ja Dublin - Pariisi (Charles de Gaulle) lennoille Ryanairin kanssa.

Yöpaikka sitte riippuuki siitä haluaako 5 tähden hotellin vai vaan majapaikan yöksi :mrgreen:


Joo, tuon paikan unohdin mainita, musta se Gogarty kuitenkin peittoaa sen mennen tullen. Arlington on sitten enemmän "tosituristeille". Temple Bar varmaan sitten jotakin siltä väliltä. Kaikki kuitenkin hyviä!

Air Fungus taisi valitettavasti lopettaa Suomi-lennot talveksi.

Niin, piti vielä mainita yksi lempipubeistani, eli Flanagans siinä Liffeyn rannassa.

Shoppailijat suuntaavat sitten vermaan ainakin Penneys'ille.

_________________
What happened to the butcher who backed into his meat grinder? He got a little behind in his work.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: UK & Irlanti
ViestiLähetetty: 2012-09-19 10:43:31 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-08-27 15:25:55
Viestit: 3633
Paikkakunta: Muilla mailla vierahilla
kroohpyyh kirjoitti:
Heippa, olen viime aikoina kiinnittanyt huomiota juustoihin taalla irlannissa ja melkoiseksi yllatykseksi olen huomannut etta esim juustoraasteissa on kaytetty joko perunatarkkelysta tai maissitarkkelysta. Myoskin molemmat ns koskenlaskijatyyppiset juustot sisaltaa hirvean paljon kaikkee muuta kuin pitais..sulatejuustokuutioista puhumattakaan. En ole aiemmin paheemmin naita miettinyt mutta nyt kun aloimme panostamaan enemman laatuun niin tulee luettua noita selosteitakin enemman... mita kokemuksia teilla muilla on ja oisko jotain suositeltavia jutskia :lol:


Joo, onhan noissa vaikka mitä joskus. Puhumattakaan kaikissa ihmeen cheese string:eissä yms. joita varsinkin lapsille markkinoidaan (ainakin UK:ssa). :shock: Kannattaa mun mielestä pysyä perinteisissä, vanhanaikaisissa juustokimpaleissa, joita itse raastella tai joista kokata.

_________________
Uusiokarppi
2011 alusta -36 kg (helmikuu 2014)


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: UK & Irlanti
ViestiLähetetty: 2012-11-09 18:33:10 
Poissa
korpikarppi
korpikarppi

Liittynyt: 2006-02-09 00:48:42
Viestit: 2822
Cathedral Citylla on 200gramman pussi pakkaus yksittaiskaarittyja pikuisia juuston paloja, eri vahvuuksilla...olen jaanyt koukkuun! tekis mieli napsia niita kuten toiset napsii jo joulusuklaita...

_________________
Lean body mass is me, fat is ON me.
(Dr Vince Quas)


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: UK & Irlanti
ViestiLähetetty: 2012-11-09 18:44:30 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2012-01-03 22:57:04
Viestit: 271
Paikkakunta: Irlanti
Myxini: juu on niis vaikka mita mut en aiemmin vaan ollu kiinnittany huomiota. Yleensa ostan ihan kimpaleita ja raastelen itte mutta joskus laiskuuttaani ostellu valmiita raasteita, ja olin todellakin hammastynyt huomatessani tarkkelyksen.. ei mun mielesta valion mustaleima tai punasessa ollu mitaan ylimaaraista??? vai muistanko vaarin, tasta on jo lahes 9v kun niita viimeksi maistoin :D


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: UK & Irlanti
ViestiLähetetty: 2012-11-09 18:50:52 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2012-01-03 22:57:04
Viestit: 271
Paikkakunta: Irlanti
Pangolin kirjoitti:
Cathedral Citylla on 200gramman pussi pakkaus yksittaiskaarittyja pikuisia juuston paloja, eri vahvuuksilla...olen jaanyt koukkuun! tekis mieli napsia niita kuten toiset napsii jo joulusuklaita...



Mnjam, juusto on mun suklaa :D Meilla on muutamissa supervaluissa pikkujuustosia joita voi sitten valikoita itse paperipussiin sen mita haluaa, valitettavasti valikoima on viela aika suppea, vaan 5 eri juustolaatua ja kaikki aika mietoja..itse rakastan voimakkaita juustoja :D


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: UK & Irlanti
ViestiLähetetty: 2012-11-10 15:56:42 
Poissa
korpikarppi
korpikarppi

Liittynyt: 2006-02-09 00:48:42
Viestit: 2822
kroohpyyh kirjoitti:
Pangolin kirjoitti:
Cathedral Citylla on 200gramman pussi pakkaus yksittaiskaarittyja pikuisia juuston paloja, eri vahvuuksilla...olen jaanyt koukkuun! tekis mieli napsia niita kuten toiset napsii jo joulusuklaita...



Mnjam, juusto on mun suklaa :D Meilla on muutamissa supervaluissa pikkujuustosia joita voi sitten valikoita itse paperipussiin sen mita haluaa, valitettavasti valikoima on viela aika suppea, vaan 5 eri juustolaatua ja kaikki aika mietoja..itse rakastan voimakkaita juustoja :D

sitten varmaan pitaa vain pyytaa joulupukilta lahjaksi Eurostar reissua mantereen puolelle juustopuoteihin maistelemaan....

Tiedatko Snowdonia Cheese Companyn? Ma tykkaan niiden inkivaari ym juustoista.

_________________
Lean body mass is me, fat is ON me.

(Dr Vince Quas)


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: UK & Irlanti
ViestiLähetetty: 2012-11-10 17:45:23 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2012-01-03 22:57:04
Viestit: 271
Paikkakunta: Irlanti
Oisikin ihana menna ihan vaan juustomatkalle lapi ranskan, hollannin, sveitsin ja muut maat :smt049 No kunhan ukko saa meille hankittua sen camper vanin niin sitte :D

Snowdonin juusto kuullostaa tutulta, mut en voi menna vannomaan. Ehka oon saanut sita pohjoisessa ollessa tai sit aikoinaan dubissa asuessa kavin joskus eraassa cheese monger -kaupassa (ihanaihanaihana ne tuoksut saa mut vielakin kuolaamaan). Taal mis ma nyt asun niin ei oikein ole isoa valikoimaa, ei edes tescossa :lol:


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: UK & Irlanti
ViestiLähetetty: 2012-11-11 15:00:15 
Poissa
modekarppi
modekarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-05-22 12:24:33
Viestit: 7042
Paikkakunta: Jatkuvasti maailmalla
Jos Lontoossa käy ja tykkää juustoista, on tämä paikka Moxon Streetillä todella pistämätön. Siinä on samassa pieni ravintola, jonne ei voi varata pöytää, mutta jonotus sujuu kyllä nopeaan. Juustohuoneeseen pääsee vain muutama ihminen kerrallaan, ettei se lämpenisi liikaa:

http://www.lafromagerie.co.uk

Tämän naapurissa on teurastamon myymälä nimeltä Ginger Pig ja vastapäätä lauantaisin Farmers' Market, joten muutakin maistuvaa on tarjolla.

Edit: Borough Market on myös viikonloppuisin mielenkiintoinen käyntikohde, ruokaa on jos jonkinlaista ja maistiaisia saa.

Farmers' Marketeilla ja Borough Marketilla on omat nettisivunsa, joista saa selville aukioloajat.

_________________
What happened to the butcher who backed into his meat grinder? He got a little behind in his work.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: UK & Irlanti
ViestiLähetetty: 2012-11-14 14:20:57 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2012-01-03 22:57:04
Viestit: 271
Paikkakunta: Irlanti
Kiitos vinkista Dzinni. Taytyy ehdottomasti katsastaa kun seuraavan kerran siella kaydaan :D


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: UK & Irlanti
ViestiLähetetty: 2012-12-19 21:39:37 
Poissa
korpikarppi
korpikarppi

Liittynyt: 2006-02-09 00:48:42
Viestit: 2822
ootteko nahneet marshmallow fluff-levitetta sainsburyssa? :shock:

_________________
Lean body mass is me, fat is ON me.

(Dr Vince Quas)


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: UK & Irlanti
ViestiLähetetty: 2012-12-23 10:42:28 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2009-03-17 12:19:10
Viestit: 697
Paikkakunta: London town
Onko muilla hampaat tummentunu UK:ssa asuessa? :o Mulla ei ole kahvin/tpakan/punaviinin yms. kulutus kasvanut, pänvastoin, mutta etenkin alahampaiden välit meinaa alkaa mustumaan! Ei ole tällaista ollut koskaan aiemmin! Joskus teininä kun Crestin liuskoilla valkaisin mpaita, niin ne vaan vähän kellersi, nyt on ihan tummat hampaiden välistä :cry: Olisko hanaveden syytä? Mitenhän tätä tilannetta nyt korjaisi ja sitten estäisi tapahtumasta uudelleen?

_________________
If I had a dime every time you walked away
I could afford to not give a shit


Liikkapäikky ja muuta räpellystä
Blogi elämästä ja Englannista


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: UK & Irlanti
ViestiLähetetty: 2012-12-23 22:39:51 
Poissa
korpikarppi
korpikarppi

Liittynyt: 2006-02-09 00:48:42
Viestit: 2822
En ole kuullut vastaavaa. Kysy hammaslaakarilta.Eri seuduilla hanavesi on ihan erimoista, esim veden kovuus. Ja monissa paikoissa fluoria lisataan hanaveteen, meilla ei kun sita on luonnostaan niin paljon.

Mulla on hampaat tummentunut mutta luulen sen johtuvan kahvista ennemmin kuin hanavedesta.

_________________
Lean body mass is me, fat is ON me.

(Dr Vince Quas)


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: UK & Irlanti
ViestiLähetetty: 2012-12-24 11:26:47 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2009-03-17 12:19:10
Viestit: 697
Paikkakunta: London town
Mulle just eräs toinen suomalainen joskus mainitsi, että näillä on huonot hampaat hanaveden takia, kun siinä on liikaa fluoria :shock: Ja mäkin kyllä mielummin syyttäisin jotain muuta, mutta kun mulla on muuton jälkeen noiden aineiden käyttö vähentynyt ja samalla hammashygienia parantunut, kun aloitin lankaamaan reilu vuosi sitten sen lisäksi, että pesen hampaat kahdesti päivässä hyvin ja käytän suuvettäkin välillä.

Äh, ei jaksaisi ostaa kaupastakaan vettä, se tuntuu niin turhalta :(

_________________
If I had a dime every time you walked away
I could afford to not give a shit


Liikkapäikky ja muuta räpellystä
Blogi elämästä ja Englannista


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: UK & Irlanti
ViestiLähetetty: 2012-12-24 19:28:42 
Poissa
korpikarppi
korpikarppi

Liittynyt: 2006-02-09 00:48:42
Viestit: 2822
Jotkut ihmiset on sita mielta etta just ekstra fluori onkin pahasta. Mutta eiko sita suomessakin lisata johtoveteen? Ma sanoin kerran hammaslaakarille siita miten allon makeita hamamstahnat on (Suomessa kaytoin Elmexia mita ei taalla saa) ja se ehdotti Holland & Barrettin aloe vera hamamsthanaa missa ei mun tietaakseni ole fluoria lainkaan.

_________________
Lean body mass is me, fat is ON me.

(Dr Vince Quas)


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: UK & Irlanti
ViestiLähetetty: 2012-12-25 00:05:11 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2009-03-17 12:19:10
Viestit: 697
Paikkakunta: London town
Suomen vedessä on fluoria jo muutenkin, niin sitä ei tartte lisätä. Tosin pitoisuus on pienempi kuin maissa, joissa sitä lisätään.

Hmm, kannattaisko sitten vaihtaa tahnaan, jossa ei olis fluoria? :smt017 Ja suuvesi kans vaihtoon vissiin. Arg, oispa rahaa niin korjauttaisin koko kaluston nätimmäksi, valkaisua myöten :lol:

_________________
If I had a dime every time you walked away
I could afford to not give a shit


Liikkapäikky ja muuta räpellystä
Blogi elämästä ja Englannista


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: UK & Irlanti
ViestiLähetetty: 2012-12-30 09:16:42 
Poissa
modekarppi
modekarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-05-22 12:24:33
Viestit: 7042
Paikkakunta: Jatkuvasti maailmalla
Pangolin kirjoitti:
ootteko nahneet marshmallow fluff-levitetta sainsburyssa? :shock:


En muista nähneeni, mutta en tosin ole varsinaisesti etsinytkään. Suomessahan sitä taitaa olla jo joka kaupassa kaiken muun amerikkalaisen hapatuksen hyllyissä.

Miksi kysyt? Sokeripommihan se on, ja sitä voi tehdä itsekin, ei ole mikään iso juttu.

_________________
What happened to the butcher who backed into his meat grinder? He got a little behind in his work.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: UK & Irlanti
ViestiLähetetty: 2012-12-30 09:19:06 
Poissa
modekarppi
modekarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-05-22 12:24:33
Viestit: 7042
Paikkakunta: Jatkuvasti maailmalla
Jaea kirjoitti:
Onko muilla hampaat tummentunu UK:ssa asuessa? :o Mulla ei ole kahvin/tpakan/punaviinin yms. kulutus kasvanut, pänvastoin, mutta etenkin alahampaiden välit meinaa alkaa mustumaan! Ei ole tällaista ollut koskaan aiemmin! Joskus teininä kun Crestin liuskoilla valkaisin mpaita, niin ne vaan vähän kellersi, nyt on ihan tummat hampaiden välistä :cry: Olisko hanaveden syytä? Mitenhän tätä tilannetta nyt korjaisi ja sitten estäisi tapahtumasta uudelleen?


Ei mulla ainakaan Länsi-Lontoon vesi ole hampaitten väriä muuttanut. Crestillä on muuten sellaisia valkaisuliuskoja, jossa on stain shield. Tiedä sitten miten hyvin se pitää loitolla värjäymät, mutta eipä tuo paljoa maksa jos kokeilee.

_________________
What happened to the butcher who backed into his meat grinder? He got a little behind in his work.


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 305 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 112 13 14 15 16 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)